راه اصلاح لجبازی کودک .Mp3
989.4K
❓راه اصلاح لجبازی فرزند چیست؟
🎤پاسخ #حجت_الاسلام_تراشیون
#ویژه_والدین
#تربیت_فرزند
#مشاوره
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
طلاب پاسخگو
💥آزادی در اسلام! ✍ #آیت_الله_جوادی_آملی : چون اساس اسلام بر توحید است، انسان را از بردگی همه قیود
💥معنای نبود اجبار در دین
✍شهید آیتالله سید محمد باقر صدر:
🔸«لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» ؛ در دين، اجبارى نيست؛ [زیرا] راه درست از راه انحرافى، روشن شده است.
🔹برخی افراد در فهم این آیه شریف به خطا میروند و گمان میکنند که اسلام، آزادی در پذیرفتن و نپذیرفتن دین را برای انسان تضمین کرده و بر پایه اصل آزادی فردی که تمدنهای نو به آن معتقدند، هرگونه اجبار بر دینداری را منع نموده است، اما این کاملاً خطا است.
🔻... مقصود اسلام از نفی اجبار در دین، این است که راه هدایت و انحراف روشن شده است و حق و گمراهی از هم متمایز هستند و ازآنجاکه نشانهها روشن و برهان آشکار و تفاوت بین تاریکی و روشنایی بر همه هویدا است، دیگر نیازی به اجبار نیست و اساساً امکان اجبار بر پذیرش دین وجود ندارد؛ زیرا دین فقط کلماتی بیروح که بر زبان جاری شوند یا آداب و رسومی سنتی که اعضا و جوارح انسان انجام دهند نیست، بلکه دین یک باور، یک نظام و یک شیوه برای اندیشیدن است.
📚پژوهشهای قرآنی، ص ۳۸۰
#شهید_صدر
#پاسخ_به_شبهات
#نگاهی_درست_به_دین
🔺در ثواب انتشار این متن شریک باشید🔻
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
سکوهای واقع در حریم ورودی خانههای سنتی را دیدهاید؟ نام این سکوها پیرنشین است و از کارکردهای مهمش این بود که اگر انتظار مهمان (به ویژه مهمان پیر و سالخورده) برای ملاقات با میزبان طولانی میشد میتوانست در حریم ورودی خانه که به نوعی فضای انتظار بود، روی این سکوها بنشیند و استراحت کند تا انتظارش برای گشوده شدن درب و وصال میزبان به سر آید. رحمت خدا بر مرحوم کافی که با سوز دل خطاب به میزبان حقیقی همه عالم چنین میگفت که جوانان ما پیر شدند و پیران ما مُردند، نیامدی آقا...
ضَيْفُكَ بِبَابِكَ؛ سالهاست که در آرزوی وصالت، سکونشین حریم انتظارت هستیم، این انتظار را پایانی نیست؟
منتظران را به لب آمد نفس
ای شه خوبان تو به فریاد رس
@baladetayyeb
37.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽تیزر مستند سفر قند
🔹ویژه برنامه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما
❇️مستند داستانی سفر قند فصل سوم آن با عنوان "بود و نبود"، روایت نوجوانان سفرقند از انسان ها و اتفاقات مهم تاریخی و کنونی استان بوشهر است.
🗓اول تا سیزدهم فروردین ساعت ۱۹:۳۰ ، ۱۰:۱۵ و ۱۳:۳۰
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
دعای اواخر ماه شعبان.mp3
185K
امام رضا علیهالسلام فرمودند: در اواخر ماه شعبان این دعا را زیاد بخوانید:
اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ.
خدایا اگر تا الان که از ماه شعبان می گذرد ما را نبخشیدی ، در ایام باقی مانده ببخش
🎤 #استاد_مؤیدی
#شعبان
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
💢پاسخ به تعدادی از #شبهات در مورد مقام #زن_در_اسلام
✍️ #آیت_الله_جوادی_آملی :
🔹لازم به ذكر است كه احكام و اوصاف صنف زن از دو ديدگاه قابل مطالعه و بر دو قسم است:
قسم اول: راجع به اصل زن بودن او است كه هيچ گونه تفاوتی در طی قرون و اعصار به آنها رخ نمی دهد. مانند لزوم حجاب و عفاف و صدها حكم عبادی و غير عبادی، كه مخصوص زن است و هرگز دگرگون نخواهد شد. و بين افراد زن هم هيچ فرقی در آن جهت مشترك زنان نيست.
قسم دوم: ناظر به كيفيت تربيت و نحوه محيط پرورش آن است كه اگر در پرتو تعليم صحيح و تربيت وزين پرورش يابند و چون مردان بيانديشند و چون رجال تعقل و تدبر داشته باشند تمايزی از اين جهت با مردها ندارند و اگر گاهی تفاوت يافت شود، همانند تمايزی است كه بين خود مردها مشهود است. مثلاً اگر زنان مستعدّ به حوزهها و دانشگاه های علمي راه يابند و همانند طلاب و دانشجويان مرد به فراگيري علوم و معارف الهي بپردازند و از لحاظ جهانبينی و انسانشناسی و دنياشناسی و آخرت شناسی و ساير مسائل اسلامی، در دروس مشترك بين محصلين حوزه آگاهي كامل يابند و نحوه تعليم و تبليغ دينی آنان چون رجال مذهبي باشد، چه اين كه گروهي فعلاً به بركت انقلاب اسلامی اين چنين اند
🔸آيا باز هم می توان گفت رواياتی كه در نكوهش زنان آمده و احاديثی كه در پرهيز از مشورت با آنها وارد شده و ادلّهاي كه در نارسايی عقول آنان رسيده اطلاق دارد و هيچ گونه انصرافی نسبت به زنان دانشمند و محققان از اين صنف ندارد و همچون قسم اول موضوع همه آن ادلّه ذات زن از حيث زن بودن است؟ مثلاً گفته های حضرت علي عليه السلام؛ در بيان وَهْن عقول زنان كه فرمود:
«يا أشباه الرجال ولا رجال، حلوم الأطفال وعقول ربّات الحجال»
اي مرد گونههاي نامرد، با آرزوهاي كودكانه! و انديشه زنان پرده نشين!
«ايّاك ومشورة النساء فانّ رأيهن الي أفنٍ وعزْمهنّ الي وهن... »
بپرهيز از مشورت با زنان، كه رأي آنان ناقص و تصميم آنان سست است.
🔹هيچ گونه انصرافی از زنان محقق و دانشمند ندارد؟ و آيا می توان گفت كه عقل آنان در بخش عقل نظری(مباحث عقلانی و فلسفی)، چون زنند و تنها به خاطر انوثت(زن بودن)بدن آنها همتای عقل كودكان ميباشد، و اراده و تصميم و عزم آنها در بخش عقل عملي سست و ناپايدار است و يا آن كه اين تعبيرها به لحاظ غلبه خارجی است كه منشأ آن، دور نگه داشتن اين صنف گرانقدر از تعليم و محروم نگه داشتن اين گروه توانمند از تربيت صحيح است، كه اگر شرايط درست براي فراگيری آنها در صحنه تعليم و تربيت فراهم شود حتماً غلبه بر عكس خواهد شد و يا لااقل غلبه ای در كار نيست تا منشأ نكوهش گردد.
📚زن در آینه جمال و جلال صفحه ۳٧ و ۳۸
#زن
#مقام_زن_در_اسلام
#پاسخ_به_شبهات_زنان
#پاسخ_به_شبهات_ملحدین
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
سبک زندگی در سخنان رهبر انقلاب .pdf
1.58M
📚 #کتاب "سبک زندگی در سخنان رهبر انقلاب"
سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن است؛ مثل مسئلهی #خانواده، سبک #ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئلهی خط، مسئلهی زبان، مسئلهی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانهای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است.
در این نسخه الکترونیکی خلاصه ای از سخنان رهبر انقلاب در موضوع سبک زندگی آورده شده است.
#معرفی_کتاب
#سبک_زندگی_اسلامی
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چگونه اعتیاد به فضای مجازی ترک کنیم؟
🔹افرادی که به فضای مجازی اعتیاد پیدا میکنند معمولا دچار اضطراب، گوشه گیری، افسردگی و کمتحرکی میشن
🔸برای رهایی از این عوارض سه راهکار ساده وجود داره.
#سواد_رسانه
#فضای_مجازی
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
💥 آثار دفع غیبت
حضرت رسول اکرم (صلی اللّه علیه و آله و سلم):
من تَطَوَّلَ عَلَى أَخِيهِ فِي غِيبَةٍ سَمِعَهَا فِيهِ فِي مَجْلِسٍ فَرَدَّهَا عَنهُ رَدَّ اللَّهُ عَنهُ أَلْفَ بَابٍ مِنَ الشَّرِّ فِي الدُّنيَا وَ الآخِرَة.
هر که در مجلسی بشنود که از برادرش غیبت میشود و آن غیبت را از او دفع کند خداوند هزار باب بدی را در دنیا و آخرت از او دفع میکند.
امالی (صدوق): ص 430
#حدیث
#اخلاق
#سبک_زندگی_اسلامی
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
💥تحلیل آیین نوروز به مناسبت فرارسیدن سال نو
🔹نوروز، نخستین روز فروردین ماه شمسی به حساب میآید. محاسبه سال شمسی تا پیش از پیدایش تاریخ جلالی در سال 467 یا 471، به این ترتیب بود که سال را به دوازده ماه سی روزه تقسیم میکردند که جمعا 360 روز میشد. پنج روز باقی مانده را در پایان آبان ماه یا اسفندماه بر آن میافزودند که جمعا 365روز میشد. با این حال پنج ساعت و 48 دقیقه و 45/51 ثانیه باقی میماند. این زمان در هر چهار سال، یک روز میشد و از آنجا که در محاسبه نمیآمد، روز اول فروردین در فصول سال تغییر میکرد. بنابراین ماه های شمسی نیز در آن زمان، مانند ماه های قمری در فصول سال متغیر بود. معنای این سخن، آن است که نوروز در آغاز فروردین واقعی، یعنی نقطه آغاز اعتدال ربیعی، قرار نداشت.
🔸زمانی که یزدگرد سوم، آخرین شاه ساسانی در سال 632م به تخت نشست، روز نخست سال، یعنی اول فروردین در آن تاریخ، مطابق بود با شانزدهم حزیران (ژوئن)؛ مطابق با 27 خرداد. پس از آن با محاسبه بالا، روز نوروز یا اول فروردین، هر چهار سال، یک روز به عقب میآمد.
🔹در سال 467، روز نوروز مطابق دوازدهم حوت یا اسفند بود. در این سال، ملکشاه سلجوقی، دستور داد تا منجمان، محاسبه دقیقی از سال شمسی انجام دهند و روز اول فروردین را معین کنند. بر اساس محاسبه خواجه عبدالرحمان خازنی، منجم مرو، عوض آنکه بر اساس محاسبه قبلی، روز واقعی دوازدهم اسفند اول فروردین دانسته شود، اول فروردین را هیجده روز جلوتر برده و در ابتدای اعتدال ربیعی، یعنی فروردین واقعی قرار گرفت. در محاسبه جدید، هر سال را در چهار نوبت، 365 روز محاسبه کرده (دوازده سی روز به ضمیمه پنج روز که در آخر ماه آبان یا اسفند افزوده میشد) و سال پنجم را 366 روز محاسبه کردند. البته پس از هر هشت دوره چهارساله، سال پنجم را 366 قرار میدادند. در این محاسبه آن پنج ساعت و اندی نیز در محاسبه میآمد. بدین ترتیب، روز نوروز به عنوان نخستین روز فروردین ماه، از آن سال ثابت ماند. بنابراین، نخستین سالی که روز اول فروردین آن دقیقا مطابق آغاز زمان اعتدال ربیعی بود، سال 467 یا 471 بوده است.
🔸در سال 1304ش (1343ق/ 1925م) در ایران، تقویم شمسی به عنوان تقویم رسمی پذیرفته شد. محاسبه پیشین که دقیق بود، مراعات شد و تنها عوض افزودن پنج روز به سال، شش ماه نخست سال را سی و یک روز، و پنج ماه دوم را سی روز و اسفند را بیست و نه روز قرار دادند که هر چهار سال، سی روز محاسبه میشود. سالی که اسفند آن سی روز بود، آن را سال کبیسه نامیدند.
🔹در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مبنای محاسبه سال، شمسی بوده و سال قمری نیز در کنار آن به عنوان تقویم دینی مورد تأکید قرار گرفت.
#عید_نوروز
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
❓صله ی رحم با خویشانی که در حق ما بد عمل می کنند چگونه باید باشد؟
✅پاسخ اجمالی:
#صله_رحم به معنی ارتباط همراه با لطف و احسان به خویشان نسبی است، و نسبت به همگی یک وظیفه شرعی است و آثار و فواید بسیاری مثل طول عمر ، خوش خلقی و افزایش روزی برایش ذکر شده است.
صله ی رحم نسبت به تمام خویشان(زن و مرد با تقوا و بی تقوا ، مسلمان و کافر ، ظالم و صالح) #باید_انجام_شود از حضرت علی(ع) نقل شده که فرمودند:با خویشاوندانتان پیوند و رفت و آمد داشته باشید، هر چند آنان با شما قطع رابطه کرده باشند.
البته صله ی رحم دارای درجاتی است که نسبت به شرایط و افراد، متفاوت است؛ بله در صورتی که باعث ضرر دنیایی یا دینی می شود. باید به حدی که ضرر ندارد تغییر کند و تقلیل یابد. مثلا در مقابل ظالم و گناه کار همراه با امر به معروف و نهی از منکر مناسب باشد و به صورتی انجام شود که این ارتباط تایید اعمال آنها محسوب نشود و در مقابل کسی که می داند از دیدن او خوشحال نمی شود باید به صورت کمک غیر مستقیم به او یا پرس و جوی احوال او از دیگران باشد و به هر حال لطف خود نسبت به او را به روشهای مختلف ابراز دارد.
✍پاسخ تفصیلی:
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1290
📍کانال طلاب پاسخگو:👇
@tollabe_pasokhgoo