eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 افراط در عزاداری‌ هشدار آیت‌الله شبیری زنجانی دربارهٔ مجالس بی‌سند: ✅ همین‌طور پشت سر هم دهه درست‌کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به‌مرور زمان، زمینهٔ انکار مجموعهٔ عزاداری‌ها را به‌وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. ✅ عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینهٔ هتک حرمت را فراهم می‌کنند. این افراد در این زمینه مسئولند. آیا واقعاً کسی که مدعی محب اهل بیت (ع) بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! goo.gl/EqkhWD @tollabolkarimeh 🌷
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استاد رحیم‌پور ازغدی: 🔸به امام حسن(ع) گفتن تسلیم بشیم وضع خوب میشه، معاویه تعهد داده، نمیتونه بزنه زیرش❗️ امام حسن(ع) فرمودند: وای بر شما! چقدر ساده لوح هستید. والله معاویه به هیچ یک از تعهداتش عمل نخواهد کرد... @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 #امر_به_معروف 🔴صحبت‌های جنجالی حجت الاسلام شهاب مرادی در آنتن زنده: برای تک تک بزهکارهای جامعه در روز قيامت باید رئیس‌جمهور جواب بدهد، چه #روحانی باشد چه #احمدی‌نژاد👆 @tollabolkarimeh 🌷
🔻معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد: 🔳 اجرای طرح «امام محله» در سراسر کشور 🔹 طرح #امام_محله ایده محوری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تقویت وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی است. 🔹 به موجب این طرح، هر امام جماعت مسجد محله، امام آن محله محسوب می‌شود و به مباحث و مسائل مختلف محله پرداخته و در راستای حل‌وفصل آنها تلاش می‌کند. اگر مردم در محله‌ها به امام محلّه و مسجد وصل بشوند، جامعه استخوان‌بندی خود را پیدا می‌کند. 🔹در این طرح به امامان محله بسته‌های خدماتی شامل؛ خدمات محتوایی، آموزشی، مشاوره و خدمات رسانه‌ای ارائه خواهد شد. 🔹محلات اگر بتوانند امور خود را بدون وابستگی به دستگاه‌های دولتی انجام دهند و به صورت #مردمی فعالیت‌های خود را ادامه دهد، سازمان می‌تواند به رسالت خود که تبیین اسلام ناب محمدی است بپردازد. @tollabolkarimeh 🌷
🔻 از مهمترین نمونه‌های #بصیرت این است که ببینیم کدام کار ممکن است از ما سر بزند که این کمک به آن #دشمن باشد؛ حواسمان باشد. بزرگان و کوچکان حوزه فرق نمیکند، همه باید مواظب باشند. ‼️ گاهی یک حرف، یک عمل، یک اقدام، یک حرکت به نفع آن دشمن است. ما به این قصد انجام نمیدهیم، اما بعضی از چیزها تابع قصد نیست؛ اثر خودش را میبخشد. وقتی تیری از لوله‌ی تفنگ شلیک شد و به سینه طرف خورد، خب، طرف می‌افتد میمیرد؛ حالا شما چه عامد باشید، چه مخطئ فرق نمیکند!! ۸۹.۸.۲ #امام_خامنه‌ای @tollabolkarimeh 🌷
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 #کلام_ولی 💠 مراقبت در گفتار 🔊سخنی بگوییم که برای گوینده و شنونده فایده ای مترتب باشد. #امام_خامنه‌ای @tollabolkarimeh 🌷
🔻تجدید تنازعی دیرین در مناسکی نوین شماری از مناسبت‌های نوساخته در ماهی که به تعبیر امام جامعه، ربیع المولود و ربیع الهجره است، فضای غبارآلودی را در پس چهره آرام شده از عزاداریها، رقم می زند. … صحبت از صلاح و سداد علمی نقل‌های دوگانه تاریخی در میان همهمه ذهن های برآشفته در این قیل و قال نیست. صحبت از تاراج تقوای عملی در تصدیق بی تحقیق یا تکذیب بی‌دلیل نیست. صحبت از تحلیلی است که خارج از گودهای طلبگی و تتبعات علوم نقلی و روایی، عاری از تعصب و برخاسته ازمنطقی همه‌فهم، حجاب از سر اهداف داعیه‌داران برپایی چنین مناسکی بردارد. … به راستی خلق ایامی چون محسنیه، روز سامرا و هفته برائت و … با چه توجیه و تاویلی برخلاف سیره رجال و علمای مذهب تشیع و ذوات مقدس ائمه علیهم السلام، به پا خاسته‌است؟! اندک توجهی در اسامی این ایام، کند ذهن ترین افراد را نیز به تقابل تاریخی اختلاف شیعه و سنی هدایت کرده و تمرکز و تاکید بر همانهایی را می‌رساند که علمای مذهب، به جهت وجوب اجتناب از نفاق و اشتقاق، از آن بر حذر داشته‌اند. بی‌تردید تمامی مناسبت‌سازی‌ها، با عنایت به رویکردی خاص و ویژه و در پی روایت جدیدی از تاریخ، خلق می‌شوند و در این میان خرده فرهنگ‌های نوپای جامعه برای بیشتر دیده شدن و اعلام حضور در جامعه، در پی مناسک‌سازی برای این مناسبات ساختگی می دوند. … سوال اینجاست که تبلور این مناسبات و محوریت بخشیدن به هویتی شیعی در برابر هویت برادران سنی مذهب، و تعویض جایگاه اصول و فروع در مسائل شریعت، از سوی فرقه‌ای که جدایی دین از سیاست، شعار دیرین آن بوده، با چه هدف بلند مدتی تبیین شده است؟! آیا تخطئه حکومت شیعی ایران و خارج کردن جمهوری اسلامی از مدیریت شیعیان جهان نقشه شوم و البته رویای دور از دسترس چنین جریانی نیست؟! ✍ به قلم @tollabolkarimeh 🌷
⭕️اگر انسان درست حقایق را نمی فهمد؛ 🔻من معتقدم در همه‌ی کارها، اگر انسان سیاسی نباشد، درست نمی‌تواند حقایق را بفهمد. سیاست یک عطر و بوی خاصّی است. مثل این است که شما گلی را می‌برید پیش کسی که شامّه ندارد. همه چیز را از این گل می‌فهمد، اما یک چیز را نمی‌فهمد. شما نمی‌توانید بفهمید که او این را نمی‌فهمد، او هم نمی‌تواند بفهمد که شما چیزی اضافه بر او دارید و می‌فهمید. او، غیرقابل توجیه است. چشمش هم کور نیست که بداند نمی‌بیند؛ نه. 🔻 آدمهایی که شامّه ندارند، بعضی‌شان تا آخر عمر نمی‌فهمند که شامّه ندارند. یک چیزی ببینند، می‌گویند «بوی خوبی دارد»، اما درک درستی از این قضیه ندارند. سیاست، چنین چیزی است. یک حقیقت است که در یک پدیده به وجود می‌آید و آن را آدمی که بینش سیاسی دارد می‌بیند. اصلاً نمی‌شود آن را به کسی که بینش سیاسی ندارد، نشان داد. 🔻ما سرِ یک قضیه‌ای با آقایی که مرد محترمی هم بود، بحث می‌کردیم. من دیدم واضحترین امور را به او می‌گویم و او ملتفت نیست. او تعجّب می‌کرد که من چرا این حرفها را می‌زنم؛ من هم تعجّب می‌کردم که او چرا نمی‌فهمد! ۱۳۷۲/۰۳/۳۱ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢واکنش آیت‌الله رئیسی به فضاسازی‌های دولت پیرامون برخوردهای ضدفساد دستگاه قضائی رئیس قوه قضائیه: ♦️ما میدان مبارزه با فساد را با سیاسی‌کاری، ملامت، اتهام‌زنی و دوقطبی سازی بعضی‌ها خالی نخواهیم کرد. @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ غرب بدنبال الگوی «بی‌دولت‌سازی» در عراق و لبنان است/ نظام‌های سیاسی در این دو کشور برای شکست خوردن آن‌ها طراحی شده است 👤 سیاوش فلاح پور، فعال رسانه‌ای در حوزه‌ی مسائل بین‌المللی: 🔹قدرت‌های جهانی و غربی [...] حداقل از سال ۱۹۴۸ به این سو که رژیم صهیونیستی تأسیس شده، یک الگوی ثابت را دنبال می‌کنند که الگوی «بی‌دولت‌سازیِ» کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا و عموماً جهان اسلام یا حداقل تضعیف حاکمیت مرکزی این کشورها است. 🔹اصولاً نظام‌های سیاسی در این دو کشور (عراق و لبنان) برای شکست خوردن آن‌ها و برای ناکارآمدی‌شان طراحی شده است. 🔹نظام سیاسی لبنان بازمانده از میراث استعمار فرانسه و بعد هم توافق طائف است که آمریکا در طراحی‌اش سهم عمده‌ای داشت. 🔹نظام حاکمیت فعلی عراق هم پس از اشغال این کشور توسط آمریکا و پل بریمر طراحی شد و اجازه‌ی وجود یک حکومت مرکزی قدرتمند و توانا برای حل مشکلات مردم و اجرای قانون اساسی را نمی‌دهد. 🔹دولت وجود دارد و نهادهای حاکمیتی هستند، اما عملاً قادر به کار و فعالیت نیستند 🔹در یک جای دیگر مثل سوریه خواستند کل دولت را بزنند و در جای دیگری مثل لیبی کاملاً همه چیز را ویران کردند. 🔹نبود یک قدرت مرکزی که بتواند کشور را مقتدرانه و یکپارچه اداره کند، اولین نتیجه‌ی طبیعی‌اش درجا زدن و عقب ماندن کشور و [...] نتیجه‌ی دومش نیز هموار شدن زمینه برای افزایش نفوذ قدرت‌های خارجی در این کشورهاست. 🔹سقوط قذافی به معنی سقوط دولت مقتدر در لیبی بود. الان غرب لیبی دست یک جریانی است [...] جریان دیگری هم در شرق لیبی است [...] این‌ها را به جان هم می‌اندازند و مانع از شکل‌گیری یک دولت مرکزی قدرتمند می‌شوند تا نفوذشان را افزایش دهند 🔹(در مورد لبنان) در همین وضعیت نابهنجار اعتراضات که خیابان‌ها و جاده‌ها را می‌بندند، دولت هم بانک‌ها را تعطیل کرده و نظام خدمات عمومی را عملاً از کار انداخته 🔹آن شهروندی که آمده به خیابان و بحق به ناکارآمدی و بی‌کفایتی دولت لبنان در تأمین برق و خدمات عمومی و درمانی اعتراض کرده، عملاً به خودش ضرر ‌زده است، چون دولت را عاجز کرده است. 🔹می‌دانیم به حدی ساختار اقتصادی در این دو کشور و مخصوصاً لبنان بحرانی است و تا زمانی که اصلاحات اساسی اقتصادی و سیاسی انجام ندهند، این تهدید رفع نخواهد شد. لذا نظام سیاسی این کشورها نیز باید از خود را از بقایای طراحی‌های استعماری خارج کند/ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR @tollabolkarimeh 🌷