#وفات_حضرت_ام_البنین
دست عقیل درد نکند!
منت سر ما گذاشته که از طایفه بنی کلاب، تو را جسته است!
من عقیل را دوست می دارم، اولاً بخاطر انتخاب تو و بعد هم بخاطر مسلم پسرش!
اگر تو بخانه امیرالمومنین ع نمی آمدی، عباسی هم نبود و حسین و زینب برادر نداشتند و ما شیعیان هم در گرداب بی پناهی گرفتار بودیم با هزاران گره ناگشوده !
و بین الحرمینی هم نبود تا در آن هروله ی عشق کنیم!
از خیلی وقت پیش که امیرالمؤمنین ع، دنبال مادری شجاع و نجیب می گشت، گویا دیده بود که چه گره هایی با نجابت تو گشوده می گردد و یلی بنام عباس، پشت و پناه آل الله و شیعیان می شود.
و نجابتت آنقدر به مذاق حضرت خوش آمد که وقتی از او خواستی تو را بخاطر حسنین و زینبین، « فاطمه » صدا نکند، تو را « ام البنین » خواند!
نجابت، همان صدفی که در دامانش هزار هزار درّ و گوهر مانند عباس پروریده!
آری وقتی عباس تو را، پس از تولد، به آغوش پدر دادند، بجای صورت و پیشانی، اول دستان او را بوسید!
اول کسی که به دستان عباست بوسه زد، امام بود و نامش علی ع!
و آخرین کس هم امام بود و نامش علی، که هنگام دفن بدن مطهر عباس ، بر دستانش بوسه زد!
چهار امامی که تورا دیده اند
دست علم گیر تو بوسیده اند!
و تو در جواب بوسه امام و اشگ چشمان او، قنداق عباس را گرفتی و دور سر فرزندان فاطمه س چرخاندی، تا بلا گردان آنها شود!
و چه لذتی دارد، خودت خدمتگزار امام باشی و فرزندت ، یاور امام!
ای همسر شهید و مادر شهید و خدمتگزار آل عبا!
مادران این سرزمین را دعا کن که مانند تو ، امام زمان خود را یاری کنند!
#طرید
@tollabolkarimeh 🌷
🔺قابل توجه خانمهای طلبه❗️
🔹اگه دنبال محیط گرم، دوست داشتنی و جذابی هستی که کلللللی ایده تازه بهت بده
🔹اگه میخوای با طلبههایی از سرتاسر ایران دوست بشی و باهاشون تعامل داشته باشی
🔹اگه میخوای دغدغههای فرهنگی سیاسی اجتماعیتو با دیگران به اشتراک بگذاری و نظر بقیه رو هم جویا بشی
🔹اگه دنبال این هستی که با یه طلبه دیگه از در دورترین نقطه ایران هم مباحثه بشی
🔹اگه دنبال یه جایی هستی که خیلی ساده و صمیمی حرفای دلتو بزنی
🔹اگه میخوای با طلبههایی از سرتاسر ایران با فرهنگهای مختلف آشنابشی
🔹اگه عاشق گروههای مختلف روانشناسی، همسرداری، انرژی های مثبت، تربیت فرزند، مکالمه عربی، آموزش انگلیسی، مذهبی، علمی و...هستی
🔹اگه میخوای یه عالمه جزوه و نمونه سوالای درسی رو یکجا ببینی
🔹اگه میخوای کلی دوست خوب، مهربون، با ایمان و باصفا پیدا کنی
🔹اگه میخوای بنویسی و بقیه هم از نوشتههای قشنگت استفاده کنن
🔹اگه میخوای از تجربه هات به طلبه های جوونتر بگی و یا از تجربه طلبههای باسابقه توی درس و زندگی استفاده کنی
چرا معطلی؟❗️
🔹خونه گرم و دلنشین کوثرنت منتظر حضور دوست داشتنی شماست.
🔹شما مهمون عید ما باشید. 🏠🌹
شبکه کوثرنت:
kowsarnet.ir
دانلود مستقیم نسخه موبایل:
https://kowsarnet.whc.ir/apps/kowsarnet/android/
🔺زيارت عجيب مزار حاج قاسم توسط همسرشان
⏪ تجلي نجابت در كرمان؛ همسر حاج قاسم سليماني هم براي زيارت قبر سردار دلها در صف ايستاد
امروز همسر شهيد حاج قاسم سليماني براي زيارت مزار مطهر اين شهيد بزرگوار به دور از تشريفات در صف ايستاد و سپس مانند مردم عادي قبر را زيارت و محل را ترك ميكند و حتي در زماني كه مردم در حاضر در صف از او ميخواهند تا به زيارت خود سرعت ببخشد باز هم نميگويد كيست و به زيارت خود خاتمه ميدهد؛ اين رويداد زيبا كه توسط سايت آرمان كرمان بازتاب داشت اكنون سوژه رسانههاي اجتماعي و شبكههاي مجازي شده است.
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 #تربیت_سیاسی
💠 #امام_خمینی(ره):
✍ بچهها را سیاسی بار بیاورید آقایان که تربیت بچهها را انجام میدهند، مسائل سیاسی روز را هم به آنها تعلیم بکنند. نمیگویم همه آن این باشد. همه چیز باید باشد. یک بچهای که از یک مدرسه بیرون میآید، باید مسائل دینیاش را بداند. مسائل نماز و روزهاش را بداند. هم تربیتهای علمی بشود... و هم #تربیت_سیاسی
📙 صحیفه نور، ج5 ص109
@tollabolkarimeh 🌷
💢منصبی که با تدلیس و فریب مردم در رأی به دست آمده باشد، مشروع نیست
✔️حجتالاسلام علی شریفی، استاد سطح عالی جامعه المصطفی قم در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد🔻
🔹تدلیس در انتخابات، امر جدایی از خدعه و فریب و امثالذلک نیست. کسی که شایستگی نمایندگی ندارد و فریبکاری میکند مثلاً مدرک دکترا ندارد یا سابقه مدیریتی ندارد ولکن خودش را دارای مدرک دکترا و دارای تجربیات مدیریتی و قانونگذاری معرفی میکند، این اوصاف را اگر کسی داشته باشد، مصداق خدعه و فریب است.
🔹اگر کسی با خدعه و نیرنگ، مال کسی را ببرد، مصداق کلاهبرداری است که هم به لحاظ قانونی، جرم است و هم به لحاظ شرعی، حرام است. حال اگر کسی بخواهد از طریق تطمیع، صاحب حق غیرمالی بشود که یکی از آنها میتواند مثلاً احراز کرسی نمایندگی در مجلس باشد، این حق هم چون از طریق نیرنگ یا از طریق فریب و تطمیع، تحصیل شده است، طبعاً موجب حق برای طرف نخواهد بود و ممکن است که حتی ممنوع و حرام باشد و اگر در مواردی اگر قانونگذاری بشود، ممکن است مصداق جرم هم باشد.
مشروح گفتگو👈 https://b2n.ir/658693
@tollabolkarimeh 🌷
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویروس #فساد
ناگفته هایی از شیوه فساد در کشور
فساد مثل سرطان می مونه و باید با آن برخود کرد که رشد نکنه
من جایی را سراغ ندارم که
#فساد_اقتصادی اتفاق افتاده باشد و #مسئولی پشت آن نباشد!
دکتر #علیرضا_زاکانی
@tollabolkarimeh 🌷
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️سخنرانی سیدحسن امامی، امامجمعه تهران در مقبره رضاشاه
سال ۱۳۵۵
شاهنشاها:
به پروردگارتوانا سوگند یاد می کنیم و روان پر افتخار رضاشاه کبیر شاهنشاه تاریخ ایران و سر دودمان شاهنشاهی پهلوی را بر این سوگند گواه می کنیم که :
👈به پیروی از نیات بلند هر دو شاهنشاه بزرگ این دودمان در راه شکوه و سرفرازی ایران عزیز و ایفای وظیفه مقدسی که از این بابت به عهده داریم از هیچ تلاش و جانبازی دریغ نورزیم
آفریدگار بزرگ شاهنشاه ما و خاندان او را تحت توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه سلامت بدار
#آخوند_درباری
@tollabolkarimeh 🌷
مردم عادی چگونه میتوانند در انتقام سخت نقش داشته باشند؟
@tollabolkarimeh 🌷
📝دفع افسد به فاسد؛ نفی مسئولیت با رنگی از توجیه
🔸انتخاب بین بد و بدتر یا دفع افسد به فاسد شاه بیت تمام انتخابات های ماست تا جایی که حتی برخی بزرگان و سیاستمداران محوری نیز برای توجیه وضعیت کشور و کنش سیاسی خودشان از همین توجیهات به ظاهر مقبول استفاده می کنند تا برای اشتباهات و خطاهایشان مستمسک شرعی بیاورند.
🔹استدلال ساده است
♦️حفظ نظام واجب است
♦️شرکت در انتخابات عاملی در تقویت کشور و حفظ آن در برابر دشمنان و مشکلات است
♦️برای عمل به این واجب اضطرار داریم میان بد و بدتر انتخاب کنیم یا افسد را به فاسد دفع کنیم تا
♦️امتثال واجب (حفظ نظام) کرده و
♦️در مقام اضطرار فعل صحیح را انتخاب کنیم
🔸 اما آیا این استدلال واقعا صحیح و عقلانی است؟
🔹در قرون متمادی شیعه بدلایل مختلف از صحنه قدرت به دور بود و به جای کنشگر فعال و بازیگر محوری، نقش یک مظلوم مقهور را بازی می کرد. همین نقش باعث می شد تا نهایت تاثیرگذاری قابل درک و تصور از یک کنش اجتماعی و سیاسی کمک به فاسد برای جلوگیری از حضور افسد در مسند قدرت باشد.
🔸صاحبان قدرت از سلاطین و نخست وزیران و غیره همه عمّال ظلم محسوب می شدند که برخی آسیب کمتری داشتند و برخی بیشتر و بر همین اساس اگر زمانی وجهی برای حضور در عرصه کنشگری تصور می شد در حد همین عناوین عقلی و فقهی بود ولا غیر.
🔹وقتی در حکومت غیر اسلامی و تحت اختیارات شخصی غیر از ولی فقیه در حال زندگی هستیم و راهی به کلان سیاست برای ترسیم بازی و بازیگری مناسب نداریم بی شک به عنوان تابعان سیستم، اگر اجبار بر مشارکت در امر اجتماعی و سیاسی داشته باشیم غیر از همین مقدار دفع افسد به فاسد را نمی توان متصور بود.
🔸اما آیا میان حکومت اسلامی و غیر اسلامی تفاوتی نیست که با یکسان سازی رفتاری، باز هم برای توجیه رفتار خودمان به افسد و فاسد چنگ می اندازیم و از میان بدگان عالم سیاست، به دنبال آنکه اندکی کمتر است می گردیم.
🔹 آیا در حکومت اسلامی و تحت ولایت یک فقیه مجتهدبازیگری ما فقط به انتخاب گری محدود است که ناچار از بد و بدتر صحبت می کنیم؟
🔸مگر غیر از این است که رسیدن به افسد و فاسد محصول قصور ما در بازیگری درون نظام اسلامی است نه اضطرار در مقام انتخاب؟
🔹بزرگان و هادیان جامعه در کنار کنشگران سیاسی ملی و در درجه آخر آحاد مردم یک جامعه، وظیفه ای ورای انتخاب از میان افراد دارند بلکه خودشان مسئول رساندن اصلح و صالح به عرصه انتخابات و هدایت دیگران به سمت انتخاب آن ها هستند.
🔸بی شک وقتی در طول چهارسال نه برای جامعه سخنی از ضروریات یک انتخاب درست گفته شود و نه در هدایت صالحان به عرصه انتخابات قدمی برداشته و همانند همیشه از گنجه انبار جریانات سیاسی همان لیست های ناکارآمد همیشگی بیرون آید باید هم برای توجیه محصول نهایی از عناوینی چون دفع افسد به فاسد و انتخاب بین بد و بدتر استفاده کنیم.
🔹مسئولیت ما در نظام اسلامی نه بیدار شدن از خواب غفلت نزدیک ایام برگزاری انتخابات، که تلاشی بی وقفه پس از هر انتخابات برای شناخت صالحان، ترغیب و حمایت از آنان برای حضور در انتخابات آتی و آگاه سازی مردم برای حمایت از صالحان است و البته اگر میان صالح و فاسد مردم علی رغم تمام تلاش های ما به سمت فاسد روی آوردند دیگر گناهی بر ما نیست.
🔸می توان گفت این ادعای اضطرار به انتخاب فاسد برای دفع افسد مصداقی از قاعده (الامتناع یا الاضطرار بالاختیار لا ینافی الاختیار) است چرا که علی رغم اختیار و توان برای تغییر در بازی فاسد و افسد، ترجیح بر سکوت دادیم که به این اضطرار منتهی شده است و در نتیجه برای هر فاسد یا افسدی که مسئولیتی بر عهده می گیرد و برای هر خطای آن فرد گناهی بر گردن ماست.
#علیرضا_داوودی
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 بیایید سیاهی لشکر سپاه یزید نشویم
⚡️ چند سالی است که پیامرسانهای خارجی نظیر تلهگرام و اینستاگرام بر فضای مجازی کشور ما تسلط یافته و حجم عظیمی از اطلاعات ما توسط این دو پیامرسان مبادله میشود. خطرات استفاده از این دو جاسوس افزار مکررا توسط دلسوزان گوشزد شده و تاثیر مخرب اخلاقی و اجتماعی آنها بر ذهن و روان فرد و جامعه مورد بررسی قررا گرفته است. اینکه ابزار جاسوسی هستند و از اطلاعات ما برای شناسایی شخصیت ما استفاده میکنند، اینکه با دسترسی به کلان داده ها، کنش و واکنش جامعه ما را در موضوعات مختلف تحلیل میکنند و برای دسترسی به مقاصد شومشان و جهت دادن به هنجارهای اخلاقی و اقتصادی جامعه ما از آن استفاده میکنند، اینکه حملات تروریستی به اهواز و حرم امام و مجلس در بستر آنها برنامه ریزی شد و صدها مورد دیگری که مجال ذکر آن در اینجا نیست.
با وجود این موضوع هنوز شاهد هستیم که بسیاری از مردم عزیز و جوانان انقلابی در این فضاها هستند و اگر از آنها سئوال شود که چرا با وجود نرم افزار های ایرانی مشابه، در این فضاهای ناامن و آلوده حضور دارند، پاسخ میدهند که همهی مردم آنجا هستند و اگر بخواهیم اثرگذار باشیم چارهای جز حضور در این فضاها نداریم.
در پاسخ باید عرض شود که تصور حضور در زمینِ آلوده و پر از مین دشمن برای اثرگذاری بر دیگران، ناشی از عدم آشنایی درست با ماهیت پیامرسان هاست. اصل کارکرد هر پیامرسانی به حضور افراد در آن وابسته است و هرچه کاربران آن بیشتر باشند ارزش آن بیشتر است. علاوه بر این هر پیامرسانی با توجه به رویکرد مالکِ آن میتواند به راحتی به فضای کلی پیام رسان جهت داده و کاربران را به سمت و سوی که خود می خواهد هدایت کند. بر این اساس امکان تاثیرگزاری در پیامرسانهایی که مالک آن شرکتهای صهیونیستی هستند محال است زیرا آنها با ضریب دادن به محتواهای دلخواه خود، بدون اینکه کاربر مطلع شود، مانع از دیده شدن آن در مقیاسهای انبوه می شوند و برای ماندن کاربر در پیامرسان، با قرار دادن او در لوپ و چرخهی کاذبِ دوستان همفکر، برایش این تلقی را ایجاد میکنند که اثرگذار است؛ مانند اینکه برای ایجاد موج، سنگریزهای در دریا بیندازیم؛ البته حرکتهای حاصل از آن پس از دقایقی خواهند مرد.
اساسا حضور در زمین دشمن برای اثرگذاری نیاز به مهارت دارد و اگر کسی هم با پوشش مخفی، بتواند وارد شده و اثرگذار شود، لازم است مراقب باشد زیرا به محض اینکه دشمن به هویت او پی ببرد، بلادرنگ او را حذف خواهد کرد؛ پدیده ای که در موارد متعدد از جمله ایام شهادت #حاج_قاسم_سليماني در اینستاگرام مکرر مشاهده گردید و حساب کاربران بسیاری معلق شد، بنابراین اعتقاد به اثرگزاری در این فضا توهمی بیش نیست.
اکنون با عنایت به مطلب فوق، یعنی عدم امکان اثرگذاری، سئوال این است که آیا صرف حضور مردم در این فضای فاسد، مجوزی برای حضور ما در تلگرام یا #اینستاگرام هست؟ در پاسخ باید گفت اساسا ارزش و اعتبار یک پیامرسان به تعداد کاربران آن است و عضویت ما در آنها موجب تقویت و اعتباربخشی به آنها و حرام است زیرا در حکم تقویت ابزار تهاجم دشمن خواهد بود؛ چنانکه در روز عاشورا بسیاری از حاضران در لشکر یزید، اقدامی علیه امام حسین (ع) و یارانش انجام ندادند اما صرف حضور آنها موجب افزایش سیاهیلشگر دشمن و تضعیف روحیهی اهل حرم امام حسین (ع) بود. بنابراین اگر نمیتوانیم دست مردم را بگیریم و از این فضای فاسد و آلوده بیرون بکشیم، حداقل خودمان را از این فضا نجات دهیم و سیاهی لشگر سپاه دشمن نشویم.
@tollabolkarimeh 🌷
✅مهمترین درگیری در عصر حاضر، جنگ بر سر #تفکر_انسان خواهد بود. نبردی که در آن رسانه ها بهعنوان سلاحی برای در اختیار گرفتن افکار، ایفای نقش می کنند.
✅جنگ جهانی سوم جنگی است که در آن به جای استفاده از ابزارآلات و تسلیحات نظامی، از #رسانه_ها استفاده می شود.
این جنگ در حال حاضر در جریان است. به همین دلیل ما باید هنگام دیدن، شنیدن و خواندن اخبار بتوانیم مخاطبی فعال و هوشمند باشیم. تنها در این صورت خواهیم توانست از این معرکه جان سالم به در ببریم.
❇️#سواد_رسانه
❇️#مخاطب_فعال
@tollabolkarimeh 🌷