eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
✅»صدا و سیما جوان اشرافىِ عیّاش را الگو نکند ✍»رهبر معظم انقلاب:صدا و سیما و روزنامه‌ها نباید همواره برای جوان الگوی یک جوان اشرافىِ بی‌دردِ تن‌به‌راحت‌داده عیّاش را مطرح کنند. بعضی از مطبوعات نباید در فلسفه‌بافیهای خود طوری حرف بزنند که جوان خیال کند همه هدف انسان این است که از هر راهی شد، یک مشت پول به دست آورد. اگر توانست یک گواهی علمی برای خودش فراهم کند، وسیله‌ای برای پول در آوردن در دستش هست؛ اگر نشد، هر راه دیگری که شد؛ ولو قاچاق، ولو تن دادن به ذلّت و خفت و اهانت، ولو با دستبرد زدن به این و آن! نباید پول را عمده کرد.٨٠/٢/١٢ @tollabolkarimeh 🌷
❌ تقویت روحیه‌ی اشرافی توسط جریان کارگزاران 💰 متأسفانه روحیه اشرافی و اشرافیت با توجیهات خوش رنگ و لعاب دینی در جمهوری اسلامی ایران نیز از آورده‌های حاکمیت جریان کارگزاران و امور اجرایی کشور است. تا پیش از شکل گیری این جریان، اشرافیت لکه ننگی برای مدیران بود و انتشار خبر زندگی اشرافی یک مدیر، رسوایی برای او به حساب می‌آمد تا اینکه در آبان ۶۹ رئیس جمهور وقت و امام جمعه موقت تهران در حرکتی خلاف فضای عمومی از لزوم و تغییر ظاهر متدین آن سخن گفته و به تلویح از آن‌ها خواست تا کمی ظاهر خود را جهان‌پسند کنند؛ ⚜️ او به این میزان بسنده نکرد و در تریبون نمازجمعه ساده‌زیستانی را که هنوز گرد فقر بر چهره‌هایشان نمایان بود، به کنایه به زهدنمایی، زهدفروشی و ریا متهم کرد. چراغ سبز‌های این‌چنینی به افراد باعث شد تا در یک بازه زمانی کوتاه ساده زیستی حاکم بر کشور به مسابقه اشرافیت و تجمل تبدیل شود، مدیرانی که تا دیروز با پیکان ساده به سر کار می‌رفتند به دنبال بنز‌های آلمانی و پژوهای فرانسوی افتادند و خانه‌های ساده به کاخ های اشرافی مبدل شدند، به مرور تفرجگاه‌هایی که طاغوتیان به سبب آن‌ها مورد لعن و نفرین مردم قرار گرفته بودند، به تفریح‌گاه برخی سردمداران و کارگزاران تبدیل شدند و آنان که زمانی در سخنرانی‌هایشان شاه را به سبب این استراحتگاه‌ها عیاش می‌خواندند حالا خود اوقات فراغتشان را در این مکان‌ها می‌گذراندند. ✂️ برشی از یادداشت عبدالصالح شمس‌الهی در نشریه فرهنگ‌پویا @tollabolkarimeh 🌷
🔻عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: 🔸اشرافی‌گری مسؤولان با منظومه فکری امام نمی‌سازد دکتر علی اکبری: 🔹امام خمینی(ره) مسؤولان و صاحبان قدرت را مدام به رعایت اصل ساده‌زیستی دعوت می کرد. به نظر حضرت امام، بین ساده زیستی انسان و ایستادن در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی رابطه معناداری وجود دارد. 🔹از دیدگاه امام راحل، حفظ ارزش های انسانی اسلامی با زندگی اشرافی و مصرفی میسر نمی باشد. بنابراین، اگر هدف و خواسته ما داشتن جامعه سالم، مستقل، عدالت محور و ظلم ستیز و با حمایت اکثریت جامعه است. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
تبلیغات پوچ 🤵مردی در مقابل لنز دوربین عکاسان ایستاده است تا آن‌ها از ظاهر آراسته‌اش عکس بگیرند؛ اما با ورود چند مردجوان و چرخش دوربین به سمت آنان، احساس خطر می‌کند! برای اینکه همچنان در مرکز توجه باشد تصمیم به تعویض کت‌وشلوار خود می‌گیرد. گویی تنها نوع لباس مهم است نه ویژگی‌های شخصیتی یا حتی توانایی‌های جسمی. نکته‌ای غیرقابل اغماض! که تبلیغی تلویزیونی به مخاطب القا می‌کند. 🗣 در نوع دیگر این تبلیغ، مرد جهت توصیه به فردی که آرزوی خوش‌لباسی دارد، جمله‌ی قصاری می‌گوید که: بذار تنت انتخاب کنه!!! ✍ اما واقعا در این وضعیت اقتصادی، چنددرصد جامعه می‌توانند بگذارند که تنشان انتخاب کند؟ اصلا این شعار با شعورِ اقتصادی هماهنگ است؟! 📍این تبلیغات در زمره‌ی تبلیغات مرفهینِ بی‌دردی است که نیاز اولیه‌شان محدود به ظواهرشان شده است. /وایپ @tollabolkarimeh 🌷
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️⚠️⚠️ 🎥⭕️ روایت تکان‌دهنده پیامبر (ص) درباره طبقه ای جدید در میان امت اسلامی : 🔻کسانی خواهند آمد که تمام دغدغه‌یشان این است که گران‌تر گران تر . 🔻تمام شکم‌شونه. / تمام دغدغه‌شون اینه که و خانه‌های اشرافی بسازند اما در ظاهر مسلمان هم هستند و می‌خوانند / این جماعت مسجدهای خیلی میسازند / این‌ها هیچ تفاوتی با ندارند،حیوان محض‌اند/ جماعتی که در ظاهرا مسلمانند نماز میخوانند روزه می‌گیرند ولی پلیدترین و مردمند/ پشت همه فسادهای اقتصادی مثل ، ، این‌ها هستند/ پایین شهر افرادی با ۵۰۰ هزار تومان زندگی‌شان زیر و رو می‌شود اما این جماعت در یک روز میلیون‌ها تومن خرج خودشون می‌کنند. 🔻 خدا و فرشتگان بر چنین شهری است... @tollabolkarimeh 🌷
به مناسبت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد مشهد عليه كشف حجاب 🗓 ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ 🔹 پس از آن كه زمزمه شوم نقشه ننگين رضاخاني جهت به تاراج دادن ارزش ‏هاي ديني در قالب به مردم رسيد، اعتراضات سراسري، كشور را فرا گرفت. در اين ميان، يكي از علماي مشهد در شوراي مجتهدان شهر، به عنوان نماينده معرفي شد تا با رضاخان مذاكره كند ولي به محض رسيدن به تهران، به دستور رضاخان بازداشت و در ري ممنوع‏ الملاقات گرديد. 🔸 مردم كه در مسجد گوهرشاد مشهد به اين امر اعتراض داشتند، با سخنراني وعاظ، شوري چند برابر يافته و خواهان مراجعت آن عالم شدند. 🔹 در ادامه اعتراضات، در روز شنبه، ۲۱ تيرماه ۱۳۱۴، در مسجد گوهرشاد، شعارهاي ضد سلطنت و ضد حجاب زدايي داده شد و مسجد، يكپارچه سرود مقاومت سر مي‏ داد. قواي دولتي كه مقاومت مردم را ديدند، به دستور رضاخان به اجتماع آنان يورش برده و در كشتاري خونين و وحشيانه بين 2 تا 5 هزار نفر را كشتند. كاميون‏ هاي بسياري، اجساد مبارزين را كه جز سلاح ايمان و شهادت، سلاح ديگري نداشتند جابه‏ جا كردند. 🔸 ‌به گفته شاهدان عيني، ماموران دولتي، شهدا و زخمي‏ ها را به وسيله ۵۶ كاميون منتقل كرده و در خندق ‏هايي كه در اطراف مشهد پيش‏بيني شده بود، دفن نمودند. بدين ترتيب، اين فاجعه هولناك پايان يافت ولي ياد حماسه خونين اين نهضت اسلامي و برخاسته از باورهاي ارزشي مردم، براي هميشه در تاريخ مبارزات اسلامي ملت ما باقي ماند. /تسنیم @tollabolkarimeh 🌷
✅ علما پیشگامان مبارزه با کشف حجاب رضاخانی: 🌹چون عدّه ای از روحانیون و بازاریان نزد آمدند و در خصوص کشف حجاب و عوارض ناگوار آن مطالبی به عرض رسانیدند، آن مرجع عالیقدر به رگ های گلویش اشاره کرد و گفت: 👌 باید تا پای جان مقاومت نمود. من ایستاده ام؛ زیرا مسئله حجاب، از ضروریات دین است و بنا به نص قرآن، واجب شمرده می شود. 🌹 : «خلاصه، اسلام فدایی می خواهد و من حاضرم فدا شوم». 🌹 : «... کار از کار گذشته و ما نباید نرمی نشان دهیم. باید پایمردی کرده، مقاومت کنیم یا حاج آقا حسین قمی را از زندان آزاد کرده و احکام اسلامی را جاری کنیم یا همه کشته شویم» 🔴 قیام مسجد گوهرشاد👇 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4892/7647/95922 @tollabolkarimeh 🌷
⭕️حجاب در ادیان الهی 👈🏻 به مناسبت 21 تیرماه روز حجاب و عفاف ☪️ حجاب در اسلام بدون شک، پوشش زن در برابر مردان بیگانه، یکی از ضروریات دین است. قرآن کریم می‌فرماید: «و به بانوان باایمان بگو چشم‌های خود را فروپوشند و عورت­های خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت‌های خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری‌های خودرا بر سینه خود افکنند و زینت‌های خود را آشکار نسازند»(1) افزون بر آن، در آیات دیگر، پوشیدگی کامل اندام، نیک و شایسته، با وقار و بدور از تحریک سخن گفتن و دوری از آرایش‌های جاهلیت نخستین ، توصیه شده است. 🕎 حجاب در دین یهود «همه مورخان، از حجاب سخت زنان سخن گفته اند نپوشاندن موی سر خلافی بود که مرتکب آن را مستوجب طلاق می شد. بدون تردید مبنای حجاب در شریعت یهود، آیات تورات بود که بر حجاب تأکید می‌نمود. کاربرد واژه «چادُر» و «برقع» که به معنای روپوش صورت است، در آن آیات، کیفیت پوشش زنان یهودی را نشان می‌دهد. تورات تشبه مرد و زن به یکدیگر را نهی نموده، می‌گوید: متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد؛ زیرا هر که این را کند، مکروه «یهْوَه» خدای توست. بی حجابی سبب نزول عذاب معرفی شده است.»(2) ✝️ حجاب در مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، بلکه قوانین شدید آن را استمرار بخشید و در برخی موارد، قدم را فراتر نهاد و با سخت گیری بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخت؛ انجیل در موارد فراوان، بر وجوب و پوشش تأکید و پیروانش را به تنزّه از اِعمال شهوت و عفاف فراخوانده است در «کتاب مقدس» در مورد لزوم آراستگی به حیا و کنار نهادن آرایش ظاهری چنین آمده است: «همچنین زنان، خویشتن را بیارایند به لباسِ مزّین به حیا و پرهیز؛ نه به زلف‌ها و طلا و مروارید و رختِ گران بها*. زن با سکوت به کمال اطاعت تعلیم گیرد و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود؛ بلکه در سکوت بماند»(3) ♨️حجاب در آئین زرتشتیان در زمان ساسانیان ـ. که پس از نبوت زرتشت است ـ. افزون بر ، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول شد. به گفته ویل دورانت «پس از داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع، جرأت نداشتند که جز در تختِ روانِ روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی‌شد که آشکارا با مردان آمد و رفت کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی حتی پدر و برادرشان را ببینند. در نقش‌هایی که از ایران باستان بر جای مانده است، هیچ صورت زنی دیده نمی‌شود و نامی از ایشان نیامده است.»(4) 📚1. سوره نور (۲۴)، آیه ۳۱. 2.تورات، سفر تثنیه، باب ۲۲، فقره ۵. 3.انجیل، رساله پولیس به تیموناوءس، باب دوم، فقره ۹ ـ. ۱۵. 4.ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج. ۱، ص. ۵۵۲. /فرق و ادیان @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ از ترکیب خیابان‌های سعادت آباد، ویلاهای فرمانیه، ماشین‌های شاسی، پوشیدن روبدوشامبر و مانتوی چرمی، پشت چشم نازک کردن زنان لوند و وسط بازیِ ریشْ مانکن های اطفاری، که اتمسفر سریال های نمایش خانگی را گرفته اند، چه خروجی باید انتظار داشت؟ @tollabolkarimeh 🌷
🔴 روح‌الله ، رئیس ستاد عفاف‌ و حجاب در فضای‌ مجازی، در گفتگو با "تیتر۱": ⭕️ دولت روحانی در ترویج بی‌حجابی روی رضاشاه را هم سفید کرده است!/ تاخت‌وتاز فرهنگ سکولار و لذت‌گرایی در اینستاگرام ادامه گفتگو را اینجا بخوانید👇🏻 📎http://titre1.ir/fa/news/182671/ @tollabolkarimeh 🌷
📡 ماهواره‌ی جیبی! 📡 (فحشای همراه!) بالاخره ما نفهمیدیم تفاوت «ماهواره» و «اینستاگرام» دقیقا در چیست؟ اساسا تفاوتی دارند؟ ندارند؟ آن یکی حجم بیشتری اشغال می‌کند، و این یکی کمتر؟! براستی اینستاگرام چه دارد که ماهواره ندارد؟ بلی! موافقم. اینستاگرام از ویژگی‌ای برخوردار است که ماهواره فاقد آن می‌باشد، و آن عبارت است از ⬅️ قابل حمل بودن و انعطاف عجیب و فوق‌العاده! اگر لازمه‌ی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، خرید وسایل و متعلقات متعدد مربوطه و نشستن در منزل است، برای استفاده از اینستاگرام به هیچ چیزی بیش از یک گوشی تلفن همراه و اینترنتی بی در و پیکر نیاز نیست. هست؟ به این ترتیب، محدودیت‌ها و مشقت‌های استفاده از ماهواره حذف شده است و کاربران می‌توانند به آسودگی در هر مکانی که اراده کنند از این ⬅️ماهواره‌ی جیبی➡️ و قابل حمل بهره گیرند! دشمنان و بدخواهان ما چقدر تلاش کردند که «ماهواره» را به درون همه‌ی منازل مردم خصوصا قشر در اصطلاح مذهبی بکشانند، اما نتوانستند. اکنون چه؟ بالاخره توانستند بکشانند، و آن‌هم چه کشاندنی! ضمنا انعطاف فضای ماهواره، ماهیتا و سطحا قابل قیاس با فضای اینستاگرام نیست. دنیای عجیبی است این «اینستاگرام»! حال چون در اینستاگرام صفحات مفیدی هم وجود دارند پس استفاده از این فضا جایز است؟! مگر در ماهواره شبکه‌های مفید فعالیت نمی‌کنند؟ مانند: شبکه‌های ولایت، العالم، الکوثر، پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی. پس با این حساب می‌توان حکم کرد به بلااشکال بودن استفاده از ماهواره؟! احتمالا شما نیز بارها و بارها این قبیل استدلال‌های متقن و کوبنده!! را شنیده و از آن‌ها مستفیض گشته‌اید! القصه به هر دلیلی که استفاده از ماهواره شرعا و قانونا جایز نیست، به همان دلیل استفاده از اینستاگرام (بخوانید: فحشاگرام) و هر فضای دیگری که اساسا با هدف تغییر هویت انسان‌ها و ایجاد چندپارگی در وجود آدمیان، تسلط و استیلا بر سبک زندگی آنان و ایجاد گسست و شکاف‌های عمیق میان مردم و نظام‌های مخالف غرب طراحی شده است و تحت اشراف مستقیم و کامل شیاطین انس مدیریت می‌شود، شرعا جایز نیست و از نظر قانونی نیز باید ممنوع اعلام شود. ❇️ بیچاره آن کسانی که به واسطه‌ی اجازه‌ی اینستاگرام به کاربران برای تاسیس صفحه و درج و انتشار مطالب‌شان، خیال کرده‌اند که آزادی عمل دارند و می‌توانند در این فضا به صورت بایسته تاثیرگذار باشند! باید بیدارشان کرد! قربان بِرَم خدا را! یک بام و دو هوا را! @tollabolkarimeh 🌷