👈 بوسه بر دستان چنگیز خان مغول!!!
🔰 نِرون کیست؟ او را می شناسید؟ چرا مافیای تاریخ ، اجازه شنیدن این نام را نمی دهد؟؟؟
🌀 یادم نمی رود تاریخ 13 تیرماه 1394 ،جلسه ای که مقام معظم رهبری، در آن به وحشی گری اروپایی ها در قرون وسطی و حتی قبل آن ، اشاره می کردند ، به اینکه نباید جوانان فریب ظاهر زیبای فعلی آنان شوند، آن زمانی که در ایران و اسلام، افرادی مثل بوعلی سینا و زکریای رازی ، خوش می درخشیدند و حتی قرن ها بعد از اسلام، آن ها تازه به بیمارستان سازی روی آوردند، این اروپایی ها بودند که با وحشی گری خودشان، دادگاه های تفتیش عقائد راه انداخته بودند و هرکس مسیحی نمیشد یا کار علمی می کرد را به شدیدتر شکل ممکن شکنجه یا اعدام می کردند.
داستان دادگاه گالیله خود، شاهد خوبیست...
💠 در همان سخنرانی ، حضرت آقا از فردی به نام نِرون ، پادشاه روم یاد می کنند. کسی که در وحشی گری ، همانند نداشت و به قول رهبری : 👈 خونخوارترین انسانهاى طول تاریخ در اروپا بهوجود آمده؛ [مثل] نرون. نرون را آدم نگاه کند، شرح حال نرون را آدم بخواند، واقعاً باید برود دست چنگیز و هلاکو را ببوسد! یعنى تفاوت آدمى مثل نرون با آدمى مثل چنگیز و تیمور و هلاکو، زمین تا آسمان است!👉
💠 اما سوال بنده حقیر این است چرا دستان پشت پرده و مافیایی تاریخ، اجازه نمی دهد جوانان ما نرون را بشناسند؟ چرا وقتی اسم یک انسان وحشی را می خواهیم ببریم، سریع یاد چنگیزخان و هلاکوخان مغول می افتیم؟ چرا؟؟؟ چرا باید یاد انسان های شرقی بیافتیم اما یاد وحشی تر های اروپایی و غربی نیافتیم؟
اینجاست که انسان ردپای دستان آلوده تحریف گر تاریخ را می بیند.
✳️ نرون کسی بود که برای رسیدن به امیال کثیفش ، مادرش را کشت، و برای بنای قصر طلایی خود، شهر رم را به آتش کشید و خود در حین دیدن سوختن شهر، آهنگ می نواخت!!!
نرون بعد از این، سوختن شهر را تقصیر مسیحیان انداخت و به شدیدترین شکل ممکن آن ها را می کشت و حتی روی بدن عده زیادی از آنان، روغن می ریخت و زنده زنده آن ها را می سوزاند!!!!
زنده سوزاندن چیزیست شنیع که حتی بنی امیه و بنی عباس هم چنین کاری نمی کردند.
✳️ اینجاست که جوانان عزیز ما که فکر می کنند غرب، برای آنها مثل یک انسان اتوکشیده و تمیز و نونوار است، باید مطالعه تاریخ اروپا را در دستور کار خود قرار دهند تا بدانند پشت این آدم کت و شلوار اتوکشیده و کراوات زده غربی، تفنگ های وینچستر و گیوتین ها قرار دارد که روزی بدون دلیل، هزاران نفر را کشتند و بعدها با پیشرفت نظامی ، بالای 50 میلیون نفر را در جنگ های جهانی اول و دوم قتل عام کردند.
✍ احسان عبادی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 برهان تف!
🎙حجتالاسلام قنبریان در برنامه ثریا:
✅ تا میآیید به #طبقه_اشراف در جمهوری اسلامی دست بزنید، عدهای میگویند این #تف_سر_بالا است و بیشتر آبروی نظام میرود. #شهید_مطهری میفرمود: «ارزش این استدلال به اندازه همان تف است!».
✅ تا این حرفها زده میشود، میگویند دشمن سوء استفاده میکند؛ اتفاقاً من و شما باید #مدعی_العموم باشیم. باید #نهج_البلاغه را احیاء کنیم. اگر با ریسه روشن کردن و شربت خوردن، حکومت عدل برقرار میشد، ۱۰۰۰ سال پیش برقرار میشد.
@tollabolkarimeh 🌷
♨️ آیتالله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخهسواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
🔹مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه موضوعاتی نظیر دوچرخهسواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست گفت: متأسفانه هر روز این موضوع را میشنویم که فلان موضوع هم اجازه دادند و اگر از ابتدا میخواستیم اینگونه باشد که این همه شهید نمیدادیم.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد حجتالاسلام قنبریان از خرید و فروش قبر در اماکن مقدس
➕ حرم امام رضا و سایر اماکن مقدس جای شهدای مدافع حرم و چهرههای ماندگار ملی است نه کسانی که پول بیشتری دارند!
@tollabolkarimeh 🌷
🔻تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است!
🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای #علوی_بروجردی، تفسیر شد.
🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانههای نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است.
🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست.
۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسانهای تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد.
۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد.
حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شدهایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟!
آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟
۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بینالمللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند!
۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی #آنارشیسم_حوزوی مواجه نخواهیم شد؟!
فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد.
نقل از روزنه
@tollabolkarimeh 🌷