از #ماه_رجب قدردانی کنید
رهبر انقلاب اسلامی:
باید همه به یکدیگر تبریک عرض کنیم [این] توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد #ماه_رجب بشویم. #ماه_رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. این ایّامی که در روایات ما بهعنوان ایّام برجسته معرّفی شدهاند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمتها است. بعد هم ماه شعبان است که آن هم نعمت دیگری است و این دو ماه از نظر کُمَّلین و اهل توحید و اهل معنا مقدّمهی ماه رمضانند؛ و ماه رمضان ماه عروج است، ماه رفتن به معراج است، ماه تزکیه است، ماه تصفیه است که همهی ما به اینها احتیاج داریم. از #ماه_رجب قدردانی کنید؛ در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه میتوانید بیشتر کنید؛ به یاد خدا باشید و کار را برای خدا انجام بدهید؛ این تلاشی که میکنید، این زحمتی که میکشید، برای خدا قرار بدهید.
۱۳۹۴/۲/۶
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
♨️ایمان بیاوریم که اندیشه های آقای خامنه ای(۱)، حوزه را نجات می دهد.
👈اندر باب استفاده کردن و استفاده نکردن از تکنولوژی در ایام کرونایی
🔰محسن ابراهیمی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔹آنچه از بیانات رهبر معظم انقلاب بدست می آید، یکی از نمودها و شاخصه های تحول در حوزه های علمیه، گسترش استفاده از ابزار و تکنولوژی های روز در ساحت های مختلف حوزه است. استفاده از ابزار جدید، سبب تحول در زمینه های آموزش، پژوهش، تبلیغ و معیشت است.
🔹امروز که جامعه ما به یک بیماری مبتلا شده است، برخی از حوزه ها و مراکز آموزشی، با استفاده از ابزارهای آموزشی جدید و فضای مجازی، جایگزینی برای آموزش های حضوری یافته اند و تعطیلی های اجباری حوزه را از این طریق جبران کرده اند.
🔹به لطف الهی و با تلاش های رهبر معظم انقلاب و سایر مدیران و مسئولان حوزوی، پیشرفت هایی در زمینه استفاده از فضاها و ابزارهای جدید حاصل شده است و خصوصا در زمینه پژوهش، نرم افزارهای نور و اقداماتی مشابه، تاثیر بسزایی داشته است اما هنوز در ابتدای راهیم.
🔹متاسفانه هنوز گاهی برخی از حوزویان در مقابل استفاده از تکنولوژی مقاومت می کنند و این امر سبب شده است که هنوز بسیاری از درس ها فقط به صورت حضوری تشکیل می شود و این امر سبب تجمع طلاب در قم شده است و خود مانعی از هجرت طلاب به شهرهای مختلف است.
🔹همچنین این نگاه و روحیه سنت گرایی نابجا و استفاده نکردن از امکانات الکترونیکی بانکی، سبب شده است که وقت طلاب در صف های طولانی شهریه تلف شود، تا آنجا که حاضرند، شهریه را به تعویق بیندازند، اما به حساب طلاب نریزند.
🔹نکته ای که تذکر آن لازم است این است که در این ایام و اتفاقات که یک ویروس که سبب تعطیلی درس ها می شود، نظام آموزشی مختل می شود و درس ها و حتی شهریه ها عقب می ماند، باید ایمان بیاوریم که اگر به اندیشه های تحولی رهبر انقلاب در حوزه عمل شود، قطعا پیشرفت چشمگیری حاصل خواهد شد.
🔹ایشان برنامه ها و پیشنهادات تحول در حوزه و حتی تاکید بر استفاده از تکنولوژی های جدید را از اوایل رهبری خود و حتی قبل از آن در دیدار های متعدد با طلاب بیان کرده اند اما به تعبیر خود ایشان: "از پیشنهادهائی که بنده در طول این سالها درباره حوزهی علمیه کردم، ... خیلی هایش تا حالا تحقق پیدا نکرده، یا به صورت نیمهکاره و نیمهراهه تحقق پیدا کرده است ... این عقیده من است ... حالا ممکن است مسئولین حوزه و مدیران حوزه و بعضی از برجستگان حوزه نپسندند و این کار نشود، اما یک روزی بدون تردید خواهد شد. ۸۶/۹/۸".
🔹به امید آنکه تا قبل از آنکه سهراب حوزه علمیه بمیرد، از نوشداروی نظرات تحولی رهبر انقلاب بنوشیم، چرا که نوشداروی بعد از مرگ سهراب، نه تنها فایده ندارد بلکه "خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد. (۹۱/۷/۱۹)"
🔹انشالله اندیشه های تحولی رهبر انقلاب را در موضوعات مختلف در همین کانال منتشر خواهیم کرد.
📌 (۱) تعبیر به آقای خامنه ای، بر اساس بیان برخی سنتی های حوزه است و الا ایشان برای ما رهبر و امام مفترض الطاعه است.
@tollabolkarimeh 🌷
ويروس.mp3
12.52M
⁉️مگر قم حرم اهل بیت نیست؟ آیا دعای این همه علمای قم برای دفع #کرونا مستجاب نمی شود؟
🎙پاسخ
#استاد_محمدی 👆
#پرسمان_اعتقادی
#پاسخ_به_شبهات
@tollabolkarimeh 🌷
21.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️پایان همه مشکلات
گمشده امروز بشر سر در گم کجاست؟
@tollabolkarimeh 🌷
💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع) 1⃣
▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما
👈 در گفت و گو با محمدصادق ابوالحسنی (سال ۹۲)🔻
🔹دشمنان شیعه٬ اعم از جبهه ارتجاع و جاهلیت مدرن٬ از راه ها و ابزارهای گوناگونی برای ستیز و عداوت با امام هادی (ع) استفاده میکنند که هر کدام مثل سم زهرآگین، پادزهر خاص خودش را میطلبد.
🔹جالب اینجاست که در یک بازگشت تاریخی به عصر بنی عباس و متوکل عباسی٬ باز شبیه همین شیوه ها را میبینیم که واقعا برای امروزمان عبرت انگیز است.
1⃣ هجمه سخت افزاری:
اقدامات وهابیت در راستای سازماندهی گروه های تروریستی، انفجارهای خونبار و تخریب اماکن مذهبی. در این اقدامات کاملا عملیاتی و اجرایی به میدان می آیند و حذف فیزیکی شیعه و شعائر را با خون و خمپاره دنبال می کنند. (گاه طرح تخریب و انفجار حرم و گاه نقشه فتح سامرا و کشتار زائرین توسط دواعش)
🔹این همان رویکرد متوکل عباسی است. متوکل در عرصه جنگ سخت با تشیع٬ از طریق کشتار شیعیان، تخریب کربلا٬ اهانت و احضارهای مکرر رهبر مظلوم آنان، دست به شرارت زد.
🔹او به حرم مطهر سید الشهدا (ع) یورش برد. شما کتاب تتمه المنتهی را نگاه کنید؛ شیخ عباس قمی (ره) مینویسد: «متوکل هفده مرتبه قبر شریف را خراب کرد»؛ البته هیچ مسلمان باایمانی حاضر به انجام این کار نمیشد لذا از جانب خلیفه شخصی به نام «دیزج» که یهودی مسلک بود با یک گروه از یهودیان و نواصب به کربلا حمله ور شدند.
جالب اینجاست که تروریست های وهابی امروز هم مثل متوکل با یهودیان افراطی مرتبطند. آنها با استعمار صلیب - صهیون بر ضد شیعه همپیمانند.
از ماجرای «تل المخالی» هم معلوم میشود که متوکل یک فرد کاملا دیکتاتور٬ تمامیت خواه و اقتدارگرا بوده است.
🔹البته پاره ای معتقدند که حملات به کربلا و زائرین پیش از آن از زمان منصور دوانیقی شکل گرفت.
خلاصه برای من خیلی عجیب بود که دیدم پاره ای از داعشیها رسما متوکل را به عنوان الگوی خود اعلام کردند و با ایرانیان به عنوان شیعیان صفوی اعلام جنگ نمودند.
@tollabolkarimeh 🌷
💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع)؛ 2⃣
▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما
✔️ در گفتگو با محمدصادق ابوالحسنی🔻
2⃣ ستیز نرم افزاری با هادی امت (ع):
هجمه فرهنگی نسبت به باورهای اصیل شیعه٬ بویژه بحث امامت و ولایت از طریق ترویج آثار و شبهات ضدشیعی توسط سایت ها، ماهواره ها، عرصه هنر هفتم و حتی شعر و موسیقی. در این مرحله دیگر صحبت از داغ و درفش نیست. تحریف حقایق و تحریک احساسات است.
🔹 مثلا دکتر سروش زیارت جامعه کبیره را - که از مواریث و یادگارهای مهم امام هادی (ع) است - زیر سوال می برد و می گوید این زیارت٬ مرامنامه غلات است!
ببینید اصولا امام هادی (ع) معروف به خطیب ائمّه و خطیب اهل جنت است. زیارت جامعه کبیره ایشان هم منشوری گویا٬ شیوا و ژرف از مقامات امامت است که همیشه خاری در چشم منکرین بوده است. به جرات میتوانم بگویم که خطرناک ترین چیز برای دشمنان شیعه زیارت جامعه کبیره است.
اگر فرهنگی که حاکم بر این زیارت است مثل ولایت تکوینی ائمه (ع) ، محوریت اهل بیت (ع) در وصایت، علم، ایمان، تقوی و شرافت، وساطت فیض و موارد دیگر در اسلام جا بیفتد٬ فاتحه دشمنان شیعه خوانده است. لذا می بینیم که هم به خود این زیارت و هم به مقام صاحب آن جفاها می رود.
🔹 با کالبد شکافی زمانه و فضای سیاسی عصر امام هادی (ع)٬ می فهمیم که امروز شیوه دشمنان آل الله (ع)٬ شباهت زیادی با تراژدی «متوکل عباسی» - خلیفه کینه توز بنی العباس- در مصاف با هادی امت (ع) دارد.
🔹خب، کسی که جامعه کبیره را مرامنامه غلات معرفی می کند، دنبال چیست؟ می خواهد بگوید مقام امامت در این حد و اندازه نیست و جایگاه ولایت عامه کلیه امام را مخدوش سازد یعنی اسوه بودن علمی-معنوی آنان و محوریتشان در سبک زندگی را زیر سوال ببرد. و نهایتا عقلانیت خودبنیاد را با انواع ایسمها و ایستها جایگزین سازد. ما دقیقا می بینیم متوکل وقتی روی کار می آید محوریت علمی-فرهنگی-سیاسی-اجتماعی جهان اسلام را با افکار اهل حدیث پیوند میزند و با این کار عرصه را به دشمن ترین گروه نسبت به اهل بیت (ع) واگذار می کند. این یعنی بزرگترین ضربه در عرصه جنگ نرم. مضامین زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) دقیقا کسانی را نشانه گرفته که می خواستند عترت و امامت را حذف کنند.
🔹موج بعدی استفاده از قالب ادبی٬ هنری و موسیقی است که از راه تحریک احساسات صورت میگیرد. مثل حکایت مطربین و شاعران وابسته به متوکل و برخی اشعار و خوانندگان امروز که اهانت به خط امامت و امام هادی ع را در این قالب پیش کشیدند. (شاهین نجفی)
🔹در مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانی نمونه هایی از فساد متوکل آمده است.
🔹 به گواهی کامل ابن اثیر و تاریخ ابن خلدون چهره های پلیدی مثل علی بن جهم (شاعر شامی شیعه ستیز که مشوق تخریب کربلا بود)، ابوالسمط (از بنی مروان) ابن اترجه هر سه از ندیمان خلیفه و افرادی مثل عباده و عثعث از تلخکهای درباری در بزم های قصر با نوازندگان و آوازه خوانهای هم نوا شده و در اشعار خویش به مولای مظلومان امیر مومنان (ع) جسارت روا می داشتند و متوکل مشغول می گساری می شد. همین جسارت ها بود که دست آخر موجب قتل متوکل شد.
برخی معتقدند ساز و رقاصی به طور جدی از عصر هادی عباسی در دربار علنی و آشکار شد که بررسی آن طلبتان باشد.
ولی هیچ زمانی مثل امروز٬ دشمن از جلوه های سمعی - بصری و خصوصا عاطفی و احساسی مثل موسیقی و سینما در برابر آموزهای اسلام و تشیع بهره نگرفته است.
@tollabolkarimeh 🌷
#سامانه_آموزش_مجازی_مَدرس
🔶همراه با فعالان فرهنگی و تبلیغی در مسیر ارتقاء مهارتهای تبلیغی
🔷ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید مراکز و نهادهای تبلیغی کشور
🔶 مشتمل بر ۱۴۸ دوره فعال از اساتید ممتاز از جمله:
پرسش و پاسخ- مخاطب شناسی- سواد رسانه- سلامت جنسی- جشن تکلیف- کلاسداری- بازی و مسابقه- روش سخنرانی- اردو داری- مشاوره دینی- راه و رسم طلبگی- تربیت مربی استاد راستگو- جذب و جذاب سازی استاد اسماعیلی و....
🔴از تعطیلات و شرایط پیش آمده بهترین استفاده را ببریم.
🔵 «با مَدرس بهترین اساتید را به خانه ببرید»
Www.emadras.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تولیت آستان قدس رضوی: برای هر تصمیمی مبنی بر تعطیلی اماکن مذهبی تابع وزارت بهداشت هستیم.
@tollabolkarimeh 🌷
⚡ بازهم جدال قدیمی مناسکگرائی و عقلگرائی
🔸 به بهانهی شیوع ویروس کرونا
🔹 این اولین باری نیست که جدال قدیمی جریان فکری عقلگرایی و نصگرایی سر باز کرده و از لجنه های علمی و تخصصی به افکار عمومی و شبکههای اجتماعی زرد کشیده شدهاست. این منازعه قدیمی در بزنگاههایی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گوناگون بروز و ظهور میکند و منجر به ایجاد شوکهایی در بین مردم و در مواقعی موجسواری دشمنان اسلام و تشیع میشود.
🔹 اینباربه بهانه کوییک 19 یا کرونا ویروس، تب منازعه نصگرایان افراطی در حمایت از برگزاری بیقید و شرط مراسمات، تجمعات و اماکن مذهبی با استدلال عقل گرایان مبنی بر حفظ سلامتی انسان و اولویت آن بر مناسک و مراسمات مذهبی در شبکههای اجتماعی بالا گرفته و افکار عمومی و مردم را دچار سردرگمی و حیرت کردهاست.
🔹 نکته جالب اینجاست این جدال در رسانه های دشمنان تشیع و اسلام، از بیبیسی تا ایران اینترنشنال به صورت لحظه ای با پروپاگاندای رسانهای به عنوان خبر اول و سوژه دست اول به این منازعه دامن زده و با سیاست قدیمی بهرهگیری از گسل های اختلافی بین مسلمین و تحریک این گسلها سناریوی گسترش این اختلاف را دنبال میکنند.
شاید هیچگاه میرزا مهدی اصفهانی نقلگرا و علامه طباطبائی عقلگرا تصور این را هم نمیکردند که روزی این اختلاف مبنائی فکری به سطح شبکههای اجتماعی و محملی جهت تاختن دشمنان تشیع به اصل دین گردد و این اختلاف فکری به سطح عوام تسری و در اینستاگرام و تلگرام و توئیتر دست بدست شود. از انتشار مصاحبه طلبهای در کنار ضریح مطهر حضرت معصومه (س) مبنی بر اینکه ما به کرونا کاری نداریم ودست از حرم نمیکشیم تا انتشار فتاوای برخی مراجع مبنی بر ضرورت و وجوب حفظ سلامتی و عدم ضرورت تجمعات مذهبی.
🔹 این منازعه سر دراز دارد و در مصافهای مختلفی مثل تشکیل حکومت اسلامی، بانکداری اسلامی، شبکههای اجتماعی و تماس تصویری آن، مناسک بدعت گونه جریان افراطگرای شیعی مثل قمه زنی و دیگر مسائل فرعی آن با نگاههای صفر و صدی و افراط و تفریطی منجر به کشیده شدن تخاصمات فکری به سطوح میدانی، سیاسی و حتی امنیتی است.
🔹 اما تفکر اجتهاد و فقه پویای انقلاب اسلامی به میدان آمد تا اثبات کند که عقل و نص نه تنها قابل جمع اند بلکه نصوص و نقل میتواند بستری جهت تحقق فقه حداکثری و جمهوری اسلامی برخاسته از سیره علمی و عملی اهلبیت علیهم السلام باشد.
🔹 گفتمان انقلاب اسلامی با تکیه بر عقلگرایی و فقه حداکثری به بزرگترین تعظیم کننده شعائر و مناسک در جهان تبدیل شد و علی رغم نگاه انحصاری جریانات افراطیگرای شیعی مبنی بر انحصار شعائر در اعمال بدعت گونه مثل قمهزنی، تفکر فقه پویای امام خمینی در مقام ثبوت و اثبات نشان داد که علی رغم نگاه تمدن ساز، بزرگترین اماکن و تجمعات مذهبی را در همین فضا میتوان خلق کرد و منافاتی بین مناسک اسلامی و نگاه اجتماعی سیاسی و عقلگرایی نیست. تفکر انقلاب اسلامی دراین مصاف به قدری بی رقیب است که هیچ مدعی نصگرایی نمیتواند انکار کند، انقلاب اسلامی که در بستر محرم اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته، بستر عظیمترین مناسک اسلامی با جمعیتهای میلیونی را شکل داده که جهان اسلام را حیرت زده کرده است.
🔹 از طرفی همین تفکر، توفیق پرورش بزرگترین دانشمندان هسته ای و نانوتکنولوژی را پیدا کرده و در کشوری که زمانی پزشکان هندی و پاکستانی به طبابت میپرداختند و جوانان ایرانی حتی جرات فکر طبابت را به خود نمیدادند،همین نگاه فقه حداکثری منجر به این شد که در حال حاضر پزشکان ایرانی در پیشرفتهترین کشورهای اروپایی به برگزاری دورههای آموزشی برای پزشکان دنیا می پردازند.
🔹 اما سؤال جدی این است که با این حال میتوان به تفکر پویای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم برچسب تحجر زد و با برجسته سازی رسانهای برخی اقدامات خرده جریانات افراطگرا که مغرضانه به نصگرایی افراطی دامن زده و اقدام خود را به پای اسلام حقیقی میگذارند، اصل روحانیت و اندیشه غالب را مورد هدف قرار داد!
🔹 به چه علت رسانههای بیگانه بر این منازعه تمرکز کردهاند؟
نقش حوزه علمیه وروحانیت نسبت به تعدیل نگاههای بینالمللی در این مواقع حساس به کیان تشیع و دین اسلام چیست؟
آیا اصرار خرده جریانات اخباریگری و تاکید برمناسک و لو به قیمت بهخطر افتادن سلامت مردم صحیح است؟
اندیشه فقه پویای نخبگان در این خصوص چه نظری دارد؟
آیا جمع بین مراعات بهداشت و حضور در اماکن مذهبی امکان پذیر نیست؟
/مباحثات
@tollabolkarimeh 🌷
کار را طلبه ها با چهل نفر شروع کردند. الان بیش از پانصد نفر طلبه در قم ثبت نام کرده اند تا وارد بخشهای مختلف کار جهادی شوند. از این تعداد بیش از صدنفر بنا است وارد منطقه قرنطینه شوند و همراه بیمارها باشند.
اینجا قم است
شهر قیام
@tollabolkarimeh 🌷