❗️ لزوم رعایت اعتدال در بیان مسائل سیاسی
🔺 نه مسائل سیاسی را بکلی از تبلیغ خود خارج کنیم.
🔻 نه تصور کنیم همهی تبلیغ، تحلیل مسائل آمریکا و اسرائیل است.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرق شیعه با محب اهل بیت؟
🔘 بیاید از محرم امسال عهد کنیم که افکار، رفتار و کردارمون شیعه باشه نه فقط محباهلبیت
@tollabolkarimeh 🌷
💢عزاداری نیازهای روانشناختی جامعه را تأمین میکند
📌حجتالاسلام احمد رهدار: اسم مراسم اهل بیت(ع) را مجلس غم میگذارند، در حالی که کارویژه این مراسم بهجت روانی است. اساساً مجلس امام حسین(ع) نماد بسط روحی است نه قبض روحی. مؤمنین با حضور در این مراسم بسط معرفتی پیدا میکنند و غمهایشان درمان میشود.
🔹علی انتظاری، جامعه شناس: مناسک عزاداری کارکرد حزنآلود کردن ندارد بلکه برعکس هر نوع مناسکی که سبب پیوستگی اجتماعی میشود در واقع از طریق رفع نیازهای روانشناختی و جامعهشناختی، خلاءهای هویتی افراد جامعه را تأمین خواهد کرد، لذا این مناسک عامل ایجاد غم در جامعه نیستند.
🔹حجتالاسلام محمدمهدی عباسی آغوی: مراسم اقامه عزا برای بزرگان دین جنبه شناختی، عاطفی و رفتاری دارد. معرفت به آن ذوات مقدس، محبتآور است و این محبت باعث اقامه عزا در مصیبت آنها میشود.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/uR0px
@tollabolkarimeh 🌷
⁉️ وقتی حرمت 🏴 تکیه سیدالشهداء علیه السلام، توسط سلفی بگیران #بدحجاب شکسته می شود
🔴 مکانی مقدس و تاریخی،
تکیه عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام، که اکنون با مدیریت و تسلط غربگرایان بر میراث فرهنگی، تبدیل به محلی برای عرض اندام سلفی بگیران بد #حجاب و هنجارشکن شده است⁉️
🔴 تکیه مذهبی تاریخی معاون الملک کرمانشاه، بزرگ ترین تکیه کاشی مینیاتوری جهان، پایگاه انقلابیون اسلام خواه (مشروعه خواه) در مشروطه، توسط مشروطه چیان لامذهب جریان انگلیسی مشروطه در سال ۱۲۸۸ شمسی، به توپ بسته و به آتش کشیده شد و بانی آن نیز ناجوانمردانه ترور شد.
📷 کاشی مینیاتور مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری شهید رابع اعلی الله مقامه زعیم نهضت اسلام خواهی مشروطه(مشروعه) در تکیه معاون الملک
@tollabolkarimeh 🌷
⛔️به حاشیه نرویم!!!
🔴👈 #سکولار_های_حوزوی با رویکرد منفعلانۀ خود در مقابل تحولات سیاسی ایران و جهان میخواهند رسالت حوزۀ علمیه را به فراموشی بسپارند که نمونۀ آخر آن اظهارات رئیس جمهور درباره #مذاکره_مجدد_با_آمریکا بود. سکولارهای حوزوی با #سکوت_زنجیره_ای خود و یا با شانتاژهای خبری کاذب مانند #مرجعیت_آینده آقای #علوی_بروجردی سعی کردند تا اصل موضوع را به حاشیه ببرند.
فلذا حوزههای انقلابی باید رسالت خود را شفاف و بدون حاشیه انجام دهند، چرا که در زمانهای قرار داریم که کوچکترین حاشیهها باعث فراموشی اصل خواهد شد.
✍ #محمد_حسین_کریمی
@tollabolkarimeh 🌷
شارلاتانیزم رسانه ای اصلاح طلبان وسکولارهای حوزوی برای امن کردن مسیر نیویورک
🔹در دیدار حجت الاسلام رئیسی با #مبلغین_حوزه_علمیه قم واکنش های تندی نسبت به انتقاد یکی از طلاب از #رئیس_دفتر_تبلیغات اتفاق افتاد.
🔻این #طلبه_انقلابی قبل از ایراد سخنان خود به صورت محترمانه از حجت الاسلام #واعظی که پشت تربیون رفته بود اجازه خواست که مطالبی را عرض کند. رئیس دفتر تبلیغات نیز به ایشان اجازه دادند تا سخنان خود را ایراد کند. البته آقای واعظی هم که به فرموده خود قصد سخنرانی نداشتند به این دلیل که صحبتهای این مبلغ محترم مورد استقبال گرم طلاب حاضر در سالن قرار گرفت دیگر به سخنرانی خود ادامه ندادند.
🔻در این بین #روزنامه_های_زنجیره_ای و #سایت_های_اصلاحاتی با #حیله_های_رسانه ای، #اجازه_گرفتن این طلبه که نشانه#ادب و احترام ایشان به جلسه بود را نادیده گرفته و با #شارلاتانیزم_رسانه_ای دم از برباد رفتن ادب در حوزه ها می زنند.
🔹#حوزویان_انقلابی با پشتیبانی از مواضع این طلبه، باید #دست_های_پشت_پرده چنین حاشیه سازی هایی را با نگاهی نافذ #رصد کنند، چرا که حنای چنین حاشیه سازی هایی هر ساله قبل از سفر #رئیس_جمهور به #نیویورک همانند #جریان_فیضیه برای سوء استفاده و تهیه کردن #خوراک_تبلیغاتی مناسب برای جریانات سیاسی خاص درون حوزه، دیگر رنگی ندارد.
🔆لذا طلاب حوزه علمیه باید مواظب #فتنه_سکولارهای_حوزوی_صاحب_رسانه باشند و تلاش نمایند تا با به کار گیری تجربیات گذشته بیش از پیش برای پیشبرد اهداف #حوزه_انقلابی و برملا کردن فتنه گری های #معممین_سکولار_مسلک تلاش نمایند.
✍ #علی_ابراهیمی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 تیزبینی حضرت امام(ره) مانع فریب خوردن برخی علما از سوی عَلَم شد
🔺 در مهر ماه 1341، رژیم شاه با تصور خلأ اقتدار مذهبی تصویب نامه #انجمنهای_ایالتی_و_ولایتی را با شرایط جدید اعلام کرد. اسدالله عَلَم (نخست وزیر وقت) مامور اجرای آن شد.
🔺 با آگاه شدن علما از این مصوبه، مخالفتهای صریحی از جانب آنان به ویژه حضرت #امام_خمینی (ره) اعلام شد و خواهان الغای سریع این مصوبه شدند. و با تلگرافهایی اعتراض خود را نسبت به لایحه مزبور ابراز داشتند . اما اسدالله عَلَم به آنها پاسخی نگفت.
🔺 با فشار علما و مردم #اسدالله_عَلَم مجبور به شکستن سکوت شد . عَلَم در تلگرافی خصوصی گفت: شرایط اسلامی بودن انتخابکنندگان و انتخابشوندگان همان نظر علمای اسلام است اما در این زمینه باید به حقوق اقلیتهای مذهبی نیز توجه داشت.
🔺 وقتی این تلگراف به قم رسید، برخی از مراجع در درسشان از آن به #ذهاب_ثُلثَین تعبیر کردند؛ یعنی قسمت زیادی از موضوع حل شد. برخی حتی به بازار دستور چراغانی دادند که امام(رضوان الله تعالی علیه) سخت ناراحت شدند و گفتند: میخواهند #مبارزه را به دست خودمان لوث کنند.
🔺 امام خمینی(ره) که خوشباوری بعضی از علما را مشاهده کرد، مراجع را به نشستی برای تصمیمی واحد فراخواند. بعضی از مراجع قول نخست وزیر را برای اصلاح کافی میدانستند؛ ولی امام خمینی (ره) مخالفت خود را صریحا بیان کرد.
🔺 حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) در این جلسه، تحلیلی جامع از تلگراف عَلَم ارایه داد، نقشهها و توطئههای فریبندهی عَلَم را تبیین کرد و علما را از #نیرنگ_دولت پرهیز داد و سرانجام توانست مراجع را به ادامهی مبارزه تا نتیجهی نهایی قانع کند.
نقل از اسباط
@tollabolkarimeh 🌷
🌼 داستانی خواندنی از حجت الاسلام قرائتی در مورد قمه زنی
(با استناد به آیه قرآن)
حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمی داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم. ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمدهای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم، ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو.
من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (سوره بقره آیه ۱۰۴)؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین.
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصهای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن.
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن.
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم می شود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است! و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان می گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده می کردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمهای را که دشمن از آن سوء استفاده می کند به کار نبرید.
بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می کند.
این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می دهد که: از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس، چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده می کنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمیزنیم.
منبع: مجله مبلغان، شماره ۳۹
@tollabolkarimeh 🌷
♨️رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها:
🔻اگر کسی از خطر جنگ بگوید یا بیاطلاع است یا کلاهبردار؛ کلاهبردار، خطر میفروشد تا از ملت امتیاز بگیرد.
🔻گفتمان انقلابی عقلانیت و تدبیر دارد ولی گفتمان رقیب در قالبهای زر ورقی مثل پرهیز از جنگ و ارتباط با دنیا عزت را میفروشد و چک نقدناشدنی میخرد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 زخم خباثت انگلیس
❓ ریشه مشکل امروز #کشمیر و کشتار مسلمانان در آن منطقه چیست؟
@tollabolkarimeh 🌷
🚩 عزاداری برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، #مسئله_سیاسی است
🔺 همیشه دشمن برای از بین بردن عزم و اراده جبهه حق به شبههافکنی و ایجاد رخنه در باورها و اعتقادات میکند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنان و ایادی آنها که میدانستند نهضت امام خمینی(ره) الگوبرداری از قیام امام حسین(ع) است، شروع به شبههپراکنی در این زمینه کردند.
🔺 حضرت امام(ره) در مقابل این شبهات موضع گرفتند و فرمودند: ««امروز دیگر ما انقلاب کردهایم، روضه دیگر لازم نیست» از غلطهایی است که تو دهنها انداختهاند؛ مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کردهایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم. انقلاب برای این است. انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعایر اسلام را بمیرانیم.
🔸 زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم #سیاسی_عبادی است. عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد [ه]، یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئلهای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد.
🔸 ما از این اجتماعات استفاده میکنیم. ما از آن «الله اکبر» ها، ملت ما از آن «الله اکبر» ها استفاده کرد. آن «الله اکبر» ها را باید حفظ بکنیم. این مظاهر و شعائر و اموری که در اسلام در آن سفارش شده باید فکر کنید که اینها یک مساله سطحی نبوده است که میخواستند جمع بشوند و گریه کنند، خیر.
🔸 ما ملت #گریه_سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان میدهیم و خرد میکنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است.»
نقل از اسباط
@tollabolkarimeh 🌷
📝 لزوم توجه به تنوع روشها و ابزارهای تبلیغ
🔹 تبلیغ یعنی رساندن. ابزار رساندن، به حسب شرایط متفاوت است.
🔹 در هر شرایطی نحوه رساندن متفاوت است؛ بسته به :
- رغبت و اکراه مخاطب
- فعالیت ضد تبلیغی دشمن
- حجابها و موانع
🔹 راه تشخیص ابزار و نحوه تبلیغ:
ابتکار و ذوق و سلیقه و فهم و سرعت انتقال مبلّغ
نقل از مناهج
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
بزرگترين مشكلم در ستاد امر به معروف اين است كه اجازه امر به معروف به خودي و مسئول را ندارم و بلافاصله بعد از امر به معروف برايم پرونده قضايی درست میشود!
@tollabolkarimeh 🌷
♨️فاطمه السادات حسینی، طلبه سطح دو و مبلّغ همدانی، در یکی از پارکهای شهر هنگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلامالله علیها همدان، با اعلام خبر «ضرب و شتم بانوی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر»، خواستار برخورد قضایی با ضاربان و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شد.
🔻پدرخانم حسینی با انتقاد از برخورد برخی از ماموران انتظامی، گفت: متاسفانه به محض رسیدن به کلانتری، اولین برخوردی که با ما شد از ناحیه خود مامور نیروی انتظامی بود که گفت «آخوندو زدند کشتند، می زنند شما رو هم می کشند، به تو چه ربطی دارد» در جواب او گفتم «آقا؛ کاری که شما باید انجام بدید و حقوقش را می گیری، من انجام دادم، من حرف بدی نزدم، حرف قرآن و قانون را زدم»
♨️وی اضافه کرد: همراهان ضارب در حضور ماموران فحاشی کردند، به مامور گفتم «آقا این ها را گزارش کنید»،
🔻در جواب گفت «ما هیچ چیزی نمی شنویم(نشنیدیم)!!!»؛
🔻خب معلوم است طرف بیشتر تحریک می شود.
🔻پدر بانوی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر تصریح کرد: چون کار را برای خدا انجام دادم، لحظه ای پشیمان نیستم، دیروز هم به قاضی گفتم «به فاطمه زهرا(س) همین الان بگویید ۲۰ سال حبس داری، با لب خنده می پذیرم، چون فردای قیامت سربلندم».
حسینی درباره آخرین وضعیت درمانی دخترش نیز گفت: دخترم از بیمارستان مرخص شده و دوران بهبودی را در منزل می گذراند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔰عیادت امام جمعه همدان از بانوی طلبه آمر به معروف
🔻شعبانی، امام جمعه همدان:
حوزویان تا پای جان برای حفظ انقلاب و اسلام ایستاده اند.
عدهای با گرفتن پول موظف هستند تا باحضور بیحجاب در جامعه، قبح بیحجابی را بشکنند.
آنچه مشخص است حرکت رو به جلو حوزهها ست که دشمن توان دیدن آن را ندارد و به دنبال مقابله با آن هستند.
#امربهمعروف را یک وظیفه همگانی اگر ما صحنه را خالی کنیم ضربه سختی خواهیم خورد.
@tollabolkarimeh 🌷
پویش حمایت از #بانوی_مظلوم_همدانی
💥فوری
به دنبال سکوت سهمگین در ماجرای #بانوی_ناهی_از_منکر_همدانی، برای جلوگیری از توسعه اقدامات مشابه، و با هدف دفاع از حریم #ناموس_شیعه، درخواست می شود؛
عموم #سخنرانان و #مداحین اهل بیت(علیهمالسلام)، در امشب و شبهای آتی، دقایقی را به پاسداشت اصل امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند و به سهم خود از بانوی غیور و مظلوم همدانی حمایت کنند.
💥این شبها دوباره چادری خاکی شده است
بیاییم روضه مجسم بخوانیم....
@tollabolkarimeh 🌷
💢عزاداریهای دروغین
🔹«رضاخان برای اجرای سیاستهای [استعمار] میبایست میان علما و مردم موقعیت خوبی به دست میآورد و اگر علما، مردم و مجلس از نیات واقعی وی آگاه میشدند، او را در اجرای برنامههایش ناکام میگذاشتند...یکی از مواردی که #رضاخان میتوانست از احساسات مردم سوء استفاده کند و خود را متدین نشان دهد، عزاداری امام حسین علیهالسلام بود. حسن اعظام قدسی (از رجال دوره رضاخان) در خاطراتش هنگام ذکر وقایع سال 1301ش/ 1341ق مینویسد:
🔸سردار سپه پس از موفقیتهای فوقالذکر به فکر افتاد که حالا باید توجه مردم را به خود جلب و معتقد به خود نماید و بهترین راه هم اعمال مذهبی، خاصه عزاداری است که عامه طبقات متوجه خواهند گردید. من الاتفاق #ماه_محرم که عموم مردم مشغول عزاداری [هستند] و مجالس در تمام تهران دایر است.
🔹سردار سپه روز دهم محرم (عاشورا) دسته قزاق [را] با یک هیأت از صاحب منصبان در جلو و افراد با بیرقها و کتل با نظم و تشکیلات مخصوص از قزاقخانه حرکت [دادند و از] میدان توپخانه، خیابان ناصریه به بازار آمده، صاحبمنصبان در جلو و جلوی آنها سردار سپه با یقه باز و روی سرش کلاه و غالب آنها به سرشان گل زده بودند و پای برهنه وارد بازار شدند و دسته سینهزن از افراد، چند قدم ایستاده، نوحهخوان میخواند و افراد سینه میزدند.
🔸پر واضح است که مشاهده این حال در مردم خوشباور خالی از تأثیر نبود و شخص #وزیر_جنگ از این پس بین عامه مردم یک شخص مذهبی و مخصوصا پابند به عزاداری که ایرانیان خیلی به آن علاقهمند میباشند معرفی شده و ایشان شبها نیز به مجالس روضه اصناف میرفت و در مجالس روضه آنان شرکت میجست. بعضی از وعاظ و روضهخوانها روی منابر از او تعریف و او را دعا میکردند. مردم از زن و مرد متوجه میشدند که وزیر جنگ به روضه میآید و نویسنده خود چه در خیابان ناصریه و چه در مسجد شیخ عبدالحسین (ترکها) دسته قزاق را به طوری که ذکر شد (وزیر جنگ در جلو سینهزنها) مشاهده نمودم.»(فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص19-18)
◀️« #آیتالله_بدلا نیز در خاطرات خود درباره مراسم عزاداری در تهران مینویسد:
یکی از خاطراتی که... به یاد دارم، مربوط به ایام عاشوراست... یکبار در شب #شام_غریبان اطلاع دادند که دستهای از قزاقها قرار است در مراسم روضه شرکت کنند،... معروف بود که میگفتند در این دسته یک سر سوزن ضعف و سستی و بینظمی وجود ندارد. خود رضاخان مانند فرفره به همه جای ستون سر میزد و در حالی که در عزای امام حسین علیهالسلام گل به پیشانی مالیده بود قزاقها را مرتب میکرد...
⚫️رضاخان مقابل آقا سید کمالالدین [یکی از علمای بزرگ تهران] روی زمین نشست و گفت: این قزاقها همه، یاران شما و #امام_زمان هستند و آمدهاند تا سربسپارند و از دعای خیر شما بهرهمند شوند. دعا کنید خدا توفیق دهد تا اینها به اسلام و مملکت خدمت کنند ما که وارد #بیت_علما میشویم هدفمان این است که وابستگی خودمان را به مردم و علما اثبات کنیم. خلاصه رضاخان مضمون این جملات را با یک لحن عوامفریبانه به زبان آورد.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص22)
🔸« عبدالله مستوفی نیز نقل میکند:
این اقدامات... به قدری #سردار_سپه را در نظر عامه آخوندان و آخوندمنشان محبوب کرد که مجلسیان را هم که هیچ معتقد به این کارها نبودند به فکر باز کردن دکان وجاهت بغل دکان سردارسپه انداخت و آنها هم از 11 تا 13 محرم به مباشرت ارباب کیخسر [زردشتی] در مجلس، عزاداری برپا کردند و مثل سردار سپه طاقه شال به علمهای دسته محلات بستند و بر روضهخوانها پاکتهای وزن سنگین قیمت تقدیم داشتند و اگر موقع نگذشته بود شاید دسته هم راه میانداختند.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص23-22)
🔹« مرحوم #آیتالله_شاهآبادی به کرات به #آیتالله_مدرس میفرمود: این مردک الان که به قدرت نرسیده است چنین به دستبوس علما و مراجع میرود و تظاهر به دینداری میکند و از محبت اهلبیت دم میزند لکن به محض آنکه به قدرت رسید به علما پشت میکند و اول کسی را هم که لگد خواهد زد خود شما هستید.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص24)
⚫️عزاداریهای افراد را باید بر اساس اعمال و رفتارشان صحتسنحی کرد. سیاستمداری که در عزای حسین بن علی علیهالسلام شرکت میکند ولی #صلحنامه_عمرسعد را امضا میکند عزادار اباعبدالله الحسین نیست. او عزای قدرت دارد و هیئت حسینی را وسیلهای برای رسیدن به آن میبیند.
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
@tollabolkarimeh 🌷
◾️ گریه بر سید الشهدا(علیهالسلام)از نماز شب بالاتر است
آیت الله العظمی بهجت(ره)
▪️ فضیلت بکاء بر سیدالشهدا(علیهالسلام)بالاتر از نماز شب می باشد؛ زیرا نماز شب عمل قلبی صرف نیست، بلکه کالقلبی است، ولی حزن و اندوه و بکاء، عمل قلبی است، بهحدی که بکاء و دمعه (اشک چشم) از علائم قبولی نماز وتر است.
در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۱۶
@tollabolkarimeh 🌷
❌ امروز نمی توانیم 《حق الیقین》 و 《حیاه القلوب》 مرحوم مجلسی را تجویز کنیم، به درد مردم نمیخورد/ آن مضمون را به زبان امروزه بنویسید ❌
🔴 یک روز مرحوم مجلسی(رضوانالله علیه) در کتاب «حقالیقین» و «عینالحیاة» و امثال اینها، #اخلاق و #عقاید_دینی را با همان زبانِ خودش میگفت و دنیایی را به تفکر اعتقادىِ شیعی نزدیک میکرد. شما خیال نکنید که این کتب مجلسی بیهوده نوشته شده است؛ نخیر، پایههای تشیع را - در آن زمانی که تشیع در کشور ما تازه بود - همین کتابها قرص کرده است. به کتابهای «حیاةالقلوب» و «حقالیقین» و «عینالحیاة» مجلسی به چشم حقارت نگاه نکنید و نگویید اینها چه اثری دارد؛ نخیر، اینها یک روز خیلی اثر داشته است.
✴️ مجلسی وقتی آمده است که در همان شهر، یک قرن و نیم قبل از آن، برای اینکه مردم را به عقاید شیعه وادار کنند، چه کارهای حتّی غیرانسانی یی کرده بودند؛ مجلسی و امثال او آمدند این عقاید را در دلهای مردم محکم کردند. آن روز آن مطالب به درد میخورد؛ اما #امروز من و شما نمیتوانیم «حقالیقین» و «حیاةالقلوب» را تجویز کنیم؛ بگذارید در قفسه به عنوان تاریخ بماند؛ اگر #هنر داریم، آن مضمون را با #زبانِ_امروز بنویسیم. بنده امروز «حقالیقین» و «حیاةالقلوب» را برای مردم تجویز نمیکنم؛ به درد مردم نمیخورد. ممکن است خیلی از شماها اصلاً «حقالیقین» را نخوانده باشید؛ اما بنده خواندهام. «حیاةالقلوب»، «حقالیقین»، «عینالحیاة» - این کتب فارسی مرحوم مجلسی - پُر از مطلب است؛ اما نه مطلب باب #جوان_امروز؛ نه مطلب باب #تفکر_روشنفکرىِ_امروز که در زمان مجلسی از این حرفها عین و اثری نبود.
۱۳۷۰/۱۲/۰۵
#امام_خامنه_ای
#نیاز_امروز
@tollabolkarimeh 🌷