May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
8️⃣Steadicam
🔻استدیکم وسیلهای که برای تثبیت تصویر و حذف حرکات ناخواسته دوربینهای فیلمبرداری مورد استفاده قرار میگیره.
🔺 حذف لرزش دوربین در این وسیله به صورت مکانیکی صورت میگیره و حرکت دوربین از حرکت فیلمبردار، مستقل میشه.
♦️با استفاده از استدیکم میشه وقتی حرکت سریع حتی روی سطوح ناهموار داریم تصاویر بسیار نرم و بدون لرزشی ثبت کرد.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی
🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسانه و تکنیکهای اقناع در فیلم سازی صحبت کردیم
❓شاید بپرسید که: تکنیکهای اقناع که برای سوادرسانهست و چه ربطی به فیلمسازی داره؟
♨️اما دو نکته هست:
1️⃣ اینکه فیلم و سینما هم نوعی رسانه هستند پس بعضی از مباحث رسانه رو باید بدونیم تا بتونیم فیلم تاثیرگذاری بسازیم
2️⃣ اگر شما نتونید مخاطبتون رو اقناع کنید حالا به واسطه هنر فیلمنامه باشه یا تکنیک های تصویری و تدوین نمیتونید پیامتون رو بهش انتقال بدید، پس لازمه در مورد تکنیک های اقناع هم مطالعاتی داشته باشیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسا
چرا مینویسم؟.mp3
2.69M
💢چرا مینویسم؟
🔻«میاندیشم پس هستم» شاید یکی از مشهورترین جملات تاریخ فلسفه باشد. این جمله را رنه دکارت در چند کتاب خود از جمله «گفتار در روش» و «تاملات» بیان کرد.
▪️اما یک نویسنده میگوید: «من مینویسم تا بمانم» زیرا که نوشتم ایجاد یک اثر است و «بودن» پیش فرض اثر گذاریست؛ در واقع آنکه اثر گذار است تنها به فکر «بودن» نیست بلکه به فکر «ماندن» است.
🔹معنای دیگر این ادعا این است که: من مینوسیم زیرا که میدانم آنچه در اندیشه من است ارزشش را دارد که بماند و به نسل های بعد منتقل شود.
✅ پس من مینویسم و تا زمانی که این نوشته باقیست خود نیز باقی خواهم ماند؛ شاید تا ابد و برای همیشه.
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
9️⃣دوربین روی دست
🔻در دهه اخیر رواج بیشتری در سینمای ایران پیدا کرده اما کاربرد آن برای هر فیلمی درست نیست.
🔺فیلمبرداری با دوربین روی دست برای فیلم هایی با ویژگی مستند دلیل موجهی داره، چون مخاطب وقتیداره فیلم رو میبینه حرکت ها و تکون ها باید طوری به نظر بیاید که احساس کنه خودش اونجا حضور داره.
🔺در واقع این تکنیک برای مستندهای اجتماعی ضرورت داره چون دوربین باید مثل چشم همه جا بگرده و ذهن مخاطب رو با خودش به همه جا بکشه و تا جای ممکن همونطور که هست نشون بده.
♦️با استفاده از این تکنیک فیلمها کم هزینه تر میشه.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢رابطه مستقیم تصویر برداری با کارگردانی
🔻انواع حرکت دوربین رو گفتیم ولی در خاطر داشته باشید که فیلمی موفقه که بتونه از ترکیب حرکات دوربین با هم و استفاده درست ترکیببندی و زاویه دوربین و... فضا سازی مناسبی رو برا انتقال حس فیلم به مخاطب ایجاد کنه
✅ این کلینگری و برنامهریزی کار کارگردانه ولی لازمهاش اینه کارگردان تصویربرداری تا حدودی بلد باشه.
👇در ادامه به بحث کارگردانی و تکنیکهاش میپردازیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
جنس پیام.mp3
1.82M
💢 تولید کننده در پیام فیلم یا داستان تردیدی ندارد.
👇در ادامه به بحث کارگردانی و تکنیکهاش میپردازیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
14.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢کلیپ ازدواج محمدرضا گلزار
💻تدوینگر: علیرضا لطفی
@lightmedia
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسا
💢اقناع چیست؟
👈 تشویق گیرنده پیام به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه افراد، مطابق با نظر فرستنده که بهش «اقناع» گفته میشه.
👌روشها و فنونی که رسانهها برای قانع کردن ما و رسیدن به هدف نهایی خودشون به کار می برند رو «زبان اقناع» میگن.
🔻 فنون اقناع در فیلمنامه
1. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی
2. تداعی معانی
3. ایجاد ترس
4. طنز
5. تکرار
6. ادعای آشکار
7. ارابه یا واگن یا همراهی با جماعت
8. ایجاد فضایی گرم و صمیمی
9. تملّقگویی
10. نو و تازگی
11. نوستالژی (خاطره انگیز)
12. شواهد علمی
13. ایجاد کاریزما
14. دروغ بزرگ
15. و ...
🔻تکنیک های اقناعی در فیلمسازی
1. زیبایی افراد
2. استفاده از چهره های مشهوره
3. روانشناسی رنگ ها (تضاد رنگی در فیلم یا همنشنی رنگی )
4. ایجاد ابهام و واگزاری به مخاطب برای حل ابهام یا مساله یا تعلیق
5. ریتمیک بودن فیلم
6. استفاده از نما های جذاب
7. میزانس خوب و چیدمان درست
8. نور پردازی
9. تدوین
10. و...
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #رائفی_پور
⭕️ آخه به تو چه گلزار ازدواج کرده که ناراحتی
#ظهور
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
17.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دنیارا زیبا باید نگریست
🖥 این کمیک موشن کاملا تولید داخلی و کار یک تیم از کانال تولید محتواست
✍️ نویسنده: مصطفی گودرزی
🎙 گوینده: ساره زارع کمالی
🖌 طراحی و نقاشی: الهه ارجمندی
🎞 تدوین: مصطفی گودرزی
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دنیارا زیبا باید نگریست 🖥 این کمیک موشن کاملا تولید داخلی و کار یک تیم از کانال تولید محتواست ✍️
💢توضیحی در مورد«زندگی را زیبا باید نگریست»
🔻داستان بر سر تناقضیه که در امیر وجود داره و حرف و عملش یکی نیست
🔻در فضای مجازی غرق شده ولی حرف از زیبا نگریستن دنیا میزنه
🔺در عالم واقع حواسش به همسرش نیست ولی در عالم مجازی قربون صدقه همسرش میره
▪️یک جا از داستان مهسا اشاره میکنه«بد نشد ولی خودش خیلی بهتره»
🔺اما امیر این زیبایی دنیای واقع رو نمیبینه و زیبایی رو در فضای مجازی درک میکنه
☑️ پیام داستان در همین گم شدن در فضای مجاز و غفلت از دنیای واقع هست
♦️ یا به تعبیر بهتر سرگرم شدن به مجازی و فراموشی حقیقت
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava