eitaa logo
طوطی تر
63.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
599 ویدیو
32 فایل
اینجا دنیای رنگارنگ طوئی‌تر فارسیه😜 🕊توئیت‌های چالشی و مشارکتی و پست‌هایی که دل‌ها رو به حرف میاره می‌ذارم براتون. تبلیغ: @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/bw9.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
خداوند هیچگاه تو را دست خالی رها نخواهد کرد. اگر از تو می خواهد که چیزی را زمین بگذاری به این دلیل است که می خواهد چیز بهتری را برداری. صبح بخیر❤️ 🗣 @tootiter
تو یکی از مناطق مرفه‌نشین تهران میرفتم کلاس، بعد بدون اینکه دلیلی رو عنوان کنن، بهم گفتن دیگه نیا! امروز تماس گرفتم که برم وسایلم رو بردارم که گفتن برات پست می‌کنیم! متوجه شدم از یه مناطق و قشر خاصی هنرجو می‌پذیرن فقط! »Shi« 🗣 @tootiter
زن میانسالی بود که برایش MRIنوشته بودند ولی هرکاری کردند نتوانست فضای بسته‌ی دستگاه را تحمل کند و دچار حملات پانیک(ترس) می‌شد،حملاتی که احساس می‌کرد الان خفه می‌شود. بعداز شرح حال متوجه شدیم که او در همه‌ی فضاهای بسته دچار پانیک می‌شود؛از آسانسور گرفته تا اتاقی که درش قفل شده یا درب حمامی که باز نمی‌شود. یکبار درب حمام باز نمی‌شده و او داخل حمام گیر می‌کند و دچار حملات پانیک شده و با دست به شیشه کوبیده و آن را شکسته بود و دستش چند بخیه خورده بود. در شرح‌حالش متوجه شدیم که وقتی ۷سالش بوده خواهر بزرگترش پتویی روی او می‌اندازد و رویش می‌پرد و او مدت چند دقیقه زیر پتو گیر می‌افتد و به شدت احساس خفگی می‌کند و بسیار می‌ترسد و از آن موقع دچار این مشکل شده است. اسم این اختلال Claustrophobia یا ترس از فضای بسته است و درمانش عمدتا رفتاردرمانی و شرطی زدایی است و کمتر به دارو جواب می‌دهد،اگرچه برای ایشان با شروع مصرف دارو این ترس در خلال چند ماه برطرف شد. ترسها با موضوع مشخص معمولا حاصل تجربیات شرطی شده‌ی کودکی‌اند. آدمها را در چندثانیه می‌توان برای همه‌ی عمر بیمار کرد. «بچه ها شوخی شوخی به گنجشکا سنگ میزدند ولی گنجشکا جدی جدی میمردند » آدما شوخی شوخی زخم زبان میزنند ولی دلها جدی جدی میشکنند تو شوخی شوخی لبخند میزنی ولی من جدی جدی عاشقت میشوم» »روح الله صدیق« 🗣 @tootiter
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
من متوجه شدم که آدم‌ها خیلی به دنبال تکرار اتفاقات خوشایند گذشته هستن ولی خب انگار نمیدونن که اون خاطرات خوشایند گذشته، در همون گذشته‌ و برای همون نسخه‌ای از خودشون که بودن، جذابیت داشته. رها کنید، به الانتون هم میتونه یه طور دیگه خوش بگذره. »به‌ندرت« 🗣 @tootiter
‏از دیشب این دیالوگ لیلا حاتمی تو ذهنم تکرار میشه : یکاری واسه من بکن، چه میدونم! مثلا ساعتتو دربیار بذار رو میز بگو واسه تو کردم بیا یه کاری کن که فقط واسه من باشه مثلا روز غیرکاریت بیا اینجا بگو اومدم تورو ببینم سر راهت گل دیدی ازش عکس بگیر بگو یاد تو افتادم یه جا شعر شاعر مورد علاقمو‏ دیدی بفرست واسم ولی دروغی نباش! یعنی اگه دیدی هیچکاری نیست که دلت بخواد بخاطر من انجامش بدی منو حذف کن از زندگیت... 🗣 @tootiter
اگر اضطراب داری نباید این کار ها رو انجام بدی ! نباید مدام اخبار را دنبال کنی نباید زیاد قهوه و چای بنوشی نباید خودت را از خواب کافی محروم کنی نباید نظم وعده های غذایی را به هم بزنی نباید بیش از حد مشغول کار باشی 💬MosbatCity 🗣 @tootiter
شمالیا یه جمله دارن که میگن: "تی دلی دردی بَمیرم" یعنی اگه داری غصه میخوری، من واسه دلت بمیرم :) آخه همدردی از این قشنگتر؟! 💬amiirmamadd 🗣 @tootiter
یجایی خوندم نوشته بود؛ زن‌ها وانمود می‌کنن ضعیف‌تر هستن، تا مرد احساسِ تکیه‌گاه بودن کنه؛ ولی تازه بعدِ رفتنشون می‌فهمی این تویی که تکیه داده بودی. 💬 diaco 🗣 @tootiter
مهم نیست که چقدر خوبی، تازمانی که جای اشتباهی باشی، ارزشی نداری. 🗣 @tootiter
هستی اما... کمرنگ حرف میزنی اما تلخ محبت میکنی اما سرد چه اجباریست دوست داشتنِ من؟! 💬فريبا وفی 🗣 @tootiter
دل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت... 👤صائب تبریزی 🗣 @tootiter