eitaa logo
طوبای عفاف
626 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• (۱) موانع جدی دیدار عج و ظهور، کفر، نفاق و قلب مریض است. نکته هایی از 👇 «خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ وَ عَلى‌ سَمْعِهِمْ وَ عَلى‌ أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ‌» سوره بقره، ۷ خداوند بر دلها و برگوش آنان مهر زده و بر چشمانشان پرده‌اى است و براى آنان عذابى بزرگ است. نکته ها مُهر بدبختى كه خداوند بر دل كفّار مى‌زند، كيفر لجاجت‌هاى آنان است. چنانكه مى‌خوانيم: «يَطْبَعُ اللَّهُ عَلى‌ كُلِّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ» (سوره غافر، ۳۵) خدا بر دل افراد متكبّر و ستم‌پيشه، مهر مى‌زند. و در آيه ۲۳ سوره‌ى جاثيه نيز مى‌خوانيم: خداوند بر دل كسانى كه با علم و آگاهى به سراغ هواپرستى مى‌روند مهر مى‌زند. بنابراين مهر الهى نتيجه‌ى انتخاب بدِ خود انسان است، نه آنكه يك عمل قهرى و جبرى از طرف خدا باشد. مراد از قلب در قرآن، روح و مركز ادراكات است. سه نوع قلب را قرآن معرّفى مى‌كند: ✅۱. سليم، ✅۲. قلب منيب، ⛔️۳. قلب مريض. تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• (۲) موانع جدی دیدار عج و ظهور، کفر، نفاق و قلب مریض است. نکته هایی از آیه هفتم سوره بقره، برگرفته از تفسیر نور ✅ ويژگى‌هاى الف: قلبى كه جز در آن نيست. «ليس فيه احد سواه» (نورالثقلین، ج۴، ص۵۷) ب: قلبى كه پيرو راهنماى حقّ، توبه كننده از گناه و تسليم حقّ باشد. (، خطبه۲۱۴) ج: قلبى كه از حبّ دنيا، سالم باشد. (تفسیر صافی) د: قلبى كه با ، آرام گيرد. (سوره فتح، ۴) ه: قلبى كه در برابر خداوند، خاشع است. (سوره حديد، ۱۶) البتّه قلب مؤمن، هم با ياد خداوند آرام مى‌گيرد و هم از قهر او مى‌ترسد. «إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» (سوره انفال، ۲) همانند كودكى كه هم به والدين آرام مى‌گيرد و هم از آنان حساب مى‌برد. ⛔️ويژگى‌هاى الف: قلبى كه از خدا غافل است و لايق رهبرى نيست. «لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ» (سوره کهف، ۲۲) ب: دلى كه دنبال فتنه و دستاويز مى‌گردد. «فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ» (سوره آل عمران، ۷) ج: دلى كه قساوت دارد. «جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِيَةً» (سوره مائده، ۱۳) د: دلى كه زنگار گرفته است. «بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ» (سوره مطففین، ۱۴) ه: دلى كه مُهر خورده است. «طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْها بِكُفْرِهِمْ» (سوره نساء، ۱۵۵) ✅ ويژگى قلب منيب، آن است كه بعد از توجّه به انحراف و خلاف، و انابه كرده و باز گردد. ويژگى بارز آن تغيير حالات در رفتار و گفتار انسان است. خداوند در آيات قرآنى، نه ويژگى براى قلب كفّار بيان كرده است: الف: انكار حقايق. «قُلُوبُهُمْ مُنْكِرَةٌ» (سوره نحل، ۲۲) ب: تعصّب. «فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ» (سوره فتح، ۲۶) ج: انحراف و گمراهى. «صَرَفَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ» (سوره توبه، ۱۲۷) د: قساوت و سنگدلى. «فَوَيْلٌ لِلْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ» (سوره زمر، ۲۲) ه: موت. «لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‌» ( سوره روم، ۵۲) ه: موت. «لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‌» ( سوره روم، ۵۲) و: آلودگى و زنگار. «بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ» (سوره مطففين، ۱۴) ز: مرض. «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» (سوره بقره، ۱۰) ح: ضيق. «يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً» (سوره أنعام، ۱۲۵) ط: طبع. «طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْها بِكُفْرِهِمْ» (سوره نساء، ۱۵۵) قلب انسان، متغيّر و تأثيرپذير است. لذا مؤمنان اينچنين دعا مى‌كنند: «رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا» (سوره آل عمران، ۶) خدايا! دلهاى ما را بعد از آنكه هدايت نمودى، منحرف مساز. عليه السلام فرمودند: اين جمله (آيه ربنا لا تزغ قلوبنا) را زياد بگوييد و خود را از انحراف ايمن و در امان ندانيد. تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• (۳)موانع جدی دیدار عج و ظهور، کفر، نفاق و قلب مریض است. پیام هایی از آیه هفتم سوره بقره ۱. درك نكردن حقيقت، شايد بالاترين كيفرهاى الهى است. «خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ» ۲. كفر و الحاد، سبب مهر خوردن دلها و گوش‌هاست. «الَّذِينَ كَفَرُوا ... خَتَمَ اللَّهُ» ۳. در اثر پافشارى بر كفر، امتيازات اساسى انسان (درك حقايق و واقعيّات) سلب مى‌شود. «الَّذِينَ كَفَرُوا ... خَتَمَ اللَّهُ» ۴. كيفر الهى، متناسب با عمل ماست. «الَّذِينَ كَفَرُوا ... خَتَمَ اللَّهُ» آرى، جزاى كسى كه حقّ را فهميد وبر آن سرپوش گذاشت، آن است كه خدا هم بر چشم، گوش، روح و فكرش سرپوش گذارد. در واقع انسان، خود عامل بدبختى خويش را فراهم مى‌كند. چنانكه عليه السلام فرمود: مُهر خوردن، عقوبت كفر آنهاست. تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من غلط کردم و درست بود! توبه امام جماعت مسجد الاقصی برای بیداری وجدانها ✍ از برکات بیداری حقیقی مردم دنیا به ویژه مسلمانان است. امیدواریم مسلمانان بیش از پیش به راه صحیح ثقلین که فرموده حضرت صلی الله علیه وآله است، ایمان آورند. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا بَعِيداً» سوره نساء، ۱۳۶ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! به خداوند و پيامبرش و كتابى كه بر پيامبرش نازل كرده و كتابى كه پيشتر فرستاده است، (به همه‌ى آنها) ايمان (واقعى) بياوريد. و هر كس به خدا و فرشتگان و كتب آسمانى و پيامبرانش و روز قيامت كفر ورزد پس همانا گمراه شده است، گمراهى دور و درازى. نکته ها مراد آيه يا آن است كه: اى مؤمنان! گامى فراتر نهيد وبه درجات بالاتر دست يابيد، يا آنكه بر ايمانتان براى هميشه استوار بمانيد و اندكى از آن عدول نكنيد. ايمان داراى درجاتى است، چنانكه در آيات ديگر نيز مى‌فرمايد: «وَ الَّذِينَ اهْتَدَوْا زادَهُمْ هُدىً» (سوره محمّد، ۱۷) كسانى كه هدايت شدند خداوند به هدايت آنان بيافزايد، «لِيَزْدادُوا إِيماناً مَعَ إِيمانِهِمْ» (سوره فتح، ۴) تا ايمانى بر ايمان خويش بيافزايند. پیام ها ۱. مؤمن، بايد تلاش كند تا خود را به بالاترين مرتبه‌ى از ايمان برساند. (تفسير قمى، ج۱، ص۳۱) «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا» ۲. اديان آسمانى، هدف و حقيقت واحدى دارند، همچون كلاس‌هاى يك مدرسه كه تحت نظارت يك مدير است. «الْكِتابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ‌ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ» ۳. ايمان به همه‌ى پيامبران و كتاب‌هاى آسمانى، لازم است. آمَنُوا ... وَ مَنْ يَكْفُرْ ... فَقَدْ ضَلَ‌ تفسیرنور، ج۲، ذیل همین آیه ﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ 🌐جهت عضویت در کانال ها به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇 @toubaefaf https://zil.ink/toubaefaf
🔸 یمن را دریاب ... ! 🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر پدر داشت روزهای پایانی را می‌گذراند. دکترها برایش اصطلاحِ «سپسیس عفونی» را بکار می‌بردند. «سپسیس» یک بیماری خطرناک و مرگبار است که بر اثر واکنش شدید سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت شدید ایجاد می شود. «سپسیس شدید» منجر به «شوک سپتیک» می شود. این شوک، فشار خون پدر را کمتر از ۷ کرده بود. بوسيله دارویی که دائم و به‌تدریج به بدن تزریق می‌شد، سعی در جلوگيری از اُفت شدید فشار داشتند. این حالات، پدر را در خوابی عمیق و متفاوت فرو می‌برد؛ حالتی اغماء گونه ... از شب، نوبت حضور من بالای سرشان است. حالتی رفت و برگشت دارند. بی‌هوش و هوشیار در نیمه‌های شب نگاهی به من کردند. «علی بیا !». بعد بلافاصله گفتند: «از یمن چه خبر؟!». متعجب نگاه می‌کنم. «با موشک کجا را زده؟». گویی نظاره‌گر واقعه‌‎ای بوده که من از آن بی خبرم. می‌گویم: «خواب دیدید؛ ما الآن در بیمارستان نمازی هستیم». رویش را برمی‌گرداند. «نه، خواب نبود! یمن را دریاب. اخبار یمن را پیگیر باش. آخرالزمان از یمن آغاز می‌شود. از شلیک اولین موشک‌ها !» بعد سکوتی طولانی کرد. دوباره می‌گوید «علی بیا!». اشاره می‌کند که «سرت را جلو بیار». سرم را می‌چسبانم به دهانش. باصدای بی‌جوهره‌ای می‌گوید: «ان شاء الله تو ظهور را درک میکنی!» مو به تنم سیخ می‌شود. می‌گویم «ان شاء الله» و در دل، همۀ این فضا را حمل بر حال اغماگونه او می‌کنم و عبور میکنم ... تا این‌روزها که اولین موشک‌ها با جسارتی وصف‌ناشدنی از یمن به سمت تمام منافع اسرائیل و آمریکا شلیک میشود ... و تنگه‌ای که لقب مهمترین آبراهۀ جهان را یدک می‌کشد برای همه کشتی‌های اسرائیل و آمریکا ناایمن شده. یمن یک تنه دارد صف‌آرایی و آبروداری می‌کند. باز صدای پدر را می‌شنوم: «یمن را دریاب ...!» (منبع) @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا صاحب الزمان امیر صاحب دوران کجایی عزیز بهترین جان کجایی حبیب کردگار وجان عالم خدا را گوهر پنهان کجایی همه گویند روز جمعه آیی گذشته جمعه ها، جانان کجایی جهان دیگر سر وسامان ندارد به این دنیا سر وسامان کجایی همه عشاق تو چشم انتظارند دلیل قوت ایمان کجایی ابا صالح، گدایان توهستیم الا ای حضرت سلطان کجایی ستم بگرفته اکناف جهان را امید جمله مظلومان کجایی اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا