طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✅ هر روز أنس با یک دعای #صحیفه_سجادیه چه خوب است از اول #ماه_مبارک_رمضان، هر روز با اشار
﷽
دعای دهم #صحیفه_سجادیه: دعاى آن حضرت است در پناه بردن به خدای تعالی
اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ
خدایا! اگر بخواهی ما را ببخشی، از فضل و احسانت توست و اگر بخواهی عذابمان کنی، از عدالت توست.
فَسَهِّلْ لَنَا عَفْوَكَ بِمَنِّكَ وَ أَجِرْنَا مِنْ عَذَابِكَ بِتَجَاوُزِكَ فَإِنَّهُ لَا طَاقَةَ لَنَا بِعَدْلِكَ وَ لَا نَجَاةَ لِأَحَدٍ مِنَّا دُونَ عَفْوِكَ
بخششت را از سر منّتت بر ما آسان کن و ما را به چشمپوشی و گذشتت، از عذابت پناه ده. مسلّماً ما را نسبت به عدالتت تاب و توان نیست و برای احدی از ما بدون بخششت، نجاتی میسّر نمیباشد.
يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ، هَا ، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ...
ای بینیازترین بینیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم و من تهیدستترین تهیدستان در پیشگاه توام؛ تهیدستی و نداری ما را به تواناییات جبران کن و امید ما را به بازدارندگیات قطع مفرما...
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
دعای چهل و چهارم: «دُعَاؤُهُ لِدُخُوْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ»
- دعاى آن حضرت براى فرا رسيدن ماه رمضان -
(وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ:)
دعاى چهل و چهارم از دعاهاى امام علیه السّلام است هنگامى كه (شب اوّل یا روز اوّل) ماه رمضان می رسید
(از پیغمبر ـ صلّى الله علیه و آله ـ رسیده: رمضان نامیده شده براى آنكه «یرمض الذّنوب» گناهان را می سوزاند «می آمرزد» سعید ابن سالم گفته: نزد حضرت باقر ـ علیه السّلام ـ بودیم و از رمضان سخن می گفتیم، حضرت فرمود: نگویید این رمضان، و نگویید رمضان رفت و رمضان آمد، زیرا رمضان نامى از نام هاى خداى تعالى است نمی آید و نمی رود، آنكه می آید و می رود زایل و نیست شونده است، بلكه بگویید شهر رمضان «ماه رمضان» و علماء ـ رحمهم الله ـ نهى در اینجا را حمل بر كراهت نموده اند، و بیان شدن لفظ رمضان در بعض احادیث بدون شهر زیانى به این گفتار نمی رساند، زیرا ممكن است مقصود از آن بیان مباح و جایز بودن آن بوده و این با كراهت منافات ندارد):
(1) الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی هَدَانَا لِحَمْدِهِ، وَ جَعَلَنَا مِنْ أَهْلِهِ لِنَكُونَ لِإِحْسَانِهِ مِنَ الشَّاكِرِینَ، وَ لِیجْزِینَا عَلَى ذَلِكَ جَزَاءَ الْمُحْسِنِینَ.
سپاس خدایى را سزا است كه ما را براى سپاسگزارى خود راهنمایی نمود (توفیق داد) و از اهل سپاس (كسانی كه به سپاسگزارى شناخته شده اند) قرار داد (یا و از اهل و دوستان خویش گردانید) تا براى احسان و نیكیش از سپاسگزاران باشیم، و ما را بر آن سپاسگزارى پاداش نیكوكاران دهد.
🆔@sahife_zendegi
السلام علیک یا أباعبدالله الحسین و رحمةالله و برکاته
#امام_مهدی علیه السّلام:
«زِیارَةُ الحُسَینِ علیه السلام فی لَیلَةِ الجُمُعَةِ أمانٌ مِنَ النّارِ یومَ القِیامَةِ
زیارت #امام_حسین علیه السلام در شب جمعه، ایمنی بخش از آتش، در روز قیامت است.»
فرهنگنامه جمعه، ص ۸۰
@toubaefaf
طوبای عفاف
✅...منافع ملی ما وابسته است به #امیدوایمان... اگر فروغ امید در دل ها خاموش شود، هیچ پیشرفتی ایجاد نم
✅دوای دردها را در این روشنگری حکیمانه و ماهرانه می بینم.
نیاز شدید یاران انقلاب، مسجدی ها و دوستان با دغدغه، توجه قلبی و سپس عمل به این سخنرانی بسیار کارشناسانه است.
یار انقلاب و آقا باشیم مثل شهدا.
یاموفق و یا مؤید
@toubaefaf
من از کودکی عاشقت بوده ام...
✍به یاد پیرغلام های #امام_حسین که با این شعر و دیگر معارف اسلامی دست ما را در دست روضه های #امام_حسین علیه السلام گذاشتند...
به هنگام پیری مرانم ز پیش
که صرف تو کردم جوانی خویش
الا ای جگر گوشه #فاطمه
که بردی دل اهل دل را همه
کی ام من؟ که باشم هوادار تو
هوادار تو هست دادار تو
من از کودکی عاشقت بوده ام
قبولم نما گرچه آلوده ام
به عشق تو هرکس که منسوب شد
اگر بد بود عاقبت خوب شد
غمت حاصل زندگانی من
به راه تو طی شد جوانی من
من از ریزه خواران خوان تو ام
اگر چه بدم میهمان توام
به عشقت از آن دم که خو دادی ام
به چشم همه آبرو دادی ام
ز در راندگانت حسابم مکن
گدایم، کرم کن جوابم مکن
به کوی وفا آشیانم بده
سگ خانه ام، استخوانم بده
ازین رو سپیدم بر داورم
که منهم سیاهی این لشگرم
مبادا برانی مرا از درت
به بازوی بشکسته مادرت...
#یاحسین
@toubaefaf
﷽
✅لزوم پايدارى مؤمنان بر حفظ حدود الهى
«التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ» سوره توبه، 112
(مؤمنانِ مجاهد،) اهل توبه، عبادت، ستايش، سياحت، ركوع، سجود، امر به معروف ونهى از منكر و حفظِ حدود و مقرّرات الهىاند و چنين مؤمنانى را بشارت ده.
نکته ها
در اين آيه، نُه صفت براى مؤمنانِ مجاهد بيان شده است: از گناهان توبه كرده، در مدار عبادت قرار مىگيرند. با زبان، حمد و با پا حركت و با بدن ركوع و سجود دارند، پس از خودسازى، با امر به معروف به اصلاح جامعه مىپردازند و از مرز قوانين الهى خارج نمىشوند.
توبه از گناه، راه عبادت را باز مىكند، زبانِ ستايشگر همراه با پويايى و تحرّك، آمادگى براى ركوع و سجود در پيشگاه خدا مىآورد، و امر به معروف و نهى از منكر، حافظِ حدود الهى در جامعه است.
كلمهى «التَّائِبُونَ»، نشانهى آن است كه مؤمنانى كه جان و مال خود را به خدا مىفروشند، مىتوانند با يك انقلاب و بازسازى درونى و اعراض از كردارهاى نارواى گذشته، وارد اين ميدان معامله با خدا شوند. (چنانكه در ماجراى كربلا، افرادى مانند زُهير و حُر، با آنكه سابقهى درخشانى نداشتند، ولى در يك چرخش و معامله با خدا، جان خود را تسليم كردند و درخشيدند.)
عُبّاد بصرى در راه مكّه امام سجاد عليه السلام را ديد، به حضرت گفت: «تركتَ الجهادَ و صعوبَته واقبلتَ الىالحجِّ و لِينَه؟» جهاد و سختى آن را رها كردهاى، به حج وآسانى آن روى آوردهاى؟ آنگاه آيهى إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى ... را خواند! حضرت فرمودند: ادامهى آن را هم بخوان! عبّاد آيهى التَّائِبُونَ ... را خواند.
حضرت فرمود: اگر ياران ما اين صفات و كمالات را دارا مىبودند، بر ما واجب بود، قيام كنيم و در آن صورت، جهاد از حجّ برتر بود. (وسائل، ج 15، ص 46)
در روايتى آمده است كه مراد از «السَّائِحُونَ» روزهداران مىباشد. (تفسیر نورالثقلین)
پیام ها
1- شرط وفادارى خداوند به پيمان خود، پايدارى مؤمنان بر حفظ حدود الهى است. وَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ ... التَّائِبُونَ ...
2- جهاد اكبر و خود سازى، لازمهى جهاد اصغر در جبهههاست. يُقاتِلُونَ ... التَّائِبُونَ ...
3- اسلام دينى جامع است، اشك را در كنار شمشير و عبادت را در كنارِ سياحت قرار داده است. يُقاتِلُونَ ... التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ ... السَّائِحُونَ
4- آنچه مطلوب است، ملكه شدن كمالات در انسان است. التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ ...
5- تقويت روحيهى رزمندگان اسلام، با ذكر و ياد خدا و عبادت است، نه شراب و موسيقى و ... كه در جبههى دشمن است. يُقاتِلُونَ، التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ، ...
6- تحرّك، تلاش، سياحت، هجرت و خودسازى، در راه كسب كمال و قربالهى ارزش است. «السَّائِحُونَ» (مردان خدا، راكد و زمينگير نيستند)
7- سرباز و رزمندهى اسلام بايد اهل نماز و عبادت باشد. «يُقاتِلُونَ، الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ»
8- در مسير كمال، اوّل خودسازى است، بعد جامعهسازى. التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ ... الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ
تفسیرنور، ج۳، ذیل همین آیه
✍قطعا حجاب و رعایت عفاف از حدود الهی است که ترکش موجب عقاب است و لازم است مؤمنان بر حفظ حدود الهى پایداری کنند.
(۳۸۷)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf