فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مزار مظلوم
«بقیع و ما ادراك ما البقیع»!
در فرازهای نورانی #زیارت_جامعه عرض می كنیم شما ای اهل بیت نبوت، مُحدِق به عرش بودید محیط عرش اله بودید، در آن جایگاه رفیع منزلت داشتید و خدا بر ما منت نهاد و شما را از عرش به فرش آورد که در بین مردم هستید: «ذِكْرُكُمْ فِی الذَّاكِرِینَ وَأسْماؤُكُمْ فِی الاَسماء وَأَجْسادُكُمْ فِی الاَجْسادِ وَأَرْواحُكُمْ فِی الارْواحِ وَأَنْفُسُكُمْ فِی النُّفُوسِ وَآثارُكُمْ فِی الاثارِ وَقُبُورُكُمْ فِی القُبُور».
عرض می كنیم شما در بین مردمید، بدن شما در بین ابدان است، نام شما در بین نام دیگران است، اثر شما در بین آثار دیگران است و قبور شما هم در بین قبور است.
▫️ در سایر مشاهد مشرفه، این «قُبُورُكُمْ فِی القُبُور» خیلی جلوه ندارد، زیرا قبور آنها از قبور دیگران ممتاز است؛ ولی در #بقیع، وقتی انسان در كنار این قبور مطهره قرار می گیرد، می بیند: «قُبُورُكُمْ فِی القُبُور»
یعنی شما با دیگران یكسان شدید، شما را با دیگران یكسان كردند!
#تخریب_قبور_ائمه_بقیع_علیهم_السلام
#جام_معرفت
سخنرانی در شهر مدینه منوره
تاریخ: 1368/04/30
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
⚡️کرامتی از ائمه بقیع
⬅️ به مناسبت ۸ شوال سالروز جانسوز تخریب قبور ائمه بقیع
🔻از حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید جواد شهرستانی (دامت برکاته) شنیدم که فرمودند:
🔹روزی آقای ری شهری _به مناسبت کتابی که در مورد کرامات ائمه بقیع در حال نگارش بودند_من را واسطه قرار دادند تا از آقای حاج شیخ محمدعلی عَمروی - بزرگ شیعیان مدینه - در مورد کرامات ائمه بقیع اگر تجربه ای دارند نقل کنند. اول که با مرحوم شیخ عمروی مطرح کردم به من تغیر کرد و گفت شما ائمه را چه فرض کرده اید؟ فکر می کنید که ائمه دکتر و پزشک شما هستند که دست و پای شما را بخواهند خوب کنند؟! کرامت ائمه این طور محدود نیست. ائمه ما وقتی بخواهند لطفی کنند خوب می دهند و در سطح اعلی عنایت می نمایند. ایشان در ادامه این جریان را نقل کرد و گفت:
🔸اوائلی که من از عراق به مدینه بازگشتم [حدود سال ۱۳۷۲ق] درگیری شدیدی میان شیعیان نخاوله و وهابی ها رخ داد و در مرحله اول جمعیت محدود شیعیان مدینه بر جماعت وهابی غالب شدند. برای وهابی ها خیلی سخت بود که مغلوب چند صد نفر شیعه در مدینه شوند و لذا تصمیم به برخورد شدیدتر گرفتند. عده ای از بزرگان شیعه در مدینه و از جمله من [شیخ عمروی] را دست گیر کردند. روبروی مسجد نبوی و بقیع عریشی (جایگاه چوبی) قرار دادند و جلادها و ماموران اجرای حکم را آوردند که شیعیان را شلاق بزنند ولی نه شلاق عادی بلکه از کَرَب [چوب پهن پایین درخت خرما] استفاده کردند. نفر اول را آودند و او را لخت کردند. شدت ضربه این شلاق به گونه ای شدید بود که نفر اول همان جا بعد از سه ضربه به شهادت می رسد. نفر دوم را بالا کشیدند و جلاد دیگری آمد و شروع به شلاق زدن کرد که او هم با ضربه تازیانه شهید شد.
🔹در این حال متوسل به ائمه بقیع شدم و گفتم: جرم ما این است که پیرو شما هستیم. آیا جزای پیروی شما این است که این گونه باید کشته شویم؟! نفر سوم را که خواستند بیاورند این عریشی که درست کرده بودند فرو می ریزد. با این حال آن ها دور ما را گرفتند و محاصره کردند و به اداره شهربانی منتقل کردند و گفتند که ۶نفر از شماها – که یکی از آنها من بودم- محکوم به اعدام هستید و تا روز جمعه در مکه و پیش از نماز جمعه گردن زده خواهید شد! از آن جا ما را به سمت مکه راهی کردند. در مکه منتظر تنفیذ حکم اعدام بودیم ولی روز جمعه شد و خبری از حکم اعدام نشد. بعد از آن ابلاغ کردند که به شما یک درجه تخفیف داده اند و به جزیره بد آب و هوایی در اطراف جده تبعید شده اید. از آن جا به جده منتقل شدیم و مدتی را در آن جزیره بودیم تا این که والی جده آمد و خبر عفو ما را داد و جماعت همگی به مدینه بازگشتیم. اما وقت ورود به مدینه ما را سوار بر درشکه کردند و شیعیان مراسم استقبال و شادی ترتیب داده بودند! وارد منزل یکی از شیعیان شدیم و جریان را پرسیدیم. گفت: بعد از ماجرای شلاق زدن و شهادت شیعیان بلافاصله جلاد اول دچار سوختگی می شود و می میرد. جلاد دوم هم ظاهرا زیر آوار می ماند و می میرد. خبر در همه جا می پیچد و جلاد سوم می ترسد.
🔸جلادها و ماموران اجرای احکام در آن زمان معمولا از افراد معینی از بزرگان قبائل بودند که به نوعی برای اجرای احکام نسبت به انتقام بعدی مصونیت داشته باشند. این جلاد سوم می گوید که نفرین آنها ما را گرفته و به فکر حلالیت گرفتن از شیعیان می افتد و لذا پیش ما آمد و گفت چه کار کنم که شما از ته دل از من راضی شوید؟ گفتیم رضایت آنان که الان اسیر شما هستند را باید به دست آوری.
همین طور هم شد و آن شخص [جلاد سوم] آمد و پس از عذرخواهی گفت من چه کار کنم که شما رضایت واقعی از من داشته باشید و از اعماق جان من را حلال کنید؟ سپس خودش پیشنهاد داد که من می خواهم به هر خانواده شیعه یک قطعه زمین سیصد متری بدهم چون من زمین زیاد دارم فقط برای این که ثبت رسمی شود مقدار کمی از برای هر زمین می گیرم _مثلا اگر قیمت زمین ۱۰۰ ریال بوده یک ریال گرفت_ همه هم قبول کردند و خوشحال شدند و آن شخص هم این کار را انجام داد.
🔹 آقای عمروی به من گفت چطور بود این کرامت؟ گفتم خیلی خوب بود. گفت: این کرامت ادامه دارد و به همین جا ختم نشد. ائمه ما اگر بدهند خوب می دهند و به همین مقدار اکتفا نمی کنند. این عنایت ائمه بقیع در این سالها به صورت مستمر شامل حال ما شده است. ده سال قبل دولت تصمیم گرفت که دور حرم مطهر پیامبر را یک خیابان کمربندی بکشد. همه خرابی ها در خانه های دیگران افتاد و زمین های شیعیان برِ خیابان واقع شد و الان قیمتهاش چندین برابر شده است. همین زمینی که در اختیار من است ۲۰ میلیون ریال سعودی ارزش دارد. ائمه ما این جور کرامت دارند نه این که فقط کوری را بینا کنند.
📚 رک: بر منبر خاطره ص۲۶۹ و خاطره های آموزنده ص۲۶۳
❁❁✧═┅┄
https://eitaa.com/makarmolakhlagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبرعزیزانقلاب : مقایسهی ارتشِ امروز، ارتش جمهوری اسلامی، با ارتش دوران پهلوی، یکی از معرّفههای حقیقت و هویّت انقلاب ما است.
🔹 شما این ارتش را با آن ارتش مقایسه کنید؛ معیارهای مقایسه کاملاً موجود است، پیش چشم همه است و چیز پنهانی هم وجود ندارد؛ این مقایسه نشان میدهد که انقلاب چهکاره است.
🍃۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.
إن شاالله همیشه سرافراز باشید.
#یاوران_امام
@toubaefaf
طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✅ هر روز أنس با یک دعای #صحیفه_سجادیه چه خوب است از اول #ماه_مبارک_رمضان، هر روز با اشار
⊰❁⊱•﷽•❁⊱
🍃هر که را بیامرزی، به احسانت آمرزیدهای و از هر که خشنود شوی، به احسانت خشنود شدهای...
💠دعاى آن حضرت است هنگامی که به کوتاهی از ادای شکر اعتراف میکرد👇
«اللَّهُمَّ إِنَّ أَحَداً لَا يَبْلُغُ مِنْ شُكْرِكَ غَايَةً إِلَّا حَصَلَ عَلَيْهِ مِنْ إِحْسَانِكَ مَا يُلْزِمُهُ شُكْراً
خدایا! کسی از شکرگزاریات در حالی از احوال، به نهایت شکر نمیرسد جز این که از احسانت نعمتی به دست میآورد که او را به شکری دیگر وا میدارد؛ و از آنجا که نعمتت پیوسته و پیدرپی به بندگان میرسد، پس کسی را قدرت بر شکر نیست؛
وَ لَا يَبْلُغُ مَبْلَغاً مِنْ طَاعَتِكَ وَ إِنِ اجْتَهَدَ إِلَّا كَانَ مُقَصِّراً دُونَ اسْتِحْقَاقِكَ بِفَضْلِكَ
و از اطاعتت، گرچه تلاش و کوشش کند به اندازهای نمیرسد، جز اینکه در برابر شایستگیات، به سبب فضل و احسانت، ناتوان از طاعت است؛
فَأَشْكَرُ عِبَادِكَ عَاجِزٌ عَنْ شُكْرِكَ وَ أَعْبَدُهُمْ مُقَصِّرٌ عَنْ طَاعَتِكَ
بنابراین سپاسگزارترین بندگانت از سپاسگزاریات ناتوان و عابدترین ایشان، از اطاعتت در کوتاهی و کاستی است
لَا يَجِبُ لِأَحَدٍ أَنْ تَغْفِرَ لَهُ بِاسْتِحْقَاقِهِ وَ لَا أَنْ تَرْضَى عَنْهُ بِاسْتِيجَابِهِ
کسی شایستۀ آن نیست که به خاطر مستحق بودنش او را بیامرزی و به سبب سزاوار بودنش از او خشنود شوی
فَمَنْ غَفَرْتَ لَهُ فَبِطَوْلِكَ وَ مَنْ رَضِيتَ عَنْهُ فَبِفَضْلِكَ...
هر که را بیامرزی، به احسانت آمرزیدهای و از هر که خشنود شوی، به احسانت خشنود شدهای...
فَمَنْ أَكْرَمُ يَا إِلَهِي مِنْكَ وَ مَنْ أَشْقَى مِمَّنْ هَلَكَ عَلَيْكَ لَا مَنْ فَتَبَارَكْتَ أَنْ تُوصَفَ إِلَّا بِالْإِحْسَانِ وَ كَرُمْتَ أَنْ يُخَافَ مِنْكَ إِلَّا الْعَدْلُ لَا يُخْشَى جَوْرُكَ عَلَى مَنْ عَصَاكَ وَ لَا يُخَافُ إِغْفَالُكَ ثَوَابَ مَنْ أَرْضَاكَ #فَصَلِّ_عَلَى_مُحَمَّدٍوَآلِهِ وَ هَبْ لِي أَمَلِي وَ زِدْنِي مِنْ هُدَاكَ مَا أَصِلُ بِهِ إِلَي التَّوْفِيقِ فِي عَمَلِي إِنَّكَ مَنَّانٌ كَرِيمٌ.
پس ای خدای من! کریمتر از تو کیست؟ و بدبختتر از کسی که به سبب مخالفت با تو هلاک شد چه کسی است؟ نه هیچکس؟! پس تو والاتر از آنی که جز به احسان وصف شوی؛ و پاکتر از آنی که جز عدالتت را بترسند. بیم ستمکاریات بر گناهکار نمیرود و ترس واگذاشتن پاداش کسی که تو را خشنود کرده، در میان نیست؛ پس #برمحمّدوآلش_درود_فرست و آنچه را آرزو دارم، به من ببخش و هدایتت را بر من افزون کن؛ به گونهای که به سبب آن به توفیق در عملم برسم؛ همانا تو بسیار نعمت دهندۀ بزرگواری.»
فرازی از دعای ۳۷ #صحیفه_سجادیه
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان از این یک کلمه...
✍تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
«ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْل إِلاّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ» سوره ق، ۱۸
«ما یلفظ» یعنی هر چیزی که از دهانش به عنوان حرف و سخن بیرون می آید...
در تفسیر نور، ج۹، ذیل آیه ۱۸ سوره ق آمده👇
«انسان، نه فقط در برابر كردار، بلكه در برابر گفتار خود مسئول است و مورد محاسبه قرار مىگيرد. «ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ»
#مراقبه
@toubaefaf
#امام_خامنه_ای : جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را #حزبالله بنامیم، ارتش حزبالله. «الا انّ حزبالله هم المفلحون».
حزب خدا مفلح و رستگار است. حزب خدا غالب و پیروز است. هر چه میتوانید، در این خطِّ حزباللّهی جلو بروید.
#حزبالله یعنی کسی که هم از امکانات خداداد بهترین استفاده را میکند - از #دانش استفاده میکند، از خرد و اندیشه استفاده میکند، از نیروهای انسانی استفاده میکند، از ابتکار و #تجربه استفاده میکند، از تجربهی هشت سال دوران #دفاع_مقدس بیشترین استفادهها را میکند - و هم ارزشهای انسانی و الهی را که #اسلام به او آموخته است، گرامی میدارد و آن را مایه پیشرفت خود به حساب میآورد و به آن تکیه میکند و با آن سرافراز است. ۱۳۷۶/۷/۵
🌷۲۹ فروردین #روز_ارتش_جمهوری_اسلامی_ایران گرامی باد.
تعطیلات-تفصیلی.pdf
591.8K
🔻 کار خوبی از برادران عزیز در پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)
✅ متن گزارش توصیفی_تحلیلی در رابطه با مصوبه اخیر مجلس برای (تعطیلات آخر هفته)
#ایران_آینده👇🏻
https://eitaa.com/Iran_of_the_future
▪️تنها آمدی به میدان جنگ ترکیبی حجاب و اطاعت محض از امر ولی، سردار رادان عزیز و ولایت مدار از شما #متشکرم. محافظه کاران پشت شما را خالی کردند اما #امت_حزبالله مدافع و کنار شماست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت قرائت زیارت #آل_یاسین و ذکر #صلوات به قصد فرج
حضرت #آیت_الله_جاودان
#بر_چهره_دلگشای_مهدی_صلوات
اللّٰهُمَــ ؏َجِـلْ لِوَلیــِـــڪَ الـْفَرَّجْ
﷽
#قرآن يك كتاب جامع است👈🏻 هم راه حقّ را نشان مىدهد، «بَصائِرُ»
👈🏻هم انسان را به سوى آن مىبرد، «هُدىً»
👈🏻و هم انسان را با آن كامياب مىكند. «رَحْمَةٌ»
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ» سوره جاثیه، ۲۰
اين (كتاب) براى مردم، وسيلهى بصيرت و هدايت و براى اهل يقين، مايهى رحمت است.
نکته ها: خداوند بصير است. «كانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيراً» (سوره احزاب، 9)
رسول خدا صلی الله علیه وآله نيز بصير است. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى بَصِيرَةٍ» (سوره يوسف، 108)
قرآن نيز كتاب بصيرت است. «هذا بَصائِرُ»
پیام ها
. ديندارى بايد بر اساس بصيرت باشد. «هذا بَصائِرُ»
. قرآن در تمام زمينههاى فكرى، اخلاقى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى، خانوادگى و ... وسيله بصيرت است. ( «بَصائِرُ» به صورت جمع آمده است)
. بسيارى از مطالب را فقط از راه وحى مىتوان شناخت و عقل و تجربه به آن راه ندارد. «هذا بَصائِرُ»
. #بصيرت آفرينى قرآن براى همه مردم است. «بَصائِرُ لِلنَّاسِ» گرچه بهرهگيرى از آن بصيرت فقط براى اهل يقين است. «هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ»
. #قرآن يك كتاب جامع است. (هم راه حقّ را نشان مىدهد، «بَصائِرُ» هم انسان را به سوى آن مىبرد، «هُدىً» و هم انسان را با آن كامياب مىكند. «رَحْمَةٌ»)
برگرفته از تفسیر نور، ج۸، ذیل همین آیه
نک: ترجمه تفسیر المیزان، ج۱۸، ص۲۵۸؛
تفسیر نمونه، ج۲۱، ص۲۵۵
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
@toubaefaf
https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
دعای روز پنج شنبه از #حضرت_زهرا سلام الله علیها
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْهُدَى وَ التُّقَى وَ #الْعَفَافَ وَ الْغِنَى وَ الْعَمَلَ بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ قُوَّتِكَ لِضَعْفِنَا وَ مِنْ غِنَاكَ لِفَقْرِنَا وَ فَاقَتِنَا وَ مِنْ حِلْمِكَ وَ عِلْمِكَ لِجَهْلِنَا
#اللَّهُمَّ_صَلِّ_عَلَى_مُحَمَّدٍوَآلِ_مُحَمَّدٍ وَ أَعِنَّا عَلَى شُكْرِكَ وَ ذِكْرِكَ وَ طَاعَتِكَ وَ عِبَادَتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.»
پروردگارا؛ هدايت، #تقوى، #عفاف، بى نيازى، و عمل به آنچه كه تو از آن راضى و خشنود مى گردى را تقاضا مى كنم؛
خداوندا؛ براى ناتوانى خودمان از قوّت تو، براى فقرمان از بى نيازى تو و براى جهل و نادانى خويش از علم و حلم تو خواستارم؛
خداوندا؛ بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و ما را بر شكر، ذكر، اطاعت و عبادت خودت يارى كن، [سوگند مىدهيم تو را]، به رحمتت اى برترين رحم كنندگان.
📘زندگانى حضرت زهرا عليها السلام (ترجمه جلد۴۳ بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار ج۸۷، ص۳۳۸
﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
May 11
﷽
🌸ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله» سبب دفع بلا و دوام نعمت مىشود و گنجى از گنجهاى #بهشت است👇
«وَ لَوْ لا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً» سوره کهف، ۳۹
وچرا آنگاهكه وارد باغت شدى، نگفتى: #ماشاءاللّه (آنچه خدا بخواهد)، هيچ نيرويى جز به (قدرت) خدا نيست؟ اگر مرا از نظر مال و فرزند، كمتر از خويش مىبينى!
نکته ها
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: هر نعمتى كه خداوند از مال و فرزند به بندهاش مىبخشد، اگر بگويد: «ما شاء الله و لا قوة الا بالله»، خداوند آفات و ناراحتىهاى او را دفع مىكند تا به آرزويش برسد. سپس اين آيه را تلاوت فرمود. (تفسير درّالمنثور)
همچنين در روايات آمده است: ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله» سبب دفع بلا و دوام نعمت مىشود و گنجى از گنجهاى بهشت است. (تفسير كنزالدقايق)
پیام ها
۱. توبيخ وسرزنش بايد همراه با ارشاد ورهنمود باشد. لَوْ لا ... قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ
۲. عقيده به تنهايى كافى نيست، بايد با زبان نيز اقرار كرد. «قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ»
۳. هنگام برخورد با مناظر زيباى طبيعت، به ياد خدا باشيم كه همهى نعمتها از اوست. «لَوْ لا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ»
۴. براى پيشگيرى از غفلت و غرور، هنگام برخورد با نعمتها اراده الهى را فراموش نكنيم. «ما شاءَ اللَّهُ»
۵. مؤمن به خاطر كمى مال و فرزند، خود را نمىبازد. «إِنْ تَرَنِ» يعنى تو مرا كم مىبينى، نه آنكه من كم هستم.
تفسير نور، ج۵، ذیل همین آیه
@toubaefaf