eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1562160515.mp3
2.78M
اجازه بدید یه باره دیگه آقا را ببینم... اشاره ای به روایت أصبغ بن نباته در دیدار آخر eitaa.com/ebratha_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت دشمنی با امیرمومنان علیه السلام: عبدالله بن عبیدالله می گوید: پدرم عبیدالله هرگاه نماز جمعه می خواند و می خواست از علی بن ابی طالب(علیه السلام) کند، لکنت زبان می گرفت. 🌞روزی از وی پرسیدم: چرا هنگام بدگویی از علی زبانت نارسا می گردد؟ وی گفت: آيا تو نیز این موضوع را فهمیده ای؟ گفتم بله. گفت: فرزندم! اگر آنچه را ما از علی(علیه السلام) می دانیم، مردم نیز بدانند از اطراف ما پراکنده شده و به فرزندان علی(علیه السلام) روی می آورند. 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۸، ص۱۹۵ @ahlebait110 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃شب زیارتی ... صلی الله علیک یا اباعبدالله https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↙ جزء بیستم «تَمْشِي عَلَى اِسْتِحْيٰاءٍ» ﴿سوره قصص، 25﴾ در حالی که با حالت شرم و حیا گام برمی داشت، در تفسیر المیزان، با نکره آوردن واژه‌ی «استحیا» در آیه‌ی 25 سوره‌ی قصص، حجب و حیای دختر شعیب را به تصویر می‌کشد؛ «اینکه كلمه‌ی «استحياء» را نكره (بدون الف و لام) آورد، براى رساندن عظمت آن حالت است، و مراد از اينكه راه رفتنش بر«استحياء» بوده، اين است كه: عفت و نجابت از طرز راه رفتنش پيدا بود.» ترجمه ی تفسير الميزان، ج‏16، ص 35 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃اساس کت افزایی ✨محبت و ولایت حضرت مولی المتقین، (علیه السلام)✨ ریشه اصلی همه برکت ها و باعث نزول رحمت های الهی است. با این شاخص است که خوبی ها بسیار و تفرقه ها جمع می شود؛ با وصایت، محبت و ولایت اوست که دنیا وآخرت آباد می گردد. در روایتی از حضرت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آمده است: «رَوْح، راحَت، یاری، به مقصد رسیدن، برکت، کرامت، آمرزش، سلامتی، آسانی، بشارت، خشنودی، مقام قرب به خدا، نصرت، قرار نفس، امیدواری و محبت از جانب خدای متعال برای کسی است که علی بن ابیطالب را دوست دارد.» در آموزه های دینی ولایت اهلبیت اصل و ریشه همه برکت هاست و بقیه برکت ها در زمین و زمان، اشخاص و رزق و همه چیز دیگر به این اصل بستگی دارد. طوبای عفاف و رزق کفاف، چاپ دوم، فصل سوم، عوامل اصلی برکت در زندگی 🌷شهادت حضرت مولی المتقین، امیرالمؤمنین(علیه السلام) بر شما تسلیت باد. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ» هر كس كار نيكى بياورد، پس براى او (پاداشى) بهتر از عملش خواهد بود، و آنان از هراس آن روز ايمن هستند. «وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» سوره نمل، آیات ۹۰_۸۹ و هركس كه كار بدى بياورد، پس به رو در آتش (دوزخ) سرنگون شوند، (به آنان گفته شود:) آيا جز آنچه مى‌كرديد سزا داده مى‌شويد. نکته ها كلمه‌ى «كبت» به معناى سرنگون شدن است. لذّت‌ها، طغيان‌ها و تندروى‌هايى كه در اثر گناه در دنيا پيدا مى‌شود، در قيامت با سوختن‌در آتش، به ذلّت و خوارى تبديل خواهد شد. يكى از بركات قرآن آن است كه راه را براى رشد و سعادت همگان باز كرده و فرموده است: هر كس كار نيكى انجام دهد، پاداشى بهتر از آن به او عطا مى‌شود؛ بدون اين كه سنّ و نژاد و جنسيّت در كار باشد. نيكى را نيز مطلق بيان كرده «الحسنة» تا تمام نيكى‌ها را شامل شود، قبول رهبرى حقّ، راه حقّ، كلام حقّ، شغل حقّ، انتخاب حقّ و ... كه در روايات به بعضى از اين نمونه‌ها اشاره شده است، لكن هر كار نيكى از هر كسى كه باشد، اگر با ريا، غرور، عجب و گناه از بين نرود و سالم به مقصد برسد، پاداش مضاعف دارد. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ» در دو آيه قبل مطرح شد كه بعد از نفخه‌ى صور همه در هراسند، جز آن كس را كه خداوند بخواهد. در اين آيات مى‌فرمايد: خداوند كسانى را از هراس و فزع درامان قرار مى‌دهد كه نيكى را با خود به صحنه‌ى قيامت بياورند. پیام ها 1- علم خداوند به كارهاى نيك ما، عامل تشويق به انجام نيكى‌ها است. «إِنَّهُ خَبِيرٌ بِما تَفْعَلُونَ مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ» 2- مهم‌تر از انجام كار نيك در دنيا، بردن آن به صحنه‌ى قيامت است. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها» 3- آينده در گرو اعمال ماست. مَنْ جاءَ ... فَلَهُ‌ ... (هر عملى عكس العملى دارد). 4- نيكى‌ها را قبل از منكرات مطرح كنيم. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ»، سپس‌ «مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ» 5- براى رشد خوبى‌ها، تشويق خوبان ضرورى است. «مَنْ جاءَ- فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها» 6- تشويق و تهديد، در كنار هم موثرند. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ- مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ» 7- پاداش‌هاى الهى برتر از كار ماست. (پاداش بعضى كارها دو برابر است، «الضِّعْفِ» «1» بعضى چند برابر «أَضْعافاً» «2»* بعضى ده برابر «فَلَهُ عَشْرُ» «3» تا هفتصد برابر و بيشتر، كه‌ «خَيْرٌ مِنْها» همه‌ى آنها را شامل مى‌شود. 8- نيكوكارى، عامل نجات در قيامت است. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ- مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ» 9- بهتر بودن پاداش‌هاى الهى مطلق است، هم از نظر زمانى ابدى است و هم از نظر مقدار، چند برابر عمل ماست. «خَيْرٌ مِنْها» 10- بالاتر از عذاب، خوارى انسان است. «فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ» 11- كيفرهاى الهى بازتاب اعمال و تجسّم عملكرد ماست. آرى كسانى كه بعد از شنيدن حقّ، روى خود را از آن بر مى‌گردانند، در آن روز با صورت به دوزخ مى‌افتند. «هَلْ تُجْزَوْنَ» 12- پاداش‌هاى الهى، چند برابر است؛ «خَيْرٌ مِنْها» ولى كيفرهاى او يك برابر و عادلانه است. «ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» 13- معاد جسمانى است. «وُجُوهُهُمْ» 14- اعمال انسان در قيامت مجسّم شده وانسان را گرفتار مى‌كند. «هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس است. نهاد بابرکت، یادگار حضرت امام، یاوران ولایت، مدافعان حرم، خادمان ملت، عاشقان شهادت. إن شاالله همیشه در پناه حضرت علیه السلام باشید. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راز سرافرازی 🍃دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس است. نهاد بابرکت، یادگار حضرت امام، یاوران ولایت، مدافعان حرم، خادمان ملت، عاشقان شهادت. إن شاالله همیشه در پناه حضرت علیه السلام باشید. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃سردار سلیمانی: این کتاب را حتماً بخوانید! «این کتاب الغارات را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت ‎علی بن ابی‌طالب هست، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.» - ۱۳۹۷/۳/۱۷ 👈🏻 کتاب ترجمه الغارات به تازگی و با ترجمه‌ای روان توسط انتشارات بیان معنوی منتشر شده و قابل دسترسی است. 🔻سفارش آنلاین: patoghketab.com/?p=171722 🔻سفارش تعداد بالا: 09305050313 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌹 امیرالـمؤمنین علۍ(علیه السلام) : دوست نخواه بود مگر آن كه از دوستش در ســـه حال مراقبت کند: ➊ در سـختۍاش ➋ در غـــــيبت او ➌ پس از مـرگش 📚 نـهج‌البلاغه حکمت۱۳ 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
❔آيا آيه شريفه «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»[1] دلالت بر وجود و ظهور حضرت مهدي (عج) دارد؟ پاسخ: خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: «ما مي خواستيم بر مستضعفين زمين منّت گذاريم و آن ها را پيشوايان و وارثين زمين قرار دهيم. حضرت علي(عليه السلام) می فرمايد: «دنيا پس از چموشي و سركشي ـ همچون شتري كه از دادن شير به دوشنده اش خودداري مي كند و براي بچه اش نگه مي دارد ـ به ما روي مي آورد و... و سپس آيه و نريد ان نمن... را تلاوت فرمود»[2] ونيز آن حضرت در تفسير آيه شريفه فوق مي فرمايد: «اين گروه آل محمد هستند، خداوند مهدي آن ها را بعد از زحمت و فشاري كه بر آنان وارد مي شود بر مي انگيزد و به آن ها عزت مي دهد و دشمنان شان را ذليل و خوار مي كند.»[3] بنابراين، با توجه به اين دو روايت و ديگر روايات که در ذيل آيه شريفه وارد شده مي توان دريافت كه اين آيه بشارتي است به مستضعفان كه سرانجام، روزي مهدي آل محمد ظهور خواهد كرد و همراه با مبارزه و جهاد مستضعفان بنياد ستمكاران و ظالمان ريشه كن خواهد شد و مستضعفان عزت خود را باز خواهند يافت و نجات پيدا كرده و حكومت عدل جهاني در سراسر گيتي گسترده مي شود. اين آيه بشارتي است براي همه انسان هاي آزاده و عدالت خواه كه پيروزي نهائي از آنِ محرومان و مستضعفان و مظلومان است و سنت خداوند بر اين تعلق گرفته است كه فرزندي از سلاله پاك رسول الله ظهور كند و با همراهي ياراني توانمند و بي همتا جهان را متحول سازد و همه ظلم ها، تبعيض ها و... را از ريشه بر كند. اما نكته اي كه قابل ذكر است اينكه اگر چه آيه و آيه بعد از آن خطاب به بني اسرائيل است و بشارت مي دهد كه خداوند آنان را همراه با مبارزات خود از يوغ فرعونيان رهانيد امّا «به صورت يك قانون كلي و در شكل فعل مضارع و مستمر بيان شده است تا تصور نشود اختصاص به مستضعفان بني اسرائيل و حكومت فرعونيان داشته است.[4] خلاصه سخن آنكه آيه شريفه با عنايت به احاديث متعدد، دلالت بر ظهور منجي مصلح يعني حضرت مهدي (عج) دارد. معرفي منبع جهت مطالعه بيشتر: تفاسير الميزان، نمونه ،ذيل آيه شريفه 5 سوره قصص. پي نوشت ها: [1] سوره قصص/ 5 [2] نهج البلاغه، كلمات قصار، شماره 209 [3] آیه الله مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، ج 16، ص 18، به نقل از تفسير نورالثقلين، ج 4، ص 110 [4] تفسير نمونه، ج 16، ص 15 برگرفته از سایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃شبی که توفیق ملاقات با امام عصر(عج) را داشتم... جوانی در همین زمانه و در همین نزدیکی های خودمان... پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این مستند کوتاه را به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف و عید نیمه‌ی شعبان، تهیه و منتشر کرده است. دریافت👇 https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از هیچ چیز جز خویش نمی هراسند... 🍃الهی العفو 🍂الهی ببخش 🍃الهی بحق امام علی سلام الله علیه 💠... كسی از شما جز به پروردگار خود اميدوار نباشد، و جز از خود نترسد... 📚حکمت 82 نهج البلاغه https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
السلام علیک یا آسمان بود غرق دلشوره چرخ از گردشش پشیمان بود حس و حالی غریب حاکم بود گیسوی نخل ها پریشان بود شب نمی خواست تا سحر بشود شب شبیه غروب دلخون بود در و دیوار ناله می کردند دم هوهوی باد محزون بود مقتل کوچه ها قدم به قدم روضه می خواند و نوحه سر می‌داد هق هق چاه کوفه هم آن شب داشت از غصه ای خبر میداد بانگ "حی علی الصلاة" آمد پا شد از جای خویش "خیر العمل" رفت تا صبح را کند بیدار آنکه خود بود نور صبح ازل در خانه ز شرم، ساکت بود در دل ذوالفقار غصه نشست "ارجعی" خواند و از سر شوقش گریه کرد و عمامه اش را بست داخل کیسه را نگاهی کرد چند خرما و چند تا نان بود وقت رفتن رسیده بود و غمش غربت سفره ی یتیمان بود به کمر شال سبز خود را بست بود مشغول ذکر، لب هایش دخترش در نگاه آخر خود رفت قربان قد و بالایش در طوافش پرنده ها گریان آسمان ضجه می زند: برگرد به سفر میروی و این دنیا بی تو دیگر صفا ندارد، مرد! شال او را گرفت حلقه ی در گویی از قصه ای پریشان بود در خانه به التماس افتاد در خانه به فکر جبران بود فکر جبران زخم سی ساله زخم آن در که در مدینه شکست آن دری که نداشت تاب لگد سوخت و استخوان سینه شکست وسط خطبه خواندن مادر آتش افتاد بر دل حیدر ناله ی "فضة خذینی"، آه... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit