eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«فَإِذا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَ أَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ وَ أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ ذلِكُمْ يُوعَظُ بِهِ مَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً؛ وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدْراً» سوره طلاق، ۳-۲ پس چون به پايان مدّت عدّه نزديك شدند، يا (با رجوع به آنان) به طرز شايسته و پسنديده‌اى نگاهشان داريد و يا (با پرداخت مهريه و ساير حقوق) به طرز شايسته‌اى از آنان جدا شويد و (هنگام طلاق) دو شاهد عادل از ميان خود به گواه گيريد و گواهى را براى خدا به پا داريد. هركس كه به خدا و روز قيامت ايمان دارد، اين گونه پند داده مى‌شود و هركس كه از خدا پروا كند، خداوند براى او راه بيرون شدن و رهايى (از هر گونه مشكل) را قرار مى‌دهد. و او را از جايى كه گمان ندارد روزى مى‌دهد و هر كس بر خدا توكل كند، او برايش كافى است. همانا خداوند كار خود را محقق مى‌سازد. همانا خداوند براى هر چيز اندازه‌اى قرار داده است. نکته ها در قرآن، سى و هشت مرتبه كلمه به كار رفته كه پانزده مرتبه آن مربوط به خانواده و همسردارى است، يعنى شيوه برخورد زن و مرد در زندگى بايد شايسته و پسنديده باشد. در ، هم مهر الهى با جمله، «مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» (سوره طلاق، ۳) آمده است و هم قهر الهى. «فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا» (سوره حشر، ۲) يعنى گاهى مهر و قهر الهى غير منتظره و به شكلى كه گمان نمى‌رود به انسان مى‌رسد. گواهى دو شاهد عادل بر طلاق، منافعى دارد. از جمله آن كه دو شاهد عادل، به خاطر عدالت و محبوبيتى كه دارند، به طور طبيعى با موعظه سعى مى‌كنند به جاى طلاق، طرفين را به آشتى ترغيب كنند. پیام ها ✅زمان‌بندى احكام دينى، بايد به دقت مراعات شود. (هم آغاز زمان عدّه: «فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ» و هم پايان آن: «فَإِذا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ» ذكر شده است. ✅كارها بايد از ابتدا داراى برنامه و زمان مشخص باشند. «أَجَلَهُنَّ» ✅هم ادامه زندگى بايد به نحو پسنديده باشد و هم جدايى و طلاق. «فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ» ✅رفتار شايسته چه در حال صلح و آشتى و چه در حال قهر و جدايى، از حقوق همسر است. فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ‌ ... ✅نگاه دارى همسر، مقدّم بر جدايى است. ابتدا فرمود: «فَأَمْسِكُوهُنَّ» و سپس‌ «فارِقُوهُنَّ» ✅آيين همسردارى يا طلاق بايد مورد پذيرش شرع و پسند عقل باشد. «بِمَعْرُوفٍ» ✅به دليل ضعف جسمى و نارسايى، آداب و رسوم اجتماعى و تاريخى، حقوق زنان بيشتر پايمال شده و مى‌شود. لذا بيشترين خطاب‌هاى قرآن در مورد مراعات حقوق به مردان است. «فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ‌، فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ» ✅جدايى و طلاق، همراه با كرامت و به دور از هر گونه تحقير صورت گيرد. «فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ» ✅براى حفظ حقوق طرفين، گرفتن دو شاهد عادل، نشانه محكم كارى و دقّت است. «وَ أَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ» ✅كسانى‌كه در محضر آنان طلاق جارى مى‌شود، بايد عادل باشند. «ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ» يعنى عدالت سرمايه آنان باشد. ✅افراد عادل نيز به تذكّر نيازمندند. «أَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ وَ أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ» ✅حبّ و بغض‌ها نبايد در قضاوت ما تأثيرگذار باشد. «أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ» (مشابه اين جمله، در آيه ۱۳۵ نساء آمده است كه مى‌فرمايد: «كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلى‌ أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ») ✅گواهى دو شاهد عادل بايد همراه با حفظ حقوق مردم و اخلاص باشد. «أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ» (در كلمه‌ «أَقِيمُوا» برپاداشتن حقوق مردم و در كلمه‌ «لِلَّهِ» اخلاص در عمل نهفته است.) ✅اقامه حقوق مردم، ارزشى هم وزن اقامه نماز و دين دارد. (در قرآن كلمه‌ «أَقِيمُوا» درباره نماز، دين، شهادت و وزن مطرح شده است. «أَقِيمُوا الدِّينَ» (سوره شوری، ۱۳)، «أَقِيمُوا الصَّلاةَ» (سوره بقره، ۴۳)، «أَقِيمُوا الْوَزْنَ» (سوره رحمن، ۹) و «أَقِيمُوا الشَّهادَةَ» (سوره طلاق، ۲) ✅موعظه تنها تذكرات اخلاقى نيست، بلكه دستورات فقهى نيز نوعى موعظه است. فَأَمْسِكُوهُنَ‌ ... فارِقُوهُنَ‌ ... أَشْهِدُوا ... ذلِكُمْ يُوعَظُ بِهِ‌ ✅پند پذيرى، نشانه ايمان واقعى است. «يُوعَظُ بِهِ مَنْ كانَ يُؤْمِنُ» ✅به جاى پيمودن راه‌هاى ناشناخته سير و سلوك، عمل به احكام الهى بهترين موعظه و راه سازندگى انسان است. «يُوعَظُ بِهِ مَنْ كانَ يُؤْمِنُ» تفسیر نور، ج۱۰، ص۱۰۳ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅همه مشکلات را با این آیه حل کنید👇🏻 «... وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً؛ وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدْراً» سوره طلاق، ۳-۲ ... و هركس كه از خدا پروا كند، خداوند براى او راه بيرون شدن و رهايى (از هر گونه مشكل) را قرار مى‌دهد. و او را از جايى كه گمان ندارد روزى مى‌دهد و هر كس بر خدا توكل كند، او برايش كافى است. همانا خداوند كار خود را محقق مى‌سازد. همانا خداوند براى هر چيز اندازه‌اى قرار داده است. نکته ها صلى الله عليه و آله فرمودند: «انى لأعلم آية لو اخذ بها الناس لكفتهم» من آيه‌اى را مى‌شناسم كه اگر مردم به آن عمل كنند، تمام مشكلاتشان حل مى‌شود و سپس آيه‌ «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» را تلاوت فرمودند. (تفسير مجمع البيان) أثر تقوا فقط در آخرت نيست. امام صادق عليه السلام در مورد جمله، «مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» فرمود: اين گشايش روزى، براى تقوا پيشه‌گان در دنياست. (تفسیر نور الثقلین) در روايات مى‌خوانيم: هنگامى كه آيه ۳ نازل شد، جمعى از ياران پيامبر، كار و تجارت را رها كردند و گفتند: خداوند روزى ما را ضمانت كرده است، پس به كار و تلاش نيازى نيست. پيامبر صلى الله عليه و آله آنان را احضار و توبيخ كرد و فرمود: هركس كار و تلاش را رها كند، دعايش مستجاب نمى‌شود. «انه من فعل ذلك لا يستجاب له» (تفسير نور الثقلين) پیام ها ✅حل مشكلات از طريق گناه، رفتن به بيراهه است. تقوا و خدا ترسى موجب خروج انسان از مشكلات و تنگناهاى زندگى است. «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» ✅راه رهايى از تمام بن بست‌ها، (كه از جمله آن اختلافات زن و شوهر است، تقواست. «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» ✅در مديريّت بحران‌ها و فتنه‌ها، دو چيز راه نجات است: الف) تقوا. «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» ب) تمسك به قرآن. «اذا التبست عليكم الفتن كقطع الليل المظلم فعليكم بالقرآن» (كافى، ج ۲، ص ۵۹۸) ✅زن و شوهرى كه به ناچار با طلاق از هم جدا مى‌شوند، اگر تقوا را مراعات كنند، مشمول لطف ويژه خداوند مى‌شوند. «يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» ✅كسانى كه با گناه زندگى خود را تأمين مى‌كنند، راه دريافت روزى‌هاى پيش بينى نشده را به روى خود مى‌بندند. وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ‌ ... يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ‌ ✅اراده خدا در چارچوب محاسبات انسان نيست. «يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» ✅رعايت امور معنوى، در زندگى مادّى اثر گذار است. (امدادهاى غيبى، در زندگى انسان نقش مؤثرى دارند.) «مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» ✅انسان متقى، خواست خود را در مسير خواست و اراده خدا قرار مى‌دهد و چون اراده الهى بن بست ندارد، انسان متقى نيز به بن بست نخواهد رسيد. «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» ✅هميشه زياد وابسته به كار زياد نيست. وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ‌ ... يَرْزُقْهُ‌ (همان گونه كه هميشه مقدار و كمّيت آن مهم نيست. عليه السلام در تفسير «يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» فرمود: خداوند در آنچه به او داده بركت مى‌دهد. (تفسیر نورالثقلین) ✅تقوا و توكل دو اهرم براى خروج از بن بست است. وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ‌ ... وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ‌ ... ✅براى تأمين زندگى امروز، تقوا وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ‌ ... يَرْزُقْهُ‌ و براى آينده، توكل لازم است. «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» ✅تقوا، مقدّم بر توكل است. وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ‌ ... وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ‌ ✅بدون لطف خداوند، هيچ عامل ديگرى كارآمد و كافى نيست. «فَهُوَ حَسْبُهُ» ✅در اراده و خواست تمام افراد و حكومت‌ها، احتمال شكست و ناكارآمدى و بن بست وجود دارد. تنها امرى كه شكست در آن راه ندارد، خواست و اراده خداوند است. «إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ» ✅دليل توكل ما، قدرت بى نهايت الهى است. وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ‌ ... إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ‌ ✅معناى توكل ما و قدرت خداوند آن نيست كه انسان به همه خواسته‌هاى خود مى‌رسد، زيرا تمام امور هستى قانونمند است و حساب و كتاب دارد. «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدْراً» برگرفته از تفسیر نور، ج۱۰، ص۱۰۳ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 سلام. در روز و ساعات پایانی ماه مبارک خواندن سفارش بعضی از بزرگان است. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداحافظ ای ماه خدا حاج آقا مجتبی تهرانی🎤 بـدون‌‌سـحرهـا... وَ همه‌قشنگیای‌ روزه‌داری... خدایـا‌دلتنگ‌ِ‌ماهِ‌مهمانیت‌میشیم ببخش بحقِ این‌ ساعات‌ آخر...
اثبات اول ماه با چشم مسلح رؤیت هلال با چشم مسلح از راه‌های اثبات اول ماه است در صورتی که دو نفر عادل، و یا تعداد زیادی از افراد در گروه رصد، از طریق دوربین یا تلسکوپ، ماه را دیده باشند و شهادت دهند. @karimijahromi https://instagram.com/karimijahromi
🔴 عیدی دو نیکوکار قمی در آستانه عید سعید فطر/دو خیر قمی حمایت از ۱۱۰۰ یتیم و فرزند محسنین را به عهده گرفتند 🔹در آستانه عید سعید فطر، دو نیکوکار قمی، حمایت از هزار و ۱۰۰ یتیم و فرزند محسنین را با پرداخت ماهانه ۱۳۵ میلیون تومان برای مجموع آنها به عهده گرفتند. 🔹در پی مراسم افطاری ویژه ای که برای ۱۰۰ نفر از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قم با عنوان ضیافت کریمانه رمضان در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار گردید، بلافاصله یک خیر اعلام آمادگی خود را برای پرداخت سرانه یکصد هزار تومان در ماه برای هر یتیم و فرزند محسنین اعلام کرد. 🔹آخرین خبر از انتشار این عکس‌های بابرکت، حاکی از آن است که دو خیر قمی دیگر نیز به عنوان عیدی عید سعید فطر، حمایت از ۱۱۰۰ فرزند یتیم و محسنین را با پرداخت سرانه‌های ماهانه ۱۰۰ و ۱۵۰هزار تومان به عهده گرفتند. 🔹شایان ذکر است یکی از این دو خیر نیکوکار حمایت از ۶۰۰ فرزند با پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان و حامی دیگر نیز حمایت از ۵۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین را با پرداخت ماهانه ۷۵ میلیون تومان برای مجموع آنها قبول کردند. 🔹همه مردم نیز می‌توانند حتی با سرانه ماهانه ۵۰ هزار تومان، در این کار خیر و خداپسند شرکت کنند و برای این کار فقط کافیست عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۵ پیامک کنند تا کارشناسان اکرام ایتام و محسنین با آنها تماس بگیرند. 🔰خبرهای موثق در جارچی قم👇 https://eitaa.com/joinchat/4003070041Cd946469bf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃چشمه ناب بهشتی، پیام هایی از جزء ۳۰ «كَلَّا إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ لَفِي عِلِّيِّينَ؛ وَ ما أَدْراكَ ما عِلِّيُّونَ؛ كِتابٌ مَرْقُومٌ؛ يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ؛ إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ؛ عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ؛ تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ؛ يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ؛ خِتامُهُ مِسْكٌ وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ؛ وَ مِزاجُهُ مِنْ تَسْنِيمٍ؛ عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ» سوره مطففین، ۲۸-۱۸ چنين نيست، همانا نامه عمل نيكوكاران در جايگاهى بلند است. و تو چه دانى كه چيست؟ سرنوشتى است رقم خورده و (حتمى). كه گواه آنند. همانا در ناز و نعمت بهشتى‌اند. برتخت‌ها (تكيه زده و) مى‌نگرند. در چهره آنان خرّمى و طراوت نعمت را مى‌شناسى. از شرابى خالص و مُهر و موم شده به آنان نوشانند. مُهر آن از مُشك است و هر كس كه اهل مسابقه است، شايسته است كه در (رسيدن به اين نعمت‌ها) رقابت ورزد. و مخلوط آن، است. چشمه‌اى كه مقرّبان (الهى) از آن مى‌نوشند. نکته ها «عِلِّيِّينَ» جمع «على» به معناى درجات و مراتب بلند تا بى‌نهايت است. مراد از كتاب ابرار، سرنوشت نيكان در قيامت است و «مَرْقُومٌ» يعنى مشخص و نشان‌دار به گونه‌اى كه با ساير نوشته‌ها اشتباه نمى‌شود. «ارائك» جمع «اريكة» به معناى تختى است كه زينت شده و براى آرميدن مهياست. «نَضْرَةَ» به معناى زيبايى و خرّمى و «نَعِيمٍ» به معناى نعمت فراوان و «رَحِيقٍ» به معناى شراب خالص است. «تنافس» يا از «نفيس» است، يعنى دو نفر براى به دست آوردن يك شى‌ء نفيس تلاش مى‌كنند و يا از «نفس» است، يعنى دو نفر براى به دست آوردن چيزى، آخرين نفس خود را به كار برده و تلاش مى‌كنند. (تفسیر راهنما) پذيرايى در بهشت، مراتب و درجاتى دارد: براى گروهى‌ «يُسْقَوْنَ» و براى گروهى ديگر «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ» (سوره انسان، ۲۱)يعنى بعضى با واسطه و بعضى بى‌واسطه الطاف را دريافت مى‌كنند. بعضى گفته‌اند كه مراد از مسك در «خِتامُهُ مِسْكٌ»، ظرف شراب مُهر شده است. مقرّبان از مى‌نوشند، ولى ابرار از نوشيدنى كه با تسنيم مخلوط شده، خواهند نوشيد. نوشيدنى‌هاى بهشتى انواعى دارد: بعضى در نهرها جارى است: «أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ، أَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ‌، أَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ، أَنْهارٌ مِنْ عَسَلٍ» (سوره صلی الله علیه و آله) بعضى در ظرف‌هاى مُهر شده است: «خِتامُهُ مِسْكٌ» و بعضى از آسمانِ بهشت يا از طبقات بالاى آن فرو مى‌ريزد كه همان تسنيم است. (تفسیر نمونه) عليه السلام فرمود: تسنيم، بهترين نوشيدنى بهشت است و مخصوص پيامبر و اهل بيت اوست و از بالا مى‌ريزد و در منزل‌هاى آنان جارى است. (تفسیر برهان) پیام ها ۱. وعده‌هاى الهى در مورد پاداش خوبان قطعى است. «إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ» (كلمه انّ و حرف لام و جمله اسميه، بيانگر قطعى بودن وعده است.) ۲. دريافت نعمت در حضور ديگران، لذّت را چند برابر مى‌كند. «يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ» ۳. جايگاه بلند و اشراف بر منظره‌هاى زيبا، از نعمت‌هاى بهشتيان است. «عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ» ۴. حالات روحى و روانى انسان، بر جسم او تأثيرگذار است. «تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ» (درخشندگى صورت بهشتيان براى انسان مشهود است.) ۵. بكر و دست نخورده بودن نعمت‌هاى بهشتى، يك ارزش است. «مَخْتُومٍ» ۶. لذّت‌هاى بهشتى، عوارض ندارد. «خِتامُهُ مِسْكٌ» ۷. در فرهنگ اسلام، دنيا، ميدان مسابقه و رقابت است، البتّه رقابت براى به دست آوردن نعمت‌هاى اخروى. «وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ» ۸. بهشتيان، درجات و مراتبى دارند. «الابرار- المقربون.» تفسير نور، ج۱۰، ص۴۲۱ 🤲🏻خدایا، همه ما را از این مواهب بهشتی در جوار مقربان درگاهت عطا فرما، آمین یا رب العالمین. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫«خدایا؛ از چشمه «تسنیم» به من بنوشان...» «انّ الأبرار لفي نعيم...يُسقون من رحيق مختوم ختامه مسك وفي ذلك فليتنافس المتنافسون ومزاجه من تسنيم عيناً يشرب بها المقرّبون» سوره مطففين، آيات 27 ـ 28 «...(معارف اهلبيت) مُهر مشكين صيانت از باطل بر آن نهاده شده و از گزند هر آلودگي منزّه است و بهره مقربان، شراب چشمه كه قراح محض و صراحي ناب است مي باشد و اين حديث از رسول ختمي مرتبت(صلی الله علیه وآله) نقل است كه فرمود: «تسنیم چشمه ای است که اهلبیت(علیهم السلام) از آن می نوشند.» «تسنيم أشرف شراب فى الجنّة يشربه محمّد وآل محمّد ويُمزج لأصحاب اليمين ولسائر أهل الجنّة» كه ساقي آنْ ذات اقدس اله است: «وسقاهم ربّهم شراباً طهوراً»سوره انسان، آيه 21 ...و ساغر آنْ حقيقت نفيس معرفت و محبّت به اوست؛ چون عقايد و اخلاق و اعمال اهلبيت (عليهمالسلام) از هر نظر خالص بوده است، از اين رو آنان از چشمه تَسْنيم برخوردارند كه مقداري از آن چشمه در شراب ابرار و اصحاب يمين ممزوج مي شود. ، جلد 1، ص 551 در دعاي روز 21 هر ماه آمده است كه: «خدايا از چشمه تسنيم به من بنوشان... اللهمّ اسقنى من الرحيق المختوم الّذى ختامه مسك وفى ذلك فليتنافس المتنافسون اللهمّ اسقنى من تسنيم عيناً يشرب بها المقرّبون.» (بحار، ج 94، ص 266) 📘تسنيم، جلد 1، ص 28 و 29 در روایتی آمده است که «تسنیم» چشمه ای در بهشت است که خدای متعال به (سلام الله علیها) هدیه داده است... عین وهبها الله لفاطمه...» https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃سلام عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ: مُعَلِّمُ الْخَيْرِ يَسْتَغْفِرُ لَهُ دَوَابُّ الْأَرْضِ وَ حِيتَانُ الْبُحُورِ وَ كُلُّ صَغِيرَةٍ وَ كَبِيرَةٍ فِي أَرْضِ اللَّهِ وَ سَمَائِهِ. امام باقر(علیه السلام) فرمود: جنبندگان زمین و ماهیان دریاها و تمام موجودات کوچک و بزرگ در زمین و آسمان خدا برای معلم که خوبی ها را آمورش می دهد طلب آمرزش می کنند. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال( ره)ص131 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 سلام. در روز و ساعات پایانی ماه مبارک خواندن سفارش بعضی از بزرگان است. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
خانه مهر.mp3
10.86M
🍃...از کریمان سنگ می خواهیم ما زر می رسد در حرم از آنچه میخواهیم بهتر میرسد... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃یاد کنیم از امام، بزرگان و شهیدان به ویژه معلمان شهید با 🌷معلم https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداحافظ ای ماه خدا حاج آقا مجتبی تهرانی🎤 بـدون‌‌سـحرهـا... وَ همه‌قشنگیای‌ روزه‌داری... خدایـا‌دلتنگ‌ِ‌ماهِ‌مهمانیت‌میشیم ببخش بحقِ این‌ ساعات‌ آخر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا