💠 صلوات خاصه امام جعفر صادق علیهالسلام
✨اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَيْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِينِ اَللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِکَ وَ وَحْيِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِيدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ دِینِکَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِيدٌ مَجِيد
📚 کلیات مفاتیح الجنان، ص۹۱۱
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅... اخلاق زیبا و زیباترین #اخلاق
«ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱
نون. به قلم و به آنچه مىنويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بىپايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى.
#اخلاق_در_اسلام
در ميان صفات و ويژگىهاى پيامبر، قرآن بر اخلاق آن حضرت تكيه كرده و آن را «خلق عظيم» خوانده است. به همين مناسبت، سخنان برخى از پيشوايان دينى در اين زمينه را از كتاب ميزان الحكمه، باب خلق نقل و ترجمه مىكنيم.
#حضرت_على عليه السلام فرمود: «رب عزيز اذله خلقه و ذليل اعزه خلقه» چه بسيارند عزيزانى كه به خاطر بداخلاقى ذليل مىشوند و ذليلانى كه به خاطر حُسن خلق عزيز مىشوند.
#امام_حسن عليه السلام فرمود: «حسن الخلق رأس كل بر» خوش اخلاقى سرآمد هر كار نيك است.
#پيامبراكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «انما تفسير حسن الخلق ان اصاب الدنيا يرضى و ان لم يصبه لم يسخط»
حسن خلق به اين است كه اگر كامياب شدى راضى باشى و اگر نشدى عصبانى نشوى.
حضرت #على عليه السلام فرمود: «ان العبد المسلم يبلغ بحسن خلقه درجة الصائم القائم» انسان در اثر حسن خلق به درجه نمازگزاران روزه دار مىرسد.
#امام_صادق عليه السلام فرمود: #مكارم_اخلاق ده چيز است: يقين، قناعت، صبر، شكر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غيرت، شجاعت، جوانمردى.
#حضرت_على عليه السلام فرمود: «من مكارم الاخلاق، ان تصل من قطعك و تعطى من حرمك و تعفوا من ظلمك» از مكارم اخلاق آن است كه هر كس با تو قطع رابطه كرد، تو با او رابطه برقرار كنى و اگر تو را محروم كرد، تو به او عطا كنى و اگر به تو ظلم نمود، او را عفو نمايى.
#امام_صادق عليه السلام فرمود: «الخلق الحسن يميت الخطيئة كما تميت الشمس الخبيث» #اخلاق_نيكو سبب نابودى گناهان است همانگونه كه خورشيد خباثت ها را مىميراند.
همچنين فرمود: «حسن الخلق يثبت المودة» اخلاق نيكو علاقهها را محكم و استوار مىكند.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «خصلتان لا يجتمعان فى المؤمن، البخل و سوء الخلق» در افراد باايمان بخل و بداخلاقى جمع نمىشود.
به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گفته شد: فلان زن، اهل عبادت ولى بداخلاق است و همسايهاش را با زبان مىرنجاند. حضرت فرمود: «لا خير فيها هى من اهل النار» او اهل دوزخ است.
در روايات آمده است، هنگامى كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله سعدبن معاذ را دفن كرد. فرمود: به خاطر بداخلاقى او در منزل، فشار قبرى بر او وارد شد.
@toubaefaf
«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🍃 ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱
نون. به قلم و به آنچه مىنويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بىپايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى.
پیام ها
۱. سوگند به قلم به جاى سوگند به بيان، تشويق سوادآموزى و مقام دانش پژوهى است. (مبارزه با بيسوادى و ترغيب به نوشتن و خواندن از برنامههاى اولويّت دار اسلام است. «والقلم و ما يسطرون»)
۲. عصمت و مصونيّت پيامبر در سايه لطف الهى است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ»
۳. آنچه در برابر فشار تهمت، انسان را پايدار مىكند توجه به لطف و پاداش الهى است. «إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ»
۴. اگر از پاداش مردم چشم پوشى كنيم، به پاداش هاى پايدار الهى مىرسيم.
«لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ»
۵. پاداش ابدى براى كسى است كه خُلق او عظيم باشد. لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ .... لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ
۶. تسلّط بر اخلاق عظيم، مقارن تسلط بر راه مستقيم است. «إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» (و در جاى ديگر مىفرمايد: «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ» سوره یس، ۴-۳)
۷. كمالات پيامبر با او عجين است و او بر آنها تسلط دارد. «لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ»
۸. دفاع از شخصيتهاى مذهبى كه مورد تهمت و تحقير قرار مىگيرند، لازم است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ-إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ»
تفسير نور(10جلدى)، استاد قرائتی، ج10، ص: 174
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅...صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى...
«ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱
نون. به قلم و به آنچه مىنويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بىپايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى.
نکته ها
«مَمْنُونٍ» اگر از «من» به معناى قطع باشد، به معناى پاداش بى انقطاع است و اگر از «منت» باشد به معناى آن است كه الطاف الهى بدون منّت است. ظاهرا معناى اول منظور باشد، زيرا به رخ كشيدن نعمت از جانب خداوند عيب نيست، بلكه انگيزهاى براى شكر و اطاعت از او مىشود.
تفسیر نور به نقل از تفسير راهنما
نقش #قلم از نقش زبان، شمشير، درهم و دينار، شهرت و فرزند بيشتر است. زيرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل مىكند و فرهنگ را رشد مىدهد. افراد را با قلم مىتوان خواب يا بيدار كرد. ملّتى را مىتوان با قلم، عزيز يا ذليل كرد. قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است.
سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است.
رابطه با قلم رابطه با علم است. در ميان تمام صداها، سه صدا امتياز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ريسندگان. آرى، امّتى عزيز است كه علم و قدرت و اقتصادش پويا باشد و اگر امروز بخواهيم اين سه صدا را نقل كنيم، بايد بگوييم:
صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى.
قلمها و نوشتهها، حافظ علومند. در حديث مىخوانيم: «قيدوا العلم بالكتابة» بحارالانوار، ج ۲، ص۵۲
كسى به قلم و نوشته سوگند ياد مىكند كه در تمام عمرش يك سطر ننوشت: «لا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ» ( سوره عنکبوت: ۴۸) به قول حافظ:
نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئلهآموز صد مدرّس شد
در نسبت جنون به افراد برجسته تعجب نكنيد، قرآن مىفرمايد: «كَذلِكَ ما أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» (سوره ذاریات: ۵۲) هيچ پيامبرى به سراغ مردم نيامده، مگر آنكه به او گفتند: ساحر يا ديوانه است.
پاداشهاى الهى را ساده ننگريد. «أَجْرٌ كَبِيرٌ» سوره هود: ۱۱
«أَجْرٌ عَظِيمٌ» سوره آل عمران: ۱۷۳
«أَجْرٍ كَرِيمٍ» سوره یس: ۱۱
«أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ» سوره های فصلت: ۸، قلم: ۳، انشقاق: ۲۵ و تین: ۶
او
«أَجْراً حَسَناً» سوره های کهف، ۲ و فتح، ۱۶
«أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» سوره نساء، ۱۰
تفسیر نور، استاد قرائتی، ج ۱۰، سوره قلم
@toubaefaf
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
سلام.
✍ انسان برای فهم والاتر مفاهیم و دقت در تشخیص مصادیق نیاز به الگو دارد.
روش قرآن حکیم هم طبق فرمایش بزرگان عرصه تفسیر از جمله علامه جوادی آملی(دامت برکاته) روش تعریف مفهوم به مصداق است؛ یعنی اگر مفهوم ولایت، نیکی، نماز و... را تبیین می کند، مصداق آن را نیز که پیامبر و امام معصوم و رهروان راه ایشان علیهم السلام است را نیز معرفی می فرماید.
شایسته است چشممان به الگوهای بزرگ عالم باشد تا در فهم معارف و تشخیص مصادیق واصل شویم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅ مراد از «خُلُقٍ عَظِيمٍ» در قرآن حکیم، سوره قلم، آیه۴ چیست؟
كلمه خُلق به صفاتى گفته مىشود كه با سرشت و خوى انسان عجين شده باشد و به رفتارهاى موسمى و موقّت گفته نمىشود. تفسيرهاى مختلفى درباره «خُلُقٍ عَظِيمٍ» شدهاست، از جمله:
الف) عايشه گويد: اخلاق پيامبر، متضمّن 10 آيه اول سوره مؤمنون است و بالاتر از اين مدح، مدحى نيست.
ب) مراد، تخلّق به اخلاق اسلام و طبع بزرگ است.
ج) مراد، صبر بر حق و تدبير امور بر اقتضاى عقل است.
د) برخى از كتب لغت، خلق را به معناى دين و آئين گرفتهاند، چنان كه در حديثى از امام باقر عليه السلام مىخوانيم كه آن حضرت فرمود: مراد از خلق عظيم آئين اسلام است. (تفسير نورالثقلين)
ه) مراد، برخورد بزرگوارانه با مخالفان است. چنان كه خداوند او را به اين شيوه، مامور ساخته بود: «خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» (سوره اعراف، 199)
و) مراد، مكارم اخلاق است. چنانكه از آن حضرت روايت شده كه فرمود: «انما بعثت لا تمم مكارم الاخلاق» و فرمود: «ادبنى ربى فاحسن تاديبى» (تفسير مجمع البيان)
پروردگارم مرا تربيت نمود و چه خوب تربيت نمود.
ز) عايشه درباره اخلاق پيامبر گفت: «كان خلقه القرآن» (سنن النبىّ، علامه طباطبايى، ص 56) اخلاق پيامبر، تجسم قرآن بود.
مرحوم علامه طباطبايى در تفسيرالميزان (ج 6، ص 183)، حدود 27 صفحه در زمينه اخلاق و سنن و آداب زندگى پيامبر صلى الله عليه و آله رواياتى را نقل كرده است، كه به برخى از آنها فهرست وار اشاره مىكنيم:
1. #پيامبراكرم صلى الله عليه و آله خود كفش خود را مىدوخت.
2. لباس خود را وصله مىزد.
3. گوسفند را خودش مىدوشيد.
4. با بردگان، هم غذا مىشد.
5. بر زمين مىنشست.
6. بر الاغ (مرکب ساده)سوار مىشد.
7. حيا مانعش نمىشد كه نيازهاى خود را از بازار تهيه كند.
8. به توانگران و فقرا دست مىداد و دست خود را نمىكشيد تا طرف دست خود را بكشد.
9. به هركس مىرسيد، چه بزرگ و چه كوچك، سلام مىكرد.
10. اگر چيزى تعارفش مىكردند، آنرا تحقير نمىكرد، اگرچه يك خرماى پوسيده بود.
11. كم خرج، كريم الطبع و خوش معاشرت بود.
12. بدون اينكه قهقهه كند، هميشه تبسّمى بر لب داشت.
13. بدون اينكه چهره درهم كشيده باشد، هميشه اندوهگين به نظر مىرسيد.
14. بدون اينكه از خود ذلتى نشان دهد، همواره متواضع بود.
15. بدون اينكه اسراف ورزد، سَخىّ بود.
16. بسيار دل نازك و مهربان بود.
17. هرگز دست طمع بسوى چيزى دراز نكرد.
18. هنگام بيرون رفتن از خانه، خود را در آينه مىديد، موى خود را شانه مىزد و چه بسا اين كار را در برابر آب انجام مىداد.
19. هيچ گاه در مقابل ديگران پاى خود را دراز نمىكرد.
20. همواره بين دو كار، دشوارتر آن را انتخاب مىكرد.
21. هيچ وقت به خاطر ظلمى كه به او مىشد در صدد انتقام بر نمىآمد مگر آنكه محارم خدا هتك شود كه به خاطر هتك حرمت خشم مىكرد.
22. هيچ وقت در حال تكيه كردن غذا ميل نكرد.
23. هيچ وقت شخصى از او چيزى درخواست نكرد كه جواب (نه) بشنود و حاجت حاجتمندان را رد نكرد.
24. نمازش در عين تماميّت، سبك و خطبهاش كوتاه بود.
25. مردم، آن حضرت را به بوى خوشى كه از او به مشام مىرسيد، مىشناختند.
26. وقتى در خانه مهمان داشت، اول كسى بود كه شروع به غذا مىكرد و آخرين كسى بود كه از غذا دست مىكشيد تا مهمانان راحت غذا بخورند.
27. بر سر سفره، هميشه از غذاى جلوى خود ميل مىكرد.
28. آب را با سه نفس مىآشاميد.
29. جز با دست راست چيزى نمىداد و نمىگرفت و غذا نمىخورد.
30. وقتى دعا مىكرد، سه بار دعا مىكرد و وقتى سخن مىگفت در كلام خود تكرار نداشت.
31. اگر اذن دخول به خانه مردم مىگرفت، سه بار تكرار مىكرد.
32. كلامش روشن بود به طورى كه هر شنوندهاى آنرا مىفهميد.
33. نگاه خود را بين افرادى كه در محضرش بودند تقسيم مىكرد.
34. هر گاه با مردم سخن مىگفت، در حرف زدن تبسم مىكرد.
تفسیر نور، استاد قرائتی، ج۱۰، ص۱۷۴
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
⭕️ طنین ندای بانگ تکبیر اللهاکبر روز شنبه در مساجد سراسر کشور
🔹شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیهای از مردم ولایتمدار ایران خواست که روز شنبه ۲۳ مهرماه جاری پس از نماز مغرب و عشا، ندای الله اکبر خود را در مساجد سراسر کشور طنین انداز کنند.
🌷همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص)
وامام صادق(ع)
💢تجدید میثاق با امام وشهدا و ولایت💢
✅ زمان : شنبه ۲۳ مهر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد تهران
همراه با محکومیت جنایات فتنه گران و اهانت کنندگان به ارزشها، قرآن،پرچم پرافتخار ایران و رهبری حکیم و فرزانه و یگانه دوران در محلات تهران
🇮🇷 ایران 🇮🇷
#الله اکبر
# لبیک - یا - خامنه ای
🇮🇷
🍃...جوانهای عزیز روزی را خواهند دید...
✍️رهبر عزیز انقلاب پس از ابلاغ بیانیه گام دوم چند سال پیش خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنید و «بدانید که دست خدا بالای همهی دستها است» و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری میکنند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، تجلیل از شهدا و تکریم خانوادههای شهدا را از کارهای خوب و اصلی برشمردند و تأکید کردند: باید نام و اعتبار و جایگاه شهدا و خانوادههای آنان را روزبهروز افزایش داد زیرا شهدا، شاخصهای مسیر حرکت انقلاب هستند.
حضرت آیتالله خامنهای با گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفتند: به لطف خداوند، جوانهای عزیز روزی را خواهند دید که «همهی آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی» خواهد شد.»
🌷یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
از نشانه های منافقان
«صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ» سوره بقره، آیه۱۸
آنان (از شنيدن حقّ) كر و (از گفتن حقّ) گنگ و (از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (به سوى حقّ) باز نمىگردند.
نکه ها
قرن در ستايش برخى پيامبران مىفرمايد: آنان دست وچشم دارند، «وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهِيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَ الْأَبْصارِ» (سوره ص:۴۵) شايد مقصود آن است كه كسى كه دست بتشكنى دارد دست دارد، كسى كه چشم خدابين دارد چشم دارد، پس منافقان كه چنين دست وچشمى ندارند، در واقع همچون ناقص الخلقههايى هستند كه خود مقدّمات نقص را فراهم كرده و وسائل شناخت را از دست دادهاند. لذا در اين سوره دربارهى منافقان تعابيرى همچون «لايشعرون، ما يشعرون، لايعلمون، لايبصرون، يعمهون، صمّ، بكم، عمى، لا يرجعون» بكار رفته است.
نظر، غير از بصيرت است. در سوره اعراف مىخوانيم: «تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ» (سوره عراف:۱۹۸) كه به تو نگاه مىكنند، در حالى كه نمىبينند. يعنى چشم بصيرت ندارند كه حقّ را ببينند.
عدم بهرهگيرى صحيح از امكانات و وسائل شناخت، مساوى با سقوط و از دست دادن انسانيّت است. در سوره اعراف آيهى 179 مىخوانيم: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» آنان دل دارند، ولى نمىفهمند، چشم دارند ولى نمىبينند، گوش دارند ولى حقّ را نمىشنوند، اين گروه همچون چهارپايان بلكه از آنها پستتر و گمراهترند، ايشان غافل هستند.
جزاى كسى كه در دنيا خود را به كورى و كرى و لالى مىزند، كورى و كرى و لالى آخرت است. «وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا» سوره اسراء: ۹۷
پیام ها
۱. نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مىدارد. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ»
۲. كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمتهاست. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ»
۳.حقّ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فِي ظُلُماتٍ» وديگر آنكه خود چشم دل را از دست دادهاند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ»
۴. منافقان، لجاجت و تعصّب دارند. «فَهُمْ لا يَرْجِعُون»
تفسیر نور، ج۱، ص۶۸
@toubaefaf
94.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره آخرالزمان یعنی
اهل دین در مسیر غربالن
فتنه این روزها نه در کوچه
فتنه در عرصه مجازی بود
پیش آنها که جنگ را دیدن
این دوهفته ترقه بازی بود
این تقلای آخر کفر است
گرد و خاکی که در جهان برپاست
آب و جاروی مقدم یار است...
#سیدرضانریمانی
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✍سلام. خشکی هوا، آلرژی فصلی، دقت نکردن به تغذیه، عدم نظم در خواب و شام و البته سرماخوردگی بعضی از دلایل سرفه های این روزهاست.
نکات مناسب:
با دعا، استغفار و زکات، باران رحمت و مغفرت را از خدای مهربان بخواهیم.
شام را با توجه به طبع میل کنید. مثلاً طبع سرد شام با طبع گرم و.... قبلاً جزوه طبع شناسی ارسال شد.
قدم زدن پس از نماز صبح و قبل از طلوع،
در مسواک زدن صحیح قبل از خواب و هر از چند شب دندان ها را با کمی آب عسل و نمک شستن مؤثر است.
به طوری عمومی صبح ناشتا کمی گل آویشن و آب ولرم خوردن،
آب عسل و نصف قاشق چایخوری سیاهدانه و سپس پس از چهل یا پنجاه دقیقه سیب سفید میل کنید.
غرغره با کمی آب نمک نیز مناسب است.
دم نوش آویشن و استقدوس از هرکدام یک قاشق غذاخوری
در شب ها اگر سرفه گرفتید آب پیاز و عسل.
انار پخته، سیب پخته، به آب پز شده نیز مؤثر است.
اگر سرفه های کهنه داشتید به پیام های بعدی توجه کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
درمان #سرفه با منشأ بیماری های ویروسی
به محض شروع سرفه یک قاشق چایخوری پودر داروی امام کاظم(علیه السلام) در انتهای دهان ریخته و بهتر این است که پس از آن چیزی میل نکنید. دستور تهیه و مصرف این دارو که خود نوعی واکسن پیشگیرانه است قبلادر همین کانال(#طوبای_عفاف) بارگزاری شده است.
استفاده از #داروی_جامع_امام_رضا(علیه السلام) با دستوری که برای درمان سرماخوردگی و سرفه دارد( قبلا در همین کانال بارگذاری شده است.)
درمان دیگر سرفه:
مخلوط استقدوس، آویشن برگ پهن، بارهنگ، پرسیاوش، اسپند(از هرکدام یک قاشق غذاخوری) و چند(پنج یا هفت) تکه کتیرای گون کاغذی در یک لیوان آب جوش ریخته، شب تا صبح بماند سپس صاف کرده و قبل و بعد غذا یک قاشق غذاخوری میل کنید. توجه داشته باشید که در حین درمان از مصرف ترشی، آب یخ پرهیز کرده و در مصرف سرخ کردنی ها مانند بادمجان و ادویه جات زیاده روی نکنید.
پس از نماز صبح دقایقی را قدم بزنید، سیب میل کنید و از ذکر صلوات غافل نشوید. این دارو در صورت رعایت شرایط نه تنها سرفه بلکه آسم را نیز درمان میکند.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5