eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🍃🌷خلعت زیبای شهادت «مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ رِجٰالٌ صَدَقُوا مٰا عٰاهَدُوا اَللّٰهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مٰا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً» ﴿سوره احزاب‏، 23﴾ از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده اند. در تفسير «صافى» چنين آمده است: ياران امام حسين (علیه السلام) در كربلا هر كدام كه مى‏خواستند به ميدان بروند با امام(علیه السلام) وداع مى‏كردند و مى‏گفتند: سلام بر تو اى پسر رسول خدا (سلام وداع)، امام(علیه السلام) نيز به آنها پاسخ مى‏ فرمود و سپس اين آيه را تلاوت مى‏ کرد: «فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر» (تفسیر صافی، ذیل همین آیه) از كتب مقاتل استفاده مى‏شود كه امام حسين(علیه السلام) اين آيه را بر كنار جنازه شهيدان ديگرى همچون «مسلم بن عوسجه» و به هنگامى كه خبر شهادت «عبد الله بن يقطر» به او رسيد نيز تلاوت فرمود . و از اينجا روشن مى‏شود كه آيه چنان مفهوم وسيعى دارد كه تمام مؤمنان راستين را در هر عصر و هر زمان شامل مى‏شود، چه آنها كه جامه شهادت در راه خدا بر تن پوشيدند و چه آنها كه بدون هيچگونه تزلزل بر سر عهد و پيمان با خداى خويش ايستادند و آماده جهاد و شهادت بودند. در آيه بعد نتيجه و هدف نهايى عمل‏كردهاى مؤمنان و منافقان را در يك جمله كوتاه چنين بازگو مى‏كند: «هدف اين است كه خداوند صادقان را به خاطر صدقشان پاداش دهد، و منافقان را هر گاه بخواهد عذاب كند و يا (اگر توبه كنند) ببخشد و توبه آنها را بپذيرد، چرا كه خداوند غفور و رحيم است ليجزي الله الصادقين بصدقهم و يعذب المنافقين إن شاء أو يتوب عليهم إن الله كان غفورا رحيما» نه صدق و راستى و وفادارى مؤمنان مخلص بدون پاداش مى‏ماند، و نه سستى‏ها و كارشكني‌هاى منافقان بدون كيفر.(تفسير نمونه، ج‏17، ص 246) «...در اين آيه از جهت اينكه غايت رفتار منافقين و مؤمنين را بيان مى‏كند، نكته لطيفى هست و آن اين كه چه بسا ممكن است گناهان، مقدمه سعادت و آمرزش شوند. البته نه از آن جهت كه گناهند، بلكه از اين جهت كه نفس آدمى را از ظلمت و شقاوت به جايى مى‏كشانند كه مايه وحشت نفس شده، در نتيجه نفس سرانجام شوم گناه را لمس نموده، متنبه مى‏شود و به سوى پروردگار خود برمى‏گردد و با برگشتنش همه گناهان از او دور مى‏شود و معلوم است كه در چنين وقتى خدا هم به سوى او برمى‏گردد و او را مى‏آمرزد.» ترجمه تفسير الميزان، ج‏16،ص 435 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce5860
«بسم‌الله الرحمن الرحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.» سیّدعلی خامنه‌ای ۸ آذرماه ۹۹
خلعت زیبای شهادت مبارکت باد؛ فیالیتنی کنت معکم فأفوز فوزا عظیما. با امتداد خط سرخ عاشورا و نشان سبز انتظار همه جهان می دانند که و چنین ملتی پیروزی نهایی‌اش قطعی و نزدیک است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روایت است که صبح و شب یازده مرتبه سوره توحید بخوانید و سه مرتبه در تعقیب نمازها و شب قبل از خواب و در جمعه ها صد مرتبه با فضائل بسیار. شایسته است که ثواب تلاوت ها را نیز هدیه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کنیم.
🌱🌸☘یک سفره ساده ولی مغذی و مطابق فصل سال. 💐ترکیبات: شیره خرما، ارده، کمی پودر عناب و سنجد و پس از میل آن ۷ یا ۱۴عدد زیتون(زیتون را پس از غذا میل کنید.) 🌺خواص: خونساز، مناسب برای استحکام استخوان و مفاصل، ضد روماتیسم، ضد آلزایمر، پیشگیری آرتروز و کمک به درمان، کمک به رفع اسپاسم عضلات، دوپینگ برای بدن، به دلیل گرمی درجه ۳از ۴ مناسب با فصل سرما، غذایی با طبع گرم و مرطوب و پیشگیری از ضعف تعادل در مسائل مربوط به زنان و نظم دهی، کمک درمان سردی معده، کمک به رشد، گرمابخشی عضلات و در نتیجه پیشگیری از بیماری های ویروسی و میکروبی مانند: آنفولانزا و کرنا و تسریع در درمان این بیماری ها، ایجادنشاط، تقویت مغز و أعصاب و تقویت عمومی بدن و ... هفته ای سه صبحانه را نظیر این صبحانه قرار دهید و برای زوج های جوان لازم تر به نظر می رسد. 🍃🌸🍃پس صبحانه را صبح زود میل کنید هرچند کم و به جای گرسنگی و خواب صبح که جدا بیماری آور است پس از نماز صبح چند آیه قرآن یا سوره یس بخوانید و کمی قدم بزنید. خدا یار شما https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
💐نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید(ره) ✨و از جمله امتيازات و فضائل خاصه شيخ مفيد چند توقيع(نامه) بایرکت است كه از ناحيه مقدسه حضرت ولى عصر (علیه السلام) بدين عنوان صادر شده: «برادر عالم و محکم در دین و دوست بارشادت و فهم یافته، ای شیخ مفید...للاخ السديد و الولى الرشيد، الشيخ المفيد ابى عبد اللَّه محمد بن محمد بن نعمان ادام اللَّه اعزازه» و در توقیع دیگر «ايها الناصر للحق و الداعى اليه بكلمة الصدق» علت صدور توقيع را قصص العلماء چنين نوشته: «يكى از روستائيان بحضور شيخ آمده سؤال كرد هر گاه زن آبستنى كه بچه رحمش زنده باشد و خود آن زن بميرد مى توان پهلوى او را شكافت و آن بچه را بيرون آورد يا او را با همان بچه بايد دفن كرد شيخ پاسخ داد او را با همان بچه دفن كنند آن مرد پذيرفته بيرون رفت در راه سوارى با كمال عجله خود را بوى رسانيد كه شيخ مى گويد شكم مادر را شكافته بچه را بيرون آوريد، آنگاه زن را بخاك سپاريد نامبرده بمحل خود رفته و بدستور ثانوى عمل كرد پس از چندى شيخ را از اين پيشآمد اطلاع دادند گفت من كسى را بچنين كارى مأمور نداشتم و او حضرت ولى عصر (عج) بوده؛ الحال كه چنین شده، ديگر فتوا نمى دهم. بهمين مناسبت بخانه نشست و درب فتوا را بروى خود بست تا آنكه توقيعى باين مضمون شرف صدور يافت: «بر شما لازم است فتوا بدهيد و بر ماست كه شما را از خطاكارى نگهدارى كنيم.» شيخ مفید با رسیدن این توقیع از امام عصر(عج) بار ديگر بر مسند فتوا نشست. 📗إرشاد شیخ مفيد(ره) / ترجمه ساعدى، ص4 ۹آذر سالروز بزرگداشت شیخ مفید(ره) گرامی باد. 🍃ایتا eitaa.com/toubaefaf
غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد... 🍃در توقيعي صادره از ناحيه امام عصر (عج) براي شيخ مفيد (ره) آمده که حضرت فرمودند: إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ... همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى ‏آيدو دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين می بردند.
روز بزرگداشت شیخ مفید(9آذر) محمد بن محمد بن نُعمان مشهور به شیخ مُفید(۳۳۶ یا ۳۳۸ ـ ۴۱۳ق) متکلم و فقیه امامیه در قرن‌های چهارم و پنجم قمری. گفته‌اند شیخ مفید با تدوین علم اصول فقه، روشی جدید در اجتهاد فقهی ارائه داد که راه میانه‌ای بود در برابر دو روش عقل‌گرایی افراطی و اکتفاکردن به روایات بدون توجه به عقل. شیخ صدوق، ابن جنید اسکافی و ابن قولویه ازجمله برجسته‌ترین استادان شیخ مفید هستند. شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی و نَجاشی هم از مشهورترین شاگردان اویند. المُقنِعَة در علم فقه، اوائل المقالات در دانش کلام و الاِرشاد در شرح‌حال‌ امامان شیعه معروف‌ترین آثار وی است.✍️ @Qavami
♨️پادشاه و زهره نوجوان یکی از پادشاهان به بیماری هولناکی که نام نبردن آن بیماری بهتر از نام بردنش است، گرفتار گردید. گروه حکیمان و پزشکان یونان به اتفاق رأی گفتند : چنین بیماری، دوا و درمانی ندارد مگر اینکه زهره (کیسه صفرا) یک انسان دارای چنین و چنان صفتی را بیاورند. پادشاه به مأمورانش فرمان داد تا به جستجوی مردی که دارای آن اوصاف و نشانه ها می باشد ، بپردازند و او را نزدش بیاورند. مأموران به جستجو پرداختند ، تا اینکه پسری (نوجوان) با را همان مشخصات و نشانه ها که حکیمان گفته بودند ، یافتند و نزد شاه آوردند. شاه پدر و مادر آن نوجوان را طلبید و ماجرا را به آنها گفت و انعام و پول زیادی به آنها داد و آنها به کشته شدن پسرشان راضی شدند. قاضی وقت نیز فتوا داد که: ریختن خون یک نفر از ملت به خاطر حفظ سلامتی شاه جایز است. جلاد آماده شد که آن نوجوان را بکشد و زهره او را برای درمان شاه، از بدنش درآورد. آن نوجوان در این حالت، لبخندی زد و سر به سوی آسمان بلند نمود. شاه از او پرسید: در این حالت مرگ، چرا خندیدی؟ اینجا جای خنده نیست. نوجوان جواب داد : در چنین وقتی، پدر و مادر ناز فرزند را می گیرند و به حمایت از فرزند بر می خیزند و نزد قاضی رفته و از او برای نجات فرزند استمداد می کنند و از پیشگاه شاه دادخواهی می نمایند ، ولی اکنون در مورد من ، پدر و مادر به خاطر ثروت ناچیز دنیا ، به کشته شدنم رضایت داده اند و قاضی به کشتنم فتوا داده و شاه مصلحت خود را بر هلاکت من مقدم می دارد. کسی را جز خدا نداشتم که به من پناه دهد، از این رو به او پناهنده شدم. سخنان نوجوان، پادشاه را منقلب کرد و دلش به حال نوجوان سوخت و اشکش جاری شد و گفت : هلاکت من از ریختن خون بی گناهی مقدمتر و بهتر است. سر و چشم نوجوان را بوسید و او را در آغوش گرفت و به او نعمت بسیار بخشید و سپس آزادش کرد. پس در آخر همان هفته شفا یافت(و به پاداش احسانش رسید.) همچنان در فکر آن بیتم که گفت پیل بانی بر لب دریای نیل زیر پایت گر بدانی حال مور همچو حال توست زیر پای پیل گلستان سعدی، باب اول، حکایت ۲۲ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✍از مدرس شهید تا شهید فخری زاده سلام. گاهی ریشه گرفتاری ها اینه که از حادثه های روزگار غافل میشیم. اشاره ولایت را باید با بصیرت از حوادث روزگار فهمید. به دو پیام توجه بفرمایید: اول اینکه امروز سالروز شهید مدرس هست که در سال ۱۳۱۶ه.ش به دست نفوذی های وقت به شهادت رسید. دوم اینکه شهادت دانشمند هسته ای، شهید فخری زاده در عصر جمعه گویای نکات مهمی برای مردم و مسئولان است. از جمله رسوایی بیشتر نفوذی ها یا همان منافقین که در طول تاریخ از همین ها ضربه خوردیم. بین ما، آشنا به رسوم مردم، شاید از همین جامعه و خانه و در کنار خودمان. آیا بستر رشد منافق جز بی تقوایی، بی عفافی و جهل و غفلت است؟ باید توجه داشت که شاخص ولایت برای دور راندن نفاق از دل، خانه و جامعه است. دور ماندن از شاخص ولایت و سخنان او را نشنیدن و نشناختن، نفاق و باز شدن دست کفار را به دنبال خواهد داشت. ثمره با ولایت پیش رفتن و فانی در او شدن نیز، سداد، صلاح و فلاح خواهد بود. برای فهم شأن ولایت و شناخت جریان نفوذ و تضعیف، شایسته است سیر شهادت دانشمندان راستین دیار عشق «علی» علیه السلام، از رشید حجری ها و میثم تمارها تا شهید اول و شهید ثانی تا شهید مدرس و شیخ فضل الله نوری و شهید حججی و تا شهید خلیلی و طلبه همدانی و شهید حاج قاسم و امروز شهید فخری زاده را مرور کنیم. آیا جز نفاق و همان نفوذی های امروز ردپایی یافت می شود؟ کفر و استکبار با نفوذی ها یار گیری دارند برای پارس کردن و القا ناامنی برای جری شدن و هتک حرمت. با شناخت شأن ولایت و پی بردن به وجود حیاتی آن، بصیرت تشخیص جریان ننگ نفوذ و نفاق رو خواهد شد و دیگر شاهد عقب افتادگی بعضی مسئولان و سردرگمی آن برای مذاکره با کفر و طاغوت نخواهیم بود. «فٱعتبروا یا أولی ٱلأبصار»
«... پرورش ویژگی عفاف در پوشش و حجاب صحیح از زمان کودکی است؛ یعنی در هفت‌ سالگی اولِ سن کودک، با عمل صحیح و در هفت‌سالگی دوم، با آموزش مناسب و به زبان با حکمت و کرامت، او را به وظایفش درباره‌ی خدا، خود و خلق خدا آشنا کرد. زیرا اگر کودک جواب پرسش‌های خویش را به همان زبان کودکی و با بزرگواری و حکیمانه بشنود، در لوح جانش حک‌ گشته و هیچ‌گاه جدا نخواهد شد و خود در آینده مربی خویش، خانواده و دیگران خواهد شد. نقش مادر و پدر با ایمان برای تربیت فرزند، در هفت سال اول (زمان کودکی) در خانه و در هفت‌سال دوم یعنی ورود به سن نوجوانی در جامعه ومدرسه، نقش بسیار مهمی است. دقت در سه هفت سال اول زندگی، یعنی از کودکی تا جوانی و چگونگی برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش فرزندان امری سرنوشت ساز است. در نامه 31 نهج البلاغه، در تربیت فرزند آمده است: «...پس آنگونه که پدری مهربان، نیکی‌ها را برای فرزندش می‌پسندد، من نیز برآن شدم تو را با خوبی‌ها تربیت کنم؛ زیرا در آغاز زندگی قرار داری، تازه به روزگار روی آورده‌ای، نیتی سالم و روحی با صفا داری. پس در آغاز تربیت، تصمیم گرفتم تا کتاب خدای توانا و بزرگ را همراه تفسیر آیات به تو بیاموزم و شریعت اسلام واحکام آن از حلال و حرام به تو تعلیم دهم و به چیز دیگری نپردازم. اما از آن ترسیدم که مبادا رأی و هوایی که مردم را دچار اختلاف کرد و کار را بر آنان شبهه ناک ساخت به تو نیز هجوم آورد...» نهج البلاغه، نامه 31
🌱🌹🌿نقشه تربیت فرزند در زندگی امروز و با آموزش‌های برخط و فضای مجازی شایسته است به موضوع فرزند و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی توجه بیشتر شود. چند محور تربیت فرزند با آدرس برای مطالعه بیشتر تقدیم می گردد، امید است مفید واقع شود: 🍃اکرام فرزند: در حدیثی از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) آمده: «أكرموا أولادكم‏ و أحسنوا آدابهم» فرزندان خود را گرامى شماريد و نيكو تربيتشان كنيد. مكارم الأخلاق(شیخ طبرسی ره)، ص218، نهج الفصاحة (مجموعه كلمات قصار حضرت رسول (صلى الله عليه و آله)، ص239، الفصل السادس في الأولاد و ما يتعلق بهم‏في فضل الأولاد. 🌺پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله)‌فرمود: «فرزندانتان را بر سه چيز پرورش دهيد: دوستى پيغمبرتان، دوستى اهلبیت ایشان(علیهم‌السلام) و تلاوت قرآن‏.» قاموس قرآن، مقدمه، ص2 🌸تربیت بر مدار محبت امام أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) باشد. «مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ اغْدُوا أَوْلَادَكُمْ‏ عَلَى‏ مَحَبَّةِ عَلِيٍّ» شواهد التنزيل لقواعد التفضيل(عالم حسکانی(5ه.ق)، ج‏1، ص449 ، من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص492: «عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَرَ يَا مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ‏ عَلَى حُبِّ عَلِيٍّ فَمَنْ أَبَى فَانْظُرُوا فِي شَأْنِ أُمِّهِ‏» و روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه، ج‏8، ص643، بَابُ تَأْدِيبِ الْوَلَدِ وَ امْتِحَانِه 🌺دعا کردن برای فرزندان(صحیفه سجادیه، دعای 25) و از دعاهای مستجاب است. 💐مهربانی و احترام متقابل پدر و مادر که زمینه ساز تربیت فرزندان است. 🍀طهارت و تقوای پدر و مادر که باعث رشد و طهارت معنوی اطرافیان نیز می‌شود. 🌷نام نیک برایش انتخاب کنند. 🌿غذایش را حلال تهیه کنند و به امور واجب مالی مانند خمس و زکات توجه کنند، زیرا در حال فعلی و ذریه انسان مؤثر است. آری از شئون مهم سبک زندگی اسلامی، توجه به موضوع فرزند است. برای دست یابی به یک نقشه جامع در تربیت فرزند به نامه 31 نهج البلاغه؛ وسایل الشیعه، ج21، ص476 و جامع احادیث الشیعه، ج26، ص848 (جامع أحاديث الشيعة: باب ما ورد فى تأديب الولد وتعليمه بالحديث والدّلالة على ربّه واستصلاحه وإكرامه وإحسانه وإسراره وجملة من حقوقه‏) ؛ مکارم الأخلاق شیخ طبرسی، ص218 وتذکره المتقین علامه بهاری، ص72، حکمت نامه کودک محمدی ری شهری و ... مراجعه کنید. هر که در او جوهر دانایی است بر همه کاریش توانایی است. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
چرایی ابتلاء امت‌هابه «باساء» و «ضراء» «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنٰا إِلىٰ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْنٰاهُمْ بِالْبَأْسٰاءِ وَ اَلضَّرّٰاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» ﴿أنعام‏، 42﴾ و بی تردید ما به سوی امت هایی که پیش از تو بودند [پیامبرانی] فرستادیم؛ پس آنان را [هنگامی که با پیامبران به مخالفت و دشمنی برخاستند] به تهیدستی و سختی و رنج و بیماری دچار کردیم، باشد که [در پیشگاه ما] فروتنی و زاری کنند خلاصه تفسیر: «باساء و بؤس و بأس» هر سه به معناى شدت گرفتارى است، الا اينكه «بؤس» بيشتر در جنگ و امثال آن استعمال مى‏شود و «باس و باساء» بيشتر در غير جنگ، از قبيل فقر و قحطى و امثال آن به كار مى‏ رود «ضرّ و ضرّاء» به معناى بد حالى است چه بد حالى روحى، مانند: اندوه و نادانى يا بد حالى جسمى، مانند: مرض و نقص‏هاى بدنى و يا بد حالتهاى خارجى، مانند: سقوط از رياست و جاه و از بين رفتن مال و امثال آن... شايد مقصود از اينكه هم «باساء» را ذكر كرد و هم «ضراء» را اين بوده كه دلالت كند بر شدايدى كه در خارج واقع شده، نظير قحطى و سيل و زلزله و همچنين خوف و فقر و بد حالى مردم. و «ضراعة» به معناى ذلت و خوارى و «تضرّع» به معناى تذلّل است و مراد از آن در اينجا ذليل شدن در برابر خداى سبحان است به اين منظور كه شايد گرفتاري‌ها را رفع نمايد. در اين آيه و چهار آيه بعديش خداى سبحان براى پيغمبر گراميش رفتار خود را با امت‌هایی كه قبل از وى مى‏ زيسته‏ اند، ذكر مى‏كند و بيان مى‏ فرمايد كه آن امت ها، بعد از ديدن معجزات، چه عكس العملى از خود نشان ميدادند و حاصل مضمون آن اين است كه: خداى تعالى انبيايى در آن امم مبعوث نمود و هر كدام از آنان، امت خود را به توحيد خداى سبحان و تضرع در درگاه او و به توبه خالص متذكر مى‏ ساختند و خدا امت‏هاى نامبرده را تا آنجا كه پاى جبر در كار نيايد و مجبور به تضرع و التماس و اظهار مسكنت نشوند به انواع شدت‏ها و محنت‏ها امتحان مى‏ نمود و به اقسام باساء و ضراء مبتلا مى‏ كرد، تا شايد كه با حسن اختيار به درگاه خدا سر فرود آورده و دلهایشان نرم شده، از خوردن فريب جلوه‏ هاى شيطانى و از اتكاى به اسباب ظاهرى اعراض نمايند. ولى زحمات انبياء به جايى نرسيد و امتها در برابر پروردگار سر فرود نياوردند، بلكه اشتغال به مال دنيا، دلهايشان را سنگين نمود، و شيطان هم عمل زشت‏شان را در نظرشان جلوه داده و ياد خداى را از دلهاى‏شان برد. وقتى كارشان به اينجا رسيد خداى تعالى هم درهاى همه نعمتها را به روى‏شان گشود و چنان به انواع نعمتها متنعمشان كرد كه از شدت خوشحالى به آنچه كه از نعمتها در اختيار داشتند مغرور شده و خود را از احتياج به پروردگار متعال بى نياز و مستقل دانستند، آن وقت بود كه به طور ناگهانى و از جايى كه احتمالش را نمى‏ دادند، عذاب را بر آنان نازل كرد، يك وقت به خود آمدند كه ديگر كار از كار گذشته و اميدى به نجات برايشان نمانده بود و به چشم خود ديدند كه چگونه از جميع وسائل زندگى ساقط مى‏ شوند «فقطع دابر القوم الذين ظلموا و الحمد لله رب العالمين» اين همان سنت استدراج و مكرى است كه خداى تعالى آن را در آيه‏ «و الذين كذبوا بآياتنا سنستدرجهم من حيث لا يعلمون و أملي لهم إن كيدي متين» خلاصه كرده است...» ...مشركين از اسباب ظاهرى غافل نشدند و گرفتاريشان به حدى نبوده كه به كلى اسباب ظاهرى را فراموش كنند، بلكه از غرورى كه در مغزشان پيدا شده بود مى‏ خواستند با نيرو و تدابيرى كه براى رفع موانع و منافيات زندگى انديشيده بودند، پريشانى خود را بر طرف سازند، و همين سرگرمى به اسباب طبيعى آنان را از تضرع در درگاه خداى سبحان و خود را به او سپردن بازداشت...» ترجمه تفسير الميزان، ج‏7 ، ص128- 126 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃🌸🍃گزيده تفسير «الله» برترين نامِ خدايي است كه داراي همه كمالات وجودي است و «الرحمن» و «الرحيم» از صفات اوست كه نشانه رحمتِ آن هستيِ بي‏پايان است؛ با اين فرق كه رحمان بر «كثرت» رحمت دلالت مي‏كند و رحيم بر «ثبات و دوام» آن. پس رحمان خدايي است كه رحمت فراگيرش همه چيز و همه كس را شامل مي‏شود (مؤمن، كافر، دنيا و آخرت) و چنين رحمتي در برابر غضب نيست، بلكه غضب نيز از مصاديق آن است و اما رحيم خدايي است كه رحمتي ويژه براي مؤمنان دارد و اين رحمت در برابر غضب اوست. خداي سبحان، قرآن و نيز سوره را با نام خود مي‏گشايد و بدين گونه، ادب شروع كار با نام خدا را به انسانها مي‏آموزد...» تسنيم(علامه جوادی آملی)، ج1، ص 277 برای مطالعه بیشتر به👆آدرس مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃سوره حمد «در برخي از روايات اهل‏بيت (عليهم‏السلام) با تأكيدي ويژه، به تلاوت سوره حمد ترغيب شده است. سرّ تأكيد فراوان روايات بر تلاوت اين سوره، از مباحثي كه تاكنون درباره اهميت و اسرار نامگذاري آن بيان شد روشن مي‏شود. برخي از اين روايات به قرار زير است: 1ـ پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) پس از تبيين فضايل اين سوره و اجر فراوان تلاوت و استماع آن مي‏فرمايد: «فَلْيَسْتكثر أحدكم من هذا الخير المعرض لكم؛ فإنّه غنيمة. لا يذهبنّ أوانه فيبقي فى قلوبكم الحسرة»نورالثقلين، ج1، ص6 2 ـ نيز آن حضرت مي‏فرمايد: كسي كه سوره فاتحة الكتاب را تلاوت كند، خداي سبحان ثواب تلاوت همه آيات نازله از آسمان را بدو خواهد داد: «من قراي فاتحة الكتاب أعطاه الله بعدد كل آية نزل من السماء ثواب تلاوتها»همان، ص4 3 ـ در برخي احاديث ثواب تلاوت سوره حمد معادل ثواب تلاوت دو سوم قرآن و انفاق به همه مؤمنان ذكر شده است؛ مانند: «أيّما مسلم قرأ فاتحة الكتاب أعطى من الأجر كأنّما قراي ثُلثى القرآن وأعطى من الأجر كأنّما تصدّق علي كلّ مؤمن ومؤمنة»مجمع البيان، ج1، ص88 ... مرحوم صدرالمتألّهين مي‏گويد: سوره مباركه حمد با مقدمه‏اي كه در نماز بدان افزوده مي‏شود بر روي هم هشت بخش را تشكيل مي‏دهد كه با درهاي هشتگانه بهشت مرتبط است و نمازگزاري كه سوره حمد را با آداب ويژه آن در نماز قرائت كند، از همه درهاي هشتگانه بهشت بدان راه يافته است. درهاي مزبور عبارت است از: يكم: درِ «معرفت» كه نمازگزار با گفتن (وجّهت وجهي للذي فطر السماوات والأرض) از آن وارد بهشت مي‏شود. دوم: درِ «ذكر» با تلاوت آيه (بسم الله الرّحمن الرّحيم). سوم: درِ «شكر» با آيه كريمه (الحمد لله ربّ العالمين). چهارم: درِ «رجاء» با قرائت آيه (الرّحمن الرّحيم). پنجم: درِ «خوف» با ذكر آيه (مالك يوم الدّين). ششم: درِ «اخلاص» با گفتن (إيّاك نعبد وإيّاك نستعين). هفتم: درِ «دعا و تضرّع» با تلاوت آيه (اهدنا الصّراط المستقيم). هشتم: درِ «اقتدا به ارواح پاك» با قرائت آيه (صراط الّذين أنعمت عليهم...). تذكّر: با بررسي خطوط كلّي معارف سوره حمد و مباحث محوري آن، روشن شد كه هدف اين سوره تعليم و آموزش ادب تحميد و شيوه اظهار بندگي در برابر خداي سبحان است. تعليم شيوه استعانت و طلب هدايت از خداوند و آشنايي به كيفيّت پيمون راه نيز هدف ديگر اين سوره است.» تسنيم، ج 1،ص 275 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃درهای هشتگانه بهشت «...مرحوم صدرالمتألّهين مي‏گويد: سوره مباركه حمد با مقدمه‏اي كه در نماز بدان افزوده مي‏شود بر روي هم هشت بخش را تشكيل مي‏دهد كه با درهاي هشتگانه بهشت مرتبط است و نمازگزاري كه سوره حمد را با آداب ويژه آن در نماز قرائت كند، از همه درهاي هشتگانه بهشت بدان راه يافته است. درهاي مزبور عبارت است از: يكم: درِ «معرفت» كه نمازگزار با گفتن (وجّهت وجهي للذي فطر السماوات والأرض) از آن وارد بهشت مي‏شود. دوم: درِ «ذكر» با تلاوت آيه (بسم الله الرّحمن الرّحيم). سوم: درِ «شكر» با آيه كريمه (الحمد لله ربّ العالمين). چهارم: درِ «رجاء» با قرائت آيه (الرّحمن الرّحيم). پنجم: درِ «خوف» با ذكر آيه (مالك يوم الدّين). ششم: درِ «اخلاص» با گفتن (إيّاك نعبد وإيّاك نستعين). هفتم: درِ «دعا و تضرّع» با تلاوت آيه (اهدنا الصّراط المستقيم). هشتم: درِ «اقتدا به ارواح پاك» با قرائت آيه (صراط الّذين أنعمت عليهم...). تذكّر: با بررسي خطوط كلّي معارف سوره حمد و مباحث محوري آن، روشن شد كه هدف اين سوره تعليم و آموزش ادب تحميد و شيوه اظهار بندگي در برابر خداي سبحان است. تعليم شيوه استعانت و طلب هدايت از خداوند و آشنايي به كيفيّت پيمون راه نيز هدف ديگر اين سوره است.» تسنيم، ج 1،ص 275 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
📛 با نقشه های بیل گیتس صهیونیست برای کنترل جهان آشنا شوید ❌ بیل گیتس و همسرش، تراشه ضدبارداری تولید کردند. 👈 با نصب تراشه کامپیوتری ساخت شرکت MicroCHIPS در بدن زنان، به زودی قادر خواهند بود به صورت از راه دور باروری را در افراد مورد نظر کنترل کنند. دستگاههای ضد بارداری چیز جدیدی نیست اما فناوری که توسط پدر بیوتروریسم جهان بیل گیتس و همسرش ملیندا با کمک آزمایشگاه‌های دانشگاه ام آی تی دنبال می شود با فناوری های موجود متفاوت است. ❌ نسل کنونی دستگاه‌های آزاد کننده پروژسترون نیاز به تعویض هر سه سال یک‌بار دارد و برای بچه دار شدن حتما باید این دستگاه را از بدن بیرون آورد و جدا ساخت. ❌ اما آنچه بنیاد کیتس و کمپانی شیطانی MicroCHIPS در ماساچوست امریکا به دنبال آن است، نسل بعدی دستگاه‌هایی است که بتوان با قابلیت استفاده و کنترل از راه دور عملیات باروری افراد مورد نظر را کنترل کرد. تراشه نسل بعدی بدین صورت است که از طریق وایرلس می توان مدیریت باروری را انجام داد و هر 16 سال یکبار (در مقایسه با سه سال یکبار برای دستگاه‌های موجود) هم آن را تعویض کرد. دستگاه MicroCHIPS روی بیمارانی که پوکی استخوان دارند با نصب برنامه ارسال دارو به صورت هوشمند از طریق تراشه آزمایش شده است. 🚫 بنیاد گیتس قصد دارد این فناوری را در کشورهای مسلمان به اجرا گذاشته و تصفیه قومیتی و نژادی به اسم تنظیم خانواده را تحقق عینی بخشد. 🔻تراشه یک ونیم سانتیمتری MicroCHIPS مخازن لوونورژسترول (هورمون های جنسی زنانه) برای پیشگیری از بارداری را در خود نگه می دارد که می تواند به صورت وایرلس و از راه دور فعال و غیر فعال شود. 🔻 تراشه مذکور با کنترل ریموت آن توسط کاربرانی با کنترل از راه دور می باشد. این تراشه کامپیوتری، تست های مذکور را با موفقیت پشت سر گذاشته و تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا را اخذ کرده است. ❌بیل گیتس برای نابودی حداقل دو میلیارد نفر از جمعیت جهان ماموریت دارد که با پوشش بنیاد خیریه، واکسیناسیون، تنظیم خانواده و فعالیت های بیولوژیکی نقشه های شیطانی فراماسونرهای جهان را اجرایی می‌کند. 🔯 پیشنهاد خطرناک بیل گیتس سال ها هست که در جهان مدرن اسب ها را با نصب چیپ الکترونیکی در زیر پوست شناسایی و کنترل می‌کنند. ❌ بیل گیتس پدر بیوتروریسم جهان اعلام کرده آماده هستند تا در بدن انسان ها چیپ الکترونیکی نصب کنند و به این وسیله بیماران کرونایی شناسایی و کنترل شوند،با این طرح ملت های جهان به شکل رباط های بی اختیار،در مسائل مختلف شناسایی و کنترل می‌شوند. نقشه یهود، کنترل جهان است و در کرونا هراسی از فرصت ترس مردم سوء استفاده ی حداکثری صورت می‌پذیرد تا ملت ها برده ی تام اربابان مستکبر جهان باشند. 🇮🇷بدون مرز @bedonimarz @bedonimarz