🔴 خطای راهبردی خوش بینی به آتش بس
دیروز نتانیاهو در جدیدترین سخنرانی خود بدون لاپوشانی و با صراحت کامل اعلام کرد که ما از فرصت آتش بس برای تقویت ارتش و دریافت تجهیزات جدید از آمریکا استفاده خواهیم کرد!!
از این سو دولت و ارتش لبنان، خیال خلع سلاح حزب الله را در سر می پرورانند!!
با این فرمان در آینده ای نه چندان دور باید منتظر تجاوزات جدید و شدید رژیم به لبنان باشیم
خوش بینی به آتش بس شکننده، انفعال و تنها گذاشتن حزب الله، بزرگترین خطای راهبردی است که مسئولان در این برهه حساس می توانند انجام دهند. ترمیم و تقویت #حزب_الله_قهرمان بدون تعلل و در سریع ترین زمان ممکن بایستی در دستور کار مسئولین جمهوری اسلامی قرار گیرد ...
#وعده_صادق ۳
✍ "قاسم اکبری"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سردار نقدی: خیلیها از «وعده صادق۳» میپرسند ولی من دغدغه آن را ندارم/ ما بسیجیها دنبال «طوفان الاقصی۲» هستیم که کار صهیونیستها را تمام کنیم*
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢در دانشگاه های ما چه میگذرد؟
🔸دانشگاهی که خیلی وقته خبری از علم نیست و دانشگاه ها دارند تبدیل به فساد برای جامعه میشوند ... .
در دانشگاهی که استاد آن هم منشا فساد است
در سال ۱۳۸۹ رهبر معظم انقلاب فرمودند:
🔻این دانش ها ذاتا مسموم اند
و حال امروز سخن این حکیم بزرگ را در جامعه نشانگر هست ،که حتی استاد دانشگاه به دانشجو خود میگوید چون کراشم هستی بهت نمره دادم و گرنه برای چه نمره دهم..
✍🏻حکیم پرور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج آقا قرائتی: آقای رئیسی خوش به حالت
🔥 سفیانی اولین علامت اصلی ظهور
✍ #سفیانی در روایات شیعه و اهل سنت، به عنوان اولین علامت از #علائم_اصلی_ظهور امام مهدی علیهالسلام، شمرده شده
✍ سفیانی از نسل بنی امیه و از فرزندان ابوسفیان است که در #ماه_رجب سالِ ظهور امام مهدی، از منطقهی #وادی_یابس در منطقهی شامات (سوریه) خروج و شورش خواهد کرد.
✍ سفیانی از لحظهی شورش تا مرگ خود، جمعا پانزده ماه فعالیت خواهد کرد. سفیانی شش ماه میجنگد و نُه ماه هم بر الکور الخمس (مناطق پنجگانه) در منطقه شام و #سوریه حکومت خواهد کرد.
✍ سفیانی به عنوان بزرگترین دشمن #امام_مهدی علیهالسلام، پس از تسلط بر #مناطق_پنجگانه_شام، با حمله به عراق و حجاز، به قتل و کشتار میپردازد.
✍ سفیانی البته بعد از درگیری در بزرگترین جنگ #آخرالزمان در خاک سوریه موسوم به #جنگ_قرقیسیا، به عنوان طرف پیروز این جنگ، وارد عراق، میشود.
✍ سفیانی به فتوحات برق آسا ادامه میدهد تا اینکه در منطقه بیداء در بین مکه و مدینه، لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، در زمین فرو رفته و #خسف میشود.
✍ سفیانی بعد از عقبنشینی از #عراق و حجاز و شام، در نبرد #آزادی_قدس توسط امام مهدی، جنگ #طبریا در #فلسطین به قتل میرسد. سفیانی، در این جنگ از پشتیبانی رومیها (غرب) و یهودیها (باقیماندهی اسرائیل) برخوردار است.
✍ به این ترتیب، دشمن اصلی امام عصر از بین رفته و لشکریان امام مهدی، پیروزمندانه وارد #قدس شده و #مسجدالاقصی آزاد میشود. و اندکی بعد برای همیشه، بساط جبههی مستکبرین برچیده میشود.
❤️ السلام علیک یا حیدر کرار 🇮🇷🇵🇸
#فتنه_شام #جنگ_سوریه #لبنان #غزه
🔥 قطعی بودن #خروج_سفیانی
⚠️ سفیانی مشمول #بدا نمیشود!
✍ در روایات اسلامی به حتمی بودن خروج #سفیانی اشاره شده؛ اين مطلب در روايات معتبری با تعابير مختلف مثل: محتوم، لابدّمنه، حتم من الله، لابدّ ان یکون، لایکون قائم إلا بسفیانی، من قبل قیام القائم، خمس قبل قیام القائم و خمس علامات محتومات، بيان شده
📚 امام سجاد عليهالسلام: إنّ أمر القائم حتم من الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بسفیانی [حمیری، قرب الاسناد حمیری ص ۳۷۴ حدیث ۱۳۲۹]
🔺 #قیام قائم از جانب خداوند قطعیست و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود.
📚 امام صادق علیهالسلام: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب [کمالالدین شیخ صدوق ج ۲ ص ۶۵۰]
🔺 سفیانی از علائم حتمی است و قیام او در #ماه_رجب خواهد بود.
📚 از امام باقر عليهالسلام در تفسیر آیه ۲ سوره انعام (ثم قضی اجلا و اجل مسمی عنده) نقل شده: آنها دو اجل هستند: #اجل_محتوم و تغییرناپذير و #اجل_موقوف و مشروط. حمران پرسید: اجل محتوم چیست؟ فرمود: اجلی که جز آن نخواهد شد. حمران عرض کرد: اجل موقوف و مشروط چیست؟ فرمود: آنچه ارادهی خداوند در آن راه دارد و قابل تقدیم و تاخیر و برطرف شدن است. حمران عرض کرد: امیدوارم #شورش_سفیانی از علایم موقوف و مشروطی باشد که #بداء در آن راه دارد! امام فرمودند: به خدا سوگند که چنین نیست، او از #علائم_حتمی_ظهور است. [بحارالانوار مجلسی جلد ۵۲ صفحه ۲۴۹]
❤️ السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸
#ظهور #امام_زمان #سوریه #حلب #عراق
18.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏱ ویژه؛ شماره ۵۷ | تحقیر ایران ضعیف
👈 روایت تاریخی رهبر انقلاب از تحقیر فرستادگان قاجارها در کنفرانس پاریس بعد از جنگ جهانی اوّل
✏️ ایران در طول سالهای طولانی، بخصوص در دوران قاجار و پهلوی تحقیر شد. انقلاب آمد ورق را برگرداند. بعد از جنگ جهانی اوّل، یک کنفرانسی در پاریس تشکیل شد که کشورهای متعدّدی در آن کنفرانس شرکت کردند برای تصمیمگیری دربارهی وضع دنیا. شرکتکنندگان کسانی بودند که در جنگ شرکت داشتند یا آسیب دیده بودند؛ ایران هم جزو آسیبدیدگان جنگ اوّل جهانی بود که یک هیئتی را فرستاد، (امّا) هیئت ایرانی را در کنفرانس پاریس راه ندادند.
🔹️ پنجاه و هفتمین شماره از گزارشهای #مثبت۱۰۰ثانیه منتشر شد.
13.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 ابوعزراییل امروز اومده ایران با پرواز مستقیم ورفته شهر کرمان مزار حاج قاسم واذن جهاد میگیره ازش که با نیروهاش برن سوریه بجنگند
به زودی شیر بچه های حیدری دوباره سوریه رو از حضور تروریستها پاکسازی خواهند کرد
🚨 جنگ حلب؛ بد قولی یا فرصتطلبی اردوغان؟
✍️ #سردار_رحیم_نوعی_اقدم
🔻 سال ۲۰۱۸ وقتی نشست سران اجلاس آستانه در تهران برگزار میشد، دو سال از آزادسازی حلب بهدست ارتش سوریه، با کمک محور مقاومت و روسیه گذشته بود. روسیه مشغول بمباران ادلب بود و ارتش سوریه نیز قصد انجام عملیاتی بزرگ در ادلب را داشت تا آخرین لانه تروریستها را نیز ویران کند.
🔸 در اثنای نشست تهران، اردوغان که وضع تروریستها را میدید، از روی استیصال از پوتین درخواست کرد که حملات به ادلب متوقف شود.
🔸 اردوغان گفت، در صورت عدم جلوگیری از اقدامات نظامی سوریه در ادلب، کشتار وسیعی در این شهر روی خواهد داد و گفت تضمین میکند ادلب تنها در دست نیروهای معتدل باشد.
🔸 بر این اساس ترکیه متعهد شد که جلوی تروریستهای مسلح در ادلب را بگیرد و در عوض، ارتش سوریه هم عملیاتش را متوقف کند.
🔸 حالا ۶ سال از آن قول گذشته و تروریستها در ادلب با حمایت ترکیه حملهای علیه حلب را ترتیب دادهاند.
🔻 میتوان گفت که اردوغان از این اقدام ۲ هدف را دنبال میکند:
اول: بهدست آوردن حلب که منطقه بسیار مهم برای ترکیه است و از سال ۲۰۱۶ که آزاد شد گویی خاری در چشم اردوغان و جریان حاکم ترکیه بود.
دوم: تحت فشار قراردادن بشار اسد برای عادیسازی روابط تا بتواند علاوه بر حل مشکل پناهجویان، بر بحران امنیتی کردهای شمال سوریه با کمک دمشق فائق آید.
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث #بداء شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیهالسلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانهی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش دوم)
✍ بداء، یکی از اعتقادات #شیعه است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد میکند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. در واقع تغییری در علم الهی به وجود نمیآید، بلکه تغییر در اطلاع و آگاهی ما ایجاد میشود.
✅ در بررسی روایت یاد شده در کتاب الغیبۀ نعمانی از امام جواد مبنی بر امکان #بدا در #علائم_حتمی_ظهور، سه نظر مطرح میشود:
1⃣ دیدگاه اول: عدم پذیرش امکان بداء
📌 معتقدین به این نظریه اعتقاد دارند که روایت موجود به دلایل زیر، قابل استناد نیست:
🔹 #سند_روایت نقل شده از امام جواد دربارهی امکان بداء در علائم پنجگانهی اصلی ظهور، #ضعیف است. [مستدرکات علم رجال الحدیث ج ۶ ص ۴۲۲]
🔹 حتی اگر روایت از نظر سندی صحیح باشد، با انبوه روایات معتبر که بر حتمی بودن و تغییرناپذیری #خروج_سفیانی از منطقه شام (#سوریه) دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد.
🔹 این روایت، خبر واحد است و در مقابل روایاتی که #سفیانی را از #علائم_اصلی_ظهور میدانند، مستفیض و نزدیک به تواتر [منتخب الاثر مرحوم صافی گلپایگانی ج ۳ ص ۸۸] هستند، نمیتواند معارضه کند.
🔹 حتی اگر از ضعف سندی این روایت چشمپوشی کنیم، ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل #تقیه صادر شده باشد.
🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث #بداء شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیهالسلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانهی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش چهارم)
3⃣ دیدگاه سوم: جمع بین حدیث امام جواد با روایات متواتر قطعی بودن وقوع علائم
📌 برای تجمیع بین کلام امام جواد مبنی بر امکان #بدا در علائم حتمی، با روایات متعدد و مستفیض دیگر که علائم حتمی ظهور را غیرقابل تغییر میدانند، چند احتمال مطرح شده:
🔹 الف. نظر مرحوم علامه کورانی
🔹 ب. نظر مرحوم علامه مجلسی
✍ نظر علامه کورانی: برای واژه محتوم، دو معنا میباشد: محتوم من الله (از طرف خدا حتمیست) و محتوم علی الله (بر خدا حتمی شده و امکان تغییر ندارد). و در این روایت امام جواد، منظور از محتوم، معنای اول آن، یعنی محتوم من الله است.
📌 توضیح بیشتر اینکه، طبق گزارش قرآن، یهودیان توهم داشتند که دستان خدا بسته است. #یهود معتقد بود، خدا بعد از اینکه جهان را آفرید، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود! و قالَتِ الْيهودُ يَدُاللّهِ مَغْلُولَةٌ
📌 #قرآن با رد این نظر فرمود که دستان خود شما بسته است و دست خدا باز است: غُلَّتْ أَيْديهِم و لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطتان
👈 و این تفکر یهود، در میان برخی از مسلمانان نیز نفوذ کرده بود. بنابراین گاهی تصور میشد که وقتی امری حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمیست (محتوم علی الله) و دیگر قابل تغییر نخواهد بود!
🤏 خیر اینگونه نیست. بلکه، محتوم من الله است، یعنی از طرف خدا حتمیست اما طبق آیهی قرآن، اینطور نیست که وقتی امری از طرف خدا، حتمی شد، دیگر دست خدا بسته باشد (همانطور که یهودیان تصور میکردند)، بلکه دست خدا، باز است.
✅ بنابراین این روایت امام جواد، که میفرماید امکان #بداء و تغییر در #سفیانی نیز میباشد، اشاره به همین ماجرا دارد. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی میباشد (محتوم من الله) اما تصور نکنید که بر خدا حتمی شده (محتوم علی الله)؛ خیر، اینگونه نخواهد بود و دستان خدواند باز است (يَداهُ مَبْسُوطَتان) و این نظر مرحوم علامه کورانی، صحیح بنظر میرسد.
✍ نظر علامه مجلسی: امکان دارد، مقصود از بداء در #علائم_حتمی_ظهور در این روایت، به معنای بداء در خصوصیات و ویژگیهای نشانههای حتمی است، نه بداء در اصل وجود علائم حتمی
📌 زیرا از تقابل میان علایم موقوف و حتمی که در برخی از روایات آمده، نتیجهگیری میشود که سفیانی و دیگر علایم حتمی ظهور، از دایرهی علایم موقوف و غیرحتمی خارج است.
🤏 بنابراین، وارد کردن این علائم محتوم بر آنچه که احتمال بداء در آن راه دارد، به نوعی وارد کردن علائم محتوم به دایرهی علائم موقوف و غیرحتمیست كه برخلاف ظاهر روایات سفیانی و دیگر علائم حتمی میباشد؛ در نتیجه، این سخن، به نوعی، اشتباه بودن تقسیمبندی #علائم_ظهور به حتمی و غیرحتمی خواهد شد که در روایت معتبر از امام باقر نقل شده!
❌ در حالیکه روایات اسلامی به نقل معتبر از امام معصوم، علائم ظهور را به دو دستهی حتمی و موقوف (غیرحتمی) تقسیم کردهاند.
👈 بنابراین میتوان گفت در علائم حتمی، بداء امکان ندارد، اما علائم غیرحتمی و خصوصیات علائم حتمی، ممکن است مشمول حکم بداء شوند.
✅ البته به نظر میرسد که دیدگاه علامه کورانی نسبت به دیدگاه علامه مجلسی صحیحتر است.
⚠️ البته توجه کنید که امکان تحقق بداء در علائم غیرحتمی، به این معنا نیست که اتفاق نخواهد افتاد. بلکه برعکس، به این معناست که چون در بیان اهل بیت و در احادیث ذکر شدهاند، احتمال تحقق علائم غیرحتمی مقدم است بر عدم تحققشان
💯 نتیجهگیری پایانی: بداء در علائم حتمی وجود ندارد. به این معنا که علائم حتمی رخ خواهند داد. اما با آمادگی شیعه، انجام درست وظایف، تبیین، روشنگری، هشیاری، ترک گناه و دعوت دیگران به مسیر، ممکن است در خصوصیات وقوع علائم حتمی، شدّت یا حدّت وقوع آنها، تغییراتی پیدا کند.
🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸
#آخرالزمان #علائم_اصلی_ظهور #امام_زمان