eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
✅تلنگر ✍️کارت بانكيم رو به فروشنده دادم و با خيال راحت منتظر شدم تا كارت بكشه، ولى در كمال تعجب، دستگاه پيام داد: "موجودى كافى نميباشد! " امكان نداشت، خودم می‌دونستم كه اقلا سه برابر مبلغى كه خريد كردم در كارتم پول دارم. با بی‌حوصلگى از فروشنده خواستم كه دوباره كارت بكشه و اين بار پيام آمد: "رمز نامعتبر است". اين بار فروشنده با بی‌حوصلگى گفت: آقا لطفا نقداً پرداخت كنيد، پول نقد همراهتون هست؟ فكر كنم كارتتون رو پيش موبايلتون گذاشتين كلاً سوخته.. در راه برگشت به خانه مرتب اين جمله ى فروشنده در سرم صدا ميكرد؛ "پول نقد همراهتون هست"؟ خدايا... ما در كارت اعمالمان كارهاى بسيارى داريم كه به اميد آنها هستيم مثلا عبادت هايى كه كرديم ، دستگيرى ها و انفاق هايى كه انجام داديم و ... نكند در روز حساب و كتاب بگويند موجودى كافى نيست و ما متعجبانه بگوييم: مگر می‌شود؟ اين همه اعمالى كه فكر می‌كرديم نيك هستند و انجام داديم چه شد؟! و جواب بدهند: اعمالتان را در كنار چيزهايى قرار داديد كه كلاً سوخت و از بين رفت... ! كنار «بخل» كنار «حسد» كنار « ريا» كنار «بى اعتمادى به خدا»، كنار «دنيا دوستى» ، كنار خودبيني ها خودپسنديها، غيبت ، دروغ، افترا و.....نكند از ما بپرسند: نقد با خودت چه آورده‌اى؟ و ما كيسه‌هایمان تهى باشد و دستانمان خالى ... 💥خدايا! از تمام چيزهايى كه باعث از بين رفتن اعمال نيكمان مي شود به تو پناه می‌بریم.
✅ پيامبر اکرم صلّی‌الله‌عليه‌و‌آله فرمودند: 📍 أقبَلَ إلَيكُم شَهرُ اللّه . . إنَّ أنفُسَكُم مَرهُونَةٌ بِأعمالِكُم فَفُكُّوها بِاستِغفارِكُم . . ؛ 📌 ماه خدا به سوى شما روى آورده است . . . جان شما در گرو اعمال شما است ؛ پس آن را با استغفار آزاد كنيد. 📚 عيون أخبار الرّضاعليه السلام ، ج ۲ ، ص ۲۶۵
(❤️) هر لحظه‌ای که بر انسان بگذرد و به نباشد قیامت حسرتش را خواهد خورد . . . 📗| نهج الفصاحه
🌷حضرت موسی ع به ابلیس گفت: به من از گناهی خبر بده که هرگاه انسان مرتکب آن گردد، تو بر او مسلط گردی. ابلیس گفت: «اذا اعجبته نفسه، و استکثر عمله و صغرفی عینیه ذنبه؛ در سه مورد بر انسان مسلط می‌شوم‌: ۱. هنگامی که از خود راضی شود ۲. اعمال خود را خوب وزیادبداند ۳. هنگامی که گناهش را کوچک بداند. کافی ج ۲ ص ۳۱۴
💠 فضایل حضرت محمّد صلّی الله علیه وآله وسلّم : ✅ هر كس ماه رمضان را بدارد و پاك دامنى ورزد و زبانش را حفظ كند و آزارش را به مردم نرساند، خداوند گناهان گذشته و آينده او را مى‌آمرزد و از آتش آزادش مى‌كند و در سراى ابدى جايش مى‌دهد و شفاعت او را درباره موحّدان گنهكار به تعداد كوه هاى به هم پيوسته، مى پذيرد. 🌙 من صامَ شَهرَ رَمَضانَ فَحَفِظَ فَرجَهُ ولِسانَهُ وكَفَّ أذاهُ عَنِ النّاسِ، غَفَرَ اللّهُ لَهُ ذُنوبَهُ ما تَقَدَّمَ مِنها وما تَأَخَّرَ، وأعتَقَهُ مِنَ النّار، وأحَلَّهُ دارَ القَرارِ، وقَبِلَ شَفاعَتَهُ في عَدَدِ رَملِ عالِجٍ مِن مُذنِبي أهلِ التَّوحيد. 📚 امالی شیخ صدوق : صفحه ٧١ حدیث ٣٨
🔺 تکلیف خود را مشخص کن ! امام على عليه السلام : بدترين كسى است كه در كار پروردگارش، از مردم بترسد و در كار مردم، از پروردگارش نترسد 📚 غررالحكم : ۵۷۴۰
امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند : ‌ 💠 هر روزه‌داری هنگام افطار یک دعای اجابت شده دارد. پس در اولین لقمۀ افطار بگو: به نام خدا، ای خدایی که آمرزش تو فراگیر و وسیع است، مرا بیامرز . [ إنَّ لِکُلِّ صائِمٍ عِنْدَ فُطُورِهِ دَعْوَةً مُسْتَجابَةً، فَإذا کَانَ أوَّلُ لُقْمَةٍ فَقُلْ: بِسْمِ اللهِ اللَّهُمَّ یا واسِعَ المَغْفِرَةِ اغْفِرْ لِی ] ‌ 📚 اقبال‌الاعمال : صفحه ۱۱۶
عارفی را پرسیدند: زندگی به جبر است یا به اختیار؟ پاسخ داد: امروز را به "اختیار" است، تا چه بڪارم! اما فردا "جبر" است، چرا ڪه به اجبار باید درو ڪنم هر آنچه را ڪه دیروز به اختیار ڪاشته ام..!
دلیل برخورد با روزه خواری علنی به ویژه نسبت به غیر مسلمان ها چیست؟ 🌸 پاسخ 1️⃣ احکام اسلامی به دو دسته تقسیم می شوند: احکامی که صرفا فردی هستند، مانند نماز فرادا و احکامی که جنبه اجتماعی پیدا می کنند همچون حرمت بدحجابی، شرب خمر و روزه‌خواری علنی. 2️⃣ در احکام فردی، اگر چه حکومت اسلامی خود را موظف می‌بیند که زمینه‌های عمل به این احکام را فراهم نماید، اما برای عمل به آنها، به طور معمول اجباری صورت نمی‌گیرد، اما در احکامی که جلوه اجتماعی نیز دارند، اگر ارتکاب معصیت در خفا انجام شود، باز هم حکومت اسلامی دخالت نمی‌کند، اما اگر این اقدام در منظر مردم صورت گیرد، اقدام او به معنای شکستن حرمت احکام شرعی و بی‌ارزش ساختن آن می‌باشد، از این رو در چنین مواردی حکومت اسلامی برای حفظ حرمت احکام دینی ضمانت‌هایی در نظر می‌گیرد مانند تعزیر کسانی که آشکارا معصیت می کنند. همین حکم نسبت به غیر مسلمانان نیز وجود داشته و آنها اگر مطابق با شریعت خود، عملی که نزد مسلمانان حرام است را مخفیانه مرتکب شوند، اشکالی ندارد، اما اگر آن را علنی مرتکب شوند به دلیل هنجارشکنی با آنها برخورد صورت می‌گیرد. 3️⃣ یکی از حکمت‌های برخورد با فردی که آشکارا معصیتی مرتکب می‌شود این است که از نظر اسلام، انسان موجودی مقدس است که باید به کمال نهایی مطلوب خود برسد و در این مسیر غرایز مختلف، ممکن است مسیر زندگی او را تغییر دهند و به همین دلیل حد و تعزیر نسبت به برخی گناهان آشکار، نوعی اقدام پیشگیرانه برای ممانعت از افتادن فرد در مسیر انحطاط است. 4️⃣ فردی که آشکارا مرتکب گناهی می‌شود، با این عمل در حقیقت قبح ارتکاب گناه و زیرپا گذاشتن محرمات را در جامعه شکسته، باعث تشویق دیگران به این گناه شده و جامعه را نیز به ورطه فساد و بی‌دینی سوق می‌دهد. نتیجه این‌که دین برای حفاظت از سلامت جامعه، با ریشه‌های فساد جامعه که در واقع عمل هنجارشکنانه چنین افرادی است مقابله می‌کند؛ از این رو، هم در روایات اسلامی و هم قانون مجازات اسلامی برای کسی که تظاهر به عمل حرام می‌کند مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.
خاطره ای بسیار زیبا، در زمان هشت سال دفاع مقدس: شهید برونسی فرمانده اوست توی عملیات رمضان، تیربار دشمن میگیره، تو گردان عده ای شهید میشن گردان زمین گیر میشه. سیدکاظم حسینی میگه من معاون شهید برونسی بودم، اصلا بچه ها نمی تونستن سرشونو بلند کنن، یه دفه دیدم شهید برونسی بیسیم چی و پیک و همه رو ول کرد و رفت یه جاافتاد به سجده، رفتم دیدم آروم آروم داره گریه می کنه، میگه یا زهرا مدد، مادر جان مدد... بهش گفتم حالا وقت این حرفا نیس، پاشو فرماندهی کن بچه های مردم دارن شهید میشن، میگفت شهید برونسی انگار مُرده بود و اصلا" توجهی به این خمپاره ها و حرفهای من نداشت. گفت بعد از لحظاتی بلند شد و گفت: سیدکاظم گفتم بله، گفت سیدکاظم اینجا که من ایستادم قدم کن، 25 قدم بشمار بچه های گردان رو ببر سمت چپ، بعد 40 قدم ببر جلو. گفتم بچه ها اصلا" نمیتونن سرشونو بلند کنن عراقی ها تیربارو گرفتن تو بچه ها. چی میگی؟ گفت خون همه بچه ها گردن من، من میگم همین. گفت وقتی این دستورو داد آتیش دشمنم خاموش شد، 25 قدم رفتم به چپ، 40 قدم رفتم جلو، بعد یه پیرمردی بود توی گردان ما خوب آرپیچی میزد، یه دفه شهید برونسی گفت فلانی آرپیچی بزن، گفت آقای برونسی من که تو این تاریکی چیزی نمی بینم گفت بگو یا زهرا و شلیک کن. میگفت : یا زهرا گفت و شلیک کرد و خورد به یه تانک و منفجر شد. تمام فضا آتیش گرفت و روشن شد فضا، گفت اون شب 80 تانک دشمن رو زدیم و بعد عقب نشینی کردیم. چند روز بعد که پیش روی شد و رفتیم شهدا رو بیاریم، رفتم اونجا که شهید برونسی به سجده افتاده بود و می گفت یا زهرا مدد، نگا کردم دیدم جلومون میدون مین هست. قدم شماری کردم 25 قدم به چپ دیدم معبریه که دشمن توش تردد می کرده اگر من 30 قدم می رفتم اونورتر توی مین ها بودم 40 قدم رفتم جلو دیدم میدان مین دشمن تموم میشه رفتم دیدم اولین تانک دشمن رو که زدن فرمانده های دشمن با درجه های بالا افتادن بیرون و کشته شدن. شهدا رو که جمع کردیم برگشتیم تو سنگر نشستم، گفتم آقای برونسی من بچه ی فاطمه ام، من سیدم، به جده ام قسم از پیشت تکون نمی خورم تا سِر اون شب رو بهم بگی، تو اون شب تو سجده افتادی فقط گفتی یا زهرا مدد، چی شد یه دفه بلند شدی گفتی 25 قدم به چپ؟ 40 قدم جلو، بعد به آرپیچی زن گفتی شلیک کن؟ شلیک کرد به یه تانک خورد که فرماندهان دشمن تو اون تانک بودن؟ قصه چیه؟ گفت سید کاظم دست از سرم بردار، گفتم نه تا این سِر رو نگی رهات نمیکنم، گفت میگم ولی قول بده تا زنده ام به کسی نگی، گفتم باشه، گفت تو سجده بودم همینطور که گفتم یا زهرا مدد، (توعالم مکاشفه) یه خانومی رو دیدم به من گفت چی شده؟ گفتم بی بی جان موندم؛ اینا زائرین کربلای حسین تو هستند، اینجا موندن چه کنم؟ گفت آقای برونسی جلوت میدون مینه، حرکت نکن، 25 قدم برو به سمت چپ، اونجا معبر دشمنه، از اونجا بچه ها رو 40 قدم ببر جلو میدون مین تموم میشه فرمانده های دشمن یه جا جمع شدن تو تانک جلسه دارن آرپیچی رو شلیک کن، ان شاء الله تانک منفجر میشه و شما پیروز میشی. 📕منبع:کتاب خاکهای نرم کوشک
اگر اتفاقی که برای طلبه همدانی افتاد ، برای یک سلبریتی افتاده بود ، طرفدارانش چه اقدامی می کردند؟ آیا کشتن یک طلبه امام زمان عج با زبان در جمهوری اسلامی با با و یک و (داعش وطنی) با سناریوی کاملا غربی ، آن هم وسط شهر جلوی اتفاق و حادثه پیش پا افتاده ایست؟! آیا این حادثه از جنس اسلام ستیزی و حوادثی نظیر به رگبار بستن مسلمانان در مسجد نیوزلند نیست؟ آیا این حادثه فقط ترور یک شخص بود یا ترور یک تفکر و جریان سیاسی شیعه؟ که ما طلاب و جامعه روحانیت در هیچ شهری نه برایش مجلس ترحیم گرفتیم. نه برای مظلومیت لباس روحانیت تشیع تجمعی کردیم و نه درسی تعطیل شد! آیا صرف یک بیانیه و هشدار مکتوب کافی بود؟ اگر این طلبه ساده زیست و متقی ، خدای ناکرده مسئولیتی در بدنه حاکمیت هم داشت همین گونه عمل می شد؟ آن دشمنان غربزده داخلی و خارجی که از شرایط سخت جامعه امروز ، با شایعه و تبلیغات علیه روحانیت بهترین بهره برداری را برای دشمنی با روحانیت می کنند ، این موضع انفعالی بیش از حد جامعه روحانیت را رصد نمی کنند؟ قبول داریم که مظلومیت با روحانیت اصیل شیعه عجین شده است، ولی به تعبیر رهبری مظلومیت مقتدر! نه مظلومیت منفعل از موضع ضعف. این هتک حرمت جسورانه به ساحت روحانیت تازه در اوایل راهست و ابعاد گسترده تری پیدا خواهد کرد. لذا از همه شما طلاب بصیر حوزه های علمیه و جامعه روحانیت خصوصا از مسئولان حوزه علمیه شهر مقدس قم به ویژه از مدیر فهیم حوزه های علمیه سراسر کشور ، مراجع معظم تقلید ، مجتهدان ، و تمامی شاگردان امام صادق علیه‌السلام خواستاریم که در یک اقدام جمعی در سراسر کشور از برپایی این از هیچ کوششی دریغ نکنند و با توجه به مصادف شدن چهلم این شهید عزیز با ایام در فرصت باقیمانده تا آن شهید والامقام با کمک و جماعت و ظرفیت برنامه ریزی شود تا همزمان با مراسم بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد حداقل در هر شهری یک مراسم باشكوه در شهادت جهت تنویر افکار عمومی به ابعاد و عقبه های غربی این حادثه ترور و تعمیق رابطه اعتقادی مردم و روحانیت و بصیرت افزایی مردم شریف و پایبند به اصول مکتب ، برگزار شود. باشد که مرضی قلب نازنین امام زمان (عج) و سربلندی نظام ولایی جمهوری اسلامی قرار گیرد. انشاءالله بعون الله العزیز الحکیم
با توجه به متن بالا طلاب محترم و مبلغان عزیز مناسب است نسبت به برپایی مراسم چهلم این شهید در سرتاسر کشور ولو به اختصاص برنامه تلاوت نور برای ایشان در این جهت اقدام نمایند🌺🌺🌺🌺🙏🙏🙏
🌷موسیقی و غنا درقرآن وحدیث 🌷از امام رضا ع سوال شد درمورد غنا، فرمودند؛ 🌷منظوراین آیه،موسیقی است: ومن الناس من یشتری لهوالحدیث لیضل عن سبیل الله....لقمان آیه ۶ 🌷بعضی از مردم از کلام باطل وغافل کننده استفاده می‌کند تا دیگران راازراه خداگمراه کنند.کافی 🌷امام صادق ع درمورد آیه: 🌷والذین لایشهدون الزور،...فرقان ۷۲ بندگان خوب خدا در مجالس باطل ولهو شرکت نمی‌کنند 🌷از امام صادق ع درموردآیه: 🌷واجتنو قول الزور...۳۰ حج ازقول زور پرهیزکنید،سوال شد، فرمودند: منظور، غنا و موسیقی است. 🌷امام صادق ع: خانه ای که درآن غنا و موسیقی باشد ،ازمصیبت وبلای ناگهانی درامان نیستند ودعامستجاب نیست وفرشته ها رفت وآمدنمیکنند.کافی 🌷امام صادق ع:گوش دادن به موسیقی ، نفاق در دل ایجاد می‌کند.کافی 🌷رسول خدا ص: الغناء رقیة الزنا....موسیقی حرام، انسان رابه سمت زنا میبرد. کتاب مستدرک الوسائل 🌷منبع مطالب:کتاب گناهان کبیره شهیددستغیب
🌷نشاط وشادی،بایادخدا،یاباموسیقی حرام؟ 🌷یامن ذکره حلو....جوشن کبیر ای خدایی که ذکرت شیرین است 🌷یامن ذکره شرف للذاکرین...جوشن کبیر ای خدایی که ذکرت باعث عزت است 🌷یامن اسمه دواء وذکره شفاء..‌.‌دعای کمیل ای خداییکه اسمت دوا وذکرت شفاست 🌷الا بذکرالله تطمئن القلوب...۲۸ رعد ذکرت باعث آرامش دلهاست 🌷فاذکروالله کثیرالعلکم تفلحون.....سوره جمعه ذکرفراوانت باعث نجات ورسیدن به آرزوهاست 🌷حضرت علی ع: ذکرباعث شرح صدرمیشود توفیق شناخت وعشق واطاعتت رابه ماعطاکن
با سلام دوستان گرامی،،کشف حجاب در ماشین میبینید بی تفاوت عبور نکنید سریع شماره پلاک،مدل و رنگ ماشین،و مکانی که مشاهده شده رو (حدود ادرس) رو به صورت یه پیام به شماره ی ۱۱۰۱۹۷ که پلیس مبارزه با کشف حجابه، پیامک‌کنید،،ترتیب اثر داده میشه و سریع برای صاحب خودرو پیام تذکر میاد و در صورت تکرار جریمه میشن،، اگرازهمین کارای کوچک‌ همه گیر استفاده کنیم،،میتواند جلوی افزایش کشف حجاب رو بگیرد. انشاءالله لطفا اطلاع رسانی شود
☝️☝️☝️☝️☝️☝️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
✅ امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌فرمایند: 📍 إنّا يُحيطُ عِلمُنا بأنبائِكُم و لايعَزُبُ عَنّا شَى ءٌ مِن أخبارِكُم؛ 📌 ما از همه خبرهاى شما آگاهيم و چيزى از خبرهاى شما از ما پنهان نيست. 📚 بحار‌الأنوار، جلد۵۳، صفحه۱۷۵
😊 صد تا به راست ، پنجاه تا به چپ😊 ما یك عده بودیم كه عازم جبهه شدیم. نه سازماندهی درستی داشتیم و نه سلاح و توپ و خمپاره و... رسیدیم به اهواز. رفتیم پیش برادران ارتشی و از آنها خواستیم تا از وجود نازنین ما هم استفاده كنند! فرمانده ارتشی پرسید: خُب، حالا در چه رسته ای آموزش دیده اید؟ همه به هم و بعد با تعجب به او نگاه كردیم. هیچ كس نمیدانست رسته چیست؟! فرمانده كه فهمید ما از دَم، صفر كیلومتر و آكبند تشریف داریم، گفت: آموزش سلاح و تیراندازی دیدید؟ با خوشحالی اعلام كردیم كه این یك قلم را واردیم. ـ پس این قبضه خمپاره در اختیار شماست. بروید ببینم چه میكنید. دیده بان گزارش میدهد و شما شلیك كنید. بروید به سلامت! هیچ كدام به روی مبارك خود نیاوردیم كه از خمپاره هیچ سررشته ای نداریم. رحیم گفت: انشااللّه به مرور زمان به فوت و فن همه سلاح های جنگی وارد خواهیم شد. كمی دورتر از خط مقدم خمپاره را در زمین كاشتیم و چشم به بیسیم چی دوختیم تا از دیده بان فرمان بگیرد. بیسیم چی پس از قربان صدقه با دیده بان رو به ما فرمان «آتش» داد. ما هم یك گلوله خمپاره در دهان گل و گشاد لوله خمپاره رها كردیم. خمپاره زوزه كشان راهی منطقه دشمن شد. لحظه ای بعد بیسیم چی گفت: دیده بان میگه صد تا به راست بزنید! همه به هم نگاه كردیم. من پرسیدم: یعنی چی صد تا به راست بریم؟ رحیم كه فرمانده بود كم نیاورد و گفت: حتماً منظورش این است كه قبضه را صد متر به سمت راست ببریم. با مكافات قبضه خمپاره را از دل خاك بیرون كشیدیم و بدنه سنگینش را صد متر به راست بردیم. بیسیم چی گفت: دیده بان میگه چرا طول میدین؟ رحیم گفت: بگو دندان روی جگر بگذاره. مداد نیست كه زودی ببریمش! دوباره خمپاره را در زمین كاشتیم. بیسیم چی از دیده بان كسب تكلیف كرد و بعد اعلام آتش كرد. ما هم آتش كردیم! بیسیم چی گفت: دیده بان میگه خوب بود، حالا پنجاه تا به چپ برید! با مكافات قبضه خمپاره را در آوردیم و پنجاه متر به سمت چپ بردیم و دوباره كاشتیم و آتش! چند دقیقه بعد بیسیم چی گفت: میگه حالا دویست تا به راست! دیگر داشت گریه مان می گرفت. تا غروب ما قبضه سنگین خمپاره را خركش به این طرف و آن طرف می كشاندیم و جناب دیده بان غُر میزد كه چرا كار را طول میدهیم و جَلد و چابك نیستیم. سرانجام یكی از بچه ها قاطی كرد و فریاد زد: به آن دیده بان بگو اگر راست میگه بیاد اینجا و خودش صد تا به راست و دویست تا به چپ بره! بیسیم چی پیام گهربار دوستمان را به دیده بان رساند و دیده بان‌كه معلوم بود حسابی از فاصله افتادن بین شلیك ها عصبانی شده، گفت كه داره میآد. نیم ساعت بعد دیده بان سوار بر موتور از راه رسید. ما كه از خستگی همگی روی زمین ولو شده بودیم، با خشم نگاهش كردیم. دیده بان‌كه یك ستوان تپل مپل بود، پرسید: خُب مشكل شما چیه؟ شما چرا اینجایین. از جایی كه صبح بودید خیلی دور شدین! رحیم گفت: برادر من، آخر هی میگی برو به راست. صد تا برو به چپ. خُب معلوم كه از جایی كه اوّل بودیم دور میشیم دیگه. ستوان اول چند لحظه با حیرت بروبر نگاهمان كرد. بعد با صدای رگه دار پرسید: بگید ببینم وقتی میگفتم صد تا به راست، شما چه کار میكردین؟ ـ خُب معلومه، قبضه خمپاره‌ رو در می آوردیم و با مكافات صد متر به راست می بردیم! ستوان مجسمه شد. بعد پقی زد زیر خنده. آن‌قدر خندید كه ما هم به خنده افتادیم. ستوان خنده‌خنده گفت: وای خدا! چه قدر بامزه، خدا خیرتان بده چند وقت بود كه حسابی نخندیده بودم. وای خدا دلم درد گرفت. ما كه نمی دانستیم علّت خنده ستوان چیه، گفتیم: چرا میخندی؟ ستوان یك شكم دیگر خندید. بعد خیسی چشمانش را گرفت و گفت: قربان شكل ماهتان برم، وقتی می گفتم صد تا به راست، یعنی این‌كه با این دستگیره سر خمپاره را صد درجه به راست بچرخانید، نه اینكه كله اش را بردارید و صد متر به سمت راست ببریدش! و دوباره خندید. فهمیدیم چه گافی دادیم. ما هم خندیدیم. دست و بالمان از خستگی خشك شده بود، اما چنان می خندیدیم كه دلمان درد گرفته بود. 📚 کاتب شهدا 😂
🔰از حضرت علی (؏) سوال کردند: ▫️سنگین‌تر از آسمان چیست؟ فرمود: تهمت به انسان بےگناه. ▪️از زمین پهناورتر چیست؟ فرمود: دامنه حق که خدا همه جا هست و بر همه چیز مسلط است. ▫️از دریا پهناورتر چیست؟ فرمود: قلب انسان قانع. ▪️از سنگ سخت‌تر چیست؟ فرمود: قلب مردم منافق. ▫️از آتش سوزان‌تر چیست؟ فرمود: رؤسای ستمکارے که ملت را به خود وامے گذارند و هیچ فکر تربیت آنها نیستند. ▪️از زمهریر سردتر چیست؟ فرمود: حاجت بردن پیش مردم بخیل. ▫️از زهر تلخ‌تر چیست؟ فرمود: صبر در برابر نادان‌ها. 📚 ارشاد القلوب ترجمه مسترحمی ج۲ ص۲۷۰