eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
فراسوی کاهش بودجه فرهنگی کشور عبدالله گنجی همانطور که اعلام شده است بودجه همه دستگاه‌های فرهنگی کشور اعم از صداوسیما، وزارت ارشاد و سایر نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی ۵ /۲ درصد بودجه عمومی و ۷ /۰ درصد (کمتر از یک درصد) بودجه کل کشور است. دو سال است این بخش از بودجه کل کشور از کلیت آن انتزاع و در شبکه‌های اجتماعی همانند پول دزدیده شده و به یغما رفته مورد تمسخر و هجمه قرار می‌گیرد. امسال همانانی که این مهندسی اطلاع‌رسانی را انجام دادند دم خروس‌شان به دو طریق بیرون زد؛ هم مستقیماً علیه آن صحبت کردند و هم با لابی‌گری آن را کاهش دادند. البته همه مسئولان، رسانه‌ها و بودجه‌گیران کشور می‌دانند و باید بدانند که درآمد‌های کشور قدری کاهش دارد و همه باید بپذیرند به همین نسبت «توزیع کاهش» بودجه نیز انجام شود. اما مسخره کردن نهاد‌های فرهنگی کشور در فضای مجازی و کاهش چشمگیر بودجه فرهنگی را نمی‌توان صرفاً به کاهش بودجه کشور نسبت داد. قبلاً که بودجه فرهنگی کاهش هم نیافته بود، مقام معظم رهبری به دولت ما قبل نسبت‌به مظلومیت فرهنگ هشدار دادند. اکنون این مظلومیت مضاعف شده است. ریشه و مبنای این کاهش را باید در نگرشی دید که درصدد است و بار‌ها اعلام کرده است: حکومت چه کار به فرهنگ دارد؟ حکومت چه کار به بهشت رفتن مردم دارد و... اینچنین شرایطی را ساختند که گویی بودجه فرهنگی را از شکم مردم گرسنه‌ای درمی‌آورند که در حال تلف شدن هستند، اما بخش‌های دیگر بودجه مربوط به مردم سیر شده است. اما فراسوی تدابیر موجود برای بودجه‌ریزی، می‌توان این آسیب را در ساحت راهبرد‌های انقلاب اسلامی تحلیل نمود و خطر را گوشزد کرد. بودجه فرهنگی و فرهنگ مرتبط با موجودیت و هویت جمهوری اسلامی است. هویت در جغرافیای فرهنگ معنا و مفهوم می‌یابد و به صورت طبیعی در سازوکار‌های فرهنگی رشد می‌کند و بارور می‌شود. اگرچه مردم ایران در حین انقلاب اسلامی مشکلات اقتصادی نیز داشتند، اما کسی هست که یک شعار یا پلاکارد اقتصادی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در دست مردم ایران دیده باشد؟ آیا در عاشورا و ۲۲ بهمن ۵۷ کسی در خیابان‌ها شعار شکم شنیده است؟ بنابراین بستن دست نهاد‌ها و مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی- دینی به معنای کودتا علیه جوهره انقلاب اسلامی است. رمز استمرار انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است، بنابراین جریانی در سال‌های اخیر سعی کرده است، مشکلات مردم را بهانه‌ای برای ایجاد دوراهی انقلاب- معیشت قرار دهد و هرآنچه مقوم هویت فرهنگی و دینی ماست را پشت معیشت مردم برده و سلاخی کند. واقعاً سؤال این است که چرا بودجه شرکت‌های دولتی، حقوق مدیران شرکت‌های وزارت نفت، حقوق وزیران و معاونین و... به شبکه‌های اجتماعی نمی‌آید؟ چرا حقوق‌های ۲۵ میلیونی به ۲۰ میلیون تبدیل نمی‌شود تا نهاد‌های فرهنگی کشور را مقابل مستضعفین قرار ندهند؟ چگونه این فرهنگ را ساختند که اگر بودجه دانشگاه رشد کند درست و نوعی پرستیژ است، اما اگر طلاب بیمه شوند هدر رفتن بودجه و مفت‌خوری است؟ بدون تردید این ادبیات بازی کردن با بنیاد‌های فکری- فرهنگی مکتب و انقلاب ماست و کمتر از خیانت نمی‌توان نامی بر آن نهاد. پژواک صدای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ است. امروز صداوسیما فراتر از جغرافیای فرهنگ که در جنگ پیچیده و روانی دشمنان باید در کانتکس امنیت ملی جایابی شود و با این شاخص برای آن بودجه‌ریزی شود. جامعه‌المصطفی نقطه عملی عزیمت آرمان امام است که: «جمهوری اسلامی نیاز‌های عقیدتی سربازان اسلام را در جهان فراهم می‌کند». آیا این‌گونه برخورد با آن خیانت به آرمان امام نیست؟ قطعاً اگر در شرایطی قرار بگیریم که جز پرداخت به معیشت مردم باید همه چیز را تعطیل کنیم باید همه بپذیرند، اما میزان بودجه ۱۳۹۸ این را نشان نمی‌دهد. بودجه ۳۳۰ هزارمیلیاردی کشور در سال ۱۳۹۷ به ۴۰۷ هزارمیلیارد در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است، اما بودجه فرهنگی کشور حتی در تراز ۱۳۹۷ حفظ نمی‌شود، چرا؟
قابل توجه طلاب محترم فارغ التحصیل سفیران هدایت مدتی است مجله مبلغان در راستای انتقال تجربیات تبلیغی اقدام به اختصاص صفحاتی به مصاحبه با طلاب سفیران نموده است که با عنوان «سفیر هدایت » منتشر می گردد. از آنجا که بسیاری از دوستان محترم دارای تجربیات خوبی برای بیان به دیگر مبلغان هستید آمادگی خود جهت انجام مصاحبه با شما را اعلام می کنیم دوستانی که احساس می کنند حرف هایی برای گفتن دارند و دارای ابداءات نو تبلیغی هستند به آیدی کانال پیام بفرستند تا در اسرع وقت مصاحبه انجام و در مسیر درج در مجله مبلغان قرار گیرد. این نکته مد نظرتان باشد که بسیاری از نکاتی که از نظر شما پیش پا افتاده است می تواند مشکلات تبلیغی برخی طلاب مبلغ را حل نماید و یا زمینه خلق ایده های جدید را فراهم آورد. بنابراین ما را در این مسیر یاری نمایید. ضمناً برخی از مصاحبه های انجام شده در کانال درج شده و همچنین در سایت مبلغان با عنوان سفیر هدایت نمونه مصاحبه ها موجود است. با تشکر @tth_ir
کانال فارغ التحصیلان سفیران هدایت آماده انتشار محتوای تولیدی طلاب محترم سفیران هدایت در قالب: درسنامه، منبر مکتوب، شعر و سرود، طرح های نمایشگاهی و ....
نشست «بازخوانی پرونده مدعی یمانی» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد. گزارشی از این نشست را در ادامه می‌خوانید: در حال حاضر به طور عمده با سه گروه از مدعیان مهدویت مواجه هستیم: دسته‌ی اول کسانی‌اند که خودشان را به مهدی بودن، معرفی کرده‌اند. این دسته، اغلب از میان اهل‌سنت بوده‌اند. دسته‌ی دوم، کسانی‌اند که خودشان را مهدی معرفی نکرده و دیگران ایشان را مهدی دانسته‌اند، اما آنها در مقابل این تفکر ساکت بوده‌ و اعتراضی به آن نداشته‌اند. این دسته، غالباً از بین شیعیان ـ البته از بین شیعیان ۱۲ امامی چنین افرادی کم بوده‌اند و اکثر آنها از میان فرقه‌های انحرافی شیعه ـ بوده‌اند. دسته‌ی سوم، کسانی‌اند که نه ادعای مهدی بودن داشته‌اند و نه دیگران آنها را مهدی پنداشته‌اند، بلکه اینها ـ با عناوینی هم‌چون سید حسنی، یمانی، سید خراسانی و مدعیان بابیت و زمینه‌سازی ـ ادعای زمینه‌سازی فرهنگی و نظامی برای ظهور امام زمان(عج) را داشته‌اند. از بین اهل‌سنت و شیعیان، افراد فراوانی هستند که متعلق به دسته‌ی سوم می‌باشند. دسته‌ی سوم، غالباً جریان‌ساز بوده و فضا را برای مدعیان مهدویت، فراهم ساخته و منتسبین به آن، نسبت به دو دسته‌ی دیگر، موفق‌تر بوده‌اند، زیرا می‌دانستند فضای ذهنی شیعه، متأثر از فضای ذهنی اهل‌سنت، به گونه‌ای است که ما را به زمینه‌سازی ترغیب می‌کند. اولین بار شیخ مفید ترغیب و تشویق به زمینه سازی ظهور کرده و تصریح نموده که تا زمانی‌که اجتماع یاران وجود نداشته باشد، حضرت ظهور نخواهد کرد. ویژگی منتسبین به دسته‌ی سوم این است که اولاً توانسته‌اند مردم را به صرف یک ادعا بفریبند، زیرا نیازی به معجزه و علم ندارند و در روایات هم ویژگی خاصی برایشان بیان نشده است، و ثانیاً برخی از آنها، در ادعاهایشان، سیر صعودی داشته‌اند و از ادعای نیابت به نبوت و یا حتی الوهیت صعود کرده‌اند که از جمله‌ی اینها احمد اسماعیل بصری، معروف به احمدالحسن است. اولین ادعایی که احمد الحسن داشت، این بود که امام زمان(عج) به خواب من آمد و گفت: تو با چهار واسطه، فرزند من هستی و وظیفه داری که علیه فساد علمی و مالی حوزه‌ی علمیه، قیام نمایی. لذا اولین ادعای احمدالحسن، با ادعای عصمت، نبوت و مهدویت همراه نبود، اما بعد از مدتی ادعا کرد که من همان مهدی هستم که در روایات آمده، و بعد هم ادعا کرد من همان قائمی هستم که در روایات ذکر شده، و من همان مهدی‌ای هستم که باید بیایم و دنیا را پر از عدل و داد کنم. او در گام بعدی، با انکار ختم نبوت، ادعای نبوت را مطرح نمود و گفت مهدیان دوازده‌گانه‌ای که بعد از قائم خواهند آمد، مقام نبوت را دارند. احمدالحسن در گام نهایی هم خودش را به مقام الوهیت می‌رساند. «احمدالحسن» متولد ۱۹۶۸ در جنوب عراق، در شهر بصره و در روستایی در حاشیه‌ی شط‌العرب می‌باشد. او در سال ۱۹۹۲ از دانشگاه بصره و در رشته‌ی عمران فارغ‌التحصیل و در سال ۱۹۹۹ وارد حوزه‌ی علمیه‌ی آیت‌الله محمدباقر صدر شد و به‌مدت کمتر از یک‌سال در آنجا درس خواند و بلافاصله ادعای اولش ـ یعنی مبارزه با فساد مالی و علمی حوزه ـ را مطرح کرد. حوزه‌ی علمیه‌ی آیت‌الله محمدباقر صدر، تحت برنامه نبوده است و هر شخصی که می‌خواسته، می‌توانسته در آنجا مشغول به تحصیل شود. نکته‌ی جالب این است که در حوزه‌ی آیت‌الله محمدباقر صدر، به‌صورت هم‌زمان چهار مدعی مهدویت وجود داشته‌اند که یکی از آنها همین احمدالحسن است. نفر دوم فردی به‌نام «احمد کاظم کرعاوی بصری» است که رئیس و بنیان‌گذار فرقه و سازمان تروریستی جندالسما می‌باشد و ادعا می‌کرد روح امیرالمومنین در من حلول کرده و من، قاضی آسمان‌ها هستم. نفرات سوم و چهارم نیز عبارتند از «حیدر مُشَتَّت المُنشِداوی» و «سید محمود حسنی سرخی»، که نفر اخیر ادعا می‌کند همان سید حسنیِ مذکور در روایات است و امام زمان، شوهر خواهر اوست و می‌گوید با وجود من، تقلید از سایر مراجع، حرام است. نکته‌ی عجیب این است که وقتی این شخص، دو سال درس طلبگی می‌خواند، با حکم آیت‌الله محمدباقر صدر به امامت جمعه‌ی شهر ناصریه می‌رسد و دو سال بعد که آیت‌الله محمدباقر صدر می‌خواسته آقای سرخی را امام جمعه‌ی کربلا کند، به شهادت می‌رسد.
از جمله شیوه‌های تبلیغ جریان انحرافی احمدالحسن، دیوارنویسی، توزیع شب‌نامه، برگزاری نماز جمعه و بروشور است و جامعه‌ی هدف این جریان ـ که در نجف، حوزه‌ی علمیه‌ی مستقل دارد و شبکه‌های ماهواره‌ای «المنقذ العالمی» و «رایات سود» و نیز یک دانشگاه را تأسیس کرده ـ حوزه‌های علمیه می‌باشد و هدف نهایی آنها هم تبدیل نیابت عامه‌ی فقیه به نیابت خاصه‌ی احمدالحسن است، تا از این طریق بتواند به‌راحتی دست به نسخ شریعت بزند. عوامل متعددی می‌تواند موجب سوق پیدا کردن برخی از طلبه‌ها به‌سمت این جریان باشد، از جمله‌ی مهم‌ترین دلایل، فاصله گرفتن حوزه‌های علمیه از روایات اهل‌بیت(ع) می‌باشد. طرف‌داران این جریان، یک‌دست نیستند و هر کدام با انگیزه‌ی متفاوتی به حمایت از این جریان دست می‌زند که از جمله‌ی این انگیزه‌ها می‌تواند انگیزه‌های مالی، مخالفت با مراجع و یا مخالفت با نظام اسلامی و حوزهای علمیه باشد. طلبه‌ای به‌نام آقای عباس فتحیه که مدتی هم در موسسه‌ی اسراء کار پژوهشی انجام می‌داد، به‌منظور اعلام مخالفت با مراجع و نظام، وارد جرگه‌ی طرف‌داران احمدالحسن شد و در برگزاری اغتشاش‌های اخیری هم که در تربت حیدریه رخ داد، نقش عمده‌ای داشت. این جریان، به‌دنبال این بود که حساسیت امنیتی نظام را بالا ببرد. یاران و انصار ایرانی این جریان را می‌توان در سه دسته‌ی تندرو، مماشاتی و معتدل جای داد. طلبه‌ای به‌نام آقای عباس فتحیه که مدتی هم در موسسه‌ی اسراء کار پژوهشی انجام می‌داد و مدرک ارشد فلسفه دارد، به‌منظور اعلام مخالفت با مراجع و نظام، وارد جرگه‌ی طرف‌داران احمدالحسن شد و در برگزاری اغتشاش‌های اخیری هم که در تربت حیدریه رخ داد، نقش عمده‌ای داشت و گویا چند وقت است که دستگیر شده است. این فرد را می‌توان از جمله‌ی طرف‌داران تندروی جریان احمد الحسن به شمار آورد. این جریان، به‌دنبال این بود که حساسیت امنیتی نظام را بالا ببرد و در پسِ آنها انصار مماشاتی رشد و نمو پیدا کردند تا تلاش‌های خود را نرم و اعتقادی ـ و نه مبارزه‌ی سخت ـ نشان دهد؛ اینها می‌گفتند ما رهبر ایران را همان خراسانی ـ که یکی از یاران امام زمان(عج) و متحد یمانی است ـ می‌دانیم. سرکردگی این دسته، به‌دست آقای حسین موسوی سرابی شیرجینی بود، و دو سال در مدرسه‌ی حجتیه‌ی قم تحصیل کرد و عضو سازمان مجاهدین خلق بود و وظیفه‌ی نفوذ به بیت آقای شریعت‌مداری و انتقال اخبار آن به منافقین را داشت. او بعدها به عراق و ترکیه و سوئد گریخت و بعد هم ادعا کرد که به جریان احمد الحسن، ایمان آورده است و البته طی فرآیندی قانونی وارد ایران شد و توانست طلبه‌هایی را در پردیسان قم، جذب این جریان و منحرف نماید و بعد هم دوباره به سوئد برگشت. متأسفانه گروه مماشاتیه توانست مقداری از حساسیت‌های نظام و مردم به جریان احمد الحسن را بکاهد. سرپرست گروه معتدل نیز طلبه‌ای به‌نام آقای علی‌اکبر جوکار است که در پردیسان زندگی می‌کرد و گویا هم‌اکنون در زندان است، اخباری مسلک بوده و ضد فلسفه می‌باشد. این دسته، نه تندروی گروه اول را دارد و نه حاضر شده است مانند گروه دوم، امتیازی را به نظام بدهد؛ پخش بروشورها و دیوارنویسی‌های موجود در شهر نیز، توسط این دسته انجام می‌شود و خطرناک‌ترین دسته هم، همین دسته است و بدون ایجاد حساسیت بین موافقین و مخالفینش توانسته هدفش را پی بگیرد. ادعاهای احمد الحسن در چهار حوزه‌ی سیاسی، فقهی، اجتماعی و اعتقادی قابل دسته‌بندی است. او در حوزه‌ی «سیاسی» ادعا می‌کند ما هیچ اعتقادی به دموکراسی و انتخابات نداریم و حکومت باید به‌دست ولی خدا اداره شود و ولی خدا، باید وصی پیامبر(ص) بوده باشد و من، همان وصی پیامبر(ص) هستم. از همین‌رو نامه‌هایی را به سران کشورهای اسلامی ـ از جمله ایران ـ نوشت و گفت باید حکومت را تسلیم نمایید. ذیل هدف سیاسی این جریان لازم به ذکر است که این فرقه‌ی انحرافی از اغتشاشات اخیر بصره حمایت کرد و لذا حساسیت دولت عراق نسبت به این جریان برانگیخته شد و موکب‌های این جریان در مسیر پیاده‌روی اربعین، توسط دولت، جمع‌آوری گردید. ذیل مدعای «اجتماعی» می‌گوید من همان مهدی هستم که خروج خواهم کرد و طبق حدیث پیامبر(ص)، زمین را در حالی‌که پر از ظلم و جور شده است، از عدل پر می‌کنم . همچنین ذیل مدعای «فقهی» ادعای نسخ شریعت را دارد، از جمله نسخ‌های ایشان این است که اگر به اندازه‌ی یک عمر نماز قضا به عهده‌تان باشد، می‌توانید در شب ۲۳ رمضان تا می‌توانید نماز قضا بخوانید و خدا، سایر نمازهای قضا را بر شما خواهد بخشید. از دیگر نسخ‌ها می‌توان به جواز سرقت از مخالفین، به‌منظور کمک به انصار احمد الحسن اشاره کرد. ذیل مدعای «اعتقادی» نیز خود را یمانی، سفیر امام زمان(عج)، نبی، قائم و دارای مقام الوهیت می‌داند.
لازم است اشاره کنم که حیدر مُشَتَّت، بعدها نامش را به ابوعبدالله حسین‌القحطانی تغییر داد و در حال حاضر عده‌ای در تهران، قم و خوزستان، اعتقاد دارند که این شخص، همان یمانی موعود است و قرار است روزی رجعت نماید و به قائم می‌پیوندد. این شخص، ادعای مهدویت را به‌همراه احمدالحسن اعلام کرد و قرار گذاشتند که احمدالحسن فرزند و وصی امام زمان(عج) و حیدر مُشَتَّت نیز یمانی باشد. این افراد در سال ۲۰۰۰ مکانی مانند حسینیه را تأسیس کردند و نشریه‌ی «القائم» را راه‌اندازی کردند وعلامت کنونی آنها نیز ستاره‌ی داود است که شش پَر دارد. گرچه قبلاً ستاره‌ای با پنج پر، علامت آنها بود و همین علامت را هم پای نامه‌ای که به رهبر ایران نوشتند، زده بودند و در آن نامه از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته بودند قدرت را ترک کند و آنرا تسلیم احمدالحسن نماید. حیدر مُشَتَّت بعدها با احمدالحسن به اختلاف برخورده و یک‌دیگر را دجال نامیدند. البته با کشته شدن حیدر مُشَتَّت، فضا برای احمدالحسن، بازتر شد و تبلیغاتش را بیشتر کرد. زمانی‌که حیدر مُشَتَّت وارد ایران و منطقه‌ی شادگان شد، همراه با شخصی به‌نام عیسی المزرعاوی ـ معروف به حاج صالح ـ نامه‌ای را در ۸ بند در راستای تبلیغ جریان احمدالحسن، خطاب به ۲۴ تن از مراجع تقلید و فضلا تنظیم کردند، که در نهایت نامه‌نگاری‌های ایشان با شکست مواجه شد. آنها در سال ۱۳۸۱ از حرم حضرت معصومه(ص) تا جمکران را کفن‌پوشان و با جمعیتی ۵۰ نفره و با شعار «ظهر المهدی» پیاده‌روی کردند که عده‌ای از این افراد، از جمله حیدر مُشَتَّت دستگیر شدند. اولین بار شیخ مفید ترغیب و تشویق به زمینه سازی ظهور کرده و تصریح نموده که تا زمانی‌که اجتماع یاران وجود نداشته باشد، حضرت ظهور نخواهد کرد. وقتی حیدر مُشَتَّت کشته شد، اولین معارضی که برای احمدالحسن به‌وجود آمد، آیت‌الله سیستانی بود؛ زیرا ایشان دستور دادند موکب‌های احمد بصری در مسیر پیاده‌روی اربعین جمع شود. به‌همین خاطر احمدالحسن، ادعا کرد مصداق دجال سجستانی، آیت‌الله سیستانی است، در حالی‌که می‌دانیم ایشان، اهل مشهد است و نه سیستان و انتصاب ایشان به سیستان، به این جهت است که جد ایشان، شیخ‌الاسلام سیستان بوده است، وگرنه نه آیت‌الله سیستانی و نه پدر و یا جد ایشان، اهل سیستان نمی‌باشند. از آنجایی‌که آیت‌الله سیستانی نقشه‌های احمدالحسن را بر آب کرده بود، احمدالحسن تصمیم گرفت با احمد کاظم کرعاوی بصری متحد شود و در دهم محرم ۲۰۰۸ که مردم به‌سمت کربلا می‌روند و نجف خلوت می‌شود، آیت‌الله سیستانی را ترور نمایند، ولی پلیس عراق، یک روز زودتر متوجه ماجرا شد و به محل استقرار آنها که در یک پادگان بود، حمله کرد و کرعاوی کشته شد، ولی هیچ نشانی از احمدالحسن وجود نداشت، گرچه قطعاً او در این پادگان، حضور داشته است. اسنادی وجود دارد که می‌گوید او در همان سال به استرالیا گریخت و در آنجا به‌همراه سه نفر دیگر، شرکتی برای واردات و صادرات قطعات خودروهای سنگین راه انداخته است. اخیراً هم یکی از این شرکا با احمدالحسن به مشکل مالی برخورد و از همین رو اسناد احمدالحسن ـ از جمله پاسپورت او ـ را منتشر کرد. قرائن بیانگر این است که احمدالحسن، امتیاز نام خود را واگذار کرده است و الان هیچ ارتباطی با این جریان ندارد و هم‌اکنون این شیوخ مکتب نجف ـ و یا سه شاخه‌ی فرعی این مکتب ـ هستند که عهده‌دار این جریان شده‌اند. سه روز بعد از ماجرای درگیری در این پادگان، عبدالله هاشم که مستند «به‌سوی ظهور» را با هدف زمینه‌سازی پذیرش یمانی از سوی مردم را ساخت ـ و این مستند در سیمای جمهوری اسلامی هم پخش شد ـ پس از ترک ایران، خود را مرید احمدالحسن معرفی کرد و گفت، احمدالحسن پیش ما آمد و ۱۲ نفر از ما را انتخاب و نزد امام زمان(عج) برد؛ و امام فرمود شیوخ مکتب نجف، مال مردم را به باطل می‌خورند. متقابلاً شیوخ مکتب نجف هم گفتند احمدالحسن، چند نفر از ما را نزد امام زمان(عج) برد و ایشان، به ما گفت عبدالله هاشم و دوستانش، موش‌های فاضلابند! این درگیری دامنه‌دار بود تا اینکه شاخه‌ی سومی با نام «احلاس»، با توجه به روایت «كونوا احلاس بيوتكم» به‌وجود آمد و ادعا کردند احمدالحسن واقعی نزد ماست و به ما گفته من می‌روم تا با پدرم ـ یعنی امام زمان(عج) ـ نزد شما برگردم و قیام کنم. شاخه‌ی چهارم گروه «جیش الغضب» است که به روایتی که می‌گوید یمانی، امیر جیش الغضب است، استناد می‌کنند و اینها هم می‌گویند احمدالحسن، نزد ماست و قرار است ما علیه سفیانی بجنگیم و مرادشان هم از سفیانی، داعش است گرچه در عمل، با این گروه، هیچ‌گاه نجنگیدند. نکته‌ی عجیب اینکه در همین قم، طلبه‌هایی بوده‌اند که پول‌هایی را به‌منظور کمک به احمد الحسن، به این گروه فرستاده‌اند.
💠 حدیث روز 🔵 حضرت امام علی علیه السلام 💎 إنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَ إِقْبَالاً وَ إِدْبَاراً فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِي 💎 دل‌ها را حالت خواستن و ناخواستن و روى آوردن و پشت كردن است. از راه خواسته‌ها و تمايلات سراغ قلب‌ها برويد، چراكه اگر دل را به كارى مجبور كنند، كور مى‌شود. 📚 نهج‌البلاغه (صبح صالح)؛ ص503 🔰 @ofogh_howzah
📢 روز شمار انقلاب 💭 25 دی 1357 🔵 پيوستن نظاميان رژيم شاه به مردم مسلمان و مبارز ايران ◽️ پس از راهپيمايى هاى مكرّر مردم عليه رژيمديكتاتورى شاه، درگيرى هاى وسيعى بين نظاميان و مردم به وقوع پيوست. در اين حال، برخى از نظاميان كه به حقانيت مبارزات مردم پى برده بودند، در پى فرمان امام خمينىره پادگان ها را ترك كرده، به مردم پيوستند. پيوستن نظاميان به نيروهاى مردمى، نويدبخش تحولات اساسى در روحيه و ساختار بدنه ارتش رژيم بود. در اين راستا، حضرت امام نيز طى پيام هاى متعدد، ارتش را به پيوستن به مردم ترغيب و به آنها توصيه كردند كه براى دفاع از اسلام و حفظ احكام رهايى بخش آن، به مردم بپيوندند و ميهن خود را از دست اجانب نجات دهند. 🔰 @ofogh_howzah
fatf_rahbar.mp3
686.6K
#کلیپ #خطر_fatf از ددیگاه مقام معظم رهبری @masjedmarkaz
طلاب محترم اگاهی لازم پیرامون این لوایح را کسب و مردم را آگاه نمایید خطر بزرگی در کمین است
هدایت شده از افق حوزه
🔴 #فــــــــــتنه_اکبر در راه است .... ⚠️ همه #حواسشان_را_جمع_کنند؛ ممکن است برای سال 98 نقشه کشیده باشند ! ⚠️بازار #شبهات در مورد ولایت و رهبری به اوج خود رسیده 📌مجموعه کلیپهای #مظلومیت_یاقوت ، با #بیانی_ساده، #نوین و #جامع، به پاسخگویی #شبهاتی پیرامون دین و سیاست، #ولایت_فقیه و مسائل روز مرتبط با آنها می‌پردازد. 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/300285952C677bea0d7b ☝️☝️ کاملآ مجهز برای پاسخ به شبهات ❌☝️ 📌کاری از گروه فرهنگی #صراط_عمار ⛔️کپی بنر ⛔️
🔻حجت الاسلام والمسلمین زمانی: ⭕️ ملت ایران با تصویب کنوانسیون مبارزه با پولشویی امضا می‌شود 🔻مسئول دفتر سیاسی-اجتماعی حوزه علمیه گفت: در هفته آینده قرار است کنوانسیونی که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید آن را رد کرده‌اند، تصویب شود و برای نخستین بار در تاریخ ۴۰ سال انقلاب سند بردگی کشور امضا خواهد شد. ➖ شورای نگهبان از تعداد ۴۰ ایراد گرفت و هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار خواهد گرفت و ظاهرا هماهنگیها برای رای آوردن آن انجام شده است. ➖ مظلومیت رهبر معظم انقلاب بسیار شدید است ایشان بارها بر اینکه این اسناد در اتاق فکر دشمنان طراحی شده و دولتهای دنباله رو آن را اجرا کرده اند تاکید نموده‌اند. ➖ مقام معظم رهبری این کنوانسیون ها را چیزهایی نمی‌دانند که جمهوری اسلامی زیر آن شانه خالی کند و اصل این کار را غلط می‌دانند و از مسئولان انتظار دارند که در مقابل این اسناد در مقابل دشمنان ایستادگی کنند. متاسفانه دشمنان از طرق مختلف اعمال نفوذ می‌کنند که این مباحث مظلومیت مقام معظم رهبری را می‌رساند. ➖ قانون مبارزه با پولشویی قانونی است که جلوی کشورهای به تعبیر آمریکا تروریست و به تعبیر ما آزادی بخش برای فعالیت‌ها گرفته می‌شود. ➖ واژه را دشمنان معنا می‌کنند و این ایرادی بود که شورای نگهبان وارد کرد، تصریح رهبر انقلاب این بوده که تحفظ در این سند هیچ مفهومی ندارد و مطابق فرمایشات ایشان نظام آموزشی کشور نباید متاثر از دیکته های دشمنان بر ما باشد. ➖ یکی از مسئولان کشور در مقابله با فرمایشات رهبر معظم انقلاب به رد سخنان ایشان پرداخته و با شدیدترین الحان اسلام و مبانی دینی را زیرسوال برده است. http://hawzahnews.com/detail/News/475737 @masjedmarkaz
محمدرضا شریفی: مادر شهید_یوسف_داورپناه: من مظلوم_ترین_مادرشهید هستم. منافقین من و فرزندانم را اسیر کردند من تنها مادر شهیدم که منافقین بچه ام را جلویم سر بریدند شکم بچه ام را پاره کردند و جگرش را دراوردند. با ساتور بدن فرزندم را قطعه قطعه کردند و من 24 ساعت با این بدن تنها ماندم و خودم با دستم قبر کندم و کفن کردم و دفن_کردم. ♨️بابت اقتدار و امنیت مان به چه کسانی بدهکاریم @tth_ir
🔵عاقبت نماز خواندن در جبهه با لباس نجس و پشت به قبله! 💠به حبیب گفتم وضع خط خوب نیست گردان را ببر جلو آهسته گفت : بچه ها به خاطر خوردن کنسرو فاسد همه مسموم شدند . . . امکان برگرداندن آن ها به عقب نبود و بچه ها با همان حال خراب شش روز در حال دفاع بودند….. 🍃حبیب گفت : اگه می تونی یکی از بچه های مجروح را ببر بعد دیدم با احترام زیاد نوجوانی را صدا زد. ترکشی به سینه اش اصابت کرده بودو جای زخم را با دست فشار می داد. ✳️سوار شد تا حرکت کردم صدای اذان از رادیو ماشین بلند شد . تصمیم گرفتم کمی با این نوجوان حرف بزنم. گفتم برادر اسمت چیه؟جواب نداد نگاهش کردم دیدم رنگ به رو نداشت، زیر لب چیزهای می گوید. فکر کردم لابد اولین بار جبهه آمده و زخمی شده کپ کرده برا همین دیگه سوال نکردم. 🌸مدتی بعد مودب و شمرده خودش را کامل معرفی کرد . ✨گفتم چرا دفعه اول چیزی نگفتی؟ گفت نماز می خواندم . 💠نگاهش کردم از زخمش خون می زد بیرون… گفتم ما که رو به قبله نیستیم، تازه پسرجون بدنت پاک نیست لباست هم که نجسه. ☘️گفت حالا همین نماز را می خونیم تا بعد ببینیم چی میشه و ساکت شد. گفتم نماز عصر را هم خوندی ؟گفت بله گفتم خب صبر می کردی زخمت را ببندند بعد لباست را عوض می کردی، آن وقت نماز می خوندی. ✨گفت: معلوم نیست چقدر دیگه تو این دنیا باشم فعلا همین نماز را خوندم رد و قبولش با خدا. 💠گفتم : بابا جون تو چیزیت نیست یک جراحت مختصره زود بر می گردی پیش دوستات.. 🔴با خودم فکر کردم یک الف بچه احکام نماز را هم شاید درست بلد نیست والا با بدن خونی و نجس تو ماشین که معلوم نیست قبله کدوم طرفه نماز نمی خونه!! ♻️در اورژانس پیادش کردم و گفتم باز همدیگر را ببینیم بچه محل! گفت: تا خدا چی بخواد. با برانکارد آمدند ببرنش گفتم خودش می تونه بیاد زیاد زخمش جدی نیست فقط سریع بهش برسید… 🌟بیست دقیقه ای آن جا بودم بعد خواستم بروم رفتم پست اورژانس پرسیدم حال مجروح نوجوان چطوره؟ گفتند شهید شد با آرامش خاصی چشم هایش را روی هم گذاشت و رفت….. 💥تمام وجودم لرزید. 🌺بعدها نواری از شهید آیت الله دستغیب شنیدم که پاییز ۶۰ در تجلیل از رزمندگان فرموده: 🔵آهای بسیجی خوب گوش کن چه می گویم! من می خواهم به تو پیشنهاد یک معامله ای بدهم که در این معامله سرت کلاه برود ! 🔷من دستغیب حاضرم یک جا ثواب هفتاد سال نمازهای واجب و نوافل و روزه ها و تهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به تو، 🌕 و در عوض ثواب آن دو رکعت نمازی را که تو در میدان جنگ بدون وضو پشت به قبله با لباس خونی و بدن نجس خوانده ای از تو بگیرم... آیا تو حاضر به چنین معامله ای هستی...؟! 📘خاطرات سردار شهید حسین همدانی •✾📚 @Dastan 📚✾•
هدایت شده از افق حوزه
☀️ « آن کسی که در دوره جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت، در درجه اوّل، مرحوم «نوّاب صفوی» بود. آن زمانی که ایشان به مشهد آمد، حدوداً پانزده سالم بود. من به‌شدّت تحت تأثیر شخصیت او قرار گرفتم و بعد هم که از مشهد رفت، به فاصله چند ماه بعد، با وضع خیلی بدی شهیدش کردند. این هم تأثیر او را در ما بیشتر عمیق کرد» 1۳۷۷/۰۲/۰۷ مقام معظم رهبری 🔰 @ofogh_howzah