eitaa logo
سفیر
243 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ حکم ازدواج با شخص بی نماز 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 ⁉️ سوال: آيا ازدواج با شخصى كه نماز نمى خواند، جايز است؟ ✍️ پاسخ: ⬇️ 🔸همه مراجع: ازدواج با او جايز است؛ ولى دارد. ⬅️[ازدواج با فرد فاسق كراهت دارد و كسى كه نماز نمى خواند، مصداق بارز فسق شمرده مى شود] 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 🔹آیت الله مکارم: در صورتی که معتقد به نماز باشد ولی بر اثر تنبلی آن را بجا نیاورد این فرد محسوب نمی شود بلکه مسلمانی گناهکار است که ازدواج با او جایز می‌باشد ولی لازم است او را و کرد تا این فریضه بزرگ را نیز بجا آورد؛ 👌البته در صورتیکه او اعتقادی به اصل نماز نداشته باشد ازدواج با این فرد صحیح نیست. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 📚منبع: [1]. پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى(احکام ازدواج، مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام)، سید مجتبى حسینى [2]. پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی
♻️ احساس مرض بدتر از اصل مریض می‌گویند در روزگاران قدیم دو همسایه بودند که همیشه با هم دعوا داشتند. روزی با هم قرار گذاشتند هر کدام داروی بسازند و به دیگری بدهد تا یکی بمیرد و دیگری در آسایش باشد. یکی از همسایه‌ها رفت به عطاری بازار، قوی‌ترین سم را خرید و به همسایه داد تا بخورد. همسایه سم را خورد و رفت به خانه‌اش‌ او قبلا به خدمتکارانش گفته بود حوض را پر از آب گرم کنند و یک ظرف دوغ پر نمک آماده سازند. همین که به خانه رسید ظرف بزرگ دوغ را سر کشید و در آب حوض فرو رفت، کمی شنا کرد و پس از آن که معده اش تمیز شد، رفت خوابید. صبح روز بعد سالم بیدار شد. همسایه‌اش را که دید، گفت حالا نوبت من است که برایت سم درست کنم. رفت بازار نمد بزرگی خرید و دو کارگر آورد در زیر زمین به آنها گفت شما هر روز صبح تا شب فقط وظیفه دارید با چوب این نمدها را بکوبید. همسایه‌ای که در انتظار سم بود، هر روز صدا را که می‌شنید، فکر می‌کرد طرف مقابلش در حال کوبیدن سم مخصوص اوست! برای همین، نگرانی بیشتری سراسر وجودش را می‌گرفت و می‌گفت: خدایا این چه سمی است که هر روز می‌کوبند، چه قدرتی دارد، چطور مقاومت کنم... پس از چند روز، بدون اینکه سمی رد و بدل شود، همسایه از استرس و ترس، مرد. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹
✅پاداش بی نظیر کمک به بیماران در کلام پیامبر(صل الله علیه و آله) أَيُّما مُؤْمِنٍ عادَ مُؤْمِنا فِي اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ فِي مَرَضِهِ وَكَّلَ اللّه ُ بِهِ مَلَكا مِنَ الْعُوّادِ يَعُودُهُ فِي قَبْرهِ وَ يَسْتَغْفِرُ لَهُ اِلي يَوْمِ الْقِيامَةِ. هرگاه مؤمني، مؤمن ديگر را براي رضاي خدا در حال بيماري اش عيادت كند، خداوند، فرشته اي از عيادت كنندگان را موكل مي سازد. آن فرشته، او را در قبرش عيادت و تا روز قيامت براي او استغفار مي كند. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 📚 الكافى، ج 3، ح 6،ص 120
✅رسالت اجتماعی انسان ها درحمايت از بیماران مَنْ أَعَانَ ضَعِيفاً فِي بَدَنِهِ عَلَى أَمْرِهِ أَعَانَهُ اَللَّهُ عَلَى أَمْرِهِ وَ نَصَبَ لَهُ فِي اَلْقِيَامَةِ مَلاَئِكَةً يُعِينُونَهُ عَلَى قَطْعِ تِلْكَ اَلْأَهْوَالِ وَ عُبُورِ تِلْكَ اَلْخَنَادِقِ مِنَ اَلنَّارِ حَتَّى لاَ يُصِيبَهُ مِنْ دُخَانِهَا وَ عَلَى سُمُومِهَا وَ عَلَى عُبُورِ اَلصِّرَاطِ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَالِماً آمِناً. هر کس انسانی را که ناتوانی جسمی دارد یاری کند، خداوند او را در کارهایش یاری می دهد و در قیامت فرشتگانی را می گمارد تا او را در پیمودن مسیر هولناک قیامت و عبور از گودال های آتش کمک کنند، به گونه ای که از سموم آن آسیب نبیند و او را از صراط به سوی بهشت با سلامت و امنیت کامل، گذر می دهند. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 📚 بحار الأنوار،جلد 72 صفحه 21
🌹🌹@tth_ir 🌹🌹
بسم الله الرحمن الرحیم دعا و دوا 💊🤲 در فرسته ی «روایات طبی از دیدگاه اعتقادات امامیه» به آدرس، نقل کردیم که: مهم‌ترین بخش طب اسلامی، احادیثی است که به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان شیعه علیهم السلام نسبت داده می شود. این روایات در کتاب‌هایی مانند طب الرضا، طب الائمه و طب الصادق و... منتشر شده اند. مرحوم شیخ صدوق (متوفی ۳۸۱ ق.) در کتاب «اعتقادات الإمامیة» بابی را به احادیث طبی اختصاص داده و به صراحت، تکلیف مخاطب را با آن‌ همه روایات طبی روشن کرده است... . در آن متن گفتیم که: «مرحوم شیخ صدوق، با آن همه تساهل در پذیرش روایات، و با نزدیک بودن به عصر صدور روایات و زندگی در عصر غیبت صغری، با توجیه یکی دو روایت طبی، هیچ یک از روایات طبی را به طور مطلق حجّت نمی داند.» اما مرحوم صدوق در پایان می نویسد: بر اساس سندها و طریق های درست و موثق، دواهای صحیح در نزد امامان علیهم السلام، آیات و سوره های قرآن و دعاهای مختلف اند.اعتقادات الإمامیة» مرحوم شیخ صدوق، ص 116 ) می گویم: تقویت جسم با غذاهای خوب، و تقویت روح با قرآن و دعاهای مختلف، تأثیر مهمی در ناگیرا شدنِ بدن در برابر بیماری های خواهد داشت. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 7 اسفند 1398
بسم الله الرحمن الرحیم آیا طلب رحمت کردن برای غیر شیعه (مثلاً بگوئیم: سیوطی رحمة الله علیه) جایز است یا نه؟ جواب این سؤال بر اساس پذیرش اسلام غیر امامیه یا عدم اسلام آنها، تفاوت پیدا می کند. به استناد آیه ی 113 سوره ی توبه (ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى‏ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحِيمِ)، که استغفار ـ و طلب رحمت کردن ـ برای غیر مسلمان، حرام است، سید مرتضی ـ در رسائل، ج 1، ص 289 ـ و قاضی ابن برّاج ـ در جواهر الفقه، ص 261 ـ قائل شده اند که چون غیر امامیه مسلمان نیستند، نمی شود از خداوند برای آنها طلب استغفار و رحمت کرد. اما اگر بگوئیم که بر اساس این آیه، ترحم و استغفار، فقط برای مشرکین حرام است، می توان بر غیر شیعه و کسی که مشرک نیست، رحمت و مغفرت فرستاد، زیرا خداوند فرموده است: إِنَّ اللَّهَ لَا يغْفِرُ أَنْ يشْرَكَ بِهِ وَيغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يشَاءُ (نساء 48 و 116) این نظر را علمائی مانند مرحوم امام خمینی و شهید صدر پذیرفته اند. دعاهای وارده برای مسلمین و مسلمات، علاوه بر مؤمنین و مؤمنات، می تواند مؤید این نظر باشد. در این مسأله باید بین ناصبی و سنّی تفاوت قائل شد. خلاصه ای از مطلبی در «إضاءات في الفكر و الدين و الإجتماع، ج‏1، ص405» از استاد شیخ حیدر حب الله حفظه الله 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 محمد ذکاوت صفت ـ تهران ـ 6 اسفند 1398
🌹🌹@tth_ir 🌹🌹
هیچ پروفایلی مشکی نشد هیچکس هشتگ نزد هیچکس ابراز همدردی نکرد هنرمندی به قم سفر نکرد وزیربهداشت از ترس جانش نیامد رئیس جمهور مشغول افتتاح آزادراه تهران_شمال است. ولی تا دلتان بخواهد پیام‌های خوشحالیِ یه عده رو خوندیم که نوشته بودند الهی همشون بگیرن و منقرض بشن نوشته بودند دمت گرم کرونا خوب جایی رو انتخاب کردی استیکر خنده‌ها و فحشارو دیدیم و دم نزدیم سرمان را پایین انداختیم و چیزی نگفتیم دلمان شکست و ساکت ماندیم از همان‌هایی که فریاد آه هموطن سر می‌دادند اشکالی ندارد مردم قم هموطنشان نیستن تنهایی و غریبی شهر و مردم شهرم و این روزها بیش از پیش حس می‌کنیم که از هر طرف مورد هجمه و حمله قرار گرفتن اما ما مردم قم با انـرژی و با یاری خدا از پس هیولای بر می اییم