14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انقلاب_جنسی
اولین نسل از روبات های سکس به بازار آمده و علاوه بر ایجاد زمینه های ویژه اقتصادی و تکنولوژیک و ...، #رحم_مصنوعی آنها نیز برای تولید نسل بکار گرفته می شود.
آثار جدی این فناوری در فروپاشی خانواده، حذف نقش عواطف مادری (از بدو تولد)، تشدید شیءوارگی زنان/همسران، کارکردگرایی و منفعت گرایی در روابط درون خانواده، رواج تنوع طلبی هرچه بیشتر در روابط جنسی، رقابتی شدن هرچه بیشتر بازار تجارت سکس و کارگران جنسی (برخلاف استدلال حامیان)، تسلط #هوش_مصنوعی بر مشخصه های ژنتیک نسل های بعدی انسان، و ... بسیار قابل توجه است.
این☝️ بخشی از مستند «عصر هوش مصنوعی» است که همین امسال در گفتگو با اساتید دانشگاههای مختلف دنیا در رشته های اخلاق کاربردی و زیست-اخلاق و فلسفه و روان شناسی و هنر، برای توجیه مزایا و توسعه این روباتها تولید شده و یک هفته قبل منتشر شده است.
وقتی تقوا از جهان رخت بربسته باشد، چنین خزعبلاتی با منطق فایده گرایانه در جایگاه فلسفه اخلاق می نشیند.
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارشی عجیب از کرهجنوبی:
📍جنازه مادری که برای چند ماه در خانه به حال خود رها شد...!
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نطق برنی سندرز:
📍گرسنگی در بالاترین حد اینجاست در ایالات متحده آمریکا...!
🔻در سراسر کشور مستاجران نگران هستند کلانتر درب خانه را بزند و مجبور به تخيله شوند...!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فیلسوف فرانسوی: شرافت را باید از مسلمانان فرا بگیریم
🔻 "میشل اونفری" فیلسوف سرشناس فرانسوی:
🔸زندگی زناشویی مسلمانان مثل ما بر پایه هوا و هوس نیست. ما رعایت حقوق زنان و کرامتشان را ضروری نمیبینیم و در واقع آنچه در غرب می بینیم، حقوق زن نیست ولی مسلمانان رعایت حقوق زن را "کرامت انسانی" میدانند، چون مسلمانان با شرافت و عزتمند هستند ولی ما شرافت خود را از دست دادهایم.
.
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 در گفتوگو با "جامنیوز" مطرح شد؛
🎥 روایت فرشاد توماج، فعال رسانهای مقیم سوئد از واقعیات زندگی نرمال در غرب:
🔸 اعدادی که از #زندگی_نرمال در غرب عنوان می شود، دروغ محض است!
🔹 یک شهروند اروپایی، رقم زیادی بابت هزینههای جانبی مانند آب و برق میپردازد؛ به عنوان نمونه من [با یک خانواده 4 نفره] ماهانه 160 یورو (حدود 4 میلیون تومان) پول برق میدهم!
🔸 تعداد زیادی از ایرانیان مهاجر به ایران، پس از 20 سال هنوز نمیتوانند حساب بانکی باز کنند و #زندگی_نرمال داشته باشند.
🔹 شرایط زندگی در اردوگاههای پناهندگی ظالمانه و جنایتبار است!
🔰 همه از فرار مغزها و مهاجرت تحصیلی ایرانیها میگویند اما هیچکس نمیگوید
🔺۴۶ دانشگاه کشورمان دانشجوی خارجی میگیرند،
🔺طبق آمار ۴۰هزار دانشجوی خارجی در ایران داریم که ۴هزار نفرشان پزشکی میخوانند و ۱۶درصدشان در مقطع دکترا تحصیل میکنند
🚫عادت داریم خوبیهای خودمان را نبینیم
✍ دانیال معمار
#خود_تحقیری
شفافیت غربی
ویژگیهای کرونای جدید جهشیافته در انگلیس
▪️از گونههای قبلی واگیردارتر است
▪️دو برابر عفونیتر است
▪️سرعت انتشارش ۷۰ درصد بیشتر است
▪️به سرعت جایگزین گونه قبلی میشود
▪️آزمایشش هفتهها یا شاید ماهها طول میکشد
▪️آنتیبادی نجاتیافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد
🔹اولین بار در شهریور ماه شناسایی شد اما تا الان توسط نخستوزیر انگلیس پنهان شده بود
🔹دوسوم مبتلایان در انگلیس حامل این ویروس بودند
🔹گونه جدید به دانمارک، ایتالیا، استرالیا و هلند منتقل شده است
🔹در حال حاضر راه حل سریع برای مقابله با آن اعمال قرنطینه است
🔹واکسنهای فعلی قادر به مقابله با آن هستند اما اگر باز هم جهش کند، ممکن است واکسنها کارآیی نداشته باشند
🔰غرب نگریِ عقلانی!
امام خمینی (ره):
⭕️ ما پیشرفتهای دنیای غرب را میپذیریم ولی فساد غرب را که خود آنان از آن ناله میکنند نه.
٢۴ آبان ١٣۵٧
رهبر انقلاب:
💬 ما هر چیز خوب را از هر جای دنیا باید بگیریم. بارها من گفتهام، ما حرفی نداریم شاگردی کنیم؛ پیش هر کسی که بیشتر از ما بلد است، ما شاگردی میکنیم، حرفی نداریم؛ منتها سعیمان باید این باشد که همیشه شاگرد نمانیم.
📚 ۱۳۹۸/۱/۱
🔲 مجسمه زنان چادری پیش از اسلام و مسیحیت
👇👇👇👇
حجاب
زن
https://tabnakbato.ir/fa/news/199074/
دسترسی به گنج قطع شد!
دیروز در خبری در وبسایت ایرانداک اعلام شد:
«به آگاهی میرساند که به استناد ماده هشت آییننامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه 1399 دسترسی به تماممتن پایاننامهها و رسالهها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) شدنی نیست».
این ماده هشتم تصویب نامه هیئت وزیران به عنوان آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی است.
داستان از این قرار است که پیش از این، موسسات مختلف آموزش عالی، پایان نامه های خود را به ایرانداک می دادند و ایرانداک آنها را در گنج می گذاشت و دانشجویان با شرایطی و البته مجانا می توانستند متن پایان نامه درخواستی مرتبط با کار خود را ببینند. طبعا کار مشابهت یابی هم توسط ایرانداک انجام می شد.
انتشار پایان نامه ها در گنج، دو مزیت داشت: یکی آن که از محتوای آنچه می خواستند استفاده می کردند، دیگر این که پایان نامه ها در مرئی و منظر همه بود و امکان تقلب وجود نداشت.
در حال حاضر، این تنها موسسات صاحب پایان نامه هستند که می توانند متن کامل را انتشار بدهند.
بدین ترتیب اگر همه موسسات آموزش عالی، همه پایان نامه های خود را در سامانه ها مستقل خود انتشار بدهند؛ و در این زمینه مشکلی نباشد، به دلیل تعدد مراکز، باز هم استفاده از محتوای آنها و نیز کنترل امر تقلب دشوار خواهد بود. بماند که بسیاری از موسسات و دانشگاهها این کار را نکرده و زیرساخت های لازم را هم ندارند.
اکنون باز رویه جاری به عقب برگشته، و همه پایان نامه ها در موسسات پنهان خواهد ماند، و از دریچه های مخفی در بازار آزاد فروخته و کسی هم متوجه آن نخواهد شد، چون دیگر گنجی در کار نیست که دست کم بیشتر آنها قابل استفاده عمومی و رایگان باشد.
راه حل آن است که هیئت وزیران اگر می خواهد تمام آن زحمات مراکز قانون گذار برای جلوگیری از تقلب برباد نرود، فکری برای این ماده هشت در آیین نامه اجرایی بکند.
در این مورد هم، حقوق دانشگاهها با حقوق عمومی و نشر آزاد علم در تعارض افتاده و تا اینجا، به ضرر علم پیش رفته است.
در همسایگی ما، کشور ترکیه، با ایجاد یک مرکز برای تزهای دانشگاهی، ـ تز مرکزی ـ همه دانشگاهها را موظف کرده تا پایان نامه های ارشد و دکتری را به آن بسپارند و متقاضیان نیز همگی به آنجا مراجعه کرده از رفتن به این دانشگاه و آن دانشگاه و وبسایت های مختلف، در امان هستند.
گفتنی است که دانشگاه تهران تمامی پایان نامه های قابل دسترسی خود را که تا دو سال قبل دفاع شده، روی وبسایت کتابخانه مرکزی ـ برنامه آریان ـ گذاشته است.
پیش از این نیز بارها تلاش شده است تا از این پایان نامه ها در مشابهت یابی ایرانداک استفاده شود، که مع الاسف به جایی نرسیده است.
قانون اساسی مدینه که با نامهای دیگری از جمله دُستورُ المدینه، صحیفة النبی، صحیفة المدینه، پیمان مدینه نیز شناخته میشود، از مهمترین اقدامات پیامبر(ص) دانسته شده که از یکسو مناسبات مسلمانان با غیرمسلمانان مدینه را تنظیم میکرده و از سوی دیگر، قواعدی اساسی برای مناسبات میان مسلمانها وضع کرده است؛ از این رو، پیماننامه مدینه، دستورالعملی برای تبیین اصول مناسبات درونی و بیرونی در دولت نوپای اسلامی دانسته میشود. این پیمان همچنین به منزله یکی از پیشرفتهترین شیوههای حل اختلاف با بهرهگیری از آموزههای اسلامی دانسته شده که منجر به صلحی ماندگار در جامعه شده است.
برخی پژوهشگران و تاریخنگاران معاصر، دستور المدینه را سندی بسیار مهم و صادر شده از جانب پیامبر(ص) دانسته و معتقدند میتواند منبعی برای شناخت مناسبات جامعه در آغاز تاریخ اسلام در مدینه باشد. بر اساس پیمان مدینه، پیامبر، مرجع اعلام جنگ یا صلح، و همچنین تنها مرجع حل و فصل اختلافات در مدینه است. این پیمان همچنین علاوه بر متحد کردن مسلمانان، مانع همکاری یهودیان با قریش و دیگر دشمنان اسلام شد.
محتوا
برخی از موارد دستور المدینه که بخشی از آن درباره روابط مسلمانان با یکدیگر و بخشی دیگر درباره روابط مسلمانان و یهودیان است، عبارت است از:
این، نوشته و پیماننامهای است از محمدِ پیامبر، تا در میان مؤمنان و مسلمانان قبیله قریش و [مردم] یثرب و کسانی که پیرو مسلمانان شوند و به آنان بپیوندند و با ایشان در راه خدا پیکار کنند [به اجرا درآید].
آنان در برابر دیگر مردمان، یک امتاند.
مهاجران قریش همانند پیش از اسلام، خونبها میپردازند و با رعایت نیکی و دادگری در میان مؤمنان، اسیر خود را رها میسازند. قبیله بنیعوف، بنیحارث، بنیساعده، بنیجشم، بنینجار، بنیعمر بن عوف، بنینبیت، و بنیاوس، همچون گذشته خونبها میپردازند و هر گروهی به شیوه مؤمنان، با نیکی و دادگری، اسیر خود را آزاد میسازد.
پیروان اسلام نباید مسلمانی را در پرداخت خونبها یا فدیه سنگین تنها گذارند.
همه مؤمنان پرهیزگار باید در برابر هر مسلمانی که ستم کند، یا از راه ستمگری چیزی از ایشان بخواهد و یا آهنگ دشمنی و تباهی میان مؤمنان را در سر بپروراند، همداستان به ستیز برخیزند، هر چند وی فرزند یکی از ایشان باشد.
پناه خدا برای همگان یکسان است و فرودستترین مسلمانان، کافران را پناه تواند داد اما هیچکس نباید به قریش و یاران ایشان پناه دهد. مؤمنان در برابر دیگران یاور یکدیگرند.
هر گاه از روی دلیل ثابت گردد که کسی مؤمنی را بیگناه کشته است، باید او را به قصاص کشت، مگر آنکه صاحب خون به ستاندن خونبها راضی شود؛ و همه مؤمنان باید ضد قاتل باشند و باید علیه او بهپا خیزند.
تا آنگاه که مؤمنان با دشمن در پیکارند، یهود نیز باید در پرداخت هزینه جنگ با مؤمنان همراه باشند.
یهود بنیعوف، خود و بستگانشان امتی همراه با مسلمانان هستند؛ دین یهود از آنِ ایشان و دین مسلمانان از آنِ مسلمانان است؛ مگر کسی که با پیمانشکنی ستم کند و راه گناه در پیش گیرد که چنین کسی جز خود و خانوادهاش را تباه نخواهد ساخت. یهود بنینجار، بنیحارث، بنیساعده، بنیجُشَم، بنیالأوس، بنیثعلبه، و بنیشطیبه، همسان با قبیله بنیعوفاند. روشن است که راستی و استواری بر پیمان، با پیمانشکنی یکسان نیست. هیچ یک از آنان جز به اجازه محمد(ص)، نباید بیرون رود.
در پیکار با دشمنان، هزینه یهود بر عهده خود آنان و هزینه مسلمانان بر عهده خود ایشان خواهد بود؛ و بر هر دو گروه است که در برابر کسی که با شرکتکنندگان در این پیماننامه به ستیز برخیزد، با همیاری یکدیگر پیکار کنند. نیز باید راستی و نیکخواهی و نیکی، بیهیچ پیمانشکنی میان ایشان استوار باشد.
پیداست که این نوشته، ستمگر یا پیمانشکنی را از کیفر بازنخواهد داشت. نیز روشن است که هر کس از مدینه بیرون رود و هر که در مدینه بماند در امان خواهد بود؛ مگر کسی که ستم کند و پیمان شکند. خدا و پیامبر محمد(ص) پناهگاه پرهیزگاران و استواران بر پیمانند.