6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نظم نوین غربی فقط برای خودشان است، تاریخ مستعمرات چیز دیگری میگوید
👈 دکتر موسی نجفی در برنامه «جهان آرا»: انقلاب اسلامی دارای هژمونی مذهبی است و نمیتواند لیبرالیسم را بپذیرد، زیرا لیبرالیسم هم جزئی از نظم وستفالی است.
متمدنان غربی مدعی نظم جهانی، فقط برای خودشان این نظم را داشتند وگرنه رفتار آنها با مستعمرهها گویای همه چیز هست.
وقتی ما میگوييم انقلاب اسلامی هدفاش تمدن نوين اسلامی است، يعنی نبايد آنرا به يك پديده سياسی تقليل دهيم. انقلاب اسلامی سعی كرد حيات و زندگی را عوض كند. ما نخواستيم فقط يك جامعه انقلابی درست كنيم، بلكه میخواستيم يك پديدهای ايجاد شود كه دنيا را فرا بگيرد كه البته شرطاش تشكيل دولت اسلامی و جامعه اسلامی است.
(رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از تمدنپژوهان - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷)
7799-fa-daneshnameh-hazerat-khadijeh-s.pdf
2.78M
#معرفی_کتاب_حضرت_خدیجه_سلام_الله_علیها به مناسب سالروز وفات خانم ام المومنین
کتاب دانشنامه حضرت خدیجه سلام الله علیها، کاری از واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
در مسیر تدوین و گردآوری این کتاب، بیش از ۱۲۰۰ جلد کتاب مورد بررسی قرار گرفته است که از میان آنها مطالب مربوط به
حضرت خدیجه سلام الله علیها از میان ۴۰۰ جلدکتاب، استخراج و فیش برداري شده که در مجموعه دانشنامه ارائه شده است. و هدف از معرفی این کتاب، پاسخ به بسیاری از شبهات پیرامون آن بزرگوار می باشد.
در این کتاب با اسناد مختلف ثابت شده است که اولا حضرت خدیجه قبل ازدواج پیامبر مجرد بودند و ثانیا ۲۵ الی ۲۸ سال داشتند.
📌 زندگینامه حضرت خدیجه(س)
نام پدر: خويلد از قبيله بنى اسد از بطن قريش.
نام مادر: فاطمه.
همسر رسول خدا(ص) و مادر فاطمه(س).
در جوانی به دلیل پاکدامنی، به طاهره مشهور بود.
قبل ازدواج، تاجر بود.
پیامبر(ص)، شریک تجاری خدیجه در سفر به شام بود.
خدیجه با اطمینان از توانایی، صداقت و رفتار نیکوی رسول خدا(ص) در تجارت، پیشنهاد ازدواج به او داد.
رسول خدا(ص) با مشورت ابوطالب، خدیجه را به همسری پذیرفت.
سن ازدواج با رسول خدا(ص):
برخی مورخان قدیمی: در حدود سن ۴۰ سالگی.
برخى از محققان معاصر براساس اسناد کهن معتقدند:
وی باكره و حدود ۲۸ یا۲۵ سال داشته است.
فرزندانى هم كه به آن بزرگوار نسبت داده شده (رقيه، هند، زینب و ام كلثوم) از او نبوده؛ بلكه فرزندان خواهرش بوده اند و حضرت خديجه پس از وفات خواهرش، سرپرستى آن فرزندان را به عهده گرفته بود.
📍تمام اموالش را برای اسلام خرج کرد.
در سختی ها به ویژه در شعب_ابوطالب همراه پیامبر(ص) بود و جان خود را تقدیم راه اسلام کرد.
از همان روز اول دو نفر مسلمان میشوند: علی و #خدیجه که این دو نقش مؤثری در ساختن تاریخ اسلام دارند. اگر فداکاریهای این زن نبود، از نظر علل ظاهری مگر پیغمبر میتوانست کاری از پیش ببرد؟
تاریخ ابن اسحاق یک قرن و نیم بعد از هجرت راجع به مقام خدیجه و نقش او در پشتیبانی از پیغمبر اکرم و مخصوصاً در تسلّی بخشی به پیغمبر اکرم، می نویسد:
بعد از مرگ خدیجه که ابوطالب هم در آن سال از دنیا رفت، واقعاً عرصه بر پیغمبر اکرم تنگ شد به طوری که نتوانست...بماند. تا آخر عمرِ پیغمبر هرگاه اسم خدیجه را میبردند، اشک مقدسشان جاری میشد.
📕 مرتضی مطهری، حماسه حسینی ج ۱ ص ۳۷۹
کلیپتوکراسی چیست؟
کلیپتوکراسی یا دزدسالاری نوعی حکومت که بر پایه غارت اموال عمومی و تاراج منابع ملی بنا شده است.
همسنگ فارسی مناسب و رسا برای این مفهوم ، دزد سالاری یا یغما سالاری است.
از مشکلات و آسیبهای کلیپتوکراسی یکی این است که در آن فساد از سطوح مدیریتی کلان به خُرد گسترش مییابد و در جامعه شایع میشود و هرکس که به منابعی دسترسی دارد، بسته به میزان نفوذ و توان و جایگاه خود دست یغما و چپاول بدان مییازد، پدیدهای که خود تباهی جوامع و سقوط اخلاقیات آن را به دنبال خواهد داشت.
دیگر این که چون مبالغی که توسط سردمداران و صاحبان پست و قدرت به تاراج میرود همه از منابع عمومی است که بایستی خرج پیشرفت و توسعه شود، بنابراین سطح و کیفیت زندگی و میزان برخورداری مردم به شدت رو به کاهش مینهد و رفاه و امنیت اجتماعی در سطح پایینی قرار میگیرد.
علاوه بر این به علت دست داشتن صاحبان اصلی قدرت در فسادها، اجازهٔ شفافیت در اقتصاد داده نمیشود تا به راحتی به سودجوییهای خود بپردازند و نتیجهٔ این است که اقتصاد در این کشورها انحصاری، مریض، فاسد، غیرشفاف و ناایمن است.
مشکل دیگر این است که به علت ساختار اشتباه، کسانی که بر مشاغل دولتی مینشینند وظایف خود را کامل انجام نمیدهند. برآیند همهٔ موارد یاد شده این است که در این جوامع فساد، دزدی، رشوهخواری و رانتبازی رواج مییابد و نیز طبقهای ناراضی بهوجود میآید که همان عامهٔ مردمند.
این طبقه براین باورند که حقوقشان ضایع شده و عدهای در کشور حقشان را میخورند و به ایشان ظلم میکنند.
بنابراین، این گروه هم در هر جا که بتوانند دست به تلافی زده و با تخریب کردن، دزدی، درست کار نکردن، کوتاهی در انجام وظایف، کمفروشی و احتکار خشم خود را فرو مینشانند و با این توجیه که «حق ماست، همه میخورند چرا ما نخوریم» خود و دیگران را قانع میکنند. اینگونه است که اقتصاد یک کشور به سراشیب سقوط و تباهی میغلطد و دچار رکود میشود.
بدینترتیب فساد اقتصادی و سیاسی در این جوامع تبدیل به فرهنگ غالب شده و جزئی جدانشدنی از زندگی روزمرهٔ مردم میشود و اخلاقیات از آن رخت میبندد. بزرگترین مشکل این روند «سقوط اخلاقیات و انسانیت» است.
قانون سوم نیوتون
قسمت اول
از زمانی که معلم و مربی بودم در مدارس تا امروز، بارها برایم پیش آمده که یک دانش آموز یا دانشجوی دختر پیام بده و درخواست کمک کنه بخاطر ابتلائاتی که به دلیل عاقبت اندیش نبودن، بخاطر روابط آزاد با جنس مخالف برایش ایجاد شده.
با یک حال زار و جسم آسیب دیده و با بند بند وجود حس پشیمانی.
یعنی لحظات لذت موقت رفته و زمان ندامت و پشیمانی ماندگار رسیده...
همیشه تمام سعی ام را کرده ام که با یاری خدا کمک کننده باشم برای بازیابی شخصیت این بچه ها و الحمدلله موارد زیادی مسیر زندگی را تغییر داده اند و امروز به آرامش رسیده اند. اما خب واقعیت این است که کار بسیار سختی است بخصوص که برخی خسارت ها جبران ندارد.
این خروجی دیدن فیلم های فانتزی خارجی، خواندن رمان های عشقی، دروغ های رسانه های فارسی زبان خارجی و نبود آموزش به وقت در سیستم آموزش و پرورش کشوری است که دست معلمانش می تواند از معارف دقیق دینی برای تربیت هوشمندانه افراد در مدیریت و کنترل نفس خود و عاقبت اندیش بودن پر باشد.
این داستان اما در غرب به شکل دیگری است. غربی که سند ۲۰۳۰# را برای کل مردم جهان نوشته، تصور می شود که خودش در امر تربیت افراد جامعه خود برای مراقبت از نفس خود، موفق بوده است. این در حالی است که با هر روز یک مورد به موارد دیگر قانون اضافه کردن و در نظر گرفتن جریمه های مالی سنگین سعی بر کنترل شرایط دارد.
سالیان بلند در ایران این جمله را می شنیدم که در غرب همه چی آزاد است و از این رو همه چشم و دل سیر هستند و کسی به کسی کاری ندارد...
ولی امروز با لطف خدا با یاد گرفتن زبان خارجی و مستقیم و بی واسطه با رصد رسانه هایشان و دنبال کردن اخباری که روزانه در جریان است متوجه شدم که فاصله ی از زمین تا آسمانی وجود دارد بین حقیقت زندگی مردم جهان و آنچه ما در تصوراتمان ساخته شده است.
کافی است فقط کمی هشتک #MeToo را دنبال کنیم... حوادثی که در غرب در خصوص دختران و زنان روزانه در حال وقوع هست، خیلی غم انگیز و اعصاب خورد کن است. اما برای فارسی زبانان این بخش ها که در خود رسانه های غربی منتشر می شود، به زبان قابل فهم نوجوانان ما بازنشر داده نمی شود...
ادامه دارد...
نمونه:
https://www.youtube.com/watch?v=h-_jtSbL_jE
💡مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه و هلند
@ninfrance
قانون سوم نیوتن
قسمت دوم
وقتی زندگی واقعی آدمها را مورد مطالعه قرار می دهی، باز به این نقطه می رسی که محال ممکن است کسی عمل به فرامین یک دین بدون تحریف متصل به وحی نکند و زندگی بدون آسیبی را سپری کند.
و دستورات دین همان است که عقل حکم می کند.
عقل حکم می کند که برای انجام هرکاری اول عاقبت اندیش باش... اما دنیای غیرالهی به پیروان خود آموزش داده است که اصالت با لذت است، لحظه شیرین الان را دریاب!
در تمام فیلم ها و سریال ها و برنامه ها تا اینجا افراد را همراه می شوند. اما وقتی دچار بحران و آسیب از رها کردن خود در هر امر غیرعقلانی بر پایه میل و خواهش نفس می شوند هیچ کدام این ها نیستند که دست این صدمه دیده های جسمی و روحی را بگیرند...
شاید باور نکنید اما با تمام موج های فمینیستی، با تمام تلاش های شبانه روزی برای احقاق حقوق زن در غرب، هنوز زنان در ابتدایی ترین حقوق خود که مثلا در زندگی در مدرسه و محیط کار بدون آسیب باشند، در بحران به سر می برند و عملا کاری از دست کسی بر نمی آید... چون خودشان خواسته اند که آزاد باشند... چه زن با هر نوع پوشش و آرایشی، چه مرد با هر نوع پاسخ به میلی...
راه حل مشخص است. اما چه کسی حاضر است به آن عمل کند؟
دختران نوجوان با تصورات موهوم و پیش فرض های غلط به زیباترین شکل ممکن خود را آرایش می کنند و با خرج تمام توان خود در جلب توجه جنس مخالف و موافق خود در جامعه عرض اندام می کنند و وقتی بینندگانشان عنان از کف می دهند و به آنان تعدی می کنند ناراحت می شوند و می گویند من در جامعه خود آزاد نیستم! به من ظلم شده و من از حقوق خود محرومم.
بدون فکر به اینکه میل به آزادی در زن و مرد فرق دارد. زن آزادی را در این می بیند که هر طور و سبک و مدلی که دوست دارد در جامعه ظاهر شود و حتی دلربایی کند اما هیچ کس با او کاری نداشته باشد و هیچ چشم طمعی دنبال او راه نیفتد ولی در مقابل مرد هم آزادی را در این می بیند که از هر سوژه ای که خوشش آمد و میلش کشید بهره کافی و وافی ببرد و هیچ کس در جامعه به او کاری نداشته باشد و به او معترض نشود.
خب؟ به کدام حق بدهیم؟ و کدام طرف، حق می گویند؟
عقلی که میل و شهوت بر آن سایه ننداخته باشد می گوید: به هیچ کدام. اگر دختران یک جامعه میخواهند در امان باشند باید طوری خودشان را در اجتماع در پوشش قرار دهند که انسان بودنشان به چشم بیاید نه زن بودنشان. روح و شان و منزلتشان به چشم بیاید نه جسم و جنسیتشان. و اگر مردان جامعه به دنبال همراهی پاک و وفادار یک زن در کنار خود هستند باید چشم های خود را پایین بیندازند، طمع خود را کنترل کنند و تحت امر هوا و هوس خود تنوع طلبی خود را پراشتها نکنند.
این یعنی تا هم زن و هم مرد - چه دختر نوجوان باشد یا یک خانم جوان و چه یک پسر نوجوان باشد چه یک آقای جوان - خود را به دست خود و فعالانه محدود نکنند و معنای آزادی را معادل با لاابالی بودن نسبت به خود و جامعه خود نگیرند، باید بدانند قانون سوم نیوتن در خصوص آن ها هم خیلی دقیق پابرجاست:
هر عملی را عکس العملی است موافق یا در مقابل آن... «نیروی تک در طبیعت وجود ندارد. هر نیرویی که در محلی سراغ گرفته شود، قطعا نیروی دیگری با همان اندازه و در جهت مخالف آن وجود دارد.»
و نکته مهم این داستان این است که این قانون نه مذهب و ملیت می شناسند نه مرز جغرافیایی...
https://www.youtube.com/watch?v=sdiOPzC9Gzk
💡مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه و هلند
@ninfrance
میدانید کلمه «استثمار» یعنی چه؟
یعنی چیدن میوه دیگری. هرکسی وجودش مثل یک درخت پرمیوه است. میوه درخت وجود هرکسی یعنی محصول کار و فکرش، محصول فعالیتش، محصول ارزشش باید مال خودش باشد. وقتی که افرادی کاری میکنند که محصول درخت وجود دیگران را به خودشان تعلق میدهند و میوههای وجود آنها را میچینند، میگویند این فرد فرد دیگر را استثمار کرده است.
📕استاد مطهری آزادی معنوی ص۱۳