فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهره واقعی معترضان
✍با پوزش از ادبیات گوینده
✍️25 صفر طلب کاغذ و دوات توسط "پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله" (۱۱ قمری)
🔹پیامبر اسلام (ص) در سال یازدهم هجرت، چهار روز پیش از ارتحال خویش تصمیم گرفت، سندی زنده در باب موضوع خلافت و تثبیت موقعیت و جانشینی امیرالمؤمنین علی (ع)، به یادگار گذارد، چرا که از توطئههایی که به دور از چشم ایشان برای غصب مقام خلافت حضرت صورت میگرفت، به خوبی آگاه بود.
ماجرای دوات و قلم
ماجرای دوات و قلم یا دَوات و قِرْطاس، اشاره است به قلم و دوات خواستن پیامبر(ص) در بستر بیماری، برای نوشتن وصیتی به مسلمانان که پس از وی گمراه نشوند. بنابر روایات، این درخواست پیامبر، با مخالفت عمر بن خطاب مواجه شده که با گفتن جمله «این مرد هذیان میگوید، «عِنْدَکمُ الْقُرْآنُ، حَسْبُنَا کتَابُ اللَّه؛ قرآن نزد شماست و کتاب خدا ما را بس است». دیگران در مورد نظر عمر بن خطاب دچار اختلاف شدند؛ برخی معتقد بودند باید به دستور پیامبر عمل کنند، اما برخی دیگر مخالفت کردند. پس از زیاد شدن اختلاف، پیامبر دستور داد رهایش کرده و از آنجا بروند.»، به هر حال ممانعت عمر از نوشتن سفارش پیامبر توسط خلیفه دوم را بر خلاف برخی از آیات قرآن دانسته شده و انتقاد برخی از نویسندگان مسلمان را در پی داشته است.
این واقعه -که از آن به مصیبت بزرگ یا فاجعه روز پنجشنبه یاد شده- در منابع روایی و تاریخی شیعه و سنی نقل شده است. از نظر شیعیان، پیامبر(ص) اراده داشت بر جانشینی امام علی(ع) پس از خود تأکید کند.
بنابر منابع تاریخی و روایی، هنگامی که پیامبر اسلام در آخرین روزهای حیات خود(در ۲۵ صفر سال ۱۱ هجری) در بستر بیماری بود قلم و دواتی خواست تا سفارشی بنویسد که مانع گمراهی مسلمانان پس از خود شود.[ائتونی بدواة و کتف أکتب لکم کتابا لا تضلّوا بعده أبدا؛ دوات و استخوان کتفی بیاورید تا نوشتهای برایتان بنویسم که پس از آن هرگز گمراه نشوید.(مفید، الارشاد، ۱۳۷۲ش، ج۱، ص۱۸۴؛ بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۰۱ق، ج۴، ص۶۶؛ مسلم، صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۶.)
هلُمّ اکتب لکم کتابا لا تضلون بعده؛ بیایید تا نوشتهای برایتان بنویسم که پس از آن گمراه نشوید.(مسلم، صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۶.)
ائتونی بدواة وصحیفة أکتب لکم کتابا لا تضلوا بعده أبدا؛ دوات و صحیفهای بیاورید تا نوشتهای برایتان بنویسم که پس از آن هرگز گمراه نشوید.(ابن سعد، الطبقات الکبری، دارالصادر، ج۲، ص۲۴۲.)
ائتونی بالکتف والدواة أکتب لکم کتابا لا تضلوا بعده أبدا.(ابن سعد، الطبقات الکبری، دارالصادر، ج۲، ص۲۴۳.)] این خواسته، با مخالفت یکی از حاضران مواجه شد و وصیت پیامبر ناگفته ماند. یکی از حاضران گفت: پیامبر هذیان میگوید و کتاب خدا ما را بس است. [إن نبی الله لیهجر؛ پیامبر خدا هذیان میگوید.(ابن سعد، الطبقات الکبری، دارالصادر، ج۲، ص۱۸۷.)
إن رسول الله یهجر؛ رسول خدا هذیان میگوید.(مسلم، صحیح مسلم، دارالفکر، ج۵، ص۷۶.)
ان الرجل لیهجر؛ این مرد هذیان میگوید.(اربلی، کشف الغمة، الشریف الرضی، ج۱، ص۴۰۲؛ ابن تیمیه، منهاج السنة، ۱۴۰۶ق، ج۶، ص۱۹.)
أهجر رسول الله؟؛ آیا رسول خدا هذیان گفت؟(ابن تیمیه، منهاج السنة، ۱۴۰۶ق، ج۶، ص۲۴.)
ما شأنه؟ أهجر؟ استفهموه؛ او را چه شده؟ آیا هذیان گفت؟ از او بپرسید.(رک: بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۲۲ق، ج۶، ص۹؛ نووی، صحیح مسلم بشرح النووی، ۱۴۰۷ق، ج۱۱، ص ۹۳.)
إنّ النّبی قد غلب علیه (غلبه) الوجع و عندکم القرآن حسبنا کتاب الله؛ درد بر رسول خدا غالب شده، قرآن نزد شماست و کتاب خدا ما را بس است.(رک:بخاری، صحیح البخاری، ۱۴۲۲ق، ج۶، ص۹، ج۷، ص۱۲۰؛ نووی، صحیح مسلم بشرح النووی، ۱۴۰۷ق، ج۱۱، ص۹۰.)] سپس میان اصحاب اختلاف افتاد. پیامبر با مشاهده اختلاف اصحاب از آنان خواست از نزد او بروند. بیشتر منابع شخص مخالفتکننده با پیامبر را، خلیفه دوم معرفی کردهاند[۱] اما برخی منابع به نام وی اشاره نکردهاند.[۲]
بنابر نظر علمای شیعه، پیامبر(ص) میخواست با حدیث دوات بر جانشینی امام علی(ع) پس از خود تأکید کند. اما برخی از حاضران به این امر پی بردند و مانع آن شدند.[۳] خلیفه دوم نیز در گفتوگویی که میان او و ابن عباس نقل شده، تصریح میکند که: پیامبر(ص) در بیماریاش میخواسته نام علی(ع) را برای خلافت پس از خویش به زبان بیاورد ولی من از روی دلسوزی نسبت به اسلام و حفظ آن، مانع شدم.[۴]
بر اساس نقل ابن عباس که در صحیح بخاری آمده است این واقعه در روز پنجشنبه رخ داده است [۵] و به همین مناسبت آن را رزیه یوم الخمیس یا فاجعه روز پنجشنبه می خوانند.
منابع
این ماجرا با جزئیات و عبارات متفاوتی در منابع روایی و تاریخی شیعه و سنی آمده شده است. کتابهای صحیح بخاری،[۶] صحیح مسلم،[۷] مسند احمد،[۸] سنن بیهقی[۹] و طبقات ابن سعد[۱۰] از منابع اهل سنت، الارشاد[۱۱] و اوائل المقالات[۱۲] الغیبة نعمانی[۱۳] و المناقب ابن شهر آشوب[۱۴] از منابع شیعی آمده است.
✳️ نیرنگ ملکه انگلیس در احترام به بتپرستی!
🔻 شما مقایسهای كنید میان كار #ابراهیم بتشکن و همچنین كار #رسول_اكرم(ص) از یك طرف و كار #ملكه_انگلستان از طرف دیگر. پیامبر بعد از فتح مكه بهعنوان #آزادی_عقیده بتها را باقی نگذاشت و تمام بتها را از بین برد زیرا این بتها سمبل #اسارت_فكری مردم هستند. صدها سال بود فكر این مردم، اسیر این بتهای چوبی و فلزی بود كه به كعبه آویخته بودند. پیامبر تمام این بتها را در هم ریخت و واقعا مردم را از خرافات آزاد كرد.
❌ حال شما این کار را مقایسه كنید با این كه ملكه انگلستان در سفر به هند وقتی میخواست به تماشای یك بتخانه برود، مردم عادی وقتی میخواستند داخل صحن بتخانه شوند كفشهایشان را میكَندند، او هنوز به صحن نرسیده و خیلی قبل از رسیدن به صحن، كفشهایش را به احترام بتها كَند و از همهی آن بتپرستها مؤدبتر مقابل بتها ایستاد و به آنها احترام کرد. یك عده هم گفتند ببینید ملکه روشنفكر چقدر به عقاید مردم احترام میگذارد! آنها نمیدانند این نیرنگ استعمار و فریب بزرگ ملکه است. درحقیقت این کار ملکه، احترام به #اسارت است. احترام ملکه انگلیس به بتپرستی، احترام به #جهل است. به اسم احترام به آزادی، جهل و خرافات را ترویج میکند. همین بتخانهها هستند كه هند را به زنجیر كشیده و رام استعمارگر كردهاند. آن احترام ملکه انگلیس احترام به آزادی نیست، خدمت به استعمار است.
📚مجموعه آثار #شهید_مطهری| جلد۲۴
📖 ص ۱۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تو اعتراضات خیابانیشون پسرها، باعث آزار دخترهاشون میشن و دعواشون میشه. اینا همچین آدمای حامی حقوق زنانی هستن، چشم و دل پاک
واجب است بر همه ما، بر همه شما که اگر توطئهای دیدید و اگر رفت و آمد مشکوکی را دیدید، خودتان توجه کنید و اطلاع بدهید.
یک بیچارهای به من نوشته بود که شما که گفتید که همه اینها باید تجسس بکنند یا نظارت بکنند، خوب، در قرآن میفرماید که: وَ لا تَجَسَّسُوا. (1) راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما قرآن حفظ نفس آدم را هم فرموده است که هر کسی باید لا تَقْتُلُوا انْفُسَکُمْ. (2) این اشکال را به سیدالشهدا بکنید. وقتی که اسلام در خطر است، همه شما موظفید که با جاسوسی حفظ بکنید اسلام را. وقتی که حفظ دماء مسلمین بر همه واجب باشد، اگر - فرض کنید که - حفظ جان یک نفر مسلمانی، حفظ جانش وابسته [به] این است که شما شرب خمر کنید، واجب است بر شما، دروغ بگویید، واجب است بر شما.
احکام اسلام برای مصلحت مسلمین است، برای مصلحت اسلام است، اگر ما اسلام را در خطر دیدیم، همهمان باید از بین برویم تا حفظش کنیم. اگر دماء مسلمین را در خطر دیدیم، دیدیم که یک دسته دارند توطئه میکنند که بریزند و یک جمعیت بیگناهی را بکشند، بر همه ما واجب است که جاسوسی کنیم. بر همه ما واجب است که نظر کنیم و توجه کنیم و نگذاریم یک همچو غائلهای پیدا بشود. حفظ جان مسلمان بالاتر از سایر چیزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است. این حرفهای احمقانهای است که از همین گروهها القا میشود که خوب، جاسوسی که خوب نیست! جاسوسی، جاسوسی فاسد خوب نیست، اما برای حفظ اسلام و برای حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است.
ما الآن یک امانتی در دستمان است و آن اسلام است. عذر نداریم به اینکه ما بنشینیم کنار، بگوییم دیگران بروند حفظش کنند. امانت مال دیگران نیست. این امانت، امانتی است که خدا پیش [ما نهاده]، برای همه ما هست، نگهدارش همه ما هستیم، نمیتوانیم
(1)- سوره حجرات، آیه 12: «در کارهای پنهانی یکدیگر جستجو مکنید».
(2)- سوره نساء، آیه 29: «خودتان را مکُشید».
صحیفه امام خمینی » جلد 15 » صفحه 116
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نظر صریح و شفاف امام خمینی ره درباره آزادی های غربی و بی ححابی
«داغترین جای جهنم برای کسانی در نظر گرفته شده که در مواقع بحرانهای بزرگ اخلاقی بیطرفی پیشه میکنند.»
📚📖 کمدی الهی، دانته آلیگیری
وقتی آمریکا با توئیترش با شماست،
اسرائیل با هاآرتص و ارتش ۸۲۰۰ اش با شماست،
اروپا با بی بی سی اش با شماست،
عربستان با اینترنشنالش با شماست،
مریم رجوی با منافقین آلبانی نشین اش با شماست،
سلبریتی های بیسوادی با شماست،
اما باز هم نمیتونید جمهوری اسلامی رو شکست بدید.
پس یقین بدونید که:
خدا با شما نیست !
تاریخ تفکر تمدن
بازنشر شایعه پيامبر خدا : برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را میشنود (بدون تحقیق) برای د
🔴«مدیریت امیال» راهی برای «مدیریت افعال»؛
🔹بحثی بنیادین درباره ضرورت کنترل فضای مجازی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتخابهای آدمیان به شدت متأثر از «شوقها» و میلها و مطلوبات آنهاست. حتی برخی از فیلسوفان معتقدند علت غایی انتخابها و افعال آدمیان، «میل و علاقه به نتیجه مطلوب» است!
بنابراین کسی که بتواند امیال فرد، گروه یا جامعهای را مدیریت کند، در واقع انتخابها و رفتارهای آنها را نیز مدیریت میکند.
دنیای غرب با ابزارهای رسانهای مدرن، از فیلمهای هالیودی گرفته تا شبکههای ماهوارهای و شبکههای مجازی مثل تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و ... به صورتی پیوسته در حال شکلدهی و جهتدهی به «امیال» و «مطلوبات» مخاطبان جهانی خود است.
قدرت شگفتآور این رسانهها در میلسازی را میتوان در تعدادی از جوانان ایرانی به عنوان قربانیان این ابزارها مشاهده کرد. عفت و حیا و غیرت و حجابی که نه تنها «اقتضای فطرت پاک انسانی» است؛ که ریشههایی هزاران ساله در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نیز دارد، در طول سه دهه چنان تغییراتی پیدا کرده است که عدهای علناً میل به «بیغیرتی» و «بیحیایی» و حتی «بیناموسی» پیدا کرده و با افتخار از برهنگی خود یا دختران و همسران و خواهران خود برهنه خود فیلم و کلیپ هم تهیه میکنند و در گسترهای جهانی منتشر میکنند!
راه درست مواجهه با چنین فضایی و احیای فطرت پاک الهی در دلها، «صرفاً» تبلیغ و ترویج عفت و حیا و غیرت و حجاب نیست؛ بلکه عوامل مخرب و انحرافی را هم باید تحت کنترل خود گرفت. بلکه کنترل راههای انحرافی منطقاً و عقلاً مقدم بر تبلیغ و ترویج و ارشاد است. به تعبیر اخلاقیان و عارفان، «تخلیه» مقدم بر «تحلیه» است:
ما در این انبار گندم میکنیم
گندم جمع آمده گم میکنیم
می نیندیشیم آخر ما بهوش
کین خلل در گندمست از مکر موش
موش تا انبار ما حفره زدست
و از فنش انبار ما ویران شدست
اول ای جان دفع شر موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
🔻 تا مدیریت فضای مجازی کشور ما در اختیار سختافزارها و نرمافزارهای غربی باشد، نه تنها شاهد بهبودی در اخلاق اجتماعی و شهروندی مردم نخواهیم بود که روز به روز با اوضاعی بدتر و آشفتهتر و مدیریتناپذیرتر مواجه خواهیم شد.
🔻مع الاسف علیرغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، دستگاههای مسؤول تاکنون آنگونه که شایسته است وظیفه خود را در صیانت از حقوق عامه و صیانت از دین و اخلاق و عفت عمومی در #فضای_مجازی انجام ندادهاند؛ اکنون بهترین فرصت برای این کار است. راههای نشر و انتشار بیحیایی و بیغیرتی و بیدینی را یک بار برای همیشه قاطعانه مسدود کنید. دستکم هزینهکرد بیتالمال مسلمین را برای تسهیل فعالیتهای دینستیزانه دشمنان ممنوع کنید.
🔷به جوانان انقلابی و مراکز دانشبنیان میدان دهید، خواهید دید که در کوتاهترین زمان، ابزارهایی به مراتب بهتر و کارآمدتر از واتساپ و اینستاگرام و امثال آن تولید خواهند کرد و مردم ما و بلکه بسیاری از کشورهای دیگر از منافع انسانی این ابزارها بدون مبتلا شدن به اصناف آسیبها، بهرهمند خواهند شد.
احمدحسین شریفی
🟠 پژوهشگران: کاربران محتواهایی را بازنشر میکنند که حتی خودشان هم نخواندهاند!
🔺 گاهی اشتراکگذاری برخی مقالههای علمی باعث میشود فالورها و دوستان فرد در شبکههای اجتماعی تصور کنند وی دانشی در آن زمینه دارد یا مطلب را مطالعه کرده و حالا به اشتراک گذاشته است.
🔹 نتایج بررسی انجام شده نشان می دهد، تنها ۵۱ درصد افرادی که مطلبی را به اشتراک میگذارند، خودشان آن را خواندهاند.
🔸 ۲۶ درصد معمولا تنها بخشی از محتوای به اشتراک گذاشته شده را مطالعه کرده و در کمال تاسف ۲۲ درصد نیز تنها تیتر و چند سطر از آن مطلب را عموما مطالعه میکنند ولی ترجیح میدهند محتوایی را که خودشان آن را به صورت کامل نخواندند با دیگران به اشتراک بگذارند.
منبع: پایگاه خبری دیجیاتو
https://dgto.ir/2rbp
✅ #مقاله
چگونگی و چرایی بازگشت به جاهلیّت در جامعه پس از پیامبر(ص)
نویسنده: جواد سلیمانی
بر اساس شواهد روایی و تاریخی، پس از رحلت پیامبر(ص) باورها و اخلاق دوران قبل از بعثت، بار دیگر با لباسی نو، ظهور کرد و بهتدریج بر فرهنگ اسلامی امت پیامبر چیره شد. سؤال این است که بازگشت به دوران جاهلیّت چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ با نگاهی تحلیلی به تاریخ بهدست میآید که این روند در گام نخست با ابراز مخالفت نسبت به احکام صادره از سوی رسول خدا(ص) آغاز شد و سپس با انکار مسأله جانشینی منتصب الهی پس از رسول خدا(ص) ـ که منجر به روی کارآمدن حاکمان غیر اسلامی گردیدـ دنبال شد.
رفتهرفته لغزش خواص به سمت دنیاگرایی و ارزشگریزی، وسعت و عمق یافت تا اینکه این لغزش به سمت دنیاگرایی و عبور از ارزش ها به توده مردم منتقل گردید. در ادامه همین روند بود که نسبت به اجرای حدود الهی، تقسیم عادلانه بیتالمال، مبارزه با اشرافیگری و تکلیف خود در مورد خطر نفوذ عناصر غیرخودی و دشمنان نقابدار در بدنه حاکمیت جامعه اسلامی تساهل نمودند...
👉 https://b2n.ir/k29751
#مقاله
پيروزى نظريه حاكميت قريش و پيامدهاى آن در تاريخ اسلام
نویسنده: حجت الاسلام مهدی پیشوایی
به دليل اهميت و جايگاه ولايت و رهبرى امت و ضرورت تداوم راه پيامبر اسلام پس از در گذشت او، آن حضرت از همان سال هاى آغازين بعثت تا پايان عمر، به امر و اراده الهى و در مناسبت هاى مختلف و فواصل زمانى متعدد، چه در مكه و چه در مدينه، مسئله امامت و جانشينى را مطرح مى كرد و توجه مسلمانان را به اين امرِ خطير و انتخاب شخصيت لايق براى تصدى آن جلب مى كرد و به منصوص بودن جانشينى تأكيد مى ورزيد.
طرح مسئله و صايت و خلافت اميرالمؤمنين على(عليه السلام) در جريان دعوت خويشاوندان، بيان حديث منزلت، اعلام عمومى اين مسئله در غدير، تصميم بر نوشتن وصيت نامه در واپسين روزهاى حيات ـ به رغم آن كه عملى نشد!ـ نمونه هايى از سلسله كوشش هاى پيامبر اسلام در اين زمينه به شمار مى رود.
اما پس از رحلت آن حضرت و ماجراى سقيفه، حوادث، عملا به گونه اى ديگر رقم خورد و ديدگاه ديگرى در مورد جانشينى پيامبر به اجرا گذاشته شد كه جنبه انتخابى و عرفى داشت. در سقيفه، ابوبكر براى اثبات صلاحيت مهاجران (قريش) براى احراز خلافت، به حديث الأئمة من قريش استناد كرد و با اين استدلال، انصار را از دايره صلاحيت جانشينى پيامبراسلام(صلى الله عليه وآله) بيرون راند...
👉 https://b2n.ir/q81480
✅ #مقاله
خاورشناسان و حادثه سقیفه
نویسنده: دین محمد حکیمی
پس از رحلت حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم،امت اسلامی بر سر جانشینی ایشان دچار اختلاف و دو دستگی شدند و هر گروهی به فکر ریاست و خلافت افتادند. در این میان،یکی از مجموعههایی که خیال قبضه کردن خلافت را در سر میپروراند،اعضای شورای سقیفه بودند که پس از در گذشت پیامبر تشکیل شد.در این شورا،تعداد اندکی از بزرگان به اصطلاح صحابه،حضور داشتند که تمام فرمودهها و سفارشهای رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم نسبت به علی علیه السلام را نادیده گرفتند و به فراموشی سپردند و حتی او را در محفل خویش خبر نکردند.
اعضای سقیفه در روز غدیر خم،به این کار شوم تصمیم گرفتند و برای خلافت ابو بکر،ادلههایی مانند امام جماعت بودن به جای رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم، کهنسالترین بودن،داشتن جایگاه نسبی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم(پدر زن)و غیره را مطرح میکردند.خاورشناسان نیز به دلیل استفاده از منابع اهل سنت و تحلیل و دیدگاه آنان،اینگونه مباحث و رویکردها را در کتابها و پژوهشهای خود آوردهاند. در این مقاله،سعی شده تا دیدگاه خاورشناسان در زمینه رویکرد سیاسی و رهبری امت اسلامی پس از رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم کرده و اینکه خلافت چگونه روند خود را طی کرده و چه رویکردهای منفی بعد از رحلت خاتم انبیا صلی الله علیه و اله و سلم در پی آورده،بررسی شود...
👉 https://b2n.ir/855687
✅ #مقاله
سقیفه در تاریخنگاری بلاذری با تأکید بر أنساب الأشراف
نویسنده: صدرالله اسماعیل زاده و نعمت الله صفری فروشانی؛
سقیفه، مهمترین رویداد تاریخ اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص)، در منابع تاریخی از جایگاه خاصی برخوردار است و ابعاد مختلف آن، تحقیقات علمى فراوانى را به خود اختصاص داده است. در بررسی این جریان، نگاه دقیقتر به گزارشهای مورخان اوّلیه، اهمیتی ویژه دارد. بلاذری (279ق) در أنساب الأشراف کوشیده است آثار محدثان و اخباریان قدیم را به صورت گسترده گرد آورد و به ضبط و ثبت اخبار سقیفه بپردازد.
این نوشتار، با روش تحلیل محتوا به کالبدشکافی گزارشهای بلاذری درباره سقیفه دست زده و بر آن است با شکستن قالبهای کلیشهای گزارشهای تاریخی، به مغز و جوهر کلام یا همان معارفی که اندیشه مورخ را شکل داده و در نوشتههای او بازتاب یافته است، دست یابد. یافتههای این پژوهش، حاکی از آن است که بلاذری جریان سقیفه را با شرح بیشتری نسبت به مورخان همروزگارش چون ابن هشام (213یا218ق)، محمد بن سعد (230ق) و یعقوبی (284ق) نگاشته و با نگاه کلیتری به این حادثه پرداخته است. وی با این که بر مذهب اهلسنّت بود، روایات مخالف جانشینی ابوبکر را نیز بیان کرده و گزارشی از برخی منازعات سقیفه را نیز آورده است. چنین برمیآید که وابستگی بلاذری به خلفای عباسی، در این رویکردِ او به موضوع سقیفه، نقشی مهم داشته است.
👉 https://b2n.ir/z33952
#مقاله
بازکاوی نقش قبائل قریش در جهت کسب قدرت با تاکید بر جریانات فتح مکه تا سقیفه
نویسنده: روح الله صمدی؛
قبایل قریش پس از فتح مکه و شکست در مقابل پیامبر(ص) به منظور بازیابی دوباره قدرت به تغییر رویکرد سیاسی دست زدند. این تغییر و تحول در نحوه عملکرد آنان در درون جامعه اسلامی بخصوص در بازه زمانی فتح مکه تا جریان سقیفه قابل بحث و بررسی است.
این نوشتار عهدهدار بررسی شرایط سیاسی قریش و اتفاقاتی است که در این برهه از تاریخ روی داده است. به رغم اینکه بحث از وقایع پس از رحلت پیامبر(ص) متاثر از پیشزمینههای فراوانی است که حتی شامل دوران پیش از بعثت نیز میباشد، این برهه از تاریخ که قریش به همراهی و تسلیم در مقابل پیامبر(ص) وادار شد، در تاریخ اسلام نقطه عطفی است که اتفاقات آن در سرنوشت امت اسلامی تاثیر مستقیم نهاد.
👉 yun.ir/owuzz6
✳️ پیامبر همه جهانیان
استاد احمد عابدی:
💠 تقریباً در این صد سال اخیر اشتباهی در کتابهای فرهنگی ما رخ داده که گفته می شود پیغمبر اسلام. اما تا قبل از این قرن اخیر هرکتابی چه عربی و چه فارسی در مورد پیغمبر اکرم نوشته شده همه تعبیر ها، رسول خداست.
💠 قرآن کریم هرجا از پیامبر اکرم یاد می کند بعنوان رسول الله یاد می کند. "لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الحسنه" و روایات نیز همیشه می گوید رسول الله. در واقع پیغمبر خداست .
💠 حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) پیامبر همه جهانیان است و تنها پیامبر مسلمانان نیست و به کار بردن تعبیر «پیامبر اسلام» درست نیست و این واژه ساخته غربی ها است.
💠 انگلیسیها چون پیامبر(ص) را قبول نداشتند و نمیخواستند ایشان به عنوان پیامبر(ص) همه بشریت معرفی شود این تعبیر را درست کردند و در یک قرن اخیر بر سر زبانها انداختند. در حالی که پیغمبر برای همه بشریت آمده است و مسلمان و غیر مسلمان ندارد.
💠 در طول 13 قرن بعد از اسلام در هیچ نوشتهای از بزرگان دین و یا تعابیرشان، تعبیر پیامبر اسلام به کار نرفته و مسلمانان همه حضرت محمد(ص) را با عنوان رسول الله و پیامبر خدا میشناسند
🔷 اما انگلیسیها برای پیش برد اهداف ضد اسلامی خود این تعبیر را درست کردند و متأسفانه در میان ما هم رواج یافته است.
💥اسرار پشتپردهای از کودتایسقیفه و هجوم به خانۀ امیرالمومنین(ع)
✔️ استاد علی ابوالحسنی (منذر) مورخ 🔻
🔹شما فکر میکنید، سقیفۀ بنی ساعده فقط طرحی برای تغییر حکومت و تحول سیاسی بود؟ یعنی سقیفه تنها به دنبال تغییر خلافت و حکومت از یک شخص به شخص دیگر بود؟ خیر. ماجرا خیلی عمیقتر از این حرفهاست.
🔹شما اگر حوادث بعد از مصیبت فقدان پیامبر (ص) را به دقت مطالعه کنید، می بینید که سقیفه و هجوم به خانه امیرالمومنین (ع) امتداد یک جریان بود که برای کشتار، نسل کشی و نابودی نسل پیامبر (ص) و تمامی فرزندان پاک ایشان طراحی شده است. اصلاً به آتش کشیدن خانۀ مولا و آن حملۀ عجیب و غریب صورت عادی ندارد؛ میخواستند نسل سوزی کنند و تشیع را برای همیشه نابود کنند لذا موقع آتش زدن خانه وقتی آن فرد گفت خانه را با اهلش به آتش میکشم، به او گفتند حتی اگر فاطمه باشد، چنین میکنی؟ پاسخ داد: وإن ... حتی اگر فاطمه زهرا باشد، خانه و اهلش را آتش میزنم.
🔹در مقام عمل هم اگر چه امیرالمؤمنین (ع)،با حفظ مصالح، وصایای پیامبر (ص) و زمینههای لازم را برای حفظ اسلام و تشیّع، رعایت کردند و سقیفه، در آن برهۀ طوفانی به نسل کشی اولاد پیامبر به طور کامل نرسید، اما به هر حال دشمنان، تنها دختر و یادگار پیامبر (ص) را به شهادت رساندند، و حق آلالله را غصب کردند، و بعد با قتل محسن بن علی (ع)، یک سوم سادات را از بین بردند.
🔹شما اگر پرونده سقیفه و کودتاچی های سقیفه و دار و دسته آنها را باز کنید، میبینید از ابتدا سیاست و مرامشان همین بوه است. و این جریان از بام تا شامِ تاریخ به دست طواغیت، همین برنامه را بر ضد شیعه اجرا کرده است... اینجا محسن بن علی (ع) و در کربلا، طفل شیرخوارۀ سیدالشهداء (ع) را به آن وضع فجیع کشتند...
🔹کربلا قرار بود همه را قتل عام کنند... لذا دو مقطع خیلی به اهل بیت(ع) سخت گذشت: یکی مصیبت پیامبر (ص) که دشمنان انتظار کشیدند تا با رفتن او، فوراً به اهل بیتش حمله و کار را یکسره کنند. یکی شهادت امام حسین (ع) بود که تا او را به قتل رساندند، به حریمش حمله کردند و خیمهگاهش را به آتش کشیدند و بعد از غارت و تاراج، به این زن و فرزندان بیگناه جسارتها کردند که زبان از بیانش عاجز است...
🚩 سقیفه بنی ساعده؛ امروز
👈 عمال آل سعود بر روی تابلو نوشته اند: «این مکان شاهد یک رویداد بزرگ تاریخی بود»!
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ آلسعود و بزرگداشت سقیفه
🔺 ببینید چگونه سقیفه بنی ساعده به دست آل سعود آباد شد اما بقیع و مکانهای تاریخی مدینه، یکی یکی تخریب میشود.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
☑حساب فارسی وزارت خارجه آمریکا همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام نظرسنجی معناداری در صفحه توییتر خود در مورد میزان رضایت مردم از تحقق وعده های حضرت امام (ره) به دنبال آن بود که با نتیجه مشخصی که از این نظرسنجی به دست می آورد همچون گذشته به تخریب و سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان ایران بپردازد که با شکست مواجه شد.
☑ ولی همین نظرسنجی را هم قبول نکردند و دوباره در کانال تلگرامی نظرسنجی را تکرار کردند و باز بالای ۵۰ درصد گزینه بله را انتخاب کردند.
48.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تکنیک های لو رفته استعمار برای غارت دنیا
مامور پروژه ی براندازی ایران:
🔻«باید کاری کنیم که افکار عمومی کشور ها خودشان کشور را در اختیار ما قرار دهند و ما را دشمن نبینند»
‼️«هنر جنگیدن این است که اصلا مبارزه ای انجام ندهید و بجای آن همه ی ارزش های کشور دشمن را تغییر دهید»
♻️چهار مرحله ی بر اندازی هر کشور به روایت مسئول پروژه ی براندازی ایران
1⃣ تضعیف روحیه یک نسل از کودکان و نوجوانان با ترویج خود کم پنداری
2⃣ بی ثبات سازی روابط نهادهای حاکمیتی و بی اعتمادی اجتماعی
3⃣ ایجاد بحران
4⃣ جنگ داخلی و بعد اشغال نظامی
🔻تکنیک هایی که امروز نتایج آن را در اغتشاشات با چشم میبینیم.
‼️الان مشخص میشه چرا کار اغتشاشات دست دهه هشتادی ها افتاد.
🔻دشمن برای ایجاد وضعیت امروز و بهره برداری از آن ده ها سال با همه ی وجود تلاش کرده
دشمن را دست کم نگیریم.
🔴گزارش واشنگتن پست درباره شلیک و قتل ۲۵۰ زن بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ توسط پلیس #آمریکا با تیتر:
🔻"از سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۵۰ زن به ضرب گلوله پلیس کشته شدهاند"
🔹آیا کشوری که هرهفته به طور میانگین یک زن را به ضرب گلوله میکشد حق اظهار نظر درباره ایران را دارد؟
👤 فواد ایزدی Foad Izadi
☑به گزارش یورونیوز نتایج یک تحقیق در ایالات متحده حاکی از آن است که حدود نیمی از از خانوارهای ساکن این کشور قادر به فراهم کردن مایحتاج اصلی زندگی از قبیل غذا، مسکن، آموزش، نگهداری از کودکان، حمل و نقل، تلفن همراه و بهداشت نیستند.
☑براساس یافتههای محققان شرکت کننده در این پروژه موسوم به «پروژه یونایتد وی آلیس» قریب به ۵۱ میلیون خانوار در ایالات متحده درآمد کافی برای تامین نیازهای اساسی خود ندارند.
☑پروژه یونایتد وی آلیس (The United Way ALICE Project) یک طرح تحقیقاتی در مورد درآمد و وضعیت معیشتی مردم آمریکا است که به کمک موسسه غیرانتفاعی یونایتد وی به اجرا درآمده است.
☑در این تحقیق برآورد شده است که حدود ۴۳٪ از خانوادههای آمریکایی که در ایالتهای مختلف این کشور ساکن هستند قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند.
☑بارها با ایرانیان ساکن آمریکا صحبت کرده ام ولی هیچ اطلاعی از این مسائل ندارند و در بایکوت خبری کامل به سر میبرند.
☑ میخواهند براندازی کنند و این مدل را پیاده کنند مدلی که نصف ملتش گشنه است.
✅ #شیخ_فرهاد_فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑ به صراحت میگویند ما دنبال لخت شدن و بی ناموسی هستیم. اینا غیرت ایرانی را چجوری از بین بردند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎙رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۱/۴/۷
"یکی از حقوق عمومی مردم همین است که #امنیت_روانی داشته باشند.
هرچند وقت یکبار و یا حتی هرچند ساعت یکبار، یک شایعهای، یک دروغی، یک حرف هراسافکنندهای را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در #فضای_مجازی منتشر میکند، مردم را نگران و ذهن انها را خراب میکند!
یکی از وظایف قوهی قصاییه برخورد با این موارد است... از قوانین موجود استفاده کنید، اگر هم قانون ندارید، سریع تهیه کنید"
⭕️ شک عایشه در نبوت پیامبر اکرم (ص)
👈 عایشه خطاب به پیامبر خدا (ص) گفت: الست تزعم انک رسول الله؟ آیا تو همان کسی نیستی که خیال میکنی پیامبر خدا هستی؟ پس چرا عدالت را رعایت نمیکنی؟
(در کتاب فتح الباری فی شرح صحیح البخاری آمده، سند روایت حسن است)
📚 منبع از کتب اهل سنت: سمط النجوم العوالی فی أنباء الأوائل والتوالی.ج1 ص451. ط دار الکتب العلمیة
http://eitaa.com/monzer_ir
temp2835492545091879692content.pdf
2.66M
● نسخه PDF
📚مجموعه مقالات همایش سبط النبی ؛ حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام | جلد 1⃣
✍ مجمع جهانی اهل البیت
http://eitaa.com/monzer_ir