10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب:
📍حتی مسئول اسرائیلی اعتراف کرد که این وضع ما در مقابل حماس است، با ایرانی که 500 هزار موشک دارد چه میخواهیم بکنیم؟
🔻چرا همه کشورها برای میانجی گری فعال شدهاند؟ مطمئن باشید کسی نگران مردم فلسطین نیست، همه از سرنوشت اسرائیل ترسیده اند...!
👈خلاصه جنگ شمشیر قدس:
۱. صهیونیستهای افراطی میخواستند به بیت المقدس حمله کنند و رژیمشان هم در ادامه آواره سازی مسلمانان، شروع به تخلیه منطقه شیخ جراح در کرانه باختری( رنگ سبز سمت راست نقشه) نمودند
۳. مقاومت در غزه(رنگ سبز کوچک سمت چپ تصویر)اعلام کردند که اگر این اتفاق هارو متوقف نکنید ما ساکت نمی نشینیم
۴. مردم بی دفاع سمت کرانه باختری مدام شعار #اقدام_مقاومت سر میدادند
۵. صهیونیستها اقدامات خود را انجام دادند!!! و مقاومت در غزه شروع کرد
۶. صهیونیستها برای مهار مقاومت که سالها در محاصره شدید بود بصورت همه جانبه و شدید، از زمین و آسمان و دریا با همه تجهیزات نظامی حمله کردند
۷. مقاومت #در_کمال_ناباوری حملات موشکی و راکتی خود را آغاز کرد
۸. صهیونیستها که احتمال وجود این سلاح ها رو نمیدانند به زعم اینکه این سلاحها تمام و دست مقاومت برای دفاع خالی خواهد شد ادامه دادند
۹. اما هر روز شاهد رونمایی و استفاده از تجهیزات بیشتر و جدیدتر مقاومت شدند از راکتهای ساده به موشکهای نقطه زن #قاسم تا پهپاد شناسایی و انتحاری
۱۰. آمریکا از طریق پایگاه خود در آلمان!! تجهیزات فوق پیشرفته به اسراییل فرستاد
۱۱. مقاومت هم هر روز حملات خود را بیشتر کرد و در برابر حملات دیوانه وار صهیونیستها مقاومت جانانه کردند
۱۲. بیش از ۷۰ درصد صهیونیستها این ۱۱ روز در پناهگاهها بسر میبردند و تنها با تعیین زمان #از_سوی_غزه یکی دو ساعتی برای هوا خوری بیرون می آمدند
۱۳. آخرش هم رژیم صهیونیستی که به غلط کردن افتاده بود آتش بس یک طرفه اعلام کرد و مفتضحانه از مواضع خودش عقب نشست
✍محمود باقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنگ قبری متفاوت به شکل گوشی آیفون
@ttt1400
🛑 آنچه باید درباره #پروپاگاندا یا #تبلیغات_سیاسی بدانید
پروپاگاندا یعنی چه؟
گونهای ارتباط است که در آن، اطلاعات #هماهنگ و #جهتدار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده میشود.
#پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات غیر جانبدارانه، در اصلیترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است.
در این راستا، اغلب اوقات، واقعیتها به طور #گزینشی بیان و بازنمایی میشوندتا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.
🔻روش های رایج برای موفقیت پروپاگاندا
#برچسب_زدن: برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه.
#شعار_های_فریبنده: دادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی.
#حمله_شخصی: حمله کردن به شخصیت فرد؛ اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
#تکرار: تکرار بی وقفه یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود.
#توسل_به_اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است.
#دروغ_بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آنقدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شویم با نمونه های پروپاگاندا بیش از پیش مواجه خواهیم شد. از حالا به گفتمان ها و دو قطبی ها دقت کنیم.
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شورای نگهبان در کشورهای دیگر!
آیا شورای نگهبان فقط مخصوص ایران هست؟ بقیه کشورها هر کسی بخواد، با هر میزان از فساد و ناکارآمدی، میتونه وارد انتخابات بشه؟
این فیلم ساز و کار کشورهای خارجی برای حفاظت از کشورشون در برابر خائنین و افراد ناکارآمد که قصد ورود به انتخابات رو دارن نشون میده!
@ttt1400
در قرن نوزدهم میلادی با شکل گرفتن حکومت های دموکراتیک ومردم سالار مبتنی بر نظریه تفکیک قوا ,برای حفظ استقلال این قوا از یکدیگر و پایبندی به قانون اساسی , رویکرد نظارتی برای پاسخگو کردن قوای دیگر حکومتی در برابر اعمال ورفتار وکارکردشان مطرح شد تا نمایندگان مجالس قانون گذاری در چارچوب صلاحیت ها ومسیولیت هایشان در برابر مردم ونهاد های اساسی حکومتی پاسخگو باشند بنابراین نهادهای نظارتی که وابستگی به قوای دیگر نداشته باشد ومستقل عمل نماید را تاسیس نمودند. که وظایف این نهاد ها علاوه بر نظارت بر سایر قوا ی حکومتی حل اختلافات بین آنها وارایه نظریات مشورتی وهمپنین مانع از تصویب قوانیین مغایر با قانون اساسی بود و همچنین با نظارت بر نحوه انتخاب نمایندگان پارلمان وسایر قوا اجازه ورود به افراد ناصالح ومفسد وبد سابقه را برای تصدی نمایندگی مردم وهمچنین قرار گرفتن در راس قوای دیگررا ندهند واز خودکامگی ودیکتاتوری قوای حکومتی جلوگیری نمایند.لذا باید نهاد های دیگر حکومتی در مقابل آرا ونظرات این نهاد ها ی نظارتی تمکین نموده وبر آرا صادره از سوی این نهاد گردن بنهند. بنابراین این نهاد های نظارتی که حدود اختیاراتشان در کشورهای مختلف متفاوت و به اسامی گوناگونی هم خوانده میشوند بوجود آمدند .
چکیده مقاله: بررسی نظارت بر انتخابات مجلس ایران وفرانسه مقایسه نقش نظارتی شورای نگهبان ایران وشورای قانون اساسی فرانسه
غلامرضا مرادی نهاوندی - گروه حقوق عمومی ارشد و دکتری واحد اراک دانشگاه آزاد اسلامی اراک ایران
@ttt1400
با توجه به اینکه در اغلب کشورها، اجرای انتخابات در دست قوه مجریه است و دولت ها همواره خود، یک طرف اصلی در رقابت های انتخاباتی محسوب می شوند، لازم است نهادی مستقل از جناح های رقیب بر فرآیند برگزاری انتخابات نظارت کند . بر اساس اصل نود و نهم قانون اساسی، شورای نگهبان ، نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد. بنابر نظر تفسیری این شورا ، نظارت مذکور عام واستصوابی است. نظارت استصوابی اختصاص به قوانین نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان، قانون اساسی و حتی قوانین بعد از انقلاب ندارد، بلکه سابقه حقوقی این نظارت ها در ایران، به قوانین قبل از انقلاب بر می گردد .درباره قلمرو نظارت شورای نگهبان ، برخی نظارت شورای نگهبان را محدود به نظارت بر رأی گیری بدون دخالت در بررسی صلاحیت ها می دانند. بعضی بررسی صلاحیت ها را از وظایف وزارت کشور می پندارند و برخی با تفکیک نظارتاز تشخیص صلاحیت، تشخیص صلاحیت را خارج از وظایف شورای نگهبان، و بعضی دیگر آن را حق مردم می دانند. نظارت بر انتخابات از بررسی صلاحیت ها جدا نیست و نهاد ناظر حق نظارت کامل و استصوابی بر تمام مراحل انتخابات از جمله بررسی صلاحیت ها را دارد. وزارت کشور ناظر انتخابات نیست، بلکه مجری آن است. مردم نیز در بررسی صلاحیت ها وظیفه ای ندارند، بلکه از میان افراد صالح فرد اصلح را انتخاب می کنند.
چکیده مقاله بررسی حقوقی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات
سعید مقدس فخرآبادی - دانشجوی دکترای حقوق عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان
@ttt1400
در هر نظام حقوقي، تفسير قوانين و به ويژه قانون اساسي براي پاسخگويي به مسائل و ابهامات پيش آمده در اجراي قانون، ضروري و اجتناب ناپذير است، اما نهادهاي مفسر، در طول حيات تفسيري خود همواره از رويکرد واحد تفسيري پيروي نکرده اند. اين امر که مرجع صالح در تفسير يک قانون بر اساس چه رويکرد تفسيري اقدام به تفسير مي کند، بسيار مهم است، زيرا در هر رويکرد تفسيري، ابزار تفسيري و نتيجه حاصل از تفسير، متفاوت خواهد بود. به موجب اصل 98 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، شوراي نگهبان مرجع تفسير رسمي و لازم الاتباع قانون اساسي است.
هرچند اين نهاد از رويکرد واحدي در تفسير قانون اساسي متاثر نبوده، اما تاثيرپذيري وي از رويکرد متن گرايي و تفسير با نظر به مدلول الفاظ قانون اساسي نسبت به ساير رويکردها بيشتر بوده است.
چکیده مقاله: رويکرد تفسيري شوراي نگهبان به قانون اساسي در دوره نخست فعاليت
نویسندگان: نيكونهاد حامد*, اصغري شورستاني محمدرضا, آئينه نگيني حسين
⭕️ حمله به شورای نگهبان از غلط ترین کارهاست.
شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوقدان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه ای قابل اعتماد است چگونه انسان می تواند به راحتی این مجموعه را به غرض ورزی درباره برخی افراد متهم کند.
رهبر انقلاب
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
@ttt1400
امیرالمومنین علیه السلام:
«در دگرگونى اوضاع گوهر مردان شناخته مى شود».
فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ
@ttt1400
"چه کسانی نباید زمامدار و حکمران باشند؟"
امام علی علیه السلام در خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه می فرمایند:
شما دانسته ايد، كه سزاوار نيست كسى كه بر ناموسها و جانها و غنيمتها و احكام مسلمين ولايت دارد و پيشوايى مسلمانان بر عهده اوست، مردى "بخيل و تنگ چشم باشد" ، تا در خوردن اموالشان حريص شود،
و نيز، والى(حکمران) نبايد "نادان باشد" تا مردم را با نادانى خود گمراه سازد
و نبايد كه "ستمكار باشد" تا با ستم حق مردم را غصب و عطایای آنان را قطع کند؛
و نبايد از گردش ايام بترسد("ترسو باشد") تا گروهى را همواره بر گروه ديگر برترى دهد،
و نه كسى، كه در داورى "رشوه مى ستاند"، تا رشوه گيرنده حقوق مردم را از ميان برده و در بيان احكام و حدود الهى توقف نمايد.
و نه كسى، كه "سنّت را فرو مى گذارد" (به سنت عمل نمی کند) تا امّت را به هلاكت اندازد.
وَ قَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّهُ لَا يَنْبَغِي أَنْ يَكُونَ الْوَالِي عَلَى الْفُرُوجِ وَ الدِّمَاءِ وَ الْمَغَانِمِ وَ الْأَحْكَامِ وَ إِمَامَةِ الْمُسْلِمِينَ الْبَخِيلُ، فَتَكُونَ فِي أَمْوَالِهِمْ نَهْمَتُهُ،
وَ لَا الْجَاهِلُ فَيُضِلَّهُمْ بِجَهْلِهِ،
وَ لَا الْجَافِي فَيَقْطَعَهُمْ بِجَفَائِهِ،
وَ لَا الْحَائِفُ لِلدُّوَلِ فَيَتَّخِذَ قَوْماً دُونَ قَوْمٍ،
وَ لَا الْمُرْتَشِي فِي الْحُكْمِ، فَيَذْهَبَ بِالْحُقُوقِ وَ يَقِفَ بِهَا دُونَ الْمَقَاطِعِ،
وَ لَا الْمُعَطِّلُ لِلسُّنَّةِ فَيُهْلِكَ الْأُمَّة.