eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
153 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 هنوز هم هستند مردمانی در جهان که از جهالت رنج می‌برند و در گمراهی مطلق دست و پا می زنند آداب و رسوم هندوهای بت پرست برای جلب توجه خدایانشان جالب‌تر این که این جنایت‌ها و انحرافات و خرافات برای مجامع جهانی و سیاست‌مداران و مجامع حقوق بشری کوچک‌ترین اهمیتی ندارد ! حقوق بشر کودک آزاری
. آمار عجیب قربانیان زمستان سخت و تابستان داغ اروپا ♦️زمستان گذشته، ۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیه‌بندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینه‌های گرمایش، جان خود را از دست دادند. بیشتر از تلفاتِ ۵۹ هزار نفر کرونا در اروپا. این، گزارش نشریه Economist چاپ لندن بود. 🔹نشریه اکونومیست همچنین اواخر آذر پارسال، طرح «اروپای یخ زده» را بر صفحه اول خود نشانده و نوشت: «دنیا چگونه پشت اروپا را خالی کرد؟ آمریکا، اروپا را قربانی منافع خود کرد». ♦️در همین حال، گزارش شبکه CNN آمریکا حاکی از این است که تابستان سال گذشته،۶۲ هزار نفر در اروپا در اثر گرما جان باخته اند؛ باز هم افزون تر از آمار قربانیان کرونا در این قاره. 🔹"زمستان سخت" و "تابستان داغ اروپا" طی سال گذشته، مجموعا ۱۳۰ هزار نفر قربانی بر جای گذاشت. یعنی بیش از یک سوم شمار کشته های اوکراین، در جنگ ۱۷ ماهه با روسیه!
ناعالمانی که از گفتن «نمی‌دانم» ابا می‌کنند، مبادا به منزلت آنان نزد مردم لطمه بخورد 🔹گفت: «همه چيز را همگان دانند». چه كسى مى‌تواند ادعا كند كه هرچه مى‌توانيد از مسائل دينى از من بپرسيد تا جواب همه را به شما بدهم؟ بله، پيغمبر(ص) مى‌تواند ادعا كند، على(ع) مى‌تواند بگويد: «سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى». 🔸غير على(ع) هر كه مى‌خواهد باشد، توقع از او بی‌جاست. پس من بايد حد خودم را بشناسم. من فلان مسائل از مسائل دينى را ممكن است بدانم. خوب، آنچه را كه مى‌دانم همان را به مردم ابلاغ كنم. چيزى را كه نمى‌دانم، از من مى‌پرسند، باز مى‌خواهم به زور آن را بگويم. خوب، چيزى را كه نمى‌دانى چگونه مى‌توانى به ديگران بفهمانى؟! 🔹ابن الجوزى يكى از وعاظ معروف است. رفته بود بالاى منبرى كه سه پله‏ داشت. داشت براى مردم صحبت مى‌كرد. زنى از پاى منبر بلند شد مسئله‌اى از او پرسيد. او گفت: نمى‌دانم. زن، پررو بود، گفت: تو كه نمى‌دانى چرا سه پله از ديگران بالاتر نشسته‌اى؟ گفت: اين سه پله را كه من بالاتر نشسته‌ام به آن اندازه‌اى است كه من مى‌دانم و شما نمى‌دانيد. به اندازه معلوماتم بالا رفته‌ام. اگر به اندازه مجهولاتم مى‌خواستم بالا بروم بايد منبرى درست مى‌كردند كه تا فلک الافلاک بالا مى‌رفت. 🔸درباره شيخ انصارى مى‌گويند وقتى چيزى از او مى‌پرسيدند، اگر نمى‌دانست تعمد داشت بگويد نمى‌دانم، مى‌گفت: ندانُم ندانُم ندانُم. اين را مى‌گفت كه شاگردها ياد بگيرند كه اگر چيزى را نمى‏دانند ننگشان نشود، بگويند نمى‌دانم. 📙 استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۱۷۶
نرخ فقر از ۴۶٪ به ۲۷٪ باسوادی از ۳۶.۵٪ به ۸۸.۷٪ سهم نفت در درآمد کشور از ۷۵ به ۸٪ امید به زندگی از ۵۵.۸ به ۷۷.۳٪ تولیدناخالص داخلی از ۸۰٫۶ به ۹۳۹٫۳ میلیارد مرگ‌ نوزادان در هر ۱۰۰۰تولد از ۹۳.۳ فوتی به ۱۰.۵ فوتی آثار انقلاب اسلامی مردم ایران نشریه The Cradle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با شعار «زن مستقل و قوی» ازدواج نکردم و حالا .... ♦️افراط گرایی فمينيستی چه بر سر زنان غربی آورده است؟
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥 قدرت رسانه 📌🎞 مهمترین آسیب ابزار جنگ_شناختی... ❌👌فیلم بدون کلام است...
یکی از ایرانیان مقیم سوئد این مطلب رو استوری کرده بود که باید هزینه جشن گروه‌های دگرباشان جنسی رو از جیب‌شون بپردازند و این موضوع ظاهراً اونجا عادی هست. اینجا سر جشن عید غدیر که هویت شیعه به اون متصله، چقدر حرف درست شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅قابل توجه خود تحقیرهای داخلی... | هر باک بنزین در هلند چیزی حدود هفت میلیون تومان ما هزینه داره 🔻همیشه یکی از روش‌های مرسوم برخی خارج‌نشینان و غربزده‌ها برای دادن حس منفی به ایرانیان این بوده که فقط درآمدها رو بگن، در حالی که از هزینه‌ها و مالیات‌ها و قبوض حرفی نمی‌زنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش قابل‌توجه خبرنگار آمریکایی در برابر خودتحقیری یک ایرانی!
🔺اگر همین کار را حاکمیت ایران بکند و به واحدهای صنفی، باشگاههای فوتبال، ادارات و اماکن دولتی و خصوصی و سازمان ها دستور بدهد که حق استفاده از زبان انگلیسی را در تبلیغات محیطی، نام گذاری ها و برچسب ها و موارد دیگر ندارند هزار انگ امل بودن و عقب ماندگی می زنند. ▪️زبان رسمی یک کشور دژ دفاعی در برابر هجوم فرهنگی و نابودی فرهنگ هاست. نظم خوددساخته استعمارگران و گلوبالیسم به انحا مختلف به دنبال تسلط بر کشورهاست. حفظ و توسعه زبان فارسی را جدی بگیریم.
تاریخ؛۲۰ مرداد 📌 اعتراض گسترده مردم شیراز به جشن هنر شیراز 🔰 جشن هنر شیراز مراسمی بود که شهریور هرسال به منظور پیوند فرهنگ شرق و غرب بهم برگزار می‌شد ولی اکثر آن‌ها ضدملی و ضداخلاقی بودند. نمایش-رقص‌هایی که یا وقیحانه اجرا می‌شدند و یا بازیگرانشان به پوشش‌های حداقلی اکتفا می‌کردند. 🔰 کسانی که به عنوان هنرمند از آمریکا و کشورهای اروپایی برای شرکت در جشن هنر شیراز به ایران دعوت شده بودند، شامل رقاصه‌ها، فاحشه‌ها، موسیقی‌دانان، خوانندگان و بازیگران فیلم‌های غیراخلاقی سینماهای غربی بودند. فساد در این جشن هرساله انقدر زیاد بود که بالاخره غیرت دینی مردم شیراز را به جوش آورد و منجر به اعتراض گسترده‌ای در سال ۵۶ در شیراز شد. 🔰 در ۲۰ مرداد ماه 1357 در شیراز به دنبال اجتماع مردم در مسجد جامع عتیق، هزاران تن در خیابان‌های اطراف مسجد به ‌راه افتادند و با شعارهای ضدرژیم تظاهراتی را برپا ساختند. در جریان این تظاهرات چندین نفر مجروح و عده‌ای دستگیر شدند. در همین زمان طی تظاهراتی كه در كازرون برگزار شد و حدود سه هزار نفر در آن شركت داشتند، در نتیجه‌ تیراندازی مأموران انتظامی سه نفر مجروح و یك نفر از آنان به شهادت رسید. 🔴 آنتونی پارسونز در کتاب غرور و سقوط میگوید: وضعیت توهین به ارزش‌های ایرانی در جشن هنر شیراز در سال ۵۶ از سالهای قبل بیشتر شده بود به طوری که یکی از صحنه‌های تئاتر این سال تجاوز کامل زن و مرد (نه نمایشی) در خیابان بود و به شاه گفتم از این نمایش در انگلیس اجرا میشد کارگردان و هنرپیشگان آن جان سالم به در نمیبردند.
❖ امام سجاد (علیه السلام)؛ پایه گذار تدوین حدیث دوران امام زین العابدین(علیه السلام) دوران تقیۀ شدیدی بود ولذا آنچه که از آن دوران به دست ما رسیده چیز زیادی نیست. خیلی از وقایع آن دوره ممکن است خبرش به ما نرسیده باشد یا به صورتی کلی و بدون شرح جزئیات ذکر شده باشد. علت این تقیۀ شدید در آن دوران این بود که هنوز آن سیاست منع حکومتی کتابت و تدوین احادیث نبوی که توسط خلیفه دوم آغاز شده بود ادامه داشت. شروع آن سیاست بنا بر نقل خود اهل سنت اینگونه بود که خلیفه دوم در خطابه‌ای علنی گفت: «من مدت‌ها در این مسأله (آزاد بودن ثبت و ضبط احادیث نبوی، یا ممانعت از آن) فکر می‌کردم تا بالأخره خدا مرا به جایی رساند و تصمیم خود را گرفتم که من در کنار کتاب خدا نوشتۀ دیگری را تحمل نکنم!» او در این سخنرانی، تصمیمش مبنی بر منع ثبت و تدوین سنّت پیامبر، و به عبارتی منع بیان لفظی و عملی دین خدا را به خدا نسبت می‌دهد! خلیفه دوم به بهانۀ حفظ قرآن، از نوشتن، تدوین و نشر احادیث پیامبر(صلّی الله علیه وآله) جلوگیری کرد و این سیاست در زمان خلفای بعدی ادامه داشت، به استثنای ٤ سال و ٩ ماه خلافت امیرالمؤمنین و ٦ ماه خلافت امام حسن(علیهما السلام). اما در ادامه، حکومت به دست معاویة بن أبي سفیان افتاد و روشن است که او بر سر دو راهی میان سیاست خلفای پیشین و بین سیاست امیرالمؤمنین(علیه السلام)، کسی نبود که بخواهد با سیاست خلفای پیشین مخالفت کرده و به سیاست امیرالمؤمنین(علیه السلام) عمل کند. معاویه دومین پایه گذار سیاست منع تدوین احادیث نبوی شد و این سیاست تا زمان عمر بن عبد العزیز در سال ٩٩ هجری ادامه پیدا کرد تا آنکه او چند سال بعد از شهادت امام زین العابدین(علیه السلام)، به اطراف بلاد اسلامی خصوصاً مدینه و مکه بخشنامه کرد که پیرمردانی که در دوران کودکی‌شان پیامبر را درک کرده و احادیثی از ایشان به یاد دارند اگر بخواهند اینها نوشته شود، نه تنها منعی ندارد بلکه دستور داد این احادیث از آنها دریافت و تدوین شود. شهادت امام سجاد(علیه السلام) در سال ٩٤ یا ٩٥ هجری بوده و بنابراین شروع اجازۀ تدوین احادیث نبوی در سال ٩٩ هجری، چهار پنج سال بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) بوده است. ❖ تدوین حدیث؛ زمینه ساز رشد فکری جامعه و دوران طلایی اسلام از سیاست‌های امام زین العابدین(علیه السلام) در مقابله با بدعت ممنوعیت تدوین حدیث این بود که أدعیۀ خود و همچنین رسالۀ حقوق را در زمان منع حکومتیِ ثبت و ضبط حدیث، إملا و تدوین کرد، نه آنکه شروع این مبارزۀ آرام و ریشه‌ای علیه سیاست ضد دینی حکومت را تا رفع منع حکومتی آن عقب اندازد. و با توجه به این مبارزۀ امام و رواج تدریجی احادیث و أدعیۀ ایشان در بین مردم، که حاوی عقاید صحیح اسلامی و باطل کنندۀ تحریفات فکری و عقیدتی اُموی بود، در واقع آن دستور رفع منع تدوین حدیث توسط عمر بن عبد العزیز بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) در سال ٩٩ چیزی نبود جز تحصیل حاصل و إلغای قانونی که عملاً دیگر وجود نداشت. بعد از فاجعۀ کربلا و رسوخ تحریفات اُموی از جمله جبر گرایی و سوء ظن به خالق، تنها پناهنگاه برای یافتن فکر، عقیده و معارف صحیح، امام سجّاد(علیه السلام) بود که در آن ظلمتِ جهالت‌ها و مغلطه‌گری‌ها همچون چراغ و کانون روشنایی و هدایتگری، از خاندان پیامبر(علیهم السلام) می‌درخشید. امام سجاد(علیه السلام) با شروع تدوین آن مضامین عالی در آن دورانی که اقبال مردم به اهل بیت(علیهم السلام) کم بود، درخشان‌ترین دوران جامعۀ اسلامی را پایه گذاری کرد؛ زیرا رواج آن مضامین عالی در بین مردم بود که آنها را به برتری بی‌نظیر علمی این خاندان توجه دوباره داد و منجر به اقبالی عمومی به استفادۀ علمی از محضر امام باقر و امام صادق(علیهما السلام)، و موجب توسعۀ مکتب حقیقی اسلام شد که به عنوان نمونه بنا بر مشهور، جابر بن حیّان -اولین کیمیاگر و ملقب به پدر علم شیمی- یکی از شاگردان این مکتب بود. شاگردان زیاد امام صادق و شکوه علمی مسلمانان که بیشترین بروزش در عهد امام صادق(علیه السلام) بود و "دوران طلایی اسلام" نامیده می‌شود، از آثار و برکات آن دوران تأسیسی امام سجاد(علیه السلام)، و نتیجۀ پایه گذاری تدوین و نشر آن مضامین عالی صحیفۀ سجادیه و رسالۀ حقوق است. که چون این محوریت علمی امامان، خوشایند ریاست طلبان نبود با بازداشت و زندان خانگی، مانع حضورشان در جامعه و در نتیجه موجب افول آن دوران طلایی شدند. امام سجاد با تربیت بردگان سهم بزرگی در گسترش فرهنگ شیعه در دوران بعدی داشت. چنان که برخی از اصحاب و شاگردان شاخص امام باقر و صادق فرزندان همین بردگان بوده اند.