فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یه جوری خوردن که جنازه ها رو باید با خاک انداز جمع کنند :)
تا شما باشید که پاتون از اقلیم تون درازتر نکنید!!
@twiita
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید عاملی عزیز!
روحانی بزرگ آذری تبار
تاریخ از تو که در دوره سکوت خواص در نماز جمعه اشک غیرت ریختی به نیکی یاد خواهد کرد...
#جانم_فدای_رهبرم
"محمد حسین پیریائی"
@twiita
به ازای هر ۱ نفر از شهدای فتنهی اخیر، ۲ نفر از تجزیهطلبان در #کردستان_عراق به هلاکت رسیدند؛ این یعنی «دوران بزن و دررو تمام شده است»
"حاج حیدر"
@twiita
🔴 مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار جنبش لمپنها
🔹 جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد.
🔸 دو تفاوت اولیه:
1️⃣ یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود.
2️⃣ دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه.
✅ اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین:
3️⃣ سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه ای رخ میداد و رسانه ها متناسب با آن ماجرا را روایت می کردند اما اینبار روایت رسانه ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.
🔹 در تمام موارد قبلی رسانه ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی.
🔸 فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب.
✅ اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است.
🔹 و اما اصل حرف؛
نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد.
🔸 برای تصویر سازی رسانه ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره.
✅ یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد.
🔹 نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود...
🔸 جنبش لمپن ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی.
✅ جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد.
🔹 و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.
🔸 و مهمترین نکته آموزنده این است که؛
✅ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان.
🔹 به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.
🔸 و از این واضحتر اینکه؛
فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی.
✅ خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود.
تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند.
آتش می زنند و خون میریزند تا بگویند بی شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.
💢 و اینهمه چرا؟
چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام.
@twiita
برخی از حزب اللهیها و انقلابیها به طنز و برخی به کنایه و تحقیر میگویند که «بچه مدرسهایها نقش اصلی در اغتشاشات اخیر را داشتند.» و این را دستمایه خنده و کوچک جلوه دادن اغتشاشات قرار دادهاند.
به نظر من خطرناکترین و تاسفآورترین بعد اغتشاشات اخیر همین موضوع بوده است. نسل دهه ۸۰هایی که از آنها غفلت شده و در فضای ول و سرگردان مجازی، شخصیت و هویتی یافتهاند که در آینده دشمن بیش از اینها از بین آنها سربازگیری خواهد کرد.
این اغتشاشات را یک تلنگر جدی بدانیم و تا فرصت هست در فکر چاره باشیم.
"محمد مفید"
@twiita
آذربایجان آماده حمله به ارمنستان شده میخواهید آشوبها را در ایران تا زمان اشغال #کریدور_زنگزور نگه دارند و بعد از آن آشوبها را با رویکرد #قومیتی شروع کنند
این یعنی هم جنگ داخلی و هم جنگ خارجی
مردم از مقابله مجازی نترسید ریزش فالوور برایتان امنیت وآخرت نمیشود
#کتاب_قصه_های_اسرار_آمیز_تبریز
"Amin_bastami110"
@twiita
پولشو تو میگیری،خُونشو جَوونای این مملکت میدن.
#قربانیان_مصی
"ریحانه سلطانی تهرانی"
@twiita
رویکردهای دلگرمکننده:
استقبال از گفتگو درباره اجرای قانون حجاب با هدف اصلاح
برسمیت شناختن اعتراض و لزوم ایجاد مراکزی برای ابراز آن
مرزگذاری بین اغتشاش و اعتراض با خط قرمز جان و مال مردم
تهاجم مصداقی به نقض حقوق بشر در غرب
تحریم و آشوب دو روی یک سکه
برخورد با عاملان و محرکان آشوب
"احسان صالحی"
@twiita
🔴 تجربه دردناک
خیلی ها هنوز یادشان هست که در اواخر دهه ۷۰ سعید حجاریان ، گرگ پیر مدعیان اصلاح طلبی می گفت : بایستی حرفمان را از زبان دانشجویان بزنیم و در نتیجه دانشگاه های شد جولانگاه آن زمان ضدانقلاب.
اما چند سال پیش حجاریان دستورالعمل جدیدی صادر کرد و از تغییر سنگر ضد انقلاب خبر داد و گفت : باید حرفمان را از زبان سلبریتی ها بزنیم!!
ولی متاسفانه مسئولین ذیربط این خطر را جدی نگرفتند و نتیجه این سهل انگاری را در اغتشاشات اخیر دیدیم.
مسئولین فرهنگی _ ورزشی کشور با این تجربه دردناک و گران بایستی از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که از این به بعد هرگونه سلبریتی پروری و سلبریتی سالاری به هیچ وجه و با هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست ...
@twiita