🔻این مرحله در این پژوهش به دلیل اهمیت توجه به معیارها و شاخصههای حرفهای با عنوان هویت حرفهای سکولاریستی نامگذاری شد. اعتقاد مذهبی و نیت خالصانه در رعایت پوشش حرفهای مناسب و تعاملات مناسب تا حد زیادی رنگ میبازد و جای آن را توجه بهظاهر عمل رعایت پوشش و تعامل مناسب میگیرد و اصالت به آن داده میشود. گستره آن محدود به محیط آموزشی و کاری بهویژه محیط اداری دولتی میشود مثلاً ممکن به عقیده دانشجویان رعایت این مسائل حرفهای، در تفریحات دستهجمعی بین آنها، همایشهای غیررسمی، برنامههای فوقبرنامه و مطب خصوصی (البته اینها هنوز مطب ندارند ولی پیشفرضهای ذهنی آنها به این صورت است) را دیگر چندان شامل نشود. کنش و واکنش دانشجویان در این دوره بر اساس ویژگیهای آموزشی مقطعی که در آن قرار دارند و نیز غلبه دید حرفهای بر دید مذهبی در جامعه پزشکی بهعنوان شرایط زمینهای و نیز شرایط مداخلهگر دیگری مانند تجارب آموزشی فرد، انگیزههای فرد و فیدبک های دریافتی او تعیین میشود. از جمله این کنش و واکنشها که بر روی پیوستاری از کم تا زیاد نشان داده میشود، درک حرفهایگری پزشکی و تلاش جهت کسب شاخصهای حرفه ای گری پزشکی یا بهعبارتدیگر رعایت شاخصهای مرتبط با حرفهایگری در پوشش و تعامل است. دستاورد این امر، جایگزین شدن استانداردهای حرفهای با #شاخص_های_عفاف_و_حجاب در باور و رفتار دانشجویان است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️انعکاس نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سایت فقه حکومتی #وسائل
🔻 برگزاری نشست تخصصی با عنوان «پیش برنده ها و بازدارنده های ارزش های #عفاف_و_حجاب در #دانشکده_پزشکی مشهد» از سلسله نشست های کارگروه عفاف گرائی و تربیت جنسی #پژوهشکده_مطالعات_اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
🔻 اثرات برنامههای درسی پنهان و گاه پوچ در شکل دهی هویت فراگیران آموزشی
🔻 عدم کارآیی نهادینه سازی و ارزش سازی عفاف و حجاب در برنامههای درسی
🔻 رابطه بین عفاف و حجاب
🔻 آنومی هویت یابی عفاف گرایی
🔻 مرحله برمودای هویت آشنایی با دانشگاه / مواجه غیرعالمانه با حرفه پزشکی
🔻 بازسازی غربی ساختاری عفاف و حجاب مبتنی بر استانداردهای حرفه ای
🔻 عوامل شکل گیری آنومی هویت یابی عفاف گرائی
🔻 مولفههای سه گانه اباحه گری در عفاف و حجاب
🔻 تلقی مثبت از آرایش و ظاهر آرائی در مقابل نامحرم
http://vasael.ir/fa/news/15320/
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#علت_بی_حجابی
قسمت چهارم
4️⃣#همرنگ نمودن خود با جامعه
👈حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که "خواهي نشوي رسوا، همرنگ جماعت شو"
✅يكي از عواملی که در جامعه ما باعث شده که #بانوان و #دختران، #حجاب خود را کنار بگذارند و یا پا به پای افراد بدحجاب، پوشش خود را کمتر و تنگ تر کنند، #همانندسازی با سایر افراد در جامعه است.
✅وقتی دختران و زنان ما، از سرزنش های دوستانی که #حجاب را رعایت نمی کنند، ترس و نگراني دارند، سعی می کنند خودشان را شبیه آن ها کنند. در واقع تحقير و تمسخر، پوزخند زدن و متلك گفتن اطرافيان و ترس از آن، باعث مي شود كه افراد، نوع حجاب شان را متناسب با اطرافیان خود تنظیم کنند.
✅این موضوع در میان نوجوان ها و جوان ها که تمايل شديد به همسان سازي با گروه هاي هم سال و الگوپذيري از دوستان دارند بیشتر دیده می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 سی امین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 با عنوان: "واکاوی نقش رسانه های هوشمند در تربیت جنسی کودکان (قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدات) SWOT "
👨🏫 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسن اسلامیان
پژوهشگر پسادکتری و مدرس علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰زمان: چهارشنبه 13 آذر ساعت 15:15
و اکران مستند "بابا" ساعت 14:50
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#حیا_از_خداوند
🔷چرا خدا با آدم حرف نمی زند؟
🔷نیازی نیست که خدا با ما حرف بزند.
🔷خدا به ما چه بگوید؟!؟
🔷خداوند به پیامبرش می گوید: تو به مردم یادآوری کن؛ آنها خودشان می دانند.
🔷خدا می گوید: آیا نیاز است که بگویم هوای شما را دارم؟ مگر کار دیگری هم جز این دارم؟ من برای چه شما را آفریده ام؟ لازم است بگویم دوست تان دارم؟ لازم است بگویم قدرت بالایی دارم؟ لازم است بگویم مهربان هستم؟
🔷لازم است بگویم چرا دلبسته کس دیگری جز من شده اید؟
🔷به حرفهای نزده خدا نگاه کنیم و آرام شویم.
حجت الاسلام #پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تربیت_جنسی
#نه_به_آموزش_جنسی
🔴 آموزش جنسی؛ تجربه تلخ غرب که می خواهد در ایران تکرار شود!
📌 بخش هایی از مستند #ایکسونامی:
🔻آموزش جنسی انتظارات لازم را برآورده نکرد.
🔻هر دقیقه یک ابتلای جدید به ویروس اچ آی وی
🔻هر نیم ساعت یک مرگ ناشی از ایدز
🔻روزی 212 مورد جدید ایدز فقط در نیویورک
🔻شکل گیری رابطه جدید میان آموزش جنسی و انواع بیماری های مقاربتی
🔻سفلیس 79 درصد افزایش، گنوره 30 درصد و اچ آی وی نزدیک به یک سوم افزایش یافته است.
🔺به گزارش سی دی سی، 2300000 مورد سفلیس، گنوره و کلامدیا در سال 2017 شناسایی شده که 200 هزار مورد از سال 2016 بیشتر است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
🔻#تغییر_جنسیت از دیدگاه فقهاء معاصر امامیه
حجت الاسلام #کریمی_نیا:
🔹بعضی از این افراد برای #فرار از سربازی اقدام به تغییر جنسیت دارند و گروه دوم خنثی ها هستند که برای عمل جراحی مراجعه می کنند و گروه سوم متقاضی تغییر جنسیت به منظور #کشف_جنسیت_واقعی، دنبال عمل جراحی هستند.
🔹بیشترین بحث درباره #ترانسها است که بیماری روحی و روانی شدیدی دارند و نکته حائز اهمیت این است که ترانسها با همجنس بازان و دو جنسی ها متفاوت هستند.
🔹همجنس بازها از جنسیت خود بیزار نیستند بلکه دچار #انحراف_اخلاقی هستند؛ دو جنسی ها از هر دو جنس برخوردارند ولی در ترانسها جسم و روح افراد با یکدیگر هماهنگ نیست.
🔹نکته ای که در فقه مطرح است بحث جواز است؛ راه حل فقهی برای این ترانس ها چیست؟ که اگر تغییر جنسیت داده نشوند آنان نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند.
🔹برخی از این ترانس ها می خواهند بگویند از آنجا که روحیات من زنانه است اما مرد هستم پس می توانم با یک مرد ازدواج کنم!
آیت الله #اشرفی_شاهرودی:
🔹تصرفات انسان را در بدن نپذیرفته ایم؛ از رساله حقوق امام سجاد (ع) برمی آید که #اعضای_بدن در دست انسان #امانت است و هر یک از این اعضا حقی بر انسان دارند و اجازه به انسان داده نشده است که تغییر جنسیت دهد.
🔹از طرفی با توجه به آیه «فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ» باید بگویم که آیات قرآن به حسب مورد اختصاص نمی یابد؛ خواسته شیطان تغییر خلق الله است و از مصادیق آن تغییر جنسیت است که مغضوب خداوند است.
مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی #وسائل:
🌐 vasael.ir/000411
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#علت_گرایش_به_بی_حجابی
قسمت پنجم
5️⃣ #تشخص_طلبي
✅بعضي ها تمايل دارند که از ديگران تقليد کنند و در اصل به متحدالشکل شدن و وفق دادن خود با ديگران اهميت زيادي می دهند. در حاليکه بعضي دوست دارند از بقيه افراد متمايز باشند، به عبارتي مايلند با ديگران تطابق نداشته و مجزا از سايرين به حساب بيايند.
✅جريان بد پوششی و #بی_حجابی به هر دوي اين تمايلات ارتباط دارد.
✅"زيمل" معتقد است، هر دوي اين تمايلات افراطي، به ماهيت انسان برميگردد. انسانها از يک طرف دوست دارند عين همسايه خود عمل کنند و از طرف ديگر دوست دارند از او متمايز باشند. در يک جمله بايد گفت انسانها علاوه بر اينکه چشم به زندگي ديگران دوختهاند تا مثل آنها عمل کنند، مايلند نسبت به همان آدمها تفاوت داشته باشند. همين مسأله است که به #بدپوششی و آرایش های عجیب و غریب دامن می زند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#حدیث_حجاب
🔸 محمّد بن حسن صفّار به #امام_عسكرى عليه السّلام نوشت كه: "مردى مىخواهد در بارۀ زنى كه به او محرم نيست شهادت دهد در حالى كه زن پوشيده و در پرده است، ولى كلامش را مىشنود و دو تن شاهد عادل هم شهادت مىدهند كه او دختر فلان كس است كه اقرار مىكند و اين كلام خود اوست. آيا شهادت بر اقرارش جايز است يا نه و بايد روى خود را بگشايد تا با چشم او را شناسائى كند؟"
🔸 امام عسکری علیه السلام در پاسخ نامه او چنین مرقوم فرمود: «تَتَنَقَّبُ وَ تَظْهَرُ لِلشُّهُودِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ؛ زن نقاب می زند و [با رعایت حجاب کامل] در برابر شهود حضور می یابد ـ ان شاء الله.»
🔰 منبع: من لا یحضره الفقیه / ترجمه بلاغی و غفاری ؛ ج 4 , ص 85
#ولادت_امام_حسن_عسکری_بر_تمامی_عفافگرایان_تهنیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
گزارش مختصری از #مناظره_حجاب
🔻مناظره علمی با موضوع "#حدود_شرعی_حجاب؛ بازخوانی نظریه حجاب حداقلی"
با حضور امیرحسین #ترکاشوند، نویسنده کتاب جنجالی "حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)" و دکتر علی #وطن_دوست، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
در تاریخ دوشنبه ۱۱ آذرماه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
🔻در این نشست که با حضور جمع قابل توجهی از اساتید، دانشجویان و فعالان فرهنگی برگزار شده بود، آقایان ترکاشوند و وطن دوست در سه بخش به ارائه مبحث و پاسخگویی پرداختند که خلاصه ای از آن نشست ارائه می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei