eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بنیاد تربیتی حیات برگزار می‌کند: 🌺پرونده ویژه «» 👤سخنران: آقای دکتر حسن ملکی 💬 با موضوع: «سلیمانی؛ ضرورت و چگونگی معرفی در برنامه درسی» 🗓زمان: چهارشنبه، ۱۰دی‌ماه ۱۳٩٩ ساعت ۱۰ صبح 🏢آدرس: تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، انتهای کوچه معیر ۱؛ معیر ۲ ، پلاک ۱ 📱با توجه به ظرفیت محدود شرکت‌کنندگان به صورت حضوری، برای ثبت‌نام از طریق شناسه @hayat_edu در پیام‌رسان بله اقدام فرمایید. 🎧حضور مجازی از طریق لینک زیر در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/a.s.mir/hayatedu https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍁🍂مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم... 🍂 روزی سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته‌ هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌ گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است". 🍂 اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. شاید دیدنش شما را به بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟" 🍂 حضرت پاسخ فرموند: "آری" 🍂 سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. 🍂 حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی ‌شود مرده مرد است یا زن" و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. تو را از آتش بپوشاند". 📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4 🍁فرا رسیدن ایام فاطمیه و علیها بر تمام تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‎ویکمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "سند آموزش 2030 از منظر الگوی توسعه" 🍀با ارائه 👤 آقای علی پارسانیا، پژوهشگر تعلیم و تربیت و مدیرعامل بنیاد تربیتی حیات 🍂 و همراه با یادبود سالگشت عروج سردار دل‎ها 🍂 💬 با عنوان: "گفتمان مقاومت در مدرسۀ شهید سلیمانی؛ انتقام سخت در میدان تعلیم‎وتربیت" 🍀با ارائه 👤 آقای دکتر حسن اسلامیان، پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰ زمان: چهارشنبه 10دی ماه ساعت 14:45 و 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: Vroom2.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶چهارمین هدف از 17 هدف سند توسعه پایدار، مربوط به است. تدوین کنندگان سند آموزش 2030، پنهانی که داشتند این بود که در ابتدا علنی نکنند که چه اهدافی دارند و پس از این که دولت‌ها با آنها همراه شدند، سند مستقیم آموزشی خود را ارائه کنند و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از سند را انجام دادند. 🔶سند ۲۰۳۰ در ظاهر شعارهای بشردوستانه و خوبی دارد که است، اما بررسی اسنادی که توسط یونسکو تدوین شده بود، نشان داد که مطالب آن کاملاً دینی و ملی ما است و مخالفت با سند فقط از نگاه متدین مسلمان نیست و قطعاً اقلیت‌های مذهبی نیز، فرزندان خود را اینگونه تربیت نمی‌کنند. 🔶در گذشته اسنادی از را پیدا کردیم که در آن ردپای سند ۲۰۳۰ به طور مستقل وجود نداشت و گفتیم یونسکو چنین حرف‌هایی می‌زند و اگر اجرای سند ۲۰۳۰ آغاز شود، کتاب‌های راهنمای یونسکو می‌آید و... اما در مرحله بعد طی تحقیقات خود متوجه شدیم که در سند سال ۲۰۱۸، محتوای خلاف دین و ملیت، آرم ۲۰۳۰ در کنار آرم یونسکو قرار گرفته است. 🔶گاهی برنامه درسی پنهان است که به دلیل ضعف یک برنامه ایجاد می‌شود و گاهی عامدانه است. ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سعی در آنکاورینگ کردیم؛ ولی خود آنها به این نتیجه رسیدند که را انجام دهند. 📌اکنون انتخاب با است که این سند آشکارسازی شده را بپذیرند یا خیر. 👤مصاحبه کامل دکتر هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری فارس 👇 https://www.farsnews.ir/razavi/news/13991008000089/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "تر
🔷گزارشی از بیست‌وهفتمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " در ادب و (1): تحلیل دو کتاب لینالونا و نیم‎وجبی‎ها" ⏰در تاریخ چهارشنبه 28 آبان ساعت 15:15 👥👥این جلسه به صورت و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. درادامه خلاصه ای از این نشست ارائه می‌شود. 👤دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه اظهار نمودند، طی چند ماه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، 17 کتاب ویژه کودکان و نوجوانان (تألیف و یا ترجمه) که با توسط انتشارات معتبر و بعضاً با تیراژ (5000) و نوبت چاپ (بالای 50 دوره) بسیار قابل توجه، روانه بازار شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به دست آمده به برخی فرهنگی ارائه شد. 🍃امید است که در زمینۀ چاپ و نشر کتابهای داستان، دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد. اما کتابهای مورد بررسی در این جلسه، جزء کتابهای مناسب و مثبت در و نماد آن حجاب، به شمار می روند و دلیل انتخاب این دو کتاب، مطرح بودن آنها در فضای مجازی و رضایت برخی از خانواده ها و مربیان و همچنین کودکان از آنها است. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃کتاب «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن کودکان با و ابزارهای مرتبط با آن منتشر شده است. ، در پنج داستان کوتاه به سراغ رفته و حجاب را از نگاه ‌آنها برای بچه‌ها قصه‌ گویی کرده است. این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیای مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است، تا بچه‌ها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند. 👤دکتر شیبانیان: کتاب در کل نکات مثبتی دارد و انتخاب رنگهای هم خوب بود.. چون کتاب ویژه کودکانی است که هنوز وارد مرحله استدلال و دلایل منطقی برای حجاب نشدند، از جملاتی استفاده کرده که بییشتر بار حسی و عاطفی دارد. از شگرد جان‎بخشی به اشیا استفاده کرده است. کش چادر و پارچه ای که به عنوان روسری مورد استفاده قرار گرفت، هر دو در مرکز توجه کودک قرار گرفت. ها بدون آوردن استدلال بود. مثلاً در جایی که ذکر شد "چادر شدن از همه چیز بهتره"؛ اما دلیلی برای آن گفته نشد و به طور ملال آوری وارد استدلالات نشد خوب بود. در جای دیگر از داستان گفته شد که "مامان می‎دانست که حانیه دوست ندارد عروسکش را با شلوار کوتاه به بیرون ببرد" و همین فعل نوعی ارزشگذاری است. 👤دکتر صابری فتحی: نویسنده با انجام ریزه کاری هایی را به کودک معرفی کرده و کتاب هم مناسب است. کتاب همانطور که بحث حجاب را مطرح می‎کند، این موضوع را نیز منتقل کند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: آیا برای اینکه نشان دهیم چادر خوب است، دلیل می‎شود که دستمال گردگیری را که کار و کار مفیدی را انجام می دهد، نشان دهیم که از خودش راضی نیست؟ این موضوع برای بنده جای سؤال دارد که آیا دستمال گردگیری نوعی کارکرد منفی را در ذهن کودک ایجاد نمی‎کند؟ آیا با توجه به فرمایش خانم دکتر در خصوص جان‎سپاری به اشیا، به نظر شما نوعی القای منفی هست یا خیر؟ آیا کودک این دستمال را به جای در نظر نمی گیرد؟ مثلاً یک کارگر که وظیفه اش نظافت ساختمان است، به هرحال لباس‎هایش کثیف می‎شود، پس باید از کار خود بکشد؟ و نوعی وهن یقه آبی ها محسوب نمی شود؟ 👤دکتر صابری فتحی: به نظر می آید که این مطلب می‎تواند برگرفته از فرهنگ جامعه ما باشد که برخی والدین برای اینکه کودکان خود را به درس خواندن کنند، نتیجۀ درس نخواندن را برای آنها رفتگری و... تصویر می‎کنند. بنابراین نویسنده می‎توانست بار مثبت تری به جملات خود بدهد و دستمال می‎توانست بگوید که کار من گردگیری است و کثیف شدنم اجتناب ناپذیر است و بحث کشیدن مطرح نمی شد و این نقد به کتاب وارد است. 👤یکی از مهمانان جلسه: کتاب نیم وجبی ها بیشتر به موضوع و استفاده از دورریزها می پردازد. 👤دکتر تقی پور: بهتر بود قبل از برگزاری این جلسه، یک از مخاطبان این کتاب‎ها صورت می‎گرفت، تا دیدگاه و برداشت‎های آنها نیز بیان میشد و در آن صورت تحلیل ما بهتر صورت می‎گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر شیبانیان: از نقاط ضعف کتاب این است که را برای موقعیت‎های خاصی از زندگی معرفی کرده بود. آیا این نوع اشاره، ممکن است استفاده از چادر را، برای زندگی روزمره هم به کودک بیاورد و یا فقط در اماکن مذهبی و حرم و شرکت در جلسات قرآن و...؟ ضمناً طرز پوشیدن چادر حانیه طوری بود که هنگامی که قصد ورود به امامزاده را دارند، مانع دیده شدن لباسها و موهایش نبود و چادر پشت حانیه را پوشانده بود و پوشش کاملتری را ایجاد نکرده بود که قابل نقد است. 👤خانم فرج پور: چرا ما در کتاب‎های کودکان، همیشه حجاب را با تصاویر حرم و امامزاده نشان می دهیم؟ آیا نباید کودک و مخصوصاً ، از همان ابتدا آگاه شوند که حجاب فقط موقع حرم رفتن نیست؟ 👤آقای شریف: پارچه آپشن‎های زیادی برای انتخاب داشت و میل به دیده شدن هم مطرح بود. او می‎خواست کارکردی را انتخاب کند که پیش حانیه باشد یا بیشتر دیده شود. جوانان ما امروز دوست دارند که در فضای مجازی دیده شوند و لایک شوند و این ریشه در کودکی آنها دارد. بنابراین موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و به چه قیمتی دیده شدن اهمیت دارد. همچنین اگر امکان برقراری ارتباط و یا دعوت کتاب به جلسه بود، نتایج خوبی به دست می‎آمد. پیشنهاد می‎شود این کتاب برای چند کودک خوانده شود و نظرات آنها مورد بررسی قرار گیرد. 👤دکتر رسولی: اصولاً کودکان با هر داستانی ارتباط برقرار نمی‎کنند. خواندن داستان برای کودکان خوب است؛ ولی برای تعداد پایین نتیجه ندارد و باید جامعه آماری بالایی را درنظر گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei