مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «واکاو
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
🔰33مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «واکاوی عوامل مؤثر بر هویتیابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی»
👤با ارائه دکتر معصومه محمدحسین زاده؛ دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد
📆در تاریخ چهارشنبه 22 دی ماه، بهصورت وبینار و حضوری برگزار شد.
👤 #دکتر_محمدحسین_زاده در این نشست، به تشریح بخشی از پژوهش خود در دانشگاه علوم پزشکی پرداختند. در ابتدای جلسه، #روایتی که توسط ایشان آماده شده بود، توسط آقای دکتر طباطبایی خوانده شد. این داستان، #چکیده_پژوهش دکتر محمدحسین زاده در طول 5 سال پژوهش ایشان بوده است.
📃 در این #داستان، دلایل سهل انگاری و #افول_تدریجی عفاف و حجاب دانشجویان پزشکی عمومی در طول #هفت_سال دانشجویی مطرح میشود که برگرفته از تجربیان دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش می باشد.
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
❇️یکی از اهداف مهم برنامه درسی رسمی دانشگاه در دوره پزشکی عمومی، نهادینه سازی ارزشهای اسلامی و ایرانی ازجمله #عفاف_و_حجاب است؛ اما #تجارب زیسته دانشجویان، حاکی از شکلگیری و نقش #برنامه_درسی_پنهان، در فرآیند هویت یابی #عفافگرایی دانشجویان است.
✅عوامل مربوط به برنامه درسی پنهان دانشگاه عبارتند از: محیط شناختی، اجتماعی، فیزیکی و محیط دیوانسالاری
❇️فرآیند هویت یابی #عفافگرایی در پژوهش حاضر، تجربه ای است که تقریباً از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل در دانشکده پزشکی را شامل می شود و دانشجویان، لااقل از لحاظ ذهنی و فکری در تمام #محیط_آموزشی با آن درگیر هستند.
✅این هویت یابی، به صورت مستقیم، #رفتار دانشجویان را در زمینۀ عفاف و حجاب را #هدایت میکند.
✴️عوامل مؤثر بر شکلگیری آنومی #هویت_یابی عفافگرایی عبارتند از:
🔶مستقیم و گسترده: شرایط علّی
🔷غیرمستقیم و تسهیلگر: شرایط زمینه ای و مداخله گر
📌دانشجویان پزشکی در مواجهه با «آنومی هویت یابی»، کنش و واکنشهایی را از خود نشان میدهند که تحت شرایط #زمینه_ای و #مداخله_ای قرار دارد.
⭕️این کنش و واکنشها به صورت بهم ریختگی طرحواره های ذهنی موجود آنها در رابطه با #عفاف_و_حجاب و نیز تلاش برای سازگاری با جو پزشکی تجلی می یافت و پیامد این فرآیند «#سهل_انگاری در عفاف و حجاب» بود.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ACwi4TCEnixzW6Y
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#اسوه_متانت_و_حیا
#حضرت_ام_البنین
❇️خانم ام البنین (س) آن قدر #پاکدامن، #پاک_نفس و صادق و وفادار بودند که وقتی به عنوان #عروس وارد خانه #امام_علی (ع) شدند، به امام گفتند: من از دروازه خانه شما پیش نمی روم، تا زمانی که حضرت زینب (س) #اجازه ورود به من بدهند.
🍁🍂🍁🍂🍁
🌷13 جمادی الثانی #روز_تکریم_مادران_و_همسران_شهدا گرامی باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥فریب در فضای مجازی
⚠️عاقبت چت های غیرضروری با #نامحرم
🔥 #تجاوز به دختران با مواد بیهوش کننده و لحظه رویارویی مجرمان با قربانیان
📌 شاید گمان کنید قربانیان این حادثه، افراد جاهل و ساده لوحی بودند؛ در حالی که برخی از آنها، تحصیلات و جایگاه اجتماعی بالایی داشتند؛ اما باز #فریب خوردند.
♨️💥♨️💥♨️
💥برخی فریب ها در #فضای_مجازی #جبران_ناپذیر است.
♨️ 9 ماه است که هر روز دارم می میرم و به خاطر آبرویم سکوت کردم؛ چون فکر میکردم اینها از من فیلم گرفتند. ازتون میخوام هر روز بکشیدشون...
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
🔔#نشست_مجازی
💬 با عنوان: «خوانش و نقد برخی از کتابهای داستان در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی»
👥👥جلسه هماندیشی: با مشارکت اعضای محترم کارگروه
📆زمان: چهارشنبه 29 دی ماه ساعت 15:00
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#پارادوکس_تصویری_شدن_زنان_محجبه
⛔️ولَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ
📸عکس #سلفی، آوردن "خود" از #حاشیه به #کانون_توجه است.
⭕️در این میان، حضور تصویری زنان و #دختران_محجبه در اینستاگرام، مسألۀ متناقض نمای دیگری است. آنها هم خود را میپوشانند و هم به رخ میکشند. نمایش شیوۀ پوشش، نوعی #ابزار_هویت است.
📛از طرفی باید #پوشش، #حیا و #عفاف، به عنوان یک #هویت به چشم آید و چشم پُر کن باشد و از طرفی باید مصداق عفاف و حجاب باشد و این همان #پارادوکس تصویری شدن زنان #محجبه است.
⚠️وسوسۀ "خودنمایی" اینستاگرام، ابتدا زنان محجبه را در "لانگ شات" قرار می دهد و سپس، آرام آرام به چشم بیننده نزدیک می کند.
♨️خاصیت #جلوه_فروشی اینستاگرام، به تدریج بر دختران غلبه می کند و #کشف_حجابی_تدریجی رخ می دهد. چراکه اساساً اینستاگرام دنیای جلوه فروشی و اشتراک گذاری همۀ ابعاد یک زندگی هر جایی و دم دستی است؛ قرار دادن همۀ پستو در #ویترین!
📌حتی اگر شهروند این شهر رؤیایی، بخواهد از معنوی ترین حالات خود تصویرسازی کند، در واقع چه اتفاقی می افتد؟ چیزی مانند تظاهر به اخلاص یا #نمایش_عفاف.
✍️دکتر وحید یامین پور
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#سقوط_با_بی_حیایی
🔻برخی از رفتارها در زندگی، موجب میشود تا انسان در مسیری کاملاً خلاف ضد رشد و کمال، حرکت کند و در آستانه #سقوط قرار بگیرد.
🔻از جمله این رفتارها، میتوان به #بی_حیایی اشاره کرد؛ زیرا بیحیایی بسترساز بسیاری از ضد هنجارها و نابهنجاریهای دیگر است.
⛔️عارضه بیحیایی، زدودن #ایمان است و بدون آن چیزی باقی نمیماند.
📛برخی افراد هیچ باکی ندارند که مردم آنان را در حال انجام کار ناشایست ببینند!
🔻اینان افراد بیحیایی هستند که اگر در حال گناه دیده شوند، هیچ گونه #تأثر_قلبی پیدا نمیکنند.
☑️بیحیایی، یعنی مبادرت به کار قبیح در حضور دیگران، بدون هیچگونه نگرانی.
📌 آینده خوشی در انتظار افرادی که بیحیایی را در پیش میگیرند، نخواهد بود.
☑️زیرا کسانی که علناً گناهانی را مرتکب میشوند و با زیبا نشان دادن آن، دیگران را هم به انجام آن ترغیب میکنند؛ علاوه بر #آلودگی خود، جامعه را نیز به فساد و #تباهی میکشانند.
✍️عباس پسندیده
🔰#پیامبر_اکرم (ص) میفرمایند:
🍃"مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ"
🍃 "کسی كه لباس حيا را بكند، غيبت او جايز است"
📚منبع: بحارالأنوار، ج 77، ص 211
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥فیم کوتاه مثل مامان
#آموزش_حجاب_به_دختران
❇️ در#آموزش_حجاب به دختران، گرچه نمیتوان منکر نقش #اجتماع، #سیستم_آموزشی و #گروه_همسالان شد؛
✅اما میتوان اذعان نمود، هیچ نهادی به اندازه #خانواده، بر حجاب دختران اثرگذار نیست و خانواده قابلیت این را دارد که فرزندان را مطابق هنجارهای خود #تربیت کند.
@umefafgaraei
#غیرت_دینی
#نواب_غیور
✴️#غیرت_دینی کلید واژه ای است که #حضرت_آقا چندی پیش در سخنرانی ۱۹ دی بر روی آن تأکید کردند. رهبری در این سخنرانی از لزوم حفظ غیرت دینی و تأثیر فراوان آن در پیشبرد اهداف اسلام و مبارزه با کفر و طاغوت سخن گفتند.
✅یکی از کسانی که به راستی مصداق بارز و روشنی از #غیرت_دینی را برای آیندگان به یادگار گذاشت، شهید سید مجتبی #نواب_صفوی است.
👈نمونههایی از غیرت دینی در زندگی و سیره ایشان:
❇️تبدیل تهدید به فرصت
🔶شهید نواب صفوی، هر تهدیدی علیه دین را به فرصتی برای تبیین معارف دینی تبدیل کرده و علیه باطل از آن استفاده میکرد.
❇️شجاعت و جسارت در برابر افکار و جریانات انحرافی
🔶انسان ترسو و بزدل هرگز نمیتواند در برابر جریانات منحرف بایستد. یکی از مؤلفههای غیرت که به طور جدی در شخصیت شهید نواب حضور داشت، #شجاعت و جسارت او در مبارزه با ضلالت و گمراهی بود.
✍️محمد سفرکرده
🍂🌻🌻🌻🍂
🍁شهيد سيد مجتبي نواب صفوي و 3 تن از ياران با وفايش، در سحرگاه 27 دي 1334 همزمان با سالروز شهادت بانوي دو عالم، در ميدان تير زندان عشرت آباد تيرباران شدند و به فيض #شهادت نائل گرديدند.
💐يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #عفاف_کودکان 📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍 ✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35
#عفافگرایی
#عفاف_کودکان
📚معرفی کتاب الکترونیکی پای سیب 🍎
✴️پای سیب داستان موزونی است که در قالب 68 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر #حجاب، #عفاف و #امر_به_معروف پرداخته است.
🌿 لاله شخصیت اصلی داستان پای سیب، دختری حدوداً ۹ ساله است که اعتقادی به رعایت حجاب ندارد. اما دوستانش روناک و محدثه که #حجاب خود را رعایت می کنند، سعی دارند دوست خود لاله را نیز، به حجاب #دعوت کنند.
🌿لاله در مقابل دعوت آنها از خود #واکنش_منفی نشان میدهد و آنها را به حسادت متهم میکند. او برای رعایت نکردن حجاب خود دلایلی دارد و حاضر نیست که دلایل دوستانش را بشنود و بپذیرد.
✅اما به واسطه ماجرایی، نظر لاله نسبت به رعایت حجاب #تغییر میکند.
🍃🍎🍃🍎🍃
✅ویژه دختران 8 الی 10 سال
👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
✏️شعر: فاطمه غلامی
📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی:
👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی
❇️نسخه الکترونیکی "پای سیب" در فروشگاه طاقچه 👇
https://taaghche.com/book/115312/
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#امر_به_معروف و #نهی_از_منکر
🎥ضرورت امر به معروف
⭕️شبکه بی بی سی فارسی، جهت #خنثی_سازی فعالیت آمران به معروف، هفته ای یک ساعت آموزش #ضد_امر_به_معروف دارد!
📌آیا در حوزه علمیه و پایگاه ها و مساجد، هفته ای یک ساعت برای #آموزش امر به معروف صرف می شود؟
⚠️این همه مؤمن و مؤمنه در شهر حضور دارند که در امورات ریز خود دقت میکنند؛ حیف نیست که اینها جهنمی شوند؟! حیف نیست که در #قیامت، خوک و میمون محشور شوند؟!
🎙علی تقوی؛ بنیانگذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده
@umefafgaraei
#عفافگرایی
💻کرسی علمی ترویجی حجاب
🔰 «دیرینهشناسی تبیینهای دینی حجاب در اندیشه اسلامی معاصر: دوران پیدایش نهضت مشروطه به بعد»
🎙 ارائه بحث:
👤 حجت الاسلام والمسلمین امیر مهاجر میلانی
📝 کارشناس:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدسجاد ایزدهی
📝 مدیر علمی:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید دهقان
📆 یکشنبه سوم بهمن 1400 / ساعت 10
🎧حضور مجازی از طریق:
🌐 live.mou.ir/wrc
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_در_روابط
🎥فروپاشی خانواده و قتل، سرانجام روابط آزاد فامیلی
♨️ماجرای خانواده ای که به #حجاب و محرم و نامحرم اعتقادی نداشتند و به اصطلاح خودشان مثل خواهر و برادر و بدون رعایت حدود، در کنار هم بودند؛ اما...
🎙به نقل از خانم سریر استاد دانشگاه و وکیل پرونده
👈آدرس اینترنتی برنامه کامل 👇
https://www.aparat.com/v/bAghm
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#اقیانوس_عفاف
#ولادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
🌹روزی که خداوند فاطمه سلام الله را آفرید، ایشان را بهانۀ آفریدن زمین و همۀ کائنات و عالمیان دانست و #اقیانوس_عفاف_و_حیا را در وجود مرضیه عفیفه (س) نهاد تا زنان او را #الگو قرار دهند.
🌺 در جاهلیت قبل از اسلام که دختران زنده به گور میشدند، پیامبر به دختران و بانوان #شأنیت بخشیدند، اما متأسفانه در عصر امروز، گاهی #عفت و #حیا، جای خود را به ضدارزشها میدهد و در برخی مجامع و اماکن، اگر بانویی #باحیا و #باعفت باشد، مورد #تمسخر قرار میگیرد.
🌺 ولادت این بانو به نام #روز_زن انتخاب شد؛ چرا که زندگی ایشان سراسر تجلّی ارزشهای اسلامی است. حضرت صدیقه طاهره (س) #الگوی_جاودانه زنان عالم و بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینههای علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج، فنون شوهرداری و تربیت فرزند و... هستند.
🌺 ایشان به عنوان #مادری_نمونه، خود را به تمامی فضائل آراسته بودند و لحظهای از #تربیت_اسلامی غافل نبودند و فرزندانی را #پرورش دادند که تکتک آنها زینتبخش عالم هستند.
🍃🌹🌹🌹🍃
🌹#ولادت با سعادت حضرت #فاطمه_زهرا سلام الله علیها، #روز_مادر و هفته بزرگداشت #مقام_زن، بر تمام عفافگرایان تهنیت باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#کهکشان_عفاف
🎥 علت خلقت
#ولادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
🌷فاطمه عصمت است بر مریم
🌷فاطمه عفت است بر هاجر
🌷فاطمه عزت است بر کعبه
🌷نه فقط کعبه، بلکه بالاتر...
🌷زینت فرش و قبلۀ عرش است
🌷از نگاهش فرشته می ریزد
🌷غنچه هم، بی ارادۀ زهرا
🌷از دل خاک، برنمی خیزد...
💫🌸💫🌸💫🌸💫
🌸ولادت با سعادت و پر خیر و برکت دردانۀ عالم هستی ✨ حضرت صدیقه طاهره سلام علیها ✨ بر عفافگرایان خجسته باد.
💐#روز_مادر گرامی باد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حضرت_زهرا_عفیفه_دوعالم
#حضرت_فاطمه_الگوی_جهانیان
⁉️آیا حضرت زهرا (س) الگوی زنان هستند یا الگوی همه انسانها؟
🔷پرواضح است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای همه انسانها هستند و همه بشریت میتوانند با تأسی از سیره ایشان، راه نجات و #سعادت خود را طی نمایند.
🔷کرامت ها و #فضیلت ها مختص مردان نیست. چنانچه زنان، جوهری داشته باشند، مسیر تعالی و #بالندگی_معنوی برای آنان هموار است.
👈اگر حضرت علی (ع) الگو و نمونه انسان کامل و ایده آلند در وجود مرد بودن،
👈زهرای مرضیه نیز الگوی ایده آل انسان کاملند در مظهر زن بودن.
🔰قرآن وقتی میفرماید (احزاب،33/ 31):
🌿«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة»
✴️مقصود از «لکم» همه انسان هاست، نه فقط مردان.
✅این مطلب درمورد حضرت زهرا (س) نیز صادق است.
🔷آنچه حضرت فاطمه (س) را #اسوه و نمونه ساخته، #کمال_انسانی اوست و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است.
🔷#ارزشهای_انسانی اختصاص به زن یا مرد ندارد و به تبع آن اسوه های انسانی نیز همین گونه اند.
✅حضرت فاطمه (س) چنان که اسوه زنان هستند، اسوه مردان نیز هستند (همانند پیامبران و امامان)
🌻بین زن نمونه بودن و نمونه زن بودن تفاوت است؛ #زن_نمونه یعنی زنی که سیره و روش او را همگان قادرند در زندگی اتخاذ و اعمال نمایند و براساس سیره و سلوک او مسیر زندگی خویش را بپیمایند و نمونه زن یعنی زنی که میان زنان نمونه و الگوست.
📎متن کامل👇
https://azargh.farhang.gov.ir/fa/home/hejab/hazratfateme
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
🔔#نشست_مجازی
💬 با عنوان: «بررسی جامعه شناختی نمایشی شدن سبک پوشش؛ عوامل و راهکارها»
🎤حجت الاسلام حسین اسدی؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
📆زمان: چهارشنبه 6 بهمن ماه ساعت 15:00
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «خوانش
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستانهای_تربیت_و_آموزش_جنسی_کودکان
🔰34مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «خوانش و نقد برخی از کتابهای داستان در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی»
👥👥به صورت هماندیشی و با مشارکت #اعضای_محترم_کارگروه
📆در تاریخ چهارشنبه 29 دی ماه، بهصورت وبینار برگزار شد.
📃 در این نسشت، سه #کتاب با عناوین
1️⃣ پیشی کوچولو بگو به خودِ خودم دست نزن!
✍️ نویسنده: معصومه یزدانی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب (قبل از دبستان تا پایه سوم)
2️⃣ بدن من مال منه!
✍️ نویسنده: مؤسسه پروفامیلیا و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب
3️⃣ رازهایی که نباید مخفی کرد
✍️نویسنده: جینین ساندرز و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: ب و ج (مقطع دبستان)
❇️توسط جناب آقای طباطبایی خوانش شد و با همراهی اعضای محترم، مورد #نقدوبررسی قرار گرفت. هر سه کتاب نقد شده در کارگروه، به بیان ها و روشهای مختلف، به آموزش #خودمراقبتی به کودکان پرداخته است که به زعم اعضای محترم کارگروه، که از روانشناسان و متخصصان تربیتی هستند، داستانهای ارائه شده عمدتاً مناسب به نظر نمی رسند.
👈درادامه گزیده ای از نظرات و انتقادات حاضران در جلسه تقدیم است👇
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستان_به_خود_خودم_دست_نزن
👤 دکتر اسلامیان: به نظر انتخاب شخصیت گربه، در اثرگذاری پیام خودمراقبتی به کودکان، جای بحث دارد و به آن اشکال وارد است.
👤آقای محروقی: در این داستان، به بخشی از اندامهای جنسی در داستان اشاره شده است؛ اما اندامهای جنسی دیگر هم هستند، که ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد.
👤 دکتر تقی پور: ورود به این مباحث برای کودکان، در #منابع_دینی و سیره بزرگان و... بوده و یا خلاقیت های زمانه برای انتقال این مباحث است؟ محتواهای این کتاب آموزش جنسی است یا تربیت جنسی؟
👤 خانم تربتی: ازآنجاکه کودکان در سنین زیر 5 سال، قدرت درک انتزاعی ندارند، باز گذاشتن داستان چندان اثرگذار نیست؛ چون نمیتوانند خودشان داستان را در ذهن خودشان ادامه بدهند و به نتیجه برسند.
👤خانم عطیه: از آنجایی که به نظر میرسد کتاب برای سنین 4 سال نوشته شده است و چون کودک نیاز به دریافت محتوای بیشتر ندارد، پایان بندی کتاب مناسب بود.
👤آقای طباطبایی: شاید اگر به جای گربه، عروسک بود، همذات پنداری بهتر صورت می گرفت. چراکه ممکن است کودک با خود بگوید: گربه ها که همیشه بدون لباس هستند. تعبیر «خود خودم» یک مفهوم فلسفی عمیق است که چندان مناسب نیست. صرف نظر از آموزه های ناب اسلامی، خصلت #حیا در ما ایرانی ها وجود دارد؛ لذا شدت حیای پدر و مادرها و حتی معلمان، برای طرح این مسائل مطرح است و طرح این موضوع را به مثابه میدان مین میبینند که ممکن است موجب تحریک کنجکاوی و #بیداری_جنسی کودک شود؛ بنابراین، بیان این مطالب، جرئت و دقت و درایت ویژه ای میخواهد.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستان_بدن_من_مال_منه
👤 دکتر صابری فتحی: متن کتاب و سخنی با والدین متفاوت است. داشتن دانش هرگز نمیتواند از بچه #محافظت کند. آیا در خطر بودن کودک، دلیلی برای مناسب بودن این کتاب برای کودک است؟!
👤خانم طالبیان: چالش اغلب این کتابها که #اومانیستی هستند، این است که در بلندمدت مشکل ایجاد میکند. کودک با مالک دانستن خود برای بدنش، ممکن است در نوجوانی، تمایل به انجام هر کاری داشته باشد.
👤آقای محروقی: علاوه بر مشکلات محتوایی کتاب، مهمترین مسئله ای که مورد غفلت قرار گرفته، این است که فقط بحث دوست داشتن، #ملاک_درستی یا نادرستی رفتار است! جا دادن این طرحواره در ذهن کودک، با بزرگتر شدن او، ملاک عملش را فقط دوست داشتن و نداشتن قرار میدهد! و ممکن است از کارهای منفی لذت ببرد و آنها را دوست داشته باشند. درحالیکه مورد تأیید بودن خانواده و #خالق هم مهم است و این از آموزه ها غرب است.
👤خانم روضه: ملاک در این داستان برای اجازه دادن و ندادن و لذت بردن و نبردن، خود #شخص است! در این داستان برای ارتباط نزدیکان با شخصیت اصلی، نوعی #مجوز صادر شده بود و این درحالی است که آمارها چیز دیگری را نشان میدهد.
👤آقای دکتر سعیدی: نیاز است که این کتابها کمی #بومی_سازی شود. چراکه ترویج نگهداری حیوان را نیز انجام میدهد. مشکل این کتابها این است که میخواهند #حفاظت_کودک را به خودش بسپارند. تجاربی داریم که اینگونه آموزشها #نتایج_عکس هم داشته و بچه ای که برای دفاع از خود، داد زده، جان خود را از دست داده است (واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار 2030).
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_34
#نقد_داستان_رازهایی_که_نباید_مخفی_کرد
👤 دکتر صابری: دلیل به وجود آمدن دلپیچه خیلی مبهم است و بیان این اصطلاح، برای کودک ایجاد سؤال میکند. اصلاً چرا باید «نه گفتن» و «بدن من مال منه» و... ایجاد شده؟ چون اینها خانواده را نابود کردند. مادر را که باید مراقب کودک باشد را از کودک گرفتند و همه تک فرزند شدند و مادر شاغل است و فرد غریبه ای مراقب بچه است! خودشان این مسائل را به وجود آورده اند و بعد راهکار ارائه میدهند! #حفظ_خانواده و فرهنگ، ما را از این کتابها بی نیاز میکند.
👤 خانم عطیه: از آموزشهای خوب کتاب، بیان راز بد و راز خوب بود و اینکه چیزی نیست که تو نتوانی به مادرت بگویی.
👤خانم احمدی: چالشهای هر سه کتاب، برای #خانواده_های_مقید ایرانی، از فوایدش بیشتر است.
👤 خانم تربتی: چرا باید کتابهایی نوشته شود که کودک مورد تعرض قرار گرفته و کتابهایی نوشته نشود که کودک با #رفتار_جرأتمندانه، مانع وقوع این مسائل شود. در داستان، بحث درد جسمی مطرح شده و این ممکن است کودک را به این برساند که من در چنین شرایطی درد جسمی نداشتم، پس برای من اشکالی ندارد.
👤آقای طباطبایی: شاید مشاوری، این کتاب را برای کودکی که احتمالاً با این مسائل مواجه شده، ولی توانایی بازگویی آن را ندارد، #تجویز نماید.
👤خانم مملکت دوست: #جسارت_مادر در تشویق فرزند به بیان مشکلش، خوب بود. ازآنجایی که مادران یا فاقد اطلاعات هستند و یا آن را بیان نمیکنند، آموزش به مادران نیاز است.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/BxWLMxWrEjS2Mmf
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥موشن گرافیک انتقام
⚠️آسیب های فضای مجازی برای #خانواده
✴️برخی از پیامدها و اثرات منفی شبکههای اجتماعی مجازی بر فرد و خانواده:
🍂نقض حریم خصوصی افراد
🍂بیهویتی، بحران هویت و اختلال شخصیت در بین نوجوانان و جوانان
🍂انتقال هنجارها و نرمهای ارزشی و اخلاقی غربی
🍂فریب و بهره کشی جنسی
🍂تعارض ارزشها
🍂تهدید بنیان خانواده و نارضایتیهای خانوادگی مانند افزایش سن ازدواج، تجرّد جوانان، طلاق، فرار از منزل، فحشا، سردی روابط همسران و...
✍️مژده حسن شاهی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفاف_در_فضای_مجازی
#مطالبه_گری
#صیانت_از_عفاف_فرزندان
🌿به نام حق🌿
🙏فرزندم مرا ببخش❗️
📛فرزندم! شرایط زمانه تو را وارد فضایی کرده که برای تو آماده نشده است!
✅اسمش #فضای_مجازی است، اما تمام حقیقتهای زندگیات را تحت تأثیر قرار میدهد!
👶فرزند معصومم! بیسلاح و بیدفاع وارد این سرزمین بی در و پیکر و پر از #گرگ شدهای...
👈مرا ببخش که نتوانستم #مسئولان کشورم را مجاب کنم تا از مرزهای آن #حراست کنند!
⚠️دیدهبانان هشدار میدهند اما مرزبانان به #خواب رفتهاند!
🔺مرا ببخش که ذهن و قلب و وجودت را به فضایی عاریه دادهای، که کمتر کسی در آنجا برایت دل میسوزاند!
🔺مرا ببخش که برای نانت مطالبه میکنم، اما برای #روح و جانت نه!
📌اگر من و ما #غفلت کردیم، تو و دوستانت هوشیار باشید، خودتان #مطالبه کنید و از سرمایه وجود خود مراقبت نمایید.
🙏مرا ببخش❗️
✍️ قلم سبز
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#مشارکت_در_پژوهش
🌺دعوت به تکمیل پرسشنامه پژوهشی ديجيتال
🙏والدین گرامی با سلام و سپاس؛
✴️جهت یک پروژه پژوهشی ملی در حوزه #تربیت_جنسی، نيازمند #مشارکت_والدین از سراسر کشور هستیم. خواهشمند است با صرف زمانی در حدود 15 دقیقه، ضمن افزودن بر آگاهي خود در حوزه تربیت جنسی، در اجرای یک فعالیت علمی و تربیتی ما را همراهی بفرمایید.
👇لینک پرسشنامه👇 https://docs.google.com/forms/d/1TTIu4swSQjaTwcMsRa0PiOVKHexvTBqEtKfl6TUzuzo/edit
🙏 #لطفاً در گروه ها و شبکه های اجتماعی که اجازه و امکان اطلاع رسانی دارید، دیگران به خصوص #مدیران محترم مراکز آموزشی را مطلع فرمائید.
💐با تشکر
👤دکتر سید محسن اصغری نکاح دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
👤دکتر زبیر صمیمی پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥ترویج سیگار و رقص برای زنان بعد از ترویج کاهش #حجاب
⚠️گسترش و تبلیغ نوع #پوشش_زنانِ بازیگر در فیلمها، محافل هنری و... و سپس سرریز آن به فضای مجازی و اجتماعی، حد و مرزهای #حیا و پوشش را درنوردید و نقش مهمی در ایجاد وضع موجودِ پوشش زنان در جامعه ایفا نمود.
⛔️اکنون با عبور موفقیتآمیز از مسئله #پوشش، نشانهها حکایت از ترویج «رقص، موسیقی و سیگار» در بین زنان دارد.
🎞مستند «هیچ کس منتظرت نیست»، که بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ جزء فیلمهاییست که نشانهای از ابا یا محدودیت برای نمایش رقص زنان در آن به چشم نمیخورد!
📌فیلم درباره مرکز کاهش #آسیبهای_بانوان است که علیرغم امیدبخش بودن، ضعف اساسی آن «ترویج عجیب رقص و موسیقی» و نگاه «مُسّکن» داشتن به آن است.
📃در معرفی این مستند آمده است: 👇
👈«سپیده علیزاده چند سالی است که مسئول مرکز نگهداری زنان کارتنخواب در میدان شوش تهران است. زنانی که به این مرکز مراجعه میکنند اکثراً دچار #آسیبهای_اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شدهاند و خانواده آنها را طرد کرده است...»
@umefafgaraei