eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
996 ویدیو
31 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 شانزدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «نگاهی به جریان رسمی و غیررسمی تربیت جنسی در نیجریه: چالش ها و راهکارها» 🎤سخنران: 👤 جناب آقای ابوبکر ثالیثو؛ دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد از کشور نیجریه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 2 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
«سرنوشت دو خواهر» 🌷 روش این کتاب چگونه است و محتوایش چیست که در قالب داستان مختصر، کتاب موفقی در ترویج بوده است؟ 🌷 «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. 🌷 در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل اساسی مربوط به مبدأ و معاد را برای نگرش توحیدی به مخاطب دادن را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است. ✍️ مؤلف: آمنه بنت‌الهدی صدر 📝 مترجم: مرتضی تقوی 🍃اگر از این کتاب خوشتان آمد، خواندن آن را به دیگران توصیه کنید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدحجابی یا اینترنت ولنگار 📌 چه توقعی دارین خوب بشه؟! 🌷 انیمیشن طنز از همه جا... با لهجه کاشونی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «درم
🔰گزارش مختصری از چهاردهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «درمان معنوی اختلال در عفاف و حجاب» 👤با ارائه آقای سیدرضا محروقی؛ کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی، مشاور خانواده و تسهیلگر درمان معنوی 📆تاریخ چهارشنبه 11 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 🔷 از آنجا که هرگونه طرح درمانی، باید مبتنی بر تعریف طراح آن از انسان باشد، درمان چندبعدى معنوی نیز، لازم است مبنای فرضیات خود را مشخص کند و چون این درمان، در چهارچوبی معنوی، به کمک مراجعان روان شناختی می‏پردازد، معنویت به عنوان یک نیاز و بعد اصیل انسانی، بهترین محمل خود را در سنتهای مذهبی پیدا می کند و از آنجا که جستجوی امر قدسی در همه انسانها یک انگیزه اساسی است، به عنوان محور اصلی این درمان می‎باشد. 🔶 در این درمان، راهبرد اساسی تجویز نیست؛ بلکه درمانگر به نظام ارزشی فرد، بدون آگاهی و اجازه مراجع نزدیک نمی شود و به رفتار های مذهبی او احترام می گذارد. در این درمان فعال سازی درمان است، پس و نه القایی، مبنای کار درمانگر است. 🔷 به همین منظور، آزمون ارزیابی سطح تحول روانی اجرا می شود، تا براساس آن با مراجع کار شود. 🔶 پس از مصاحبه بالینی و تصریح مشکل مراجع، هدف گذاری به منظور ایجاد و زمینه ، درخصوص و حجاب صورت می‌گیرد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/i2bjMbdWWHSb5JW @umefafgaraei
🌿انسان به لحاظ وجدان درونی و ترقیات برونی، خواهان خوشبختی و است 🌿و بر این اساس می خواهد، در یک و در کنار انسان های مترقی و متعالی به حیات خود ادامه دهد. 🌿آنچه ارتباط انسان ها را به هم نزدیک می کند، و شریعت نبوی و علوی است. 🌿امر به معروف و نهی از منکر، از جمله این قوانین و دستور شریعت است که موجب 💎سلامتی جسمی و روحی انسان ها، 💎آبادی و عمارت سرزمین ها، 💎امنیت شهرها 💎و در نهایت موجب تشیید از سوی خدا بر روی زمین است. 📌اما عواملی مانند ضعف اعتقادات، مسائل اقتصادی، تبلیغات منفی و... می توانند به عنوان مخلات و آسیب های این امر، موجب تعطیلی و کمرنگی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گردند. ✍️اصغر عابدزاده @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پوشش بانوان از دیدگاه علم ژنتیک 🌻وجود مکانیزم های دفاعی متعددی که خداوند متعال، داخل سلول های ما قرار داده (که از آنها خبر نداریم)، باعث ما است. 📌اما عواملی باعث می‏شود تا مکانیزم ترمیم دی ان ای مختل شود و یکی از این عوامل، است. 🌻خداوند به دلیل لطیف بودن زنان و به جهت حفظ آنها از خطرات محیطی، خواسته تا خود را حفظ کنند. 🌻خداوند خوبی ما را می‎خواهد و نمی‎خواهد رنجی به ما برساند. 🎙دکتر حسن اکبری، استاد دانشگاه و متخصص طب سنتی @umefafgaraei
📌در مقولۀ پوشش، برای مزیت های زیادی را می‌شود ذکر کرد؛ اما کسی می‎تواند بگوید مزیت بی حجابی دقیقاً چیست؟! ✍️عبدالرحیم انصاری @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آینده ای ترسناک Video: +12 🔶در سال ۱۹۸۰ انقلابی در پوشش اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد؛ چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمی‌شد. 🔷این تابو شروعی بود برای شکستن های بعدی که با تبلیغات گسترده رسانه ها، تسهیل شد. 🔶از حذف سانسور فیلم های جنسی تا آزادی مطبوعات در چاپ تصاویر برهنه و آزادی قانون سقط جنین! 🔷افزایش صدور مجوز قانونی ازدواج همجنس گرایان و تلاش برای تصویب قانون منع مجازات ارتباط با محارم و پدوفیلی... ⚠️ که پایانی برای آن قابل تصور نیست. @umefafgaraei
🔺 قطره بر زمین افتاد. 🔺 کوچکی آمد و از آن و خواست برود. اما ‎ی عسل برایش اعجاب‎انگیز بود، پس برگشت و جرعه دیگری نوشید... 🔺 باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل نمی‎کند و مزه واقعی را نمی‎دهد. 🔺 پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هر چه و بیشتر ببرد... 🔺 مورچه در عسل غوطه‎ور شد و می‎بُرد... ♨️ اما (افسوس) که نتوانست از آن شود. 📛 پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی نداشت... 💥 در این حال ماند تا آن که نهایتاً ... 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂 ⚠️ چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! ✅ پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد می‎یابد و آنکه در شیرینی آن غرق شد، می‎شود. @umefafgaraei
📣 هفدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «راهبردهای نجات آیندۀ اخلاق جنسی در دانشگاه‎ ها» 👤طرح بحث مدیر کارگروه 👥👥میزگرد: اعضای محترم 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 📆زمان: چهارشنبه 9 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:25 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📜عنوان: «چالش های سیاست گذاری حجاب در وضعیت کنونی ایران» 👤ارائه دهنده: دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور 📆زمان: دوشنبه 7 آذر، ساعت 15 الی 17 👈لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/iran @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 پانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «چال
🔰گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «چالش‎های امر حجاب در وضعیت موجود (بر اساس پرسش‎های حضار)» 👤با ارائه آقایان دکتر علیرضا عابدی سرآسیا و و دکتر مرتضی مغربی؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 25 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 👤دکتر عابدی سرآسیا در پاسخ به سؤال «وظایف ما در مقابل بدحجابی و کشف حجاب در شرایط کنونی چیست؟» فرمودند در ابتدا باید موارد زیر توضیح داده شود: ✅لزوم بازخوانی معانی معروف و منکر (معروف و منکر -اعم از نقلی و عقلی- و معروف و منکر ) ✅لزوم بازخوانی معانی امر به معروف ونهی از منکر و امکان تقسیم به دو معنای و ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای خاص، در مقابل دعوت و تبلیغ و ارشاد جاهل است و حتماً باید با صیغه امر یا نهی انجام شود. ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام، اعم از دعوت و تبلیغ و ارشاد است و داستان بُشر حافی و نیز تعلیم وضو توسط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در خردسالی به پیرمرد در قالب مسابقه، نمونه ای از امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام آن است. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر افزودند: 🔷امر و نهی به معنای خاص، مشروط به شرایطی نظیر قدرت و اطاعت پذیری (انما هو علی القوی المُطاع)، عدم تأثیر منفی (معکوس)، عدم وهن دین و عدم مفسده بزرگتر است. 🔶اگر مسئله بد/ بی حجابی در زمان و مکان خاصی فاقد یکی از شرایط فوق گردد، امر و نهی در مورد آن غیرواجب و حتی گاهی غیرجایز می شود. 🔷با کمک شواهدی می توان این نظر را تقویت کرد که امر و نهی به معنای خاص، تنها در مورد چیزی مطرح است که هم معروف/ منکر باشد و هم معروف / منکر . (وامُر بالعرف) 🔶اگر چیزی مثل بدحجابی در زمان و مکان خاصی، منکر عرفی تلقی نشود، اگرچه قطعاً منکر شرعی است، اما امر و نهی به معنای خاص در مورد آن نوعاً فاقد شرایط فوق می گردد و واجب/جایز نیست. 🔷در چنین مواردی وظیفه امر و نهی به معنای عام به قوت خود باقیست و باید با اقداماتی نظیر دعوت، تبلیغ، ارشاد، تذکرات عمومی و مشفقانه و تلنگرهای محرّک وجدان (و نه توهین های مخرّب شخصیت) به معروف و منکرسازی در عرف (مطابق با معروف و منکر شرعی) اقدام شود. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص رویکرد اقناعی افزودند: ✅امر و نهی درون سازمانی با رویکرد اقناعی/انضباطی باید بطور خاص مورد توجه قرار گیرد. در این روش افراد متخلف توسط سازمان و ارگانی که وابسته بدان هستند فراخوانده می‎شوند و در گفتگویی مشفقانه با رویکرد اقناعی و مشاوره ای نسبت به مسئله توجیه شده و در صورت تکرار تخلف، پس از طی چند مرحله با وی برخورد انضباطی و قانونی صورت می‎گیرد (الگوی مواجهه با بدحجابی دانشگاه فردوسی مصوب 1401). 📌درمورد افرادی که وابسته به سازمانی نیستند، می‎توان این‎کار را با کمک مساجد و افراد مورداعتماد محله، در منزل متخلف یا مسجد محله او انجام داد. 👤درادامه دکتر مغربی اظهار داشتند: 🔶 نسل جدید، فرق بنیادینی با نسل‎های پیشین ندارد. شرایط امر به معروف مردمی هم فرق چندانی با گذشته ندارد. در گذشته نیز حاکمیت کمک خاصی به آمرین نمی‎کرد. 🔶 در نقد گفتار دکتر عابدی نیز، گفتند: معروف از نظر بسیاری فقها همان انجام واجبات و ترک محرمات است و ربطی به عرف جامعه ندارد. در شرایط فعلی نیز امر به معروف قطعاً باعث وهن دین نیست، بلکه برعکس، باعث تقویت دین است. 🔷 همچنین ایشان بیان داشتند: فقه فعلی و مرسوم توان اقامه امر به معروف را ندارد و در امتداد فقه فعلی، باید قسمتی از اندیشه ورزی‎ها، مهارت‏ها و تجارب وارد شده و آموخته شوند والا اقامه امر به معروف میسور نیست. در این زمینه تقریباً همه مردم و حتی دولتمردان و فقیهان محتاج آموختن هستند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/EELka9tfJwzdXA2 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عفت هدر نمی‎رود... ✅معادلات عالم دقیق هستند و عالم جوری درست شده است که . 🌷معامله با خدا دو طرفه است. 🎙استاد عاملی @umefafgaraei
🔖چگونه مروج باشم؟ 🍃برای حجابتان دلیل داشته باشید. 🍃توان خود را برای شنیدن بالا ببرید. 🍃آگاهی خود را دربارۀ حجاب بالا ببرید. 🍃خود را برتر از دیگران نبینید. 🍃جسور باشید و با اعتماد به نفس حق را بگویید. 🍃فقط بر حجاب تکیه نکنید. 🍃ارتباط شما با آقایان بیشتر مورد توجه دیگران است. 🍃چه بخواهید، چه نخواهید زیر ذره بین هستید. 🍃از ظاهر خود غافل نشوید. 🍃در هنگام ناامیدی به زندگی اهل بیت علیهم السلام نگاه کنید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هویت جنسی 🔥دختری که در 12 سالگی تصمیم به می‎گیرد و بعد از این اقدام در 16 سالگی فرآیند تغییر جنسیت خود را متوقف می‌کند! ♨️من یک بچه بودم و نمی‎توانستم در مورد عمل تغییر جنسیت تصمیم درستی بگیرم. 🍁🍂🍁🍂🍁 ✴️مؤلفۀ هویت و نقش جنسیتی، یکی از عوامل فردی مؤثر بر به ‎شمار می‎آید که اهداف ذیل را در بر دارد: 🔺کمک به درک و پذیرش و نقش جنسیتی خود در مسیر سرشتی آفرینش؛ 🔻احترام به جنس مکمل (مقابل) و آمادگی برای تعامل اجتماعی-فرهنگی و زناشویی صمیمی، متعهدانه و پایدار؛ 🔺تشخیص کلی شباهت‎ها و تفاوت‎های طبیعی بین انسان‎ها و حیوانات و در درون انسان‎ها با تأکید بر خانواده؛ 🔻درک دلایل وجود تفاوت‎های طبیعی و مفید و لازم بودن؛ 🔺پذیرش بیشتر نسبت به جنسیت خود و تعامل و احترام برای تفاوت‎های جنسی؛ 🔻آشنایی با نقش همسری و ارزش‎های جنس مخالف و ارزش قائل شدن برای آن. ✅لازمۀ داشتن -دوری از اختلال و انحراف-، پذیرش و درک صحیح از جنسیت خود است. 📌بنابراین مسئله هویت جنسیتی و ایفای نقش مناسب با آن، از مهمترین مؤلفه‎های است. 📚چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی @umefafgaraei
🔶زنی برزیلی با یک عروسک ازدواج کرده و چند ماه بعد از ازدواجش، به صورت نمادین زایمان کرده و یک عروسک به دنیا آورده است! 🔶اما مدتی بعد اعلام کرده است که رابطه شان در آستانه فروپاشی است، چون همسرش به زن دیگری پیام داده است! 🍂💥🍂💥🍂 ♨️تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان 🔥جنسیت در سند 2030: یک از تمام حالات ممکن 🔷واژۀ جندر «gender» غالباً به‎ جای واژه جنس «sex» به ‎کار می‌رود تا تنوع جنسیتی را به‌ شناخته و آن را کند. 🔷در صورتی ‌که در موارد بسیاری از دستورکار 2030، به ‎شکل واضح، تنها به مذکر و مؤنث اشاره دارد. 🔷با این ‌حال جنسیت می‌ تواند مانند اسب تراوایی باشد که حقوق تراجنسی‌ها و سایر موضوعات چالش ‌برانگیز را با توجه ‎به چگونگی تفسیر و اجرای آن، با خود به‎ همراه داشته باشد. 🔷کشورهای توسعه‌ یافته و دفاتر سازمان ملل متحد که دائماً برای ترویج حقوق LGBT (مخففی برای زنان هم‌جنس‌گرا، مردان هم‌جنس‌گرا، دوجنسیتی ‌ها و تراجنسیت‌ها) فشار می ‌آورند، عبارت جندر را در SDG به ‎شکلی تفسیر خواهند کرد که بتواند حقوق تراجنسی‌ ها (یعنی یک فرد که خود را به ‏صورت زن، مرد، دوجنسه، یا بی ‌جنسیت ببیند؛ اما دیگران، آن فرد را از لحاظ ظاهری یا ژنتیکی به‎ صورت دیگر ببینند) و همچنین سایر انواع جندرها را، مانند هر کدام از ۵۰ نوع جنسیت شناخته ‌شده در فیس‎بوک، گسترش دهند! 📚واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰: فلسفه، تضادها و چالش‌ها @umefafgaraei
🍃انا لله و انا الیه راجعون🍃 🍂مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از تحمل یک دوره بیماری، در روز (س)، به همرزمان شهیدش پیوست. ✅او عمر خود را وقف خدمت به کشور و ملت ایران عزیز نمود. 💐شادی روح شان فاتحه ای عنایت فرمایید. @umefafgaraei
⚠️گسترش بدحجابی، عامل سست شدن بنیان خانواده و افزایش آمار است. 🔷نظام خانواده، نظام ارزشمند و محبوبي است و در اسلام هيچ بنايي محبوب تر از آن پايه ريزي نشده است. بدون شك جامعه اي از كامل برخوردار است كه به عنوان جزء كوچك جامعه، از سلامت و استحكام كامل و كافي برخوردار باشد. 🔷اما با ، روابط آزاد و نامشروع جنسي در ابعاد وسيع، جامعه را فرا مي گيرد و به همان نسبت، كانون خانواده ها سست شده و ازدواج ها به جدايي و طلاق منجر مي شود. ✅بنابراين وجود و مستحكم در گرو گسترش خواهد بود. 🔷در جامعه اي كه برهنگي در آن حاكم است، هر زن و مردي، همواره در حال کردن همدیگر هستند و آنچه ريشه خانواده را مي سوزاند اين است كه اين مقايسه، آتش هوي و هوس را در همسران، بالا می برد. 🔷زني كه در كنار شوهر خود زندگي كرده و با مشكلات زندگي او همراه بوده و برای او فرزند آورده، بالأخره بعد از چندین سال، اندك اندك، دچار تغییرات ظاهری می شود و حالا که محتاج عشق و وفاداري همسر خويش است، ناگهان در كوچه و بازار یا اداره، زن جوان تري، با خود، به همسر او فرصت مقايسه مي دهد و این اتفاق، مقدمه اي براي ويراني اساس خانواده و بر باد رفتن زندگی می شود. ✍️ حجت الاسلام حسن بابایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥التماس‌ برای مخالفت با تصویب قانون همجنسگرایی! ❇️"ویکی هرتسلر" نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، با گریه از نمایندگان درخواست می‌کند که قانون همجنسگرایی را تصویب نکنند. ♨️او در سخنرانی خود می‌گوید: امیدوارم و دعا میکنم که همکارانم را داشته باشند. 🍁🍂🍂🍂🍁 💥تلاش روزافزون برای قهقرا 🔻همجنسگرایی یکی از است که به شدت از سوی دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است. 🔻اما متأسفانه در روزگار ما، تلاش روزافزونی برای از بین بردن قبح این صورت می گیرد و به ویژه در سال های اخیر، این ، ابزاری برای تبلیغات و مانورهای حقوق بشر و آزادی در کشورهای غربی شده است. 🔻تعداد فزاینده ای از دولت ها در سراسر جهان (اغلب در اروپا و آمریکا)، مشغول بررسی به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان هستند! @umefafgaraei
؛༻⃘⃕ 🌹 ﷽ 🌹 ༻❀ ✅معاونت پژوهش مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌کند: 👨💻جلسه نشست با محور: "رابطه حکومت با مسئله حجاب و حجاب اجباری" 🎤ارائه دهنده: جناب حجت الاسلام ابراهیم پور 🔰مؤسس و مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی 🗓 دوشنبه ۲۱ آذر ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ 🌐 لینک حضور: https://ac.whc.ir/rznod1g6mxrw/ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 شانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «نگا
🔰گزارشی از شانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «نگاهی به جریان رسمی و غیررسمی تربیت جنسی در نیجریه: چالش ها و راهکارها» 👤با ارائه آقای ؛ دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 2 آذر ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️ میان علم گرایی و فرهنگ گرایی () 🔶 یک کشور دارای تنوع فرهنگی بسیار است. بیش از 200 میلیون جمعیت، دارای 520 زبان و گوناگونی بسیاری در مذهب و مباحث اخلاقی دارد. 🔷 بحث آموزش جنسی، از طریق مبحث آموزش و کنترل جمعیت وارد نیجریه شده است و سؤالات زیادی در باب تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه مطرح است. نظیر: 🔶 مفهوم تربیت (آموزش جنسی) (Sexuality Education)؟/ هدف آن؟/ روش؟/ معلم مطلوب؟/ چگونگی شمول؟/ چگونگی اثرگذاری؟/ نتایج احتمالی؟ و... @umefafgaraei
✴️انواع مطرح تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه: 1️⃣مبتنی بر خویشتنداری 2️⃣جامع یعنی (CSE) " "Comprehensive Sexuality Educationکه همان الگوی 2030 است که تحمیلی از سوی سازمان های بین المللی است. 3️⃣ملی ✴️عوامل مؤثر بر تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه: 🔷 مذهبی، فرهنگی و کمبود عزت نفس برخی طبقات و رسانه ✴️راه حل های پیش رو: 1️⃣مبتنی بر علم: با هدف افزایش آگاهی، روابط ایمن و پیشگیری از بیماری ها 2️⃣فرهنگ (ارزش) محور: هدایت افراد به سمت 3️⃣ و پیوند این دو: سکوت باید شکسته شود، اما ها نباید تضعیف شوند. 🔶 ما به دنبال راه حل سوم هستیم. راه حلی که در آن، نقش اساسی داشته باشد و رابطۀ اثربخش والد-فرزند به منتهی شود. 🔶 همچنین مداخلات روانشناختی، برای ارتقای ظرفیت‎هایی نظیر تصمیم گیری، جرأت ورزی، خودارزشمندی، خودکنترلی و امثال آن، در سطح جامعه و آحاد مردم به کار گرفته شود. 🔖درادامه، حاضران در جلسه به بیان سؤالات و نظرات خود پرداختند و پاسخ هایی را نیز، از سخنران کارگروه دریافت نمودند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/HAESpCinBbieYa9 @umefafgaraei