✅ وضعیت اتصال به اینترنت همراه در ۲۰۲۳ + #اینفوگرافیک
🔹 روندها، زیرساخت، نحوه استفاده کاربران و موانع توسعه اینترنت همراه
🔻 انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، اخیرا طی گزارشی مفصل به بررسی وضعیت اینترنت همراه جهان در سال ۲۰۲۳ پرداخته است. در متن این گزارش، وضعیت روندها، زیرساخت، نحوه استفاده کاربران و موانع توسعه اینترنت همراه، مورد بررسی قرار گرفته است. در این نوشتار به بررسی یافتههای کلیدی این گزارش میپردازیم. برخی از محورهای این گزارش به شرح زیر است.
🔹 اتصال: ۵۷ درصد از جمعیت جهان (۴,۶ میلیارد نفر) از اینترنت همراه استفاده میکنند / نرخ پذیرش این اتصال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
🔹 شکاف اتصال: ۵ درصد از جمعیت جهان (معادل ۴۰۰ میلیون) تحت پوشش پهنای باند تلفن همراه قرار نگرفتهاند.
🔹 شکاف استفاده: ۳۸ درصد از جمعیت جهان (معادل ۳ میلیارد نفر) با وجود قرار گرفتن تحت پوشش شبکه پهن باند موبایلی، از آن استفاده نمیکنند. / دو سوم این افراد تلفن همراه ندارند.
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هالیوود در خدمت واروونه نشان دادن چهره غرب
همزمان با کودک_کشی آمریکا در غزه به دست مزدورش رژیم صهیونیستی فیلم فلش چهرهی نجاتبخشِ کودکان از آمریکای جنایتکار نشان میدهد
با تماشای این ۳ دقیقه متوجه خواهیم شد در شبانه روز چندبار توسط هالیوود بمباران میشویم
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 اشکهای امید خلیلی، مجری شبکه سلطنتطلب منوتو برای شکست؛ شبکه منوتو به هدفش (براندازی) نرسید و تعطیل شد!
◾️کولاک بیننده منوتو در آنتن زنده:
پارسال همین موقع صحبت از فروپاشی جمهوری اسلامی و فرار مسئولین به ونزوئلا را میکردید اما خودتان تعطیل شدید!
شما خائن هستید و تلویزیون شما فیکنیوز منتشر میکند.
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
💢چین از سریعترین اینترنت جهان رونمایی کرد
🔺چین مدعی شد شبکه اینترنت ۳۰۰۰ کیلومتری ساخت شرکت هواوی تکنولوژی و چاینا موبایل که پکن را به جنوب چین وصل میکند، سریعترین اینترنت جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه است.
🔺بر اساس گزارش بلومبرگ، نوکیا که رقیب جهانی هواوی است، در فوریه اعلام کرد در یک شبکه فیبر نوری در اروپا، به سرعت ۱.۲ ترابایت در ثانیه در فاصله حدود ۱۱۸ کیلومتری، دست پیدا کرده است.
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیکنیوزها، علیه فلسطینیها
#جنگ_روایت_ها
#جنگ_رسانه_ای
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
💢 کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه های مختلف
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ بی شرمی هایی که رسانه ها و
سیاستمداران غربی دارند نشان میدهند
این است که میگویند مبارزان فلسطینی تروریست هستند!
کسی که از خانهی خودش دفاع میکند
تروریست است!!!؟
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| اینجا آخرین امید اونهاست!
📌 تفاوت ایران و عراق تو سال ۲۰۰۲ دسترسی مردم ایران به ماهواره و اینترنت بود! چیزی که به نظر نتانیاهو برای تغییر رژیم ایران کافیه!
#جنگ_رسانه_ای
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا تمرکز تمام رسانه های غربی و اسرائیلی روی بیمارستان شفاء غزه است؟
این جنگ روانی و عملیات روانی است !!
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
10.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 جنگ رسانهای به سبک شبکه منوتو
#سواد_رسانه
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
🔎حیثیت گمشده و تصویرسازی منفی از سه مولفه فرهنگی_تمدنی
🔸تردیدی نیست که یکی از اضلاع حکمرانی در عصر اطلاعات و ارتباطات و جامعه شبکه ای به تعبیر کاستلز، مدیریت تصویر و انگاره سازی است. انگاره ها و تصویرها در کنار کارآمدی و مشروعیت، در نظم و امنیت و مدیریت اجتماعی نقش بسزایی دارند.
▫️از این پرسپکتیو که دلالت های فرهنگی_هویتی و مولفههای معرفتی_تمدنی را در بازنمایی مورد توجه قرار میدهد و نه از حیث کارگردانی و فضاسازی یا از جهت پیرنگ داستانی و شخصیت پردازی، مینیسریال #حیثیت_گمشده، سه تصویر منفی و خطرناک برای مخاطب القا می کند که در ادامه میآید.
▫️لازم به ذکر است که این اثر، تابستان امسال و در ۹ قسمت به کارگردانی سجاد پهلوان زاده(کارگردان سریال سقوط) و بازی مهدی حسینی نیا، بهاره افشار و الناز حبیبی و... از شبکه خانگی پخش گردید به جهت رعایت اسپویل، فقط نکات تحلیلی بدون اشاره به خط روایت سریال تقدیم میشود.
1⃣ تصویری تحقیرشده از زن: مخرج مشترک از سه نقش اصلی زن در سریال را در این سه عبارت می توان خلاصه کرد: نگاه ابزاری و کالاشدگی/ القای حقارت و ضعف و ترحم/ تروما و حس انتقام. هیچ نقش مثبتی در #سریال شاهد نبودیم و همه زنان نیز مبتلا به ضعف های عمیق و تباهی بودند.
2⃣ تصویری گسیخته از خانواده: پدرانی که یا معتادند و یا قمارباز که با چاشنی خشونت و بددهنی، دختر شوهر میدهند و نسبت به تادیب و حقوق و آینده فرزندان، اعمال اقتدار یکطرفه می کنند و یک فروپاشی عینی و ذهنی را برای #خانواده رقم میزنند. همسران و شوهران داستان هم یا جاه طلب و عیاشند یا جاهل و بیاعتبار.
3⃣ تصویری جهلاندود از غیرت: در واقع این سریال با بی توجهی مرد به همسرش شروع می شود، با جهل و خشونت و قتل تحت عنوان #غیرت و حیثیت و #ناموس، پیش می رود و با سوءتفاهم و حس درماندگی پایان می پذیرد. جهل و تعصب نامیدن و سوءتفاهم خواندن مفاهیمی همچون غیرت و ناموس در سریال، ضربه عمیقی بر پیکر مولفههای راهبردی فرهنگ است.
▫️#شبکه_خانگی که آلترناتیو سریال های ماهوارهای تلقی میشد، حال تبدیل به ماشین انگاره سازی شده و با ایده عبور از کلیشهها در حال تصویرسازی منفی و سیاه از مولفه های فرهنگی_تمدنی جامعه است. تردیدی نیست که در ساحت تصویر طبق #نظریه_کاشت، اگر باد بکاریم چند صباحی دیگر با انباشت ذهنیت ها و تصاویرسیاه، در ساحت رفتار اجتماعی طوفان درو میکنیم.
🔻در واقع گسست و پارگی های اجتماعی گاها نتیجه ذهنیت هایی است که از پس مصرف های متفاوت رسانه ای بدون دروازهبانی (Gatekeeping) و نظارت حاصل میشوند و دال بر این هستند که #مدیریت_تصویر به تعبیر اروینگ گافمن را باید در مدیریت اجتماعی جدیتر تلقی کرد.
✍علیرضامحمدلو
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ اسنادی که ثابت میکند سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، کارفرمای شبکه منوتو بوده است؛ مصاحبه مدیر منوتو با کانال۱۰ اسرائیل!
🔹 گزارش رسانههای اسرائیلی مثل خبرگزاری walla و کانال۱۰ رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ و همچنین مصاحبه کیوان عباسی با این تلویزیون عبری، نشان میدهد که اسرائیل کارفرمای منوتو بوده است و حتی با همکاری یکدیگر برنامههای مشترک تولید میکردهاند!
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1