eitaa logo
وَعْدَالله🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
4هزار ویدیو
46 فایل
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللهِ الَّذِی ضَمِنَهُ... وَعْدا غَيْرَ مَكْذُوبٍ یا صاحب الزمان به ظهورت شتاب کن عالم زدست رفت پای در رکاب کن حاجیه تجلی: @Ekhlas_110
مشاهده در ایتا
دانلود
متن کامل جمهوري سوم از روزنامه اعتماد که حاکی از ریشه کودتاهای اخير در کشور است.👇 در جمهوري سوم، كساني كه دغدغه «توسعه» و «دموكراسي» دارند توجه‌ها را در فضاي سياسي جلب مي‌كنند مهدي بيك اوغلي به اعتقاد بسياري از تحليلگران نظام سياسي و اجتماعي، ايران در آستانه ورود به «جمهوري سوم» قرار دارد؛ دوراني كه احتمالا با اصلاحات ساختاري، تغيير صورت‌‌بندي‌هاي سياسي و بازتعريفي از رابطه دولت - حكومت همراه خواهد بود. اصولا جمهوري‌هاي سوم در انقلاب‌ها دوران شكوفايي و به بار نشستن ايده‌هاي مطرح شده است. فرانسه شايد از اين منظر مثال جالبي باشد. جمهوري سوم در فرانسه از دوران پساجنگ فرانسه و پروس در سال1870ميلادي آغاز مي‌شود و تا زمان حمله آلمان نازي در 1940 ميلادي ادامه پيدا مي‌كند. از سال ۱۸۷۰ و آغاز جمهوري سوم درآمد ملي فرانسه تقريبا دو برابر شد، توليد صنايع به سه برابر و سرمايه‌گذاري خارجي به شش برابر رسيد. ميزان دستمزدهاي واقعي پنجاه درصد و تجارت خارجي ۷۵ درصد افزايش يافت. حدود 125هزار مايل بزرگراه جديد احداث شد. فرانسه در سال ۱۹۱۳ به بزرگ‌ترين توليدكننده اتومبيل در اروپا تبديل شد. ارزش توليدات كشاورزي اين كشور كه در سال ۱۸۶۰ شش ميليارد فرانك بود در سال ۱۹۱۳ به ۱۱ ميليارد فرانك رسيد و فرانسه بعد از امريكا و روسيه به سومين صادركننده گندم در جهان تبديل شد. تا به امروز چهره‌هايي چون ماشاالله‌ شمس‌الواعظين، محمد رضا تاجيك و حميدرضا جلايي‌پور درباره ورود ايران به عصر جمهوري سوم و الزامات آن ايده‌پردازي كرده‌اند. «اعتماد» از همان زمان اعلام كرد پرونده‌اي را با موضوع ورود ايران به جمهوري سوم گشوده نگه مي‌دارد تا تحليلگران و نظريه‌پردازان در اين زمينه انديشه‌ورزي كنند. اين‌بار نوبت به تقي آزادارمكي جامعه‌شناس و استاد دانشگاه رسيده تا در باب اين عصر و هنگامه تازه ايده‌پردازي كند. آزادارمكي، معتقد است كه «جنگ ۴۰ روزه» و تحولات پس از آن، نقطه عطفي در تاريخ سياسي ايران بوده و ضرورت گذار به نظامي مدني‌تر، پاسخگوتر و توسعه‌گراتر را ايجاب مي‌كند. او بر ضرورت اصلاحاتي چون حذف نظارت استصوابي، پايان دادن به موازي‌كاري نهادها و شوراهاي بالادستي و به حاشيه رفتن بنيادگرايي سياسي تأكيد دارد و  آينده‌اي روشن‌تر با محوريت دموكراسي و توسعه را براي ايران پيش‌بيني مي‌كند.     با توجه به شرايط جديد پس از جنگ و تحولات اخير، شما ورود به «جمهوري سوم» را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ نظام سياسي و حكومتي ايران در چه مسيري قرار دارد؟ به نظر مي‌رسد ما در حال ورود به «جمهوري سوم» هستيم. اگر بخواهيم اين دوره را به صورت تاريخي تقسيم‌بندي كنيم، مي‌توان گفت جمهوري اول از ابتداي انقلاب تا سال ۱۳۸۸ (اعتراضات سال88) ادامه داشته است. جمهوري دوم از ديد من از سال88 تا قبل از جنگ ۴۰ روزه به طول انجاميده است و طليعه جمهوري سوم هم از زمان رهبري جديد تا وقت معلوم خواهد بود. اما اين جنگ، تكانه‌اي عظيم در حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي ايران ايجاد كرد و شهادت رهبري، دوره جديدي را در كشور آغاز كرد. اين دوره تازه، ويژگي‌هاي عمده‌اي دارد: اول) تقويت جنبه جمهوري و مدني: اسلام در دو دوره اول تثبيت شده است و اكنون نياز داريم بال دوم، يعني جنبه جمهوري و مدني نظام را تقويت كنيم. دوم) پذيرش اقتضائات اجتماعي و منطقه‌اي: تحولات جديد، مسائل جنگ، منطقه و نحوه رويارويي با دشمن، نگرش‌ها را تغيير خواهد داد. سوم) تغيير نگرش به دشمن: دشمن ديگر نمادي دور از امپرياليسم نيست، بلكه در منطقه حضور دارد و قابل مذاكره و معامله است. اين امر نيازمند ديپلماسي پوياست. چهارم) به حاشيه رفتن بنيادگرايي: گروه‌هاي راديكال بنيادگرا صدا خواهند داشت، اما نقش تعيين‌كننده نخواهند داشت و به اندازه وزن واقعي خود مسووليت خواهند پذيرفت. اينگونه نخواهد بود كه اقليت سياسي، سرنوشت اكثريت را تعيين كند. مجموعه اين عوامل، مختصات ظهور «جمهوري سوم» در ايران است و حكمراني بايد با اين تحولات همراه شود. حكمراني بايد از نگاه از بالا به پايين و دوگانه‌سازي «خودي-بيگانه» دست بردارد و حقوق ملت را در دستور كار خود قرار دهد. كسي مي‌تواند حكومت كند كه در سازه دموكراسي و رقابت آزاد، با مشاركت نيروهاي اجتماعي كه جمهوري را قبول دارند، رأي اكثريت را كسب كند و عامليت عمده اجتماعي را در تركيب «دموكراسي و توسعه» به عهده بگيرد.     اگر بخواهيم به صورت مصداقي‌تر به بحث ورود كنيم، به چه موارد اصلاحي ضروري در «جمهوري سوم» مي‌توان اشاره كرد؟ در سال‌هاي اخير، اساتيدي چون شما نسبت به مسائلي مانند نظارت استصوابي، انتخابات خبرگان، تك‌صدايي در صدا و سيما و موازي‌كاري شوراهاي بالادستي هشدار داده‌ايد. در «جمهوري سوم» اين كژكاركردي‌ها چگونه بايد اصلاح شوند؟
در حالي كه وزير خارجه و رييس‌جمهور مي‌توانستند بگويند اين وظيفه ماست و افتخارش نيز بايد براي ما باشد. در واقع، من در جمهوري سوم، دولت را متفاوت از دوره‌هاي قبل قلمداد مي‌كنم. حاكميت امروز تضادي با دولت ندارد. بنابراين، همه مسوول هستند و در افتخارهاي احتمالي نيز سهيم خواهند شد. ورود به «جمهوري سوم» باعث شده همه ظرفيت‌ها وارد ميدان شوند. مساله اصلي، پاسخ به چالش «دموكراسي و توسعه» در ايران است. قطعا با وضعيت جديدي از حاكميت، روبرو شده‌ايم. حكومتي كه انگار بر سر دو راهي ايستاده است. يك مسير فروپاشي و راه دوم دگرديسي بنيادين حكومت است. سازه‌هاي مدرن دموكراتيك و بروكراتيك بايد اصل باشند. احتمالا با دولتي جديد و مجموعه‌اي از نهادها و سازمان‌هاي موثر روبرو خواهيم شد كه در سازماندهي مجدد حيات توسعه‌اي ايران نقش‌آفريني مي‌كنند.     شما با اين دورنمايي كه ترسيم كرديد، نقش طيف‌هاي تندرو و راديكال در حيات سياسي كشور را چگونه مي‌بينيد؟ آيا آنها قوي‌تر از گذشته و امروز مي‌شوند يا كنشگري آنها در «جمهوري سوم» با تحولاتي همراه مي‌شود؟ گروه‌هاي فشار به خصوص پس از جنگ هشت ساله در ايران بسيار نقش‌آفرين بوده‌اند. اما در «جمهوري سوم»، اين گروه‌ها در ساختار سياسي دچار استحاله خواهند شد. معتقدم گروه‌هاي فشار با دست فرمان قبل اساسا از ساحت قدرت و مديريت كشور بيرون رانده مي‌شوند. آنها مسير خود را دنبال خواهند كرد، نقد راديكال از توسعه و دموكراسي‌خواهي خواهند داشت، اما از ساحت تصميم‌سازي‌هاي سطح بالاي قدرت خارج خواهند شد. چرا؟ به خاطر اينكه جامعه دامنه بزرگ‌تري يافته و خواسته‌هايش را بر حاكميت تحميل مي‌كند. اين گروه‌هاي راديكال احتمالاً ساحت حزبي پيدا كرده و به اندازه رأيي كه دارند، نقش خواهند گرفت.     شما دورنماي ايران را با توجه به مجموعه اين گزاره‌هايي كه تحليل كرديد، چگونه مي‌بينيد؟  من ايران را كاملا آماده ورود به مرحله جديدي مي‌بينم. نظامي سياسي با رنگ و بويي كاملا جديد كه در نهايت، اصلاحات لازم در حكمراني آن از طريق اصلاح قانون اساسي رخ خواهد داد. مساله اساسي، حضور موثر و قدرتمند در منطقه از يك طرف و حضوري توسعه‌خواهانه و دموكراسي‌طلبانه در داخل خواهد بود. دغدغه حكومت در «جمهوري سوم»، حل مشكلات مردم و ايجاد يك دولت پاسخگو خواهد بود. اينها دورنماي آينده ايران است و شواهد تحقق آن در جامعه و ميان نيروهاي سياسي هويداست. من از پيش‌بيني پرهيز مي‌كنم اما معتقدم به زودي شاهد تحولاتي در بخش‌هاي مختلف حكومت از جمله مديريت صدا و سيما خواهيم بود، افراد جديدي در شوراي نگهبان حضور پيدا مي‌كنند و نطفه اصلاحات در نظارت استصوابي كاشته مي‌شود. به نظرم دولت نيز تلاش خواهد كرد از موازي‌كاري‌‌هاي شوراهاي بالادستي بكاهد. همچنين، تا حدي سبك زندگي مردم به رسميت شناخته مي‌شود و زمينه ورود نخبگان به حوزه تصميم‌سازي تسهيل خواهد شد. اين موارد با برخي گره‌گشايي‌ها در عرصه سياست خارجي، ايران را وارد ساحت تازه‌اي خواهد كرد.
همه مواردي كه در «جمهوري دوم» اختلال ايجاد مي‌كرد، بايد در «جمهوري سوم» اصلاح شوند. مثلا مكانيزم نظارت استصوابي بايد مورد بازنگري جدي قرار گيرد. دوم اينكه تنوع ديدگاه‌ها و مديريت تعارضات درون ساختار نظام مديريتي كشور بايد مورد پذيرش قرار بگيرد. پايان دادن به مديريت دوگانه، يكي ديگر از ضرورت‌هاي اصلاحي است. وجود نهادهاي موازي مانند شوراي عالي فضاي مجازي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در كنار مجلس و دولت، منجر به مداخله و تداخل در تصميم‌گيري‌ها مي‌شود. اين نهادها بايد اصلاح شوند و حتي اصل وجودي‌شان بازنگري شود. محصول اين اصلاحات، يك بازنگري «تكنوكراتيك-بروكراتيك» در سازماندهي حيات اداري «جمهوري سوم» خواهد بود. بايد پالايشي در سطح پايين در اين دوره صورت گيرد تا «جمهوري اسلامي سوم» از نمونه‌هاي قبلي متمايز و ارتقايافته‌تر شود. در غير اين صورت، اگر ساختارها و تفكرات مشابه قبل باشند، «جمهوري سوم» متولد نخواهد شد. همانطور كه گفتم، جمهوري اول تا سال ۶۸ و جمهوري دوم تا سال ۸۸ بود و اكنون وارد دوره جديدي شده‌ايم كه نياز به كنار گذاشتن مواردي دارد كه كارايي نظام را كاهش مي‌داد.     صورت‌بندي‌هاي سياسي در اين دوران تازه چه تغييراتي خواهند داشت؟ امروز شاهديم كه برخي تحليلگران عنوان مي‌كنند مفاهيمي چون چپ- راست و اصلاح‌طلب - اصولگرا معناي قبلي خود را از دست داده‌اند. آيا واقعا اينگونه است؟ در جمهوري سوم، كساني كه دغدغه «توسعه» و «دموكراسي» دارند، توجه‌ها را در فضاي سياسي جلب مي‌كنند. واقع آن است كه معناي روتين «راست» و «چپ» كمرنگ شده و در مقابل، «طرفداران دموكراسي-توسعه» و «مخالفان آن» برجسته مي‌شوند. در واقع طرفداران دموكراسي و توسعه ذيل جريان چپ و مخالفان توسعه و دموكراسي ذيل محافظه‌كاران دست راستي قرار مي‌گيرند. دسته‌بندي‌هاي «اصولگرا- اصلاح‌طلب» نيز به معناي چگونگي دستيابي به قدرت، بي‌معنا خواهد شد. نيروهاي سياسي بايد حرفي براي گفتن در جامعه داشته باشند و صورت‌بندي آنها بايد در راستاي دموكراتيك كردن يا توسعه‌گرايي جامعه باشد، زيرا دو چالش عمده ايران در آينده، «توسعه» و «دموكراسي» است. به باور من، گروه‌هاي سياسي بر اساس اين دو محور صورت‌بندي خواهند شد: طرفداران توسعه و مخالفان توسعه. شايد در نهايت شاهد دو حزب باشيم كه يكي مدافع توسعه و دموكراسي و ديگري مخالف آن باشد. رابطه بين دموكراسي و توسعه، رفت و برگشتي است. كشور ما در هر دو حوزه با توقف طولاني مواجه بوده است.     براي اولين‌بار شاهديم كه دولتي روي كار است كه تضاد ميان «حكومت» و «دولت» را از ميان برده است؛ يعني آقاي پزشكيان، چه هوشمندانه و چه ناخواسته، روندي را پيگيري كرده‌اند كه ديگر آن تضاد دوران اصلاحات يا دولت آقاي روحاني را نمي‌بينيم. اين روند را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ بله، امروز دولت در حكومت مستحيل شده است. اينكه اين روند مثبت است يا منفي، در گروي نتايج است. اما در كل، از بين رفتن تضاد ميان حكومت و ساختار اجرايي، باعث پاسخگو شدن بيشتر حكومت مي‌شود. اگر توسعه، آزادي و دموكراسي محقق نشود، تفاوتي نمي‌كند كه دولت يا حكومت مسوول باشد. شما گفتيد پزشكيان خواسته يا ناخواسته اين روند را طي كرده؛ من معتقدم اين كار كاملا هوشمندانه بوده است. پزشكيان تلاش كرده با حذف دوگانگي‌ها، هم‌افزايي و كاركرد سيستم را افزايش دهد. امروز حاكميت نمي‌تواند بگويد دولت برخلاف منويات ما عمل كرده است. پزشكيان هوشمندانه تلاش كرده تا تنازع دولت- حكومت را حذف كند تا بهانه‌اي دست حاشيه‌سازان ندهد. در واقع دولت در حكومت مستحيل شده است. سپاه با ابزارهاي خود و ساير نهادهاي حاكميتي حضور دارند و دولت نيز تلاش مي‌كند از طريق هم‌افزايي كارها را پيش ببرد.برخي به خاطر اين استحاله دولت پزشكيان را مي‌نوازند اما از نظر من اين مهم‌ترين ويژگي اين دولت است. دولت تلاش كرده كليت حاكميت را پاسخگو كند. در گذشته دوگانه دولت-حاكميت باعث مي‌شد تا مشكلات به نام دولت تمام شود و حكومت از زير بار پاسخگويي شانه خالي كند. اما امروز سيستم سياسي يكپارچه مسوول رخدادهاست. در افتخارات سهيم است و در مشكلات نقش دارد. به عنوان مثال، در حوزه سياست خارجي، دولت نهايت همكاري را با حكومت انجام داد و فردي مانند قاليباف را به عنوان مسوول مذاكرات تعيين كرد. در حالي كه مثلا اگر دولت روحاني سر كار بود، به هيچ‌وجه حاضر نبود اين فرصت بزرگ را به رقبا واگذار كند، اما براي پزشكيان اين موضوع اولويت ندارد و برايش دستيابي به هدف مهم است. به همين دليل مي‌گويد برايش فرقي نمي‌كند كه رييس‌جمهور يك ‌دوره‌اي باشد يا دو دوره‌اي. حتي رييس مجلس كه از نظر بسياري نماينده حكومت و رقيب پزشكيان در انتخابات بوده، رداي رياست تيم مذاكره‌كننده را بر تن مي‌كند و پزشكيان مخالفتي نمي‌كند.
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️منتشر کنید این صدا رو دست به دست کنید،شاید بجایی برسه،ما در وضعیتی به مراتب خطرناک تر و کشنده تر از جنگ هستیم،دشمن به ما حمله کرده،و کاری رو نباید میشد شد،هیچ چیزی بین ما نیست،ما خون ها و خسارت های زیادی رو دستمون مونده،به دشمن ضربه بزنید،الان بهترین فرصت هست این روزا...
📢 | نشر گسترده سلسله جلسات تحلیلی و تبیینی بصائر در مشهد مقدس 🎤سخنران: دکتر جواد جاویدنیا 📍مکان: مشهد، پنجراه سناباد، خیایان ابن سینا، نرسیده به سه راه ادبیات، نبش ابن سینا ۱۹ 📆 زمان: چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ | ساعت ۱۷ 📣 این جلسه فوق العاده مهم را از دست ندهید و به دیگران هم اطلاع رسانی کنید. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ✨ ، ✨ ✨ مکان جلسه تغییر کرده است. ✨ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ...
‌ 🔰وضعیت «نه جنگ و نه صلح‌» با قول‌گرفتن از دشمن به‌ پایان نمی‌رسد! || «بزن و دررو» در محاصره دریایی و ترورها باید خاتمه یابد 💢حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔸وقتی آمریکا علیه چند ملت اقدام به تجاوز، کشتار و ترور می‌کند، باید از همه آن ملت‌ها متقابلاً و هماهنگ ضربه بخورد والا به ترور و تهدید و غارت ادامه می‌دهد. اگر آمریکا از ما نترسد چرخه «ترور، جنگ، مذاکره، جنگ، آتش‌بس» ادامه خواهد یافت تا تسلیم شویم. 🔹تمام جهان از فرعون‌های دوران در عذابند و باید متحداً به آمریکا ضربه بزنند و نگذارند آمریکا هر کشوری را جدا جدا ازپای درآورد. باید همه با هم به گودزیلای پیر و بیمار که خونریزی شدید داخلی دارد و ضربات کشنده و بی‌سابقه هم از ایران دریافت کرده، حمله ببرند. جامعه ونزوئلا بعنوان عضوی مهم از جبهه ضدآمریکایی، نباید دوباره به‌دست یانکی‌ها بیافتد. کوبا، نیکاراگوئه و... حلقات دیگر این جبهه هستند. 🔸فرزند چگوارا به‌ من گفت: «پدرم اگر بود همچون فیدل کاسترو در کنار فلسطین و حزب‌الله و ایران و ملت‌های خاورمیانه علیه آمریکا می جنگید»؛ چنانچه هوگو چاوز چنین بود و باید همه باهم از ایران و فلسطین تا آمریکای لاتین، منسجم به آمریکا ضربه بزنیم. 🔹سردسته دزدان دریای کارائیب، همان غارتگر نفت کشورهای عربی خلیج فارس است. ونزوئلا هم صاحب غنی‌ترین مخازن گاز جهان و تولیدکننده بزرگ طلا، الماس، زغال‌سنگ، آهن، فولاد، آلومینیوم و بوکسیت جهان است. 🔸همان پارسال عرض کردیم اگر نفت و گاز و معادن ونزوئلا دوباره به چنگ سرمایه‌دارانِ دزد آمریکا بیافتد، و ذخایر نفتش تقویت بشود و اگر آنجا تودهنی محکم از جبهه مقاومت نخورد؛ بعدا به سراغ ما می‌آید و دیدید که آمد! گفتیم که ایران و منطقه مجددا سیبل جنگ‌افروزی خواهد شد و دیدید که شد. 🔹در واقع اگر ملت‌های آمریکای لاتین -که طرفدار جبهه مقاومت هستند- در برابر گرگ‌های وال استریت تنها بمانند، خودمان را تضعیف کرده‌ایم. یک قرارگاه مشترک عملیاتی از ایران تا کوبا و ونزوئلا باید فورا (ولو مخفیانه) فعال شود که تهدیدها و ترورها و محاصره‌های دریایی را در آب‌های اطراف آمریکا و یا داخل خاک آمریکا مقابله به‌مثل کند. 🔸«بزن و دررو» در محاصره دریایی و ترورها باید خاتمه یابد. فرمول «بزن و دررو»، «بکش و برو»، «بمباران کن و دررو»، «ترور کن و دررو»؛ باید یکبار و برای همیشه تمام شود. حالت نه جنگ و نه صلح، این‌گونه به پایان خواهد رسید، نه با ضمانت گرفتن از ترامپ و نتانیاهو؛ این‌چنین که: لطفا قول بدهید دیگر به مردم ما و خاک ایران حمله نمی‌کنید! 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ده روز قبل از حمله آمریکا فکر می‌کردند می‌توان با آمریکا معامله کرد محسن مقصودی مجری برنامه خیابان انقلاب: 🔹گفتند ما می‌خواهیم معادن نفتی و معدنی خوب را پیشنهاد بدهیم به آمریکایی‌ها در آن سرمایه گذاری کنند تا بیخیال حمله به ایران بشوند.
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ندای خونخواهی بلند شد؛ نوبت مراجع است حجت السلام رفیعی : 🔹آقایان و علمای محترم اکنون نوبت شماست که به پاخیزید و اعلام مهدور الدمی را برای ترامپ و نتانیاهو اعلام کنید موجوداتی که خون نائب امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، را بر روی زمین ریختند و جنایات عظیم دیگری را نیز مرتکب شدند. ‌ • آیت الله سیستانی • آیت الله مکارم شیرازی • آیت الله نوری همدانی • آیت الله وحید خراسانی • آیت الله شبیری زنجانی • آیت الله جعفر سبحانی آیات عظام... ‌ما مسلمانان منتظر و فتوای شما هستیم ✊ امام شهید : دوران بزن در رو تمام شد.‌‌..
🔴هشدار تخلیه مجدد توسط ارتش تروریستی اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته، این‌بار برای ۱۲ شهر در اطراف شهر بندی مهم و استراتژیک صور لبنان.. 🔴 👇 @bidariymelat
اسناد طبقه‌بندی فاش شده سازمان CIA: برنامه‌های ایالات متحده برای کنترل جهان از طریق دست‌کاری وضعیت آب و هوا کشورها تمام آن رد پاهای شیمیایی کمتریل در آسمان! اکنون ۱۰۰٪ واقعی بودن آن‌ها تایید شده است. لی زلدین، رئیس EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست) اعلام کرد: تزریق دی‌اکسید گوگرد یا همان کمتریل به آسمان واقعی است و خطرات سلامتی واقعی هستند. آنچه عده‌ای توهم یا تئوری توطئه می‌نامیدند، اکنون سیاست رسمی دولت امریکا است. بیش از ۶۰ سال است که آمریکا با تزریق کمتریل اقدام به دستکاری آب و هوا میکند تا ملل مختلف را به بردگی بکشد و منابع ارزشمند کشورها را غارت کند! در پست بعدی ترجمه کامل سند رو خدمتتون ارائه میدهم تا بدانید کِمتریل پاشی و بحران سازی خشکسالی کاملاً عامدانه ایجاد میشده •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🌐@asreagahee 👈 ایتا و روبیکا و بله
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینم یه آمریکایی الان پیداشه چکار میکنی؟ شیر بچه های نیروی دریایی سپاه میراث‌دار این قلبهای قوی و ایمانهای پولادین هستند 🔴 منتقمان رهبریم از خون او نمیگذریم! ┈┄┅═✾═┅┄┈ 🔴🌐 کانال"خبری|تحلیلی" زنان‌عفیفه‌جهان‌محصنات(۲) 📲@mohsanat2_ir|ویراستی|ایتا