eitaa logo
به وقت ِ۱۷☫
26 دنبال‌کننده
108 عکس
84 ویدیو
0 فایل
دوشنبه ۶ بهمن
مشاهده در ایتا
دانلود
به وقت ِ۱۷☫
_
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
چایی>>>
[ساده رنگ] []
خبریه یا خدا ؟!🥲😂
گل من گاهی بداخلاق،مغرور و کم حوصله بود ، اما «ماندنی» بود . این بودنش اون را تبدیل به گل من کرده بود . [شازده کوچولو]
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقویم چارفصل دلم را ورق زدم آن برگ‌های سبزِ سرآغاز سال کو؟ []
از نسیم سحر آموختم و شعله‌ی شمع رسم شوریدگی و شیوه ی شیدائی را دل به هجران تو عمریست شکیباست ولی بار پیری شِکنَد پشتِ شکیبائی را ... []
هدایت شده از «منِ‌فی‌الحال»
فردوسی را باید نه صرفاً شاعر، که حافظِ امکانِ بقا دانست. مردی که در هیاهوی زوال، به زبان پناه برد تا هویت ایران در فراموشی دفن نشود. فردوسی بود که به ما آموخت؛ ملت، پیش از آن‌که بر خاک و مرز استوار باشد، بر حافظه و کلمه و زبان ایستاده است. شاهنامه فقط کتابِ روایتِ پهلوانی نیست، سند ایستادگیِ یک فرهنگ است در برابر نیستی. و چه عظیم است شانِ آن کسی که با قلم، کاری کرد که شمشیر از انجامش ناتوان بود: نگاه داشتنِ نام‌ها، معناها و ریشه‌ها. پس اگر امروز از فردوسی یاد می‌کنیم، در حقیقت از انسانی سخن می‌گوییم که زبان را از "ابزارِ گفتن"، به "خانه‌ی بودن" بدل کرد. بوس برای حکیم ابوالقاسم فردوسی.
روز بزرگداشت فردوسیه. فردوسی زن رو از جایگاهِ صرفا معشوقه در اشعارش خارج کرد و بهش هویت جنگجویی داد پس روز دختر مبارک🎀