چه خیال است که دیوانه و شِیدا نشویم؟
بوی مُشکیم، مَحال است که رُسوا نشویم
عشق ما را پِیِ کاری به جهان آورده است
ادب این است که مشغول تماشا نشویم
[#صائب_تبریزی]
من؛
در این
خلوت خاموش سکوت،
اگر از یاد تو
یادی نکنم،
می شکنم ...
[#سهراب_سپهری]
دریچه باز قفس بر تازگی باغها سر انگیز است.
اما، بال از جنبش رسته است.
وسوسه چمن ها بیهوده است.
میان پرنده و پرواز، فراموشی بال و پر است.
در چشم پرنده قطره بینایی است:
ساقه به بالا می رود. میوه فرو می افتد.دگرگونی غمناک است.
نور، آلودگی است. نوسان، آلودگی است. رفتن، آلودگی.
پرنده در خواب بال و پرش تنها مانده است.
چشمانش پرتوی میوه ها را می راند.
سرودش بر زیر وبم شاخه ها پیشی گرفته است.
سرشاری اش قفس را می لرزاند.
نسیم، هوا را می شکند: دریچه قفس بی تاب است.
[#سهراب_سپهری]
[سوره فصلت] :
وَلَا تَسْتَوِي ٱلْحَسَنَةُ وَلَا ٱلسَّيِّئَةُۚ ٱدْفَعْ بِٱلَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا ٱلَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُۥ عَدَٰوَةࣱ كَأَنَّهُۥ وَلِيٌّ حَمِيمࣱ(٣٤)
نيكى و بدى يكسان نيست [بدى را] با بهترين شيوه دفع كن؛ [با اين برخورد متين و نيك] ناگاه كسى كه ميان تو و او دشمنى است [چنان شود] كه گويى دوستى نزديك و صميمى است.
به وقت ِ۱۷☫
فیزیک واقعا درس عجیبیه !
هرچی بیشتر بخونی متوجه میشی که بیشتر نمیفهمی :)
هنوز دیر نیست
هنوز صبر من
به قامت بلند آرزوست
عزیز همزبان
تو در کدام کهکشان نشستهای؟!...
[#هوشنگ_ابتهاج]
[#فکت_قوی] :
با سواد واقعی هیچوقت بهت حس بی سواد بودن القا نمیکنه، پولدار اصیل هیچوقت پولشو توی چشمت نمیکنه، اونی که واقعا باهوشه سعی نمیکنه هوشش رو به رخت بکشه.
ادمهای غنی وقتی باهات حرف میزنن کمتر حس میکنی چقدر فقیری، سعی کنید توی زندگیتون به جای جیب و شکمتون چشمتون پر بشه ؛
سعی کنید اصیل باشید .