eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
831 دنبال‌کننده
401 عکس
161 ویدیو
417 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
161010_001[1].mp3
12.83M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/09/28 جلسه ششم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید : 🔸 تکنیک مبانی در تکثیر مسائل ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
161003_001[1].mp3
12.75M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/09/21 جلسه پنجم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 تکنیک مبانی در تکثیر مسائل ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
161024_001[1].mp3
11.26M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/10/13 جلسه هفتم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید : 🔸 تکنیک رصد وضعیت موجود ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐
161031_001[1].mp3
11.82M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/10/20 جلسه هشتم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 روش صورتبندی مقاله ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
161121_001[1].mp3
11.1M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/11/11 جلسه نهم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 روش استقرایی/ روش قیاسی/ روش تمثیلی ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
161128_001[1].mp3
13.74M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/11/18 جلسه دهم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 اخلاق حرفه ای پژوهشگری 🔸 نحوه شرکت در همایش های معتبر ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
161205_001[1].mp3
11.86M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/11/25 جلسه یازدهم مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 روش صحیح پاراگراف نویسی 🔸 آشنایی با خطوط کلی مقاله پنج پاراگرافی 📎 در این جلسه بخاطر سوال انحرافی دوستان 😊حدودا یک ربع در مورد روش شناسی دکتر شریعتی و چپ اسلامی توضیحاتی دادم ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
methodology12.mp3
11.49M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/12/02 جلسه دوازدهم ( جلسه آخر) مدرسه مصباح الهدی در این فایل می شنوید: 🔸 جمع بندی قسمت های مقاله روش نوشتن یک چکیده حرفه ای ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
یکی از قوی‌ترین استدلالها در اثبات وجود خداوند است. برهان علیت میگوید: هر ممکن الوجودی نیازمند به است...وخداوند علت تامه ممکنات است. البته این را برخی اشتباه تقریر کرده ومیگویند: هر موجودی نیازمند به خالق است. آیا خدا، موجود نیست؟ قاعدتا هست...پیش‌تر گفتیم...هرموجودی نیازمند خالق است...براین اساس خداوند هم به عنوان یک موجود، نیازمند خالق است...اگر خدا خالق ندارد ومیتواند از قانون علیت مستثنی باشد پس سایرموجودات هم میتوانند مستثنی باشند. درحالی که اگر قانون علیت، به نحو صحیح تقریر وبیان شود، اِشکال فوق مطرح نمیشود. واما بیان دقیق قانون علیت این است که: هر ممکن‌الوجودی نیازمند به علت، موجِد وخالق میباشد.نه این هر موجودی نیازمند به علت است. توضیح آنکه: موجودی است که و برایش ضرورت ندارد، به تعبیری وجود وعدم در تعریفش اخذ نشده وذاتی آن نیست. در تعریف انسان میگوییم: جسمِ جوهری نامی حیوانِ ناطق در این تعریف وجود وعدم جزء مقومات وذاتیات تعریف انسان نیست، این بدان معنا است که وجود وعدم جزء ذاتیات واجزاء تشکیل دهنده ماهیت بشر نمی‌باشد. لذا چنین ماهیتی بین وجود وعدم سرگردان است. به خودی خود، نه ضرورتی بروجودش است ونه ضرورتی برعدمش. این حالت را میگویند وچنین موجودی را ممکن الوجود میخوانند. حال اگر ممکن الوجودی، موجود شود وبوجود آید، نشانه آن است که کسی او را به سمت وجود حرکت داده، زیرا خودش به تنهایی حائز وجود نیست پس به تنهایی نمیتواند موجود شود. آیا تصور صندلی که در ذهن من است به تنهایی وخودبخود میتواند از ذهن من خارج شود وموجود بشود؟ قاعدتا خیر...پس هیچ ممکن الوجودی نمیتواند به تنهایی موجود شود. لذا هرگاه ممکنی را موجود دیدیم بدان معناست که علت ایجاد کننده داشته که وجود رابه او افاضه کرده است. علت یک ممکن الوجود، یا خودش ممکن الوجود است یا ممکن نیست. اگر ممکن باشد، آن علت هم برای وجودش نیاز به علت دیگر داشته واین سلسله (وابستگی ممکن فعلی به علت مقدم) ادامه پیدا میکند... ( وجود یک سلسله‌ بهم وابسته که ابتدا ومبدا ندارند) عقلا محال است...این سلسله باید مبدائی داشته باشد، آن مبدا نباید یک موجود ممکن الوجود باشد، چون دوباره نیاز به موجِد وعلت پیدا میکنند وتسلسل ادامه می‌یابد، آن مبدا باید باشد، یعنی وجود ذاتی اوباشد وازکسی به عاریت نگرفته باشد.موجودی که وجود ذاتیش است در موجود بودنش به علت مقدمی متکی نیست، خداوند میباشد. پس هر ممکن الوجودی برای رهایی از سرگردانی بین وجود وعدم نیاز به علت دارد، خداوند ممکن الوجود نیست بلکه واجب الوجود است، یعنی بین وجود وعدم سرگردان نیست، پس نیازمند به علت وخالق دیگری ندارد. ┅┅┅┅──✺──•⊰➺ 🔸فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari
✍🏻 | یک وجب بیا... 👤 آیةالله حاج شیخ محمّد بهاری قدّس سرّه در هر مرتبه که هستی، آن نیم رمق که داری، آنقدر را که به سهولت می توانی به عمل آوری. اگر در آن مسامحه نکردی آن را به جا آوردی، یک چنین هم بر قوّت تو می افزاید بلکه زیاده؛ زیرا که فرمود: تو یک وجَب بیا، من یک ذراع. و اگر نه، مسامحه کردی، آن مقدار قوّتت هم در معرض زوال است. 📚 «تذکرة المتّقین» ص۱۱ @vajeazeh
هدایت شده از المرسلات
نوآوری های فلسفی علامه طباطبایی (13.12.1401)..mp3
45.93M
🔊| نشست علمی با موضوع «نوآوری های فلسفی علامه طباطبایی» 🎙استاد علی فرحانی 💢استاد در این جلسه ضمن اشاره به تاریخ فلسفه و بزرگان فلسفه مشاء و اشراق و صدرائی، نکاتی را در مورد فلسفه نوصدرائی و‌ مبدأ تکون آن بیان کرده و بیان فرمودند برخی از بزرگان قائل اند که علامه طباطبایی موسس مکتب نوصدرائی است یعنی موسس یک مکتب جدید در فلسفه است. 💢استاد معظم در این جلسه، نوآوری های علامه طباطبایی را در دو جنبه و مطرح کردند و در ناحیه نوآوری های محتوای در فلسفه نشان دادند که علامه یک سنخ‌ نوآوری مبتنی بر مبانی حکمت صدرا و یک سنخ نوآوری های بنیادین در فلسفه دارند. 💢استاد در این جلسه نقطه شروع فلسفه و نقطه پایان فلسفه از نگاه علامه را توضیح فرمودند و‌ جایگاه علم حصولی در سیستم فلسفی علامه تبیین کردند و با اشاره به تفکیک حیث تبویب مسائل فلسفی از محتوای فلسفی، اهمیت رعایت سیر ریاضی در ادراکات را از منظر علامه بیان کردند. حتما . 📚نشست علمی (مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر) 13/12/1401 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b