eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
811 دنبال‌کننده
400 عکس
161 ویدیو
416 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ یک سند تاریخی 👈 سابقه عزاداری علمای شیعه و شیخ مفید برای حضرت زهرا و حصرت محسن (ع) حدود ۱۰۰۰ سال قبل ▪️قاضی عبدالجبار معتزلی از علمای اهل سنت در قرن چهارم و پنجم در کتاب "تثبیت دلائل النبوة": ▪️و در این زمان از جمله آنان (یعنی شیعیان) کسانی هستند مانند ابوجبله ابراهیم بن غسان و مانند جابر متوفی، ابوالفوارس حسن بن محمد میمدی، ابوالحسین احمد بن محمدبن کمیت، ‌ابو محمد طبری، ابوالحسن حلبی، ابویتیم رلبای‌،‌ ابوالقاسم نجاری،‌ ابوالوفا دیلمی، و ابن ابی الدیس، و خزیمة، و ابی خزیمة و ابو عبدالله محمدبن نعمان (شیخ مفید)، که اینان در مصر و رمله و صور و عکّا و عسقلان و ‌دمشق و بغداد، و جبل السماق ساکن هستند و همگی در این سرزمین، ادعای تشیع و دوستی محمد(ص) و اهل بیت او را دارند. سپس بر فاطمه و بر فرزندش محسن که عقیده دارند عمر او را کشته است گریه میکنند 📚تثبیت دلائل النبوة، ج۲، ص۵۹۴- ۵۹۵، ط دار العربیة 👈 نتیجه: آشکار بودن عزاداری حضرت زهرا (س) و گستره آن در جهان تشیع ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
💥سقط حضرت محسن (ع) بر اثر ضربه خلیفه دوم 👈 در کتاب اختصاص منسوب به شیخ مفید ▪️توضیح: بزرگانی مثل علامه مجلسی، شیخ حر عاملی، محقق بحرانی، شیخ انصاری و امام خمینی اجمالا این نظر را پذیرفته‌اند که نویسنده کتاب اختصاص، شیخ مفید است. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺«ابن شحنه» قاضی مشهور حنفی مذهب شهر حلب در کتاب خویش «روض المناظر» آورده است: ▪️«بدین جهت که علی [علیه السلام] و عده ای با خلیفه اول بیعت نکردند عمر به سوی خانه علی [علیه السلام] شتافت تا خانه را با هر آنکه در آن است بسوزاند و هنگامی که با فاطمه [سلام الله علیها] مواجه شد، گفت: باید با مردم همراه شوید. برخی گفته اند از خانه خارج شدند تا بیعت کنند، اما عایشه می گوید: تا فاطمه [سلام الله علیها] زنده بود، علی [علیه السلام] بیعت نکرد». 📚سند کتاب در تصویر دیده می‌شود | دست کم این اقدام قطعا ایذاء به شمار می‌رود و شامل من آذاها فقد آذانی. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 اعتراف نویسنده اهل تسنّن 👈 هجوم به خانه حضرت زهرا (ع) به اعتراف دکتر عایشه بنت الشاطی و متاسفانه توجیه کردن این حمله وحشیانه به خانه حضرت فاطمه (س) | تصویر بالا؛ کتاب زینب بطله کربلا و همچنین ترجمه آن، ص ۳۵ - ۳۶. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
PDFReader_۲۵_۱۲_۲۰۲۲_۰۳۴۱۰۷.pdf
4.32M
✅ مقاله الگوریتم اجتهاد 🔹نگارش: استاد 🔸 کانال دستیار محقق @dastyaar @vajeazeh
تبدیل عکس به متن فارسی_.apk
1.39M
📠 تبدیل متن درون تصویر به نوشته!! 🔹 پرکاربرد و کاملا رایگان 📱بعد از اینکه عکس رو انتخاب کردید یا گرفتید، حاشیه زرد رنگ رو بر روی قسمتی که می‌خواهید متنش‌ رو بگیرید، تتظیم کنید. فارسی انگلیسی ⏰ هر ۲۰ ثانیه یک عملیات تبدیل 🔸کانال دستیار محقق @dastyaar @vajeazeh
🌕 یکی از اعتراضات به رویکرد درباره درد، بر تفاوت منظر سوّم‌شخص بین ادراکات حسی و استوار شده است. تجربه درد نمی‏تواند با مشاهده آسیب بافتی در پای شخصی دیگر تحصیل شود، ولی تجربه ادراک قرمزی جعبه گوجه فرنگی، با مشاهده آن از سوی هر ادراک‏کننده‏ای احساس می‏شود. محتوای بازنمودی مشاهده آسیب بافتی در پای شخص دیگر، دقیقاً یکسان یا دست‏کم بسیار شبیه به محتوای بازنمودی "درد" اوست: هر دو، «آسیب بافتی» را بازنمایی می‏کنند. حال آن‏که این دو تجربه، کاملاً با هم متفاوتند. 🌖 چرا وقتی من رنگ فیروزه‏ای را روی دست شما می‏بینم، همان حس پدیداری را تجربه می‏کنم که خود شما از دیدن آن تجربه می‏نمایید؛ اما وقتی آسیب بافتی را روی دست شما می‏بینم، حس پدیداری درد شما از آن را ندارم؟ 🌗 استراتژی مایکل تای در پاسخ به اشکال فوق اینست که تجربه "درد"، بنحوی غیرمفهومی "آسیب بافتی" را بازنمایی می‏کند و نه شکل و رنگ بدن را. در حالی که تجربه "ادراک حسی" پای مجروح شخص دیگر، بنحو غیر مفهومی "شکل و رنگ پا"ی او را بازنمایی می‏کند و نه آسیب بافتی را. بنابراین محتوای بازنمودی ادراک حسی با محتوای بازنمودی ‌درد، متفاوت هستند. (See: Tye, 2000, PP. 60-62.) 🌘 ولی پاسخ تای ابهام‏آمیز بنظر می‏رسد. واقعاً چه تفاوتی میان «رنگ» و «آسیب بافتی» (در عضو بدن شخصی دیگر) در ادراک حسّی وجود دارد که اوّلی، بنحو غیرمفهومی بازنمایی می‌شود و دوّمی نه؟ چگونه است که «رنگ» چه بر عضو بدن شخصی دیگر باشد و چه بر عضو بدن خودم، بنحو غیرمفهومی و بگونه‌ای یکسان برای همه بازنمایی می‌شود؛ اما «آسیب بافتی» اگر در عضو بدن شخصی دیگر باشد، بازنمایی غیرمفهومی برای سایرین ندارد و آن‌گاه که در عضو بدن خود شخص رخ بدهد، دارای بازنمایی غیرمفهومی خواهد شد؟ 🌗 فرض کنید یک جراحت و بریدگی شدید در پای من وجود دارد و شما این بریدگی‏ها و ورم‏ها را مشاهده می‏کنید. آسیب بافتی دقیقاً چیست؟ غیر از همین بریدگی‏ها؟ هر تعریف دیگری که از آسیب بافتی داشته باشیم و هر چقدر که آن را تخصّصی‏تر و میکروسکوپی‏تر در نظر بگیریم، باز بنظر می‏رسد همین اختلالات ریزبافتی را در آزمایشگاه و زیر میکروسکوپ هم می‏توان مشاهده کرد. در این‏صورت فرق گذاشتن بین محتوای بازنمایی ادراک حسی آسیب بافتی و محتوای بازنمایی احساس بدنی آسیب بافتی، دشوار بنظر می‏رسد. 🌖 استراتژی بهتر شاید این باشد که اختلاف پدیداری بین ادراک حسی و احساس بدنی را به تفاوت در مودالیتی ارجاع بدهیم؛ محتوای یکسان یکبار از طریق ادراک حسی و بار دیگر از طریق احساس بدنی تجربه می‏شود. در تعریف بازنمودگرایی غیرخالص، علاوه بر محتوای بازنمودی، عوامل دیگری از جمله مودالیتی یا حامل بازنمایی را هم دخیل در تجربه می‏دانند؛ حال آن که بازنمودگرایی خالص فقط بر محتوای بازنمایی تأکید دارد و نقش سایر موارد را نفی می‏کند. بدین ترتیب رویکرد بازنمودگرایی غیرخالص می‏تواند پاسخی روشن به اشکال مذکور داشته باشد. 🌕 البته تای و درتسکی از چهره‏های شاخص بازنمودگرایی خالص هستند که بر تأثیر انحصاری محتوا – و نه هیچ عامل دیگر – تأکید دارند. با توجّه به این مطلب، تلاش تای برای توجیه مسئله براساس صِرف محتوا، قابل درک است؛ هرچند که قانع‏کننده بنظر نمی‏رسد. @PhilMind
🔈 صوت تدریس 🔷 استاد: حجة‌الإسلام و المسلمین شیخ 💻 https://drive.google.com/drive/folders/1rJS4t5jnAFiceu59S6kyKf8D_ZD0YSu1 ⚠️ این درس در حال برگزاری می‌باشد. بقیه جلسات در همین کانال بارگذاری خواهدشد. 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 🔈 🔈🔈 🔈🔈🔈
آشنایی با افلاطون.pdf
1.39M
آشنایی با افلاطون ✍پل استراترن ترجمه: مسعود علیا
آشنایی با ارسطو_477302734966489565.pdf
4.63M
آشنایی با ارسطو ✍ پل استراترن ترجمه: شهرام حمزه ای