نشست-انسداد-باب-علمی-و-چگونگی-تحقق-تمدن-اسلامی-استاد-موسوی-14020902(1).mp3
21.02M
نشست: انسداد باب علمی وچگونگی تحقق تمدن اسلامی
ارائه: حجت الاسلام سید علی موسوی
#نشست_علمی
#استاد_سیدعلی_موسوی
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
__________________
@vajeazeh
مدرسه استحاله فرهنگی - استاد فلاح-.mp3
12.35M
#روششناسی مقابله با #استحاله_فرهنگی
#محمدجواد_فلاح
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
▪️اولین گام فهم درست استحاله فرهنگی است
▪️بررسی علل استحاله فرهنگی
▪️#انگارهسازی و مخاطرات آن
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
@vajeazeh
هدایت شده از 🌿••[هومص]••|°هوش مصنوعی°|
1402-09-02 فقه هوش مصنوعی-8.mp3
22.58M
جلسه هشتم
#فقه_هوش_مصنوعی
#استاد_مفیدی_یزدی
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
▪️قصد و فهم و آگاهی و جایگاه آن در فقه
▪️رفتار هوشمندانه انتظار ماست از هوش مصنوعی ضعیف
▪️هوش برخوردار از آگاهی را تقسیم کردیم به هوش پایه محور و هوش اشراق محور
▪️ارواح خمسه ( روح البدن ، روح الحیاة و روح المَدْرَجْ سه عنوان برای یک روح ؛ هوش پایه محور)
▪️هوش اشراق از بیرون وارد بر هوش پایه محور میشود
▪️شرط برقرار شدن نسبت بین دو کمیت ، متجانس بودن دو کمیت است
▪️کمیتهای متجانس به دو شکل است؛ متشارک و متباین
▪️دو مرحله مهم : کندن طبیعت از دل فرد ، کندن طبیعت از دل تاریخ و بشر
▪️غیاث الدین جمشید کاشانی در رساله محیطیه خودش، اولین نفری است که عدد پی را بصورت فرمول در آورده است ، ارشمیدس عدد پی را با رسم شکل بدست آورده بود
▪️عدد پی، بینِ ۳/۱۴ و ۳/۱۵ قرار دارد
▪️عدد پی معین رسم ناپذیر است
▪️برای فهم هوش پایه محور ، فهم صوری سازی و معنا شناسی ( سمانتیک ) خیلی مهم است
▪️هوش پایه محور چهار بعدی است
••••••••••••••••••••••••••••••
@hoomas
♦️ یکی از فعالان رسانه ای گزارش می دهد که من داشتم با کسی در فضای مجازی حرف میزدم که خودش را اینطور معرفی کرده بود:
♦️ من یک آتئیست تمام وقت هستم....من همه بیست و چهار ساعت روزم را گذاشتهام برای ترویج خداناباوری😳😳😳😳😢
♦️ اگرچه در بین آتئیست ها هم همه رقم آدم وجود دارد اما نمی دانم چرا از این تیپ افراد پرتلاشی که شب و روز توی فضای مجازی می چرخند و از آتئیسم دفاع می کنند، فراوان یافت می شود و حال آن که در میانِ ما مسلمانان و شیعیان، متاسفانه تعداد آدم هایی که دغدغه ی پاسخگویی ( با پاسخ های بروزی که او هم بفهمد و با آن ارتباط برقرار کند) به شبهات خداناباوران را داشته باشند، و نه تمام وقت و نه نیمه وقت و نه ربع وقت، بلکه بخش کوچکی از وقت خود را صرف جلوگیری از نفوذ آتئیسم در بین بچه ها کنند، خیلی کم یافت می شود.
♦️ دقیقا نمی دانم چرا؟ ولی یک چیزهایی را محتمل می دانم:
1️⃣شاید علتش این است که فکر می کنیم با همان زبانِ فلسفی و کلامی مان می توانیم با این ها مبارزه کنیم. ( این حرف من را به معنای بی ارزشی زبان فلسفی و کلامی خودمان تلقی نکنید. مشکل این است که آنان این زبان را نمی فهمند و معمولا این زبان ما یکجوری است که نمی تواند از عهده ی فکرهای مسموم شده ی نسل جدید علمزده برآید)
2️⃣ شاید علتش این است که فکر می کنیم، خدا خودش دین خودش را حفظ می کند و نیازی به این کارها نیست!
3️⃣ شاید فکر می کنیم شبهات خداناباوران خیلی الکی است ( واقعا هم الکی است ولی مشکل این است که مبلغان و مروجان آتئیسم جوری مطلب خودشان را القا می کنند که دانشجوی بیچاره واقعا فکر می کند که آنان عین واقعیت را دارند خالصانه بیان می کنند)
ولو واقعا این دلایل الکی است اما من باید بتوانم همین شبهات الکی را با زبانی که برای این دانشجوی بیچاره که می تواند پسر یا دختر من و شما و برادر یا خواهر من و شما باشد، به نحو قابل فهم بیان کنم.
⭕️ چرا من باید این مشکل جدی را کوچک جلوه دهم؟ شاید علتش این است که می خواهم خودم را فارغ از این مشکل کنم.
⭕️ تاریخ را بنگریم. هر زمانی که دشمن مان را کوچک فرض کردیم، ضربه خوردیم. بیاییم و باور کنیم که این مشکل، مشکل کوچکی نیست. و بعد از این که باور کردیم، ببینیم آیا ما هیچ سهمی در این میان نداریم؟
دکتر رضا ضیاء توحیدی
•••••••••••••••••••••••••••••
@vajeazeh
مدرسه استحاله فرهنگی - استاد رهدار.mp3
11.12M
زمینه های فکری و اجتماعی #استحاله_فرهنگی
دکتر #احمد_رهدار
••••••••••••••••••••••••••••
◾استحاله فرهنگی پس از #نفوذ_فرهنگی صورت میگیرد
◾#شرقشناسی ( جریان استشراق ) و نفوذ فرهنگی
◾قرن ۱۰تا ۱۷ رویکرد تاریخی #مستشرقین
◾قرن ۱۷ تا ۲۰ مرحله دوم #شرق_شناسی ( رویکرد علمی مستشرقین)
◾قرن ۲۰ تا الان ( رویکرد میان رشتهایی ( مولتی دیسیپلین) )
◾پنج مسئلهٔ مشترک همه مطالعات شرق شناسی
◾تزلزل بنیان هویتی و مستشرقین
◾مطالعه پیشنهادی کتاب #کنترل_فرهنگ #ادوار_برمن
◾مهمترین ماموریت تحول #علوم_اسلامی و اسلامی سازی #علوم_انسانی ، کنار زدن حوزه معرفتی دستگاه شرق شناسی است
◾#جریان_روشنفکری ، پیاده نظام مستشرقین
◾انسجام درونی #تمدن عامل قدرت تمدن
آگاهی از میراث دشمن در عمق فکری خودی
•••••••••••••••••••••••••
@vajeazeh
1589539420383.pdf
1.22M
کتاب ارزشمند
فاطمة الزهراء ؛وتر فی غمد ( زهی در نیام ) اثر سلیمان کتّانی اندیشمند مسیحی
@vajeazeh
جهت چاپ نهایی عزای فاطمی.pdf
5.39M
کتاب #عزای_فاطمی در گذر زمان (پیشینه #فاطمیه در تاریخ)
شیخ مهدی آقابابایی
بامقدمهٔ آیت الله سید حجت ابطحی
http://eitaa.com/monzer_ir
〰〰〰〰
@vajeazeh
ج41- خارج کلام-به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 14020905.mp3
12.89M
بیانات #آیت_الله_طبسی حفظه الله تعالی به مناسبت #شهادت_حضرت_زهرا سلام الله علیها
@mirasehadisi
〰〰〰〰〰
@vajeazeh
OstadAbedi_Sh_H_ Zahra_14000926_2.mp3
13.76M
#سیدة_نساءالعالمین
#شهادت حضرت #زهرا سلام الله علیها
سخنرانی استاد #احمد_عابدی در
شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
مسجد مدرسه حجتیه، در جمع طلاب خارجی حوزه علمیه قم. ۱۴۰۰/۹/۲۶
_________________________
💠 نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از ولایت امیرالمومنین علیه السلام
🔹نقش ابوسفیان در غصب خلافت
🔹 از میان مسلمین، فقط نصف مهاجرین طرفدار ابوبکر و در مسجد بودند
🔹حضرت فاطمه علیها سلام، طرف مشورت مردم و حضرت علی علیه السلام بعداز رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله
💠 اهمیت و جایگاه تسبیحات حضرت زهرا(س)
🔹اهمیت کار در خانه و کمک به همسر
🔹 چرا حضرت پیامبر برای کمک به فاطمه در زهرا(س) در خانه، خادم نگرفت.
🔹 چرا تسبیحات حضرت زهرا(س)، عبارت «لا اله الا الله» ندارد؟!
@ahmad_aabedi
〰〰〰〰〰
@vajeazeh
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
💢 تنویر و تکمله؛ دربارهٔ مصاحبهٔ اخیرا استاد حشمتپور
✔️ اخیرا مصاحبهای از استاد محمدحسین حشمتپور با یکی از خبرگزاریها منتشر شد که در فجازی هیاهوی زیادی ایجاد کرد (این مصاحبه در دو بخش تنظیم شده و فعلا بخش اول آن منتشر شده است). برخی از شاگردان و مریدان استاد، آن خبرگزاری را به شیطنت یا تقطیع متهم کردند و عدهای از فلسفهپژوهان، پارهای از سخنان استاد را فلسفهستیزی یا رویگردانی ایشان از فلسفه استنباط کردند. اینبنده - امین صیدی؛ از شاگردان استاد - ساعاتی قبل، به تفصیل با ایشان سخن گفته و در مورد ابهامات آن مصاحبه، پرسشهایی را با حضرتشان در میان گذاشتهام. عین آن پرسشوپاسخها را که ضبط و پیاده کردهام، در اینجا میآورم. در نهایت دقت و امانتداری سخنان استاد را نقل کرده و تنها شکل گفتاری را به نوشتاری تبدیل کردهام. از پرسشگر (امین صیدی) با عنوان «امین» و از استاد حشمتپور با عنوان «استاد» یاد کردهام:
امین: آیا میدانستید که در موقعیت مصاحبه قرار دارید یا نه؟
استاد: وقتی جلسه شروع شد، من اصلا در ذهنم این نبود که قرار است چاپ شود. فکر میکردم در یک جلسهٔ خصوصی دارم صحبت میکنم و چیزهایی گفتم که نباید میگفتم.
امین: متنی که منتشر شده را پیش از انتشار به شما دادهاند که بخوانید؟
استاد: نخیر؛ اما مطالب، همان مطالبی است که من گفتهام و آنها چیزی از نزد خود، اضافه نکردهاند؛ اما تصور من این بود که در جمعی خصوصی صحبت میکنم و مطالب بین خودمان است.
امین: یعنی میدانستید که ضبط میشود؟
استاد: بله؛ اسمش مصاحبه بود و طبعا باید چاپ میشد اما در ذهن من این نبود که چاپ خواهد شد.
امین: آن مطلبی که گویا در حالتی بین شوخی و جدی دربارهٔ ابنسینا طرح فرمودید را هم گفته بودید؟
استاد: بله؛ اما من کجا ابنسینا؟! من هیچوقت به ابنسینا توهین نمیکنم. ممکن است با برخی عباراتش مشکل داشته باشم؛ چون عباراتش سنگین است؛ اما هرگز به خودش توهین نمیکنم. در این مصاحبه هم در مجموع از فلسفه تعریف کردهام؛ حتی گفتهام برخی عبارتهای ابنسینا در حد معجزه است؛ خیلی عبارتهای عجیبوغریبی دارد؛ عبارتهایش فوقالعاده است.
امین: آیا مراد شما از این سخنان این بود که فلسفه، مهملات است و خواندنش مفید نیست؟
استاد: از همان اول، علاقهٔ من به تفسیر و حدیث بود و فلسفه را از باب مقدمه برای فهم آنها تدریس میکردم. نمیگویم از فلسفه متنفرم؛ بلکه میگویم به آن علاقهای ندارم.
امین: من خاطرم هست که شما بارها از فلسفه دفاع کرده بودید و در همین مصاحبه هم اشاره فرموده بودید به این که بسیاری از سخنان فیلسوفان درست و دقیق است
استاد: من همین الان هم مشغول تدریس فلسفه هستم و یک فن از منطق شفا - که قیاس است - را درحال حاضر تدریس میکنم. اگر نفرت داشتم که نمیگفتم. [در آن مصاحبه] نفرت که گفتم یعنی دلخوشی چندانی ندارم. وقت زیادی صرف میکنم ولی استفادهٔ چندانی نمیبرم؛ چون مطالب یادم میرود و الا شاید اگر این درسها بماند برای دیگران هم استفاده داشته باشد.
امین: در حال حاضر اگر کسی، در مقام مشورت، نزد شما بیاید و بگوید که فلسفه بخوانم یا نه؟ شما منعش میکنید و پیشنهاد میکنید که نخواند؟
استاد: نه، میگویم بخوان؛ ولی به عنوان مقدمه. من فلسفه را رد نمیکنم. خیلی از روایات ما را بر اساس فلسفه خواهی فهمید. هنوز هم این اعتقاد را دارم، از قبل هم این اعتقاد را داشتم. میخواستم خودم که مدتی به مقدمه پرداخته بودم، دیگر برسم به ذیالمقدمه؛ اما الان تصمیم گرفتم که انشاءالله به سمت ذیالمقدمه بیایم.
[در پایان] این را هم اضافه کنید که این حرفی که من زدم بخاطر عبارتهای ابنسینا زده بودم و الا اگر عبارتهایش راحت بود من این حرف را نمیزدم، حتی در مجالس خصوصی.
به کانال «بیتالحکمه» بپیوندید. 👇
https://t.me/joinchat/Tci4IQuau99W6BZT
👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd