eitaa logo
مسجد ولیعصر(عج)
935 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.9هزار ویدیو
114 فایل
اینجا کانال روابط عمومی مسجد حضرت ولیعصر (عج) است. این مسجد بسیار فعال، در منطقه‌ی ۱۵ تهران، به نشانی ترمینال خاوران ، بین پل پنجم و ششم بلوار ابوذر می‌باشد. نشانی خادم کانال: @Zz1399a نشانی کانال اصلی ما در ایتا👇 @valiasr_masjed
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷🇱🇧۲۳ مرداد، روز مقاومت اسلامی🇱🇧🇮🇷 🔺️امام خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی: 📌درود و رحمت خداوند نثار روح پُرفتوح همه‌ی شهدای اسلام باد، بویژه شهدای والامقام مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ━━ .•🦋•.━━━━━━━━ @valiasr_masjed ━━━━━━━━━━━━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷مسابقه‌ی محرم🔷 ♦️ همانطور که مستحضرید، دهه‌ی اول محرم امسال، از محضر سخنران ارجمند، حجة الاسلام و المسلمین واضحی‌فر استفاده می‌کنیم. ♦️ خلاصه‌ی سخنرانی این شبها، به همراه پرسش‌های مسابقه جهت مطالعه و شرکت شما، تا ظهر فردا در کانال مسجد در پیام‌رسان‌ ایتا به نشانی زیر به اشتراک گذاشته می‌شود: @valiasr_masjed پاسخ‌های خود را یا به مدیر کانال ویا نشانی زیر در ایتا ارسال کنید: @maktabiam و یا به شماره‌ی ۰۹۱۲۷۷۰۳۱۲۱ ارسال بفرمایید. ⛔️ شایان توجه است که پاسخ ها باید در واقع برداشت خود شما از متن سخنرانی باشد نه اینکه عیناً متن را کپی کنید؛ بنابراین رونوشت پاسخ از روی متن سخنرانی پاسخ مطلوب ما نیست.
خلاصه‌ای از شب پنجم محرم ♦️خداوند تبارک انسان را با اختیار قرار داد. قد افلح من زکیها ... اگر راه درست برود رستگار می‌شود. ♦️هر جامعه‌ای هنجارها، اقتضائات، رفتارها و ویژگی مختص خود را دارد که فرهنگ و آداب و رسوم ویژه‌ی خودشان را دارند. این تفاوت‌ها در بین جوامع، به تعبیر قرآن مایه‌ی برکت و شناخت بیشتر می‌داند. مثلا ببینید عزاداری در هر قوم و ملتی متفاوت است. ♦️برای ایجاد اشتراک بین فرهنگ‌ها، در اموری که مصداق بیرونی دارد و قابل حس و مشاهده و لمس است امکان وجود دارد. مثلا همه‌ی ما به گوشی همراه بگوییم موبایل. ولی در مسائلی جنبه‌ی مفهومی دارد خیلی بعید است مثلا مفهوم عشق برای دسته‌ها و تیپ‌های مختلف، معانی و مصادیق گوناگون دارد. این تفاوت‌ها درست نمی‌شود مگر اینکه مبانی دو فرهنگ را همسان‌سازی کنیم. ♦️انچه که با عقل معاش قابل ارزیابی است، در میان افراد گوناگون می‌تواند مشترک شود. نفع و ضرر دنیا قابل لمس است و همه به راحتی آن را می‌فهمند. ولی آنچه که با عقل معاد سنجش می‌شود، بر اساس مبانی فکری و بینش انسان‌هاست و همسان کردنش کارساده‌ای نیست. ♦️در فرهنگی دینی، عقل یعنی ترجیح معاد به معاش اما در منطق مادی گرایان، عقل یعنی دنیایت را فقط آباد کن. مومنین تدبیر معاش دارند ولی آبادانی آخرت برای‌شان اولی است. ♦️هر کسی نمی‌تواند معاد را بفهمد و آنرا بر معاش خود ترجیح دهد. چهره‌ی قرآنی لقمان را ببینید که منسب قضاوت را نمی‌خواهد قبول کند؛ دلیلش این است که نمی‌خواهد آخرتش به خطر بیافتد. آیا همه می‌توانند این‌طور فکر کنند و بی‌خیال منافع مادی قضاوت شوند؟! ♦️کسی که مدافع حرم می‌شود، چگونه در دوران جوانی، جان شیرین را فدا می‌کند؟ خانواده را به خدا می‌سپارد و شهادت را در آغوش می‌کشد. آیا این برای سایرین که غرق دنیا هستند، به راحتی قابل درک است؟ ♦️در فرهنگ دینی بخاطر خدا فقیر باید سیر شود حتی اگر مجبور شوی سه روز فقط با آب افطار کنی. ... و یطعمون علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا ... این به عشق خداست. آیا هر کسی می‌تواند این را درک کند؟ ♦️از دیدگاه امیرالمومنین سر سفره نباید دو نوع خورشت بگذاری حتی اگر یک کاسه شیر باشد. چرا که هر کس در دنیا بهره‌اش بیشتر باشد، دردسر و گرفتاری‌اش در آخرت بیشتر خواهد بود، حتی اگر حلال باشد. این یعنی همان عقل دینی. حالا این مفاهیم را چطور می‌شود به مادی‌گرایان فهماند؟! ♦️وقتی عقل معاش بر عقل معاد ترجیح داده شود، فجایع کربلا رخ می‌دهد. اینکه به نوجوان بی‌سلاح و بی‌دفاع مثل عبدالله بن حسن (ع) رحم نکردند، میوه‌ی درخت خبیث ترجیح عقل معاش بر عقل معاد بود. ━━━━━━━━━━ پرسش‌ شب پنجم تفاوت بین عقل دینی و عقل غربی (مادی‌گرایان) چیست؟ ═━⊰🍃🌼🍃⊱━ @valiasr_masjed   ═━⊰🍃🌼🍃⊱━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️رایحه بقیع◾️ 🌹مرثیه‌‌ای بر یادگار مدینه حضرت عبدالله ابن الحسن المجتبی(ع)🌹 از کودکی وقتی بابایش را از دست داده در بغل عمویش ابی‌عبدالله(ع) بزرگ شده‌است. ابی‌عبدالله(ع) هم جای پدر بود و هم جای عمو، از این‌رو همه جا با او بود. پروانه‌وار اطراف ابی‌عبدالله(ع) می‌گشت. تا این‌که راهی کربلا شدند. امام، صبح روز عاشورا سفارش این‌ بچه را به خواهرش زینب(س) نموده‌است. حوادث عاشورا از مقابل چشم این‌ بچه می‌گذرد، جنازه‌ها را که می‌آوردند به عمو نزدیک می‌شد و دنبال امام می‌دوید. همین که ابی‌عبدالله(ع) به میدان رفت، این‌ بچه آمد روی بلندی نشست. در نقطه‌ای قرار گرفت که ببیند عمو چه می‌کند. تا این‌که دید عمو روی زمین افتاده‌ است. دستش در دست عمه‌اش زینب(س) است. به هر زحمتی که بود دست خود را رها کرده و به سوی میدان دوید و خود را به عمو رساند. فریاد زد: «وَاللهِ لا أُفارِقُ عَمِّي» به خدا یک‌ لحظه از عمویم فارغ نمی‌شوم. من یک‌ لحظه بدون عمویم زنده نمی‌مانم. آمد بالای سر عمویش، با پیراهن عربی‌اش زخم‌های عمو را پاک کرد، گفت: عمو جان! پاشو برویم خیمه که عمه بر زخم‌هایت مرهم بگذارد. دستش را جلو آورد تا از امام دفاع کند. صدا زد: یا عُماه تا صدا زد یا عُماه، ابی‌عبدالله(ع) برادرزاده را با دست‌های بریده‌اش با هم در بغل خویش گرفته و فرمود: یا ابن اخی! اِصبر. ‎‌┏⊰✾✿✾⊱━━━━━─━━┓ ❖ @valiasr_masjed ❖ ┗━━─━━━━━⊰✾✿✾⊱┛