10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهاردهم اسفندماه، پنجمین سالگرد ارتحال خادم خورشید، مجاهد نستوه، یار و همگام امام راحل و رهبری ،حضرت آیتالله واعظ طبسی رضوان الله تعالی علیه راگرامی میداریم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
تحول در علوم انسانی ج ۵ بخش اول (Trimmed).mp3
27.59M
🎤احمدحسين شريفي
🔴سلسله نشستهاي علمي «تحول در علوم انساني» در جمع تعدادي از اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي
🔴چیستی شناسی علوم انسانی
🔷بخش اول
#علوم_انسانی_اسلامی
#تحول_در_علوم_انسانی
#دانشگاه_علامه_طباطبائی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
تحول در علوم انسانی ج ۵ بخش دوم.mp3
19.05M
🎤احمدحسين شريفي
🔴سلسله نشستهاي علمي «تحول در علوم انساني» در جمع تعدادي از اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي
🔴چیستی شناسی علوم انسانی
🔷بخش دوم
#علوم_انسانی_اسلامی
#تحول_در_علوم_انسانی
#دانشگاه_علامه_طباطبائی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
تحول در علوم انسانی ج ۵ بخش سوم.mp3
30.38M
🎤احمدحسين شريفي
🔴سلسله نشستهاي علمي «تحول در علوم انساني» در جمع تعدادي از اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي
🔴جلسه پنجم: چیستی شناسی علوم انسانی
🔷بخش سوم
#علوم_انسانی_اسلامی
#تحول_در_علوم_انسانی
#دانشگاه_علامه_طباطبائی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
مؤتمر تحديـات الحضـارة الغـربيـة - مقاربات عربية وإسلامية.pdf
12.4M
🔴همایش بینالمللی تحدّيات الحضارة الغربية: مقاربات عربية وإسلامية (چالشهای تمدن غرب: رویکردهای عربی- اسلامی)
🔶این همایش از سوی دانشگاه المعارف در تاریخ ۵ و ۶ مارس ۲۰۲۱ مصادف با 15و 16 اسفند ۱۳۹۹ در بیروت برگزار میشود و اندیشمندان و محققانی از هفت کشور ایران، عراق، لبنان یمن، مصر، الجزایر و تونس به ارائه بحث میپردازند:
1️⃣ دکتر حبیب الله بابائی از ایران با موضوع «التأسيس الفكري والفلسفي»
2️⃣دکتر جاسم الحریری از عراق با موضوع «هيمنة الغرب، القوة الصلبة»
3️⃣ دکتر هادی القبیسی از لبنان با موضوع «قوة الاستتباع الناعمة»
4️⃣ علی الحاج حسن از لبنان با موضوع «اتجاه الاستقلال ورفض التبعية: دول ونخب وحركات مقاومة»
5️⃣دکتر غیضان السید علی از مصر با موضوع «اتجاه الرفض والانغلاق: نخب فكرية وتنظيمات سياسية»
6️⃣دکتر عبدالملک عیسی از یمن با موضوع «اتجاه التصالح والتقليد: دول ونخب وأحزاب»
7️⃣دکتر الطاهر احمد محمد الشریف از الجزایر با موضوع «رؤى غربية لمستقبل الغرب»
8️⃣دکتر الهذیلی المنصر از تونس با موضوع «مؤشرات الضعف والوهن»
9️⃣دکتر احمدحسین شریفی از ایران با موضوع «المشروع الحضاري البديل: أبعاده الانسانية، والاخلاقية والثقافية»
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
هدف از ارسال نشستها و کنفرانسها و همایشها این است تا دوستان با استماع این فعالیتهای پژوهشی بتوانند ایده ها و موضوعات جدید پژوهشی را به دست بیاورند
♦️علم و دین از نظر آیت الله سبحانی♦️
🔹برخى از مادىگراها در غرب که عمر خود را در آزمایشگاهها در راه کشف قوانین و اسرار طبیعت صرف مىکنند و هدفى جز کشف قوانین و نوامیس «لا یتخلّف» طبیعت ندارند، در اعماق دل، الهى هستند، اگرچه در ظاهر به مادىگرى تظاهر مىنمایند.
🔹تمامی عالمان اولیه، نظیر نیوتن، به طریقی متدین بودند. آنها علمشان را وسیلۀ کشف آثار صنع الهی در جهان میدانستند. چیزی را که ما اکنون قوانین فیزیک مینامیم، آنها به تعبیری خلقت انتزاعی خداوند ـ افکار در ذهن خداوند ـ تلقی میکردند.
▫️به گزارش شبکه اجتهاد، دکتر مهدی گلشنی، استاد دانشگاه صنعتی شریف پرسشهایی پیرامون «علم و دین» مطرح کرده و از دانشمندان الهیدان در کشورهای مختلف خواستار جواب شده است.
▫️ این سؤالات همچنین برای چهار حکیم مسلمان معاصر، حضرات آیات جوادی آملی، حسنزاده آملی، سبحانی و مصباح یزدی هم ارسال شده است؛ آیتالله جعفر سبحانی ضمن تقدیر از این شخصیت علمی، به پرسشهای ایشان پاسخ داده که متن پرسشو پاسخهای آیتالله سبحانی به شرح زیر است:
▫️نظر انیشتین درباره مذهب
🔸لذا مىتوان گفت برخى از مادىگراها در غرب که عمر خود را در آزمایشگاهها در راه کشف قوانین و اسرار طبیعت صرف مىکنند و هدفى جز کشف قوانین و نوامیس «لا یتخلّف» طبیعت ندارند، در اعماق دل، الهى هستند، اگرچه در ظاهر به مادىگرى تظاهر مىنمایند.
🔸 بر اساس این بیان روشن مىگردد که چرا اینشتین، «مذهب» را عامل پیدایش علوم و فرضیهها مىداند و مىگوید: «من بر آنم که احساس دینی کیهانی قویترین و اصیلترین محرک برای تحقیقات علمی است.»
🔸اینشتین همچنین ایدۀ قابل درک بودن طبیعت را مأخوذ از حوزۀ دین میداند: «به این [یعنی حوزۀ دین] همچنین ایمان به امکان اینکه نظمهای ساری در جهان وجود… برای عقل قابل درکاند تعلق دارد. من نمیتوانم هیچ دانشمند واقعی را بدون آن ایمان عمیق تصور کنم.
🔸وضعیت را میتوان به وسیلۀ یک تصویر بیان کرد: علم بدون دین لنگ است؛ دین بدون علم کور است.» آری، چه الزامى و اعتقادى در بارۀ نظم جهان هستى و چه اشتیاقى «کُپلر» و «نیوتن» را نیرو و توان مىبخشید که سالها در تنهایى و سکوت محض، براى توضیح دادن و از پیچیدگى درآوردن نیروى جاذبه و نظام فلکى، رنج ببرند؟
🔸به نظر ما این ادیان توحیدی بودند که سبب اصلی تکون علم جدید شدند. به قول پُل دیویس، فیزیکدان برجستۀ معاصر: «این به علت هیجان ناشی از تلفیق فلسفۀ یونانی و فکر یهودی ـ مسیحی ـ اسلامی بود که با تأکیدش روی عقلانیت طبیعت و اصول ریاضی و …، علم جدید به وجود آمد.
🔸تمامی عالمان اولیه، نظیر نیوتن، به طریقی متدین بودند. آنها علمشان را وسیلۀ کشف آثار صنع الهی در جهان میدانستند. چیزی را که ما اکنون قوانین فیزیک مینامیم، آنها به تعبیری خلقت انتزاعی خداوند ـ افکار در ذهن خداوند ـ تلقی میکردند. بدین ترتیب، آنها فکر میکردند که در کار علمی میتوان نظری به افکار خداوند افکند.» این بیان گسترده به روشنى نشان میدهد که خداباورى در گسترش علم در غرب و بلکه در سراسر جهان نقش مؤثرى داشته است.
▫️آیا مىتوانیم علم دینى داشته باشیم؟
🔸پاسخ: این سؤال در گرو آن است که کاربرد «علم» در این پرسش روشن شود. اگر مقصود از علم، مطلق دانشها و آگاهىها باشد و حتى محتویات کتب آسمانى و راهنمایىهاى آموزگاران معصوم را در بر بگیرد، مىتوان به تصنیف علوم پرداخت و برخى را دینى دانست؛ ولى در عین حال، این نوع از علوم دینى، کوچکترین اختلافى با علم متداول ندارند و نباید آن را نوعى تقابل با علم تلقى کرد.
🔸از طرف دیگر، اگر مقصود از علم در این پرسشها صرف یافتههای علوم تجربی یا ابزارهائی باشد که در این علوم به کار میروند (نظیر جدول ضرب، یا جداول دیگر حاصل از تجارب)، این علم، دینی و غیر دینی ندارد؛ اما اگر مقصود از علم، نظریههای حاصل از تجارب باشد که در آنها بعضی اصول عام به کار رفتهاند، در این صورت این علم میتواند، بسته به آن اصول، دینی یا الحادی یا خنثی باشد.
🔸از طرف دیگر، در کتابهاى آسمانى و سخنان آموزگاران الهى یک رشته حقایق دربارۀ انسان و طبیعت بیان شده که دست دانش آن روز به آن نرسیده بود، ولی تحقیقات تجربی متأخر آنها را نشان داده است (چنانکه بعضی از دانشمندان مسلمان به آنها اشاره کردهاند). در اینجا به دو نمونه اشاره میکنیم.
ادامه دارد را در لینک ذیل مطالعه کنید
https://b2n.ir/t04094
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#معرفی
دوستانی که #مقاله و #پایان_نامه می نویسند می توانند رایگان از سرویس قاصدک نور استفاده کنند
✅ سرویس قاصدک نور در سامانه سخا
✍️ اداره کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزههای علمیه، در راستای گسترش خدمات فناوری به طلاب و روحانیون معزز، طی تفاهمنامهای با شرکت نور رایانه سپهر(وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی)، به ارائه نرمافزارهای علوم اسلامی و حوزوی در بستر وب (بر روی سامانه سخا) با شرایط ویژه و رایگان اقدام نموده است.
🔰 #سرویس_قاصدک_نور_چیست؟
🔻 میز کار مجازی قاصدک نور این امکان را میدهد که در مصرف فضای ذخیرهسازی سختافزار و نرمافزار صرفهجویی کنید. با استفاده از این قابلیت در سامانه سخا، طلاب معزز در نسخهای یکپارچه، از نرمافزارهای مختلف استفاده میکنند و نیاز به خرید و نصب نرمافزار بر روی سیستمهای کامپیوتری نیست. از ملزومات این سرویس اتصال به اینترنت است.
📎 #ویژگیهای_برتر_قاصدک_نور:
🔹دیگر مجبور نیستید هزینه هر نرمافزار را بهصورت جداگانه پرداخت کنید، بلکه بهصورت رایگان میتوانید از تمام نرمافزارهای نور استفاده نمایید.
🔸برای استفاده از این قابلیت میتوانید در بستر وب و از تمامی دستگاههای خود استفاده کنید؛ تلفن همراه، لب تاپ، تبلت یا هر دستگاه دیگر میتواند ارائهدهنده این سرویس به شما باشد.
🔹در این سرویس میتوانید چند نرمافزار بهصورت همزمان استفاده نمایید.
🔸از نصب نرمافزارها بینیاز میشوید.
🔹فضای دستگاه شما اشغال نمیشود.
🔸محدودیت کاربر، زمان و مکان برای شما از بین رود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
پندها و اندرزها
#آیت_الله_خویی
#تلاش
#موفقیت
⭕️ الجدية و الإهتمام بالدرس و التحقيق
✅ آية الله العظمى السيد الخوئي ( ره )
◀️ينقل آية الله الوحيد الخراساني :
کنا في جلسة إستفتاء السید الخوئي ره ، أخبرنا بأنَّ إبنه " السید علي " اصطدم في طریق کربلاء . أحضروا " الشیخ عبدالحسین الواعظ " لذکر المصیبة حتی إذا وصل الخبر الی سید الخوئي لن یحدث شئ.
و لمّا أخبرناه ، قال السيد : إبني حیّ أو لا ؟ کنا صامتین و ما أجابه أحد...
و أنا کنت جالساً عنده و أتذکر کان بیده قلم ارتعش حزناً.
ثم نعي الشیخ الواعظ و في النهایة مسح السید دموعه و قال : أحضروا الکتب ، و بدأ بالکتابة...
کان مشغولاً بتألیف کتاب "معجم رجال الحدیث" .
جاء خبر وفاة إبنه ، لکنه في تلک اللیلة ، أربع ساعات کان یشتغل بالکتابة و البحث العلمي.
هکذا حاولوا و بذلوا جهودهم لحفظ الشریعة و نحن ماذا نصنع ؟ الأصل الحاکم عندنا الآن : " أصالة التنبلیة ".
📚 کلمات آیة الله العظمی الشیخ وحید الخراساني في بحث الخارج.
🆔 رُوِی من الشيخ باقر الايرواني
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
📝 کاربستهای فقه نظام در ادبیات معاصر
🔰 آیتالله ابوالقاسم علیدوست در گفتاری بررسی کرد؛
📕 فقه نظام و فقه غیر نظام بسیار پربسامد است، این دو پدیده و نهاد کاربستهای مختلفی دارند.
🔹 کاربست اول: فقه نظام، یعنی فقه کلان. فقهی که راجع به نظامات دینی فقاهت میکند. مطابق این نظام، فقه نظام یک رویکرد نیست اینجا یک متعلق است.
🔹 کاربست دوم: فقه نظام در مقابل فقه غیر نظام یعنی فقه با رویکرد نظام محور به کار میرود. در اینجا فقه نظام، صفت و موصوف است.
🔸 دو تفاوت اساسی بین کاربست اول و دوم هست؛ در اولی نگاه حکومتی نیست ولی در دومی کاملا حکومتی است. در اولی نظر به متعلق به داشتیم و در دومی نداریم.
🔹 کاربست سوم: فقه نظام، یعنی فقهی که نظام ساز باشد و از آن نظام دربیاید و هر چه نظام احتیاج دارد.
🔸 نگاه سوم، فقه را به صرف استنباط احکام معنا نمیکند. دو نگاه قبلی جنس فقه فقط استنباط بود ولی نظام سازی را وظیفه فقه نمیدانست.
🔹 کاربست چهارم: بنده هم به همین نگاه معتقدم و آن اینکه فقه نظام یعنی فقهی که غیر از استنباط احکام فردی، به استنباط نظام بپردازد. یعنی فقهی که مسائل فردی را استنباط کند، قواعد را استنباط کند، مقاصد را در نظر بگیرد، اما غیر از این مسائل دنبال کشف نظام هم باشد.
📚 متن کامل: http://meftaah.com/?p=22489
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
4_5965027524747462736.pdf
16.8M
💠#ارائه_کتاب
با عنوان
🔸️مرجع پژوهش
#فایل_pdf
📗فایل pdf کتاب "مرجع پژوهش"
❇شامل مباحث خوبی درباره مبانی، انواع، مهارت ها و اخلاق پژوهش و..❇
✍توسط 44 نفر از اساتید فن نوشته شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
🔴#معرفی_نرم_افزار
💠#دانلود_نرم_افزارها
فیش نگار نور 3 - نسخه طلایی
نرم افزار جامع ثبت رایانه ای فیش های تحقیقی و تبلیغی
فیش برداری موضوعی و لفظی بر مبنای کلید واژه، نمایه با امکانات متنوع ، دسترسی آسان به فیش ها بر اساس تاریخ، موضوع، منبع، کلید واژه، نمایه و یا سخنرانی، فیش برداری صوتی با امکانات متعدد و جستجوی پیشرفته و سریع در فیش ها و ...
فیش نگار نور 3 - نسخه طلایی
شناسنامه
زبان واسط کاربری : فارسي
تولیدکننده : خدمات نور رايانه سپهر
سفارش دهنده : شرکت خدمات نور رایانه سپهر
سیستم عامل : ويندوز
امکانات و قابلیت ها :
• فیش برداری موضوعی و لفظی بر مبنای کلیدواژه، نمایه با امکانات متنوع
• دسترسی آسان به فیش ها بر اساس تاریخ، موضوع، منبع، کلیدواژه ، نمایه و یا سخنرانی
• فیش برداری صوتی با امکانات متعدد و جستجوی پیشرفته و سریع در فیش ها
• گزارش گیری پیشرفته بر مبنای اقسام گزینش ها، حفظ مشخصات قلم و پاراگراف، ابعاد مختلف کاغذ، خروجی در قالب فایل word و امکان ویرایش گزارش در محیط word
• خروجی گزارش به شکل مقاله و کتاب
• استفاده از بانک های منتوع و امکان ادغام و یا تجزیه آنها در دو رایانه مختلف
• امکان ارسال سریع متن از برنامه ها و نرم افزارهای دیگر به فیش نگار
• حضور منوی راست کلیک کمینه در محیط نرم افزارهای اسلامی و اینترنت و غیره برای برداشت سریع متن و منبع فیش ها
• تشخیص خودکار منبع در نرم افزارهای اسلامی
• درج خودکار آدرس صفحات اینترنتی در پایان فیش های اینترنتی (سازگار با IE و Firefox)
• امکان اختصاص موضوعات و منابع مستقیما از داخل کمینه
• افزایش سرعت جستجو، دسته بندی و گزارش گیری
• امکان جستجو در متون معرب
• رفع اشکالات نسخه ۲ و امکانات
لینک فیش نگار نور 3 - نسخه طلایی
👇👇👇👇👇
https://www.noorsoft.org/File.ashx?ID=233
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk