ترجمه التمهید فی علوم القرآن.pdf
4.71M
✅کتاب ترجمه #التمهید فی #علوم_القران
از استاد #آیه_الله_محمد_هادی_معرفت
#ترجمه
#تمهید_فی_علوم_القرآن
ویژه دوستانی که به علوم قرآنی علاقمند هستند
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
base.apk
8.03M
#نرم_افزار
✅نرم افزار اندروید
«نشانه» ☄
💍 ده هزار خاطره از اخلاق ، عبادت، معنویت شهیدان 💍
با جستجوی کلمات: #نماز #وضو #سجده #مسجد #تعقیبات و ... می توانید به خاطرات آنها به صورت موضوعی دسترسی پیدا کنید
#نرم_افزار
#کاربردی
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
🔸 شروع نمایشگاه کتاب (آنلاین) ترجمان
🔸 نمایشگاه کتاب تهران هرساله محل ملاقات بسیاری از علاقهمندان حوزۀ نشر و کتاب است. ناشران با ارائۀ کتابهای خود بخشی از بار فروش پایین کتاب را در طول سال جبران میکنند و از طرف دیگر علاقهمندان با قیمتهایی مناسب میتوانند نیاز یک سال کتابخوانی خود را برطرف کنند.
🔸متاسفانه امسال وضعیت نمایشگاه کتاب روشن نیست و به احتمال زیاد این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.
🔸 ترجمان تصمیم گرفت با توجه به شرایط حاضر، از پتانسیل موجود در فروش آنلاین استفاده کرده و نمایشگاه کتابی را به صورت آنلاین برگزارکند.
در این نمایشگاه که از امروز تا ۹ خرداد برگزار میشود، تمام کتابهای موجود در فروشگاه کتاب ترجمان از ۱۵ تا ۵۰ درصد تخفیف دارند و هزینۀ ارسال سفارشهای بالای 45هزار تومان رایگان خواهد بود.
🔸 همچنین ترجمان در جهت انجام مسئولیت اجتماعی، مبلغ ۱۰ درصد از سود این نمایشگاه را برای درمان بیماران نیازمند مبتلا به کرونا اهدا خواهد کرد.
🔹 برای خرید کتابها از لینک زیر استفاده کنید:
🔗 https://cutt.ly/MyPddbP
🔻 تمامی نکات بهداشتی در رابطه با سفارشها رعایت خواهد شد.
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
🔒 چرا معصومین علیهم السلام گرفتار بلا می شدند ؟
🔓 پاسخ توسط استاد : میر باقری
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
چرا معصومین علیهم السلام گرفتار بلا ها و آزمون های الهی شدند ؟ استاد میر باقری.mp3
2.53M
#یک_سوال
#کلام
#اعتقادات
🔒 چرا معصومین علیهم السلام گرفتار بلا می شدند ؟
🔓 پاسخ توسط استاد : میر باقری
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
com.Ghaemiyeh.doroosehozehpayeh7J7796.apk
9.19M
✍ #نرمافزار_دروس_حوزوی
✍ #ارائه_دروس_پایه_هفتم
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
1_144435136.pdf
17.19M
#ارائه_کتاب
#شرح_کتاب_اصول_الفقه
#علامه_مظفر
#شرح_اصول_فقه_جلدیک
نویسنده:#استاد_علی_محمدی
#سطح۱
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
شرح اصول فقه ج2.pdf
13.71M
#ارائه_کتاب
#شرح_کتاب_اصول_الفقه
#علامه_مظفر
#شرح_اصول_فقه_جلددوم
نویسنده:#استاد_علی_محمدی
#سطح۱
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
درسنامه روش تحقیق در.pdf
700K
مهارتهای تحقیق
در معارف قرآن
#درس_نامه_روش_تحقیق
استاد #محمد_خامه_گر
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
lome1.pdf
2.12M
#ارائه_کتاب
🌹#شرح_لمعه_جلد یک فقه ۱
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
۱۱دین و رهن ۱۱۲.pdf
1.33M
#شرح
#لمعه
🌹# شرح لمعه دمشقیه جلد دو فقه 2
┅┅❅❁❅┅┅
🤝باما همراه باشید در کانال👇👇
#کتابخانهدیجیتالپژوهشمهدیه
@kdp_mahdieh
_5_-1.pdf
1.84M
#شرح
#لمعه
🌹#_شرح_لمعه_دمشقیه_جلد_پنجم_فقه5
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
کتاب شرح لمعه جلد 3.pdf
1.24M
#شرح
#لمعه
🌹# شرح لمعه دمشقیه جلد سه فقه3
┅┅❅❁❅┅┅
🤝باما همراه باشید در کانال👇👇
#کتابخانهدیجیتالپژوهشمهدیه
@kdp_mahdieh
fegh4.pdf
2.22M
#شرح
#لمعه
🌹#_شرح_لمعه_جلد_چهار_فقه_4
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
_6_.pdf
2.8M
#شرح
#لمعه
🌹#_شرح_لمعه_جلد_ششم_فقه6
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
#نشست_علمی
✅ علت اختلاف عید فطر، مساله ای فقهی است
حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در پایان درس خارج فقه خود فرمودند: نامهای در خصوص مسأله عیدفطر به من نوشتند که ناچارم این مسأله فقهی را امروز بیان کنم.
میگویند در مسأله عیدفطر چه شد که اختلاف بوجود آمد و حتی با این که رهبر بزرگوار انقلاب حکم کرده بود بازهم جمع زیادی از مراجع این روز را عیدفطر اعلام نکردند.
ایشان افزودند: جواب این مساله را خود رهبر معظم انقلاب دادند که سرچشمه آن اختلاف فتواست برخی فتوایشان این بود که رؤیت هلال با چشم مسلح کافی است و بعضی آن را کافی نمی دانستند.
معظم له اظهار داشتند: مستند حکم رهبری هم چشم مسلح بود حال اگر این مستند برای فقیهی قابل قبول نباشد و بگوید هلال باید با چشم عادی دیده شود آن حکم چون مستند به مدرکی است که برای این فقیه حجت نیست آن حکم برای این فقیه حجیت ندارد.
حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: برخی به ما ایراد می گیرند شما که با مسائل روز بسیار آشنا هستید خوب بود رویت با چشم مسلح را کافی میدانستید.
ایشان در پاسخ خاطر نشان کردند: اگر شما وسایل جدید را در رویت هلال کافی بدانید باید این وسائل را همه جا کافی بدانید یعنی در تمام مسائلی که در فقه رؤیت در آن لازم است استفاده از دوربین، تلسکوپ و میکروسکوپ باید کافی باشد و آن را حجت بدانید و این موضوع نباید تنها در رؤیت هلال ماه منحصر شود.
معظم له با اشاره به هفت موضوع فقهی در این راستا فرمودند: اولین مساله حد ترخص است، اگر شما از ده فرسخی با دوربین، دیوارهای شهر را دیدید و با وسایل امروزی صدای اذان مؤذن شهر را شنیدید؛ آیا قائل به این میشوید که حد ترخص در ده فرسخی است. یا اینکه با چشم و گوش عادی لازم می دانید.
ایشان تأکید کردند: تمام بحث ما در این است که آیا اطلاقات رؤیت عام است و شامل رؤیت با وسیله یا بدون وسیله میشود، یا اطلاق، هر دو را در برمیگیرد و یا اینکه اطلاقات رؤیت منصرف به رؤیت عادی و معمولی است، ما معتقدیم اطلاق منصرف است.
مسأله دوم، در بسیاری از موارد وجود ذرات بسیار ریز خون در شیر است که تنها با میکروسکوب دیده شود؛ اما با چشم عادی قابل رؤیت نیست. آیا در اینجا حکم به نجاست و حرمت میشود یا باید حکم به پاکی شود.
معظم له ادامه دادند: مساله سوم زوال عین نجاست برای طهارت کافی است، اگر عین خون و نجاست زائل شود ولی رنگ آن باقی بماند، فقها میگویند وجود رنگ مضر به طهارت نیست؛ در حالی که اگر این رنگ زیر ذره بین قرار گیرد ذرات بسیار کوچک چسبنده خون در شیئ دیده میشود، آیا در این صورت حکم به نجاست میشود.
مساله چهارم خونی است که مثلاً از دندان می آید و در آب دهان مستهلک میشود، در این صورت حکم به پاکی آن میشود؛ اما اگر با میکروسکوپ آب دهان بررسی شود ذرات بسیار ریز خون در آن دیده میشود. حال در چنین صورتی می توان حکم به نجاست آن داد؟
معظم له ادامه دادند: مساله پنجم به قول برخی فقها، عرق جنب از حرام نجس است و یا با آن نمیتوان نماز خواند، حال اگر شخصی جنب از حرام است و عرقش ظاهراً خشک شده آیا میتواند با آن نماز بخواند، در حالی که گاهی اگر با میکرسکوب نگاه کنیم ذرات عرق روی بدن دیده میشود.
ایشان در ادامه فرمودند: مسأله ششم در مورد خسوف و کسوفی که تنها با تلسکوپ قابل دیدن است و با چشم عادی دیده نمیشود آیا باید قائل به وجوب نماز آیات بود.
مسأله هفتم درباره مساله زلزلههایی است که ما آن را تشخیص نمیدهیم؛ اما زلزلهسنج ها می توانند آن را تشخیص دهند، حال آیا اگر زلزله را مردم تشخیص ندادند و ابزار زلزله سنج آن را تایید کرد، آیا قائل به وجوب نماز آیات برای چنین کسانی هستید؟ به یقین نه. اینها و امثال اینها فروعی است که نمی توان با آن موافقت کرد پس چگونه تنها در رؤیت ماه آن را بپذیریم.
معظم له در پایان فرمودند: اضافه بر اینها در زمان پیامبر(صل الله علیه وآله) و ائمه معصومین(علیه السلام) هرگاه ماه رمضان ظاهراً سی روز بود همه روزه می گرفتند چون ماه با چشم غیر مسلح دیده نمی شد و چه بسا اگر دوربین داشتند روز اول ماه بود و روزه اش حرام ، اما همه آن را روزه گرفته بودند آیا باید گفت همه آنها خطا می کردند و معذور بودند یا تنها رؤیت با چشم عادی معیار بود.
به یقین پذیرفتن این لوازم بسیار دشوار است.
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
تمديد پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان تا 30 تير 99
اطلاع بيشتر در كانال ايتاي معاونت پژوهش:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
تلفن 32008327
دبيرخانه آثار پژوهشي
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
barkhi-nazarate-allameh-piramoone-nafs.mp3
3.62M
#نشست_علمی
🔉🔉 #بشنوید
♨️ از خاک تا خدا
👈مروری بر برخی از نظریات علامه طباطبایی در موضوع "نفس"
🔰استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت برخی از نظریات علامه در موضوع نفس، همچون: مسئله جسمانی یا روحانی بودن حدوث و بقای نفس، مسئله استکمال نفس، اثبات عوالم ثلاث از طریق نفس، معنای مراقبه و ... را به صورت بسیار اجمالی و مختصر تبیین می کنند.
#پای_درس_استاد #فلسفه
#در_محضر_علامه #عرفان
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
#معرفی_نرم_افزار
#نرم_افزار_مدرس
مَدرَس چیست؟
مدرس با شبیهسازی و پیادهسازی نظام آموزشی سنتی حوزه علمیه و حفظ ویژگیها و ارزشهای آن، امکان «آموزش مجازی علوم اسلامی و حوزوی» را برای طلاب و عموم علاقهمندان به علوم و معارف اسلامی، با امکاناتی فراتر از مدرسه و کلاس واقعی و به صورت پویاتر و کارآمدتر فراهم آورده است.
✳️ امکانات و ویژگیها:
🔸 میز کار و ارائه دروس پایه ۱ الی ۱۰ حوزه
🔸 کتابهای درسی حوزه به همراه ترجمه، شرح و صوت دروس
🔸 مطالعه کتاب و شنیدن صوت درس، با امکان پخش فایل صوتی در همه صفحات برنامه و بیرون از برنامه
🔸 مطالعه همزمان کتاب و شرح کتاب به صورت همگام شده با پاراگرافها
🔸 مطالعه همزمان کتاب، شرح کتاب و شنیدن صوت درس
🔸 مطالعه کتاب با ابزارهای انتخاب نوع و اندازه قلم، رنگ پسزمينه و انتقال متن (کپی پیست)
و امکانات متنوع دیگری ...
📱مدرَس نرمافزار جامع دروس حوزوی را از همین کانال یا گوگل پلی دریافت کنید.🌹
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
madras1.8.6.apk
11.06M
مدرس نسخه 1.8.6
#نسخه_6_8_1
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
✅ نسخه جدید مَدرَس 1.8.6 منتشر شد.
در این بروزرسانی مشکلات گزارششده کاربران برطرف و امکانات ذیل افزوده شده است.
🔹 امکان ثبت نام و ورود از خارج از کشور
🔹 امکان جستجو بین یادداشت های ذخیره شده
🔹 تبدیل کتاب به دوره
🔹 افزایش سرعت برنامه
📱مدرَس را از همین کانال یا گوگل پلی دریافت کنید.
#نسخه_6_8_1
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
#یک_مسئله
#قاعده_لاضرر
💠 قاعده لاضرر چیست؟
🔰 قاعده لا ضرر از قواعد مشهور فقهی است که در بیش تر ابواب فقه کاربرد دارد و مضمون آن این است که ضرر در اسلام مشروعیت ندارد و هرگونه ضرر و اضرار در اسلام نفی شده است.
🔰آیه: " لا تضار والدة بولدها و لامولود له بولده ". این آیه، مادران و پدران را از ضرر رساندن به فرزندانشان نهی کرده است؛
🔰← روایت زراره: در زمان رسول خدا ( ص )، شخصی به نام سمرة بن جندب در جوار خانه فردی از انصار، درخت خرمایی داشت که آمد و رفت وی از درون زمین آن مرد انصاری بودو باعث ضرر به مرد انصاری می شد . مرد انصاری به حضرت رسول( ص ) شکایت برد. حضرت به سمره فرمود: از این پس، اذن بگیر. سمره نپذیرفت، حضرت از سمره بن جندب خواست درخت دیگری به جای آن درخت قبول کند حتی فرمودند: درختی در بهشت به تو می دهم. سمره باز هم نپذیرفت، تا این که حضرت فرمود: " انک رجل مضار و لا ضرر و لا ضرار علی مؤمن " یعنی تو مرد سخت گیر و آسیب رسانی هستی و مؤمن نباید به کسی ضرر بزند، بعد از آن دستور داد آن درخت را از ریشه کندند و جلوی سمرة انداختند.
#لاضرر_و_لاضرار
#اصول
#فقه
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
#یک_مسئله
💠 حقیقت و ماهیت عهد الست چیست؟
🔰 داستان "عهد الست"همان چيزي است كه در قرآن مورد اشاره قرار گرفته، ولي حقیقت و ماهیت آن چندان روشن و واضح نيست؛
🔰 محدثان اسلامي بر اساس فهم برخي از روايات بر اين باورند كه خداوند به هنگام آفرينش آدم، تمام فرزندان آينده او را به صورت موجودات ريز درآورد و به آنان گفت: «ألست بربّكم» آنان گفتند «بلي» سپس همگي را به صلب و پشت آدم بازگردانيد.
🔰 آنان هنگام خطاب الهی داراي عقل و شعور كافي بودند. سخن خدا را شنيدند و پاسخ او را گفتند. اين پیمان به اين خاطر از آنان گرفته شد كه راههاي عذر در روز رستاخيز را روي آنان ببندد.
#عهد_الست
#کلام
#عقاید
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk
#سخنرانی_علمی
#انسان_شناسی_اسلامی_و_تاثیر_آن_در_الگوی_پیشرفت
#رهبر_معظم_انقلاب ۸۶/۲/۲۵
بخش اول
✅تاثیر انسان شناسی در الگوی پیشرفت
🔺آنچه که موجب میشود ما الگوی غربی را برای پیشرفت جامعه خودمان ناکافی بدانیم، در درجهی اول این است که نگاه جامعهی غربی و فلسفههای غربی به انسان -البته فلسفههای غربی مختلفند؛ اما برآیند همهی آنها این است- با نگاه اسلام به انسان، بکلی متفاوت است؛ یک تفاوت بنیانی و ریشهای دارد. لذا پیشرفت که برای انسان و به وسیلهی انسان است، در منطق فلسفهی غرب معنای دیگری پیدا میکند، تا در منطق اسلام. پیشرفت از نظر غرب، پیشرفت مادی است؛ محور، سود مادی است؛ هرچه سود مادی بیشتر شد، پیشرفت بیشتر شده است؛ افزایش ثروت و قدرت. این، معنای پیشرفتی است که غرب به دنبال اوست؛ منطق غربی و مدل غربی به دنبال اوست و همین را به همه توصیه میکنند. پیشرفت وقتی مادی شد، معنایش این است که اخلاق و معنویت را میشود در راه چنین پیشرفتی قربانی کرد. یک ملت به پیشرفت دست پیدا کند؛ ولی اخلاق و معنویت در او وجود نداشته باشد. اما از نظر اسلام، پیشرفت این نیست. البته پیشرفت مادی مطلوب است، اما به عنوان وسیله. هدف، رشد و تعالی انسان است.
🔺پیشرفت کشور و تحولی که به پیشرفت منتهی میشود، باید طوری برنامهریزی و ترتیب داده شود که انسان بتواند در آن به رشد و تعالی برسد؛ انسان در آن تحقیر نشود. هدف، انتفاع انسانیت است، نه طبقهای از انسان، حتّی نه انسانِ ایرانی. پیشرفتی که ما میخواهیم بر اساس اسلام و با تفکر اسلامی معنا کنیم، فقط برای انسان ایرانی سودمند نیست، چه برسد بگوئیم برای طبقهای خاص. این پیشرفت، برای کل بشریت و برای انسانیت است. نقطهی تفارق اساسی، نگاه به انسان است.
✅دو زاویه نگاه اسلام به انسان
👈اینجا یک درنگی بکنیم و من یک مطلب معرفتی اسلامی را در اینجا عرض بکنم: در اسلام نگاه به انسان از دو زاویه است که این دو زاویه هر دو مکمل همدیگر هستند. این میتواند پایه و مبنائی برای همهی مسائل کلان کشور و نسخههائی که برای آیندهی خودمان خواهیم نوشت، باشد. این دو زاویهای که اسلام از آن به انسان نگاه میکند: یکی نگاه به فرد انسان است؛ به انسان به عنوان یک فرد؛ به من، شما، زید، عمرو به عنوان یک موجود دارای عقل و اختیار نگاه میکند و او را مخاطب قرار میدهد؛ از او مسئولیتی میخواهد و به او شأنی میدهد. یک نگاه دیگر به انسان، به عنوان یک کل و یک مجموعهی انسانهاست. این دو نگاه با هم منسجمند؛ مکمل یکدیگرند. هر کدام، آن دیگری را تکمیل میکند.
ادامه دارد...
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
sapp.ir/valiasrkermani
@valiasrk