eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
559 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
748 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💠 : فقه و حقوق معاملات بالمعنی الاخص، اقتصاد و مسابقات 1. بررسی فقهی ـ حقوقی اقاله (می توان عنوان را به دو موضوع گسست داد، بدین عبارت: «بررسی فقهی اقاله» /«اقاله در نظم حقوقی جمهوری اسلامی ایران» 2. الامام (و الحاکم الشرعی) ولی من لا ولی له، با تاکید بر تعینات جدید 3. بدل حیلوله 4. ملکیت موقت در فقه 5. بیع ازمانی 6. بیع دین 7. بیع کالی به کالی و مناسبات آن با بیع کلی به کلی 8. پول شویی 9. پول و اسکناس و نهادهای مالی جدید (بررسی فقهی، مفهومی و ماهوی ) 10. تخلف از انجام تعهدات (به طور عام در فقه و حقوق (در بررسی فقهی ـ حقوقی نظر به آثار وضعیه و الزامات حکومت و متعهد له است. موضوع به دو عنوان مجزا قابل گسست است) 11. تخلف از انجام شرط (به طور خاص) در فقه و حقوق (قابل تجزیه به دو عنوان مستقل) 12. اصل حسن نیت در فقه و حقوق موضوعه ایران و غیر ایران (دفاع از این اصل تحول برجسته و مبارکی را در فقه رقم می زند) 13. ربا در قرض های تولیدی و تجاری، ربا با سود عادلانه ، ربا با سود متغیرو... 14. ربا در بانک های دولتی، در شرایط اضطراری و غیر عادی اقتصادی تذکر : طرح دو عنوان اخیر به دلیل شبهاتی است که در این ارتباط وجود دارد. 15. سقوط تعهدات (اسباب و احکام) 16. صلح با تاکید بر مفهوم شناسی و حکم شناسی صلح ابتدایی 17. سلب مالکیت یا حق اختصاص با رها کردن کالا و زمین 18. سلف موازی و عینه (مفهوم شناسی، حکم شناسی ، اشتراکات وافتراقات) 19. سنجه بودن طیب نفس یا اذن در جواز تصرف، اعتبار قراردادهاو...(به کتاب «فقه و حقوق قراردادها/ادله عام روایی» مراجعه شود). 20. شخصیت حقوقی بانک و حاکمیت و بررسی فقهی آن از این منظر 21. سنجه در بطلان معاملات (سفاهه، اکل مال به باطل ، سفیه بودن...به کتاب فقه و حقوق قراردادها /ادله عام قرآنی نیز مراجعه شود). 22. سنجه زمانی و مکانی محاسبه در مسئولیت مدنی 23. عدالت بین نسلی 24. فقه عمری، رقبی و سکنی(مفهوم شناسی، مقارنه مفهومی، احکام، اشتراکات و افتراقات) 25. قاعده غرور(المغرور یرجع الی من غرّه ) (اسناد، گستره ، حل معضل مسأله تعاقب ایادی) 26. قاعده نفی غرر با تاکیدبر تعینات مستحدث 27. گستره شناسی ما قصد لم یقع و ما وقع لم یقصد 28. قبض ثمن در مجلس رد قرارداد سلف قبل از سررسید یا قبل از قبض توسط مشتری اول(اختلاف فقیهان / مقارنه فقهی آرای فقهای شیعه و غیر ایشان) 29. ماهیت واحکام فقهی ـ حقوقی قرار وثیقه 30. کنز (مفهوم شناسی وحکم شناسی آن) 31. موارد منصوص( و جایز) از مسابقات 32. حکم جوائز ـ وضعا و تکلیفا ـ در مسابقات 33. مسابقه کلش آف کلنز (clash of clans)و بررسی فقهی آن 34. بررسی فقهیِ مفهومی و مصداقی مستثنیات دین با توجه به تغییرات معاصر 35. مسئولیت بیمه گر نسبت به سرنشینان مازاد بر ظرفیت مجاز و تخلف از شرایط بیمه در فقه و قانون 36. من له الغنم فعلیه الغرم(سند، حدود قاعده ، مصادیق مشتبه، مثلا در رد فاضل دیه می توان با استناد به این قاعده، در رد بین پسر و دختر تفاوت گذاشت؟ مبانی تکمله المنهاج ج2ص446+ الرسائل ج19/ابواب عاقله باب 1و...) 37. هبه، هدیه و جایزه (ماهیت شناسی، تفاوت ها و اشتراکات) 38. وقف پول، درآمدهای آتی و حقوق 39. یارانه (ماهیت / مشروعیت و...) 40. تورم و خمس، دیون، ضمان و ربا 41. فقه بورس 42. فقه شرکت (با تاکید بر اقسام و تعینات مستحدث) 43. فقه حواله (با تاکید بر تعینات جدید) 44. معامله و طیب نفس یا کراهت بر اساس توهم و باور اشتباه (در «فقه و حقوق قراردادها ادله عام روایی» فی الجمله به آن پرداخته ایم) 45. مالکیت منابع انرژی 46. بازخوانی پرونده انفال و سرمایه های طبیعی 47. منابع در آمد حکومت اسلامی 48. علم اجمالی به صدور سبب ضمان (مسئولیت مدنی )توسط یکی از دو یا چند نفر در فقه و قانون 49. اجاره مجدد از سوی مستاجر (راه کاری است برای تامین مالی به شرط قرض(رهن) در بانکداری بدون ربا) 50. مضاربه با نگاه توسعه به فعالیت های مختلف و تعینات جدید 51. فقه جعاله ناظر بر عملیات و رویه های بانکی در جمهوری اسلامی ایران 52. فقه ارتکازات در معاملات 53. تقلب، تدلیس و تبلیغات (اصل جواز ، تفاوت ماهوی این عناوین با تاکید بر روابط و اقتضائات جدید) 54. فقه سر قفلی و حق کسب پیشه با تاکید بر تعینات جدید آن ها 55. فقه حریم (این عنوان می تواند مضاف الیه داشته باشد مثل حریم قنات ها، حریم مساجد و...) 56. شرایط شاهد و کارشناس در حقوق مدنی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🏴 شهادت مظلومانه حضرت باقرالعلوم سلام الله علیه بر همه شیعیان تسلیت باد 🏴 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر ◾️هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام مومنان و پنجمین پیشوای عطوف،امام محمّد بن علی الباقر علیه السلام را به محضر آقا امام زمان عجل الله تعالی ظهوره و همه شما تسلیت عرض می کنیم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
▪️◾️▪️ 🏴 به بهانه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) پنجمین امام مسلمین 🔹 از مهم‌ترین وجوه زندگی و سیره امام محمد باقر (علیه‌السلام) که بیش از دیگر امامان به چشم می‌آید، جنبه‌های علمی و پژوهشی حیات مبارک ایشان است؛ به طوری که به ایشان لقب "باقرالعلوم" یعنی شکافنده علم‌ها داده شده است. 🔹آن حضرت به دلیل معاصرت با اواخر دوران حکومت بنی‌امیه، از ضعف قدرت حاکمه حسن استفاده کرده و در نشر معارف اسلامی، تلاش گسترده‌ای داشتند. ایشان با مخالفان و صاحبان عقاید مختلف، مناظرات مفصلی داشتند و به سؤالات شیعیان و مخالفان پاسخ می‌دادند. از این رو از آن امام همام در تمام مسایل فقهی، اجتماعی و حکومتی روایات فراوانی نقل شده است؛ به طوری که هیچ کتاب روایی نیست مگر این که از امام محمد باقر (علیه‌السلام) در موارد مختلف روایاتی ذکر شده باشد. 🔹 حتّی کتاب‌ها و تألیفات دانشمندان و مورخان اهل سنت مانند طبری، بلاذری، سلامی، خطیب بغدادی، ابونعیم اصفهانی و آثاری چون موطأ مالک، سنن ابی داوود، مسند ابی‌حنیفه، مسند مروزی، تفسیر نقاش، تفسیر زمخشری و ... که از مهمترین کتاب‌های جهان تسنن به شمار می‌روند، سرشار از سخنان امام محمد باقر (علیه‌السلام) هستند. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: @howzehpajohesh 📚📖📚📖📚📖
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان* ✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻 *سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست پنجم با حضور: *جناب آقای دکتر احد فرامرز قراملکی* *استاد تمام دانشگاه تهران، رئیس انجمن اخلاق کاربردی ایران و چهره ماندگار علوم انسانی در جشنواره پژوهشی وزارت علوم در سال ۱۳۹۹* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۰/۵/۳* *از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳* لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi21
🌐 چرا در عالم برزخ و در عالم قيامت هيچ شخص متنعمي از تنعم خودش دلزده نمي‌‌‌‌‌شود؟ 🔰آیت الله شهید مطهری 🔺يکي از ايرادهايي که بعضي افراد مطرح مي‌‌‌‌‌کنند اين است: اين بهشتي که شما مي‌‌‌‌‌گوييد، بايد خيلي خستگي‌‌‌‌‌آور باشد. اگر انسان در يک جا غرق در همه نعمتها آنهم براي هميشه باشد دل انسان را مي‌‌‌‌‌زند. 🔺به انسان وقتي خوش مي‌‌‌‌‌گذرد که چيزي را نداشته باشد و بعد به او بدهند و باز چيز ديگري را نداشته باشد و به او بدهند. ✅ جواب 🔺قرآن جواب مي‌‌‌‌‌دهد که‌‌‌‌‌ «لايبغون عنها حولًا» (کهف/ 108). اين اشاره به اين است که اتفاقاً آنجا جايي است که در آن بر خلاف دنيا که انسان در هر وضعي قرار بگيرد باز تحول و تغييري مي‌‌‌‌‌خواهد، به دنبال تحول نيست. 🔺يک علت اين مطلب- که البته علت اساسي‌‌‌‌‌تر هم دارد- اين است که آنچه در آنجا هست مقتضاي ذات و طبيعت نفس است. 🔺خستگي در آنجا مثل اين است که مغناطيس يا قوه جاذبه از کار خودش خسته شود. 🔺خستگي در اين عالم به اين علت نيست که لازمه نفس انسان اين است که هم چيزي را مي‌‌‌‌‌خواهد هم از آن خسته مي‌‌‌‌‌شود. اصلًا محال است که يک چيز مطلوب بالذاتِ يک طبيعت باشد و طبيعت بعد که به مطلوب بالذات خود رسيد بيزاري و تنفر پيدا کند. 🔺علت خستگي در اين عالم اين است که آنچه انسان ابتدا مطلوب خيال مي‌‌‌‌‌کند بعد از اينکه به آن مي‌‌‌‌‌رسد، به نحو طبيعي احساس مي‌‌‌‌‌کند که آن امر، مطلوب حقيقي او نبوده است. 🔺عاشق خيال مي‌‌‌‌‌کند که دنيا براي او فقط همان معشوق است و بس، بعد که به او مي‌‌‌‌‌رسد مي‌‌‌‌‌بيند وصال مدفن عشق است. اينکه عشقش در همان جا دفن مي‌‌‌‌‌شود نه از باب اين است که به مطلوب بالذات خود رسيده و بعد تنفر پيدا شده است، بلکه از باب اين است که واقعاً معشوق بالذاتِ آن فرد اين نبوده است ولي خودش خيال مي‌‌‌‌‌کرده که معشوق واقعي همان است. عاشق بعد از رسيدن به معشوق با نوعي استشمام فطري احساس مي‌‌‌‌‌کند که به گمشده اصلي خود نرسيده است نه اينکه اين گمشده و مطلوب او بوده است و حال مطلوب عوض مي‌‌‌‌‌کند؛مطلوب عوض نمي‌‌‌‌‌کند بلکه کشف مي‌‌‌‌‌کند که مطلوب واقعي امر ديگري است. 🔺لهذا اشياء اگر به غايت واقعي و حقيقي خود برسند محال است که آرامش پيدا نکنند. آيه‌‌‌‌‌ «الا بذکر اللَّه تطمئن القلوب» (رعد/ 28) اشاره به همين مطلب است، يعني انسان طبيعتي دارد که به هرچه برسد آرام نمي‌‌‌‌‌گيرد، مگر آنکه به مطلوب بالذات خود برسد که در اين حالت محال است آرام نگيرد و باز هم بخواهد از آنجا به جاي ديگر منتقل شود. آنجا سرمنزلي نيست که انديشه انتقال به منزل ديگر در آن پيدا شود. 📚 درس های اسفار ج3 ص 64
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📚 *از "کتاب الغدیر"* *چه می دانید* ؟ ⁉️ آیا می دانستید مجموعه ی عظیم کتب چند جلدی الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان به قلم علامه امینی است! ⁉️ *آیا می دانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته، همگی از منابع کُتب علمای اهل تسنن است!* ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت مطالعه و تحقیق می کرد! ⁉️ *آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۱۰ هزار جلد کتاب از (باء بسم الله تا تای تمت) آن را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرر و مسافرستهای متعدد داشته است!* ⁉️ *آیا می دانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت، در عرض مدت خیلی کوتاهی ۳۰ هزار سنی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند*! ⁉️ آیا می دانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است، که تا کنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است. مرحوم علامه امینی فرمودند: حرف‌های اصلی خودم را در آن ۹ جلد زده‌ام و این ۱۱ جلد، مقدماتی برای آن سخنان بوده است و اگر انتشار این کتاب کامل ‌شود دنیا را تکان میدهد! ⁉️ آیا می دانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده، *تا کنون ظرف این مدت (حدود شصت سال) از چاپ این کتاب گذشته، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد!* ⁉️ *آیا می‌دانستید امرا و وزرا و شخصیت های سیاسی هم برای کتاب الغدیر تقریظ نوشته‌اند. ملوک و بزرگان فقهاء و محدثین و بزرگان مولفین و شعرا اهل تسنن هم توجه می‌کنند و تقریظ می‌نویسند. تا چه رسد به بزرگان شیعه*! ⁉️ *آیا می دانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر خود، راه هر گونه انکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند با مستندات و کتب اهل تسنن بسته است و این کتاب حجت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمی توان به خطبه ی نورانی غدیر شک نمود!* ✅ *مرحوم علامه امینی در کتاب بی‌نظیر الغدیر ؛ روایت غدیر را از (۱۱۰) صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، و (۸۴) نفر از تابعین، و (۳۶۰) راوی حدیث، از کتب اهل سنت، از قرن دوم تا قرن چهاردهم هجری قمری معرفی کرده است*! ✅ علامه امینی فرمودند: *«روز قیامت با دشمنان امیرالمومنین علیه السلام مخاصمه خواهم کرد! همانطور که آن ها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند وگرنه می خواستم معارف امیرالمومنین علیه السلام را گسترش بدهم، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.»* ✅ علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام نموده و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام را برای جهانیان اثبات نمود‌. 💫 منْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه 🕊 تقدیم به روح بلند علامه امینی رضوان ا...علیه🌹
حکمت اسلامی و روان شناسی .mp3
6.85M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمت اسلامی و روان شناسی در پیش همایش کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
ج ۱ وبینار تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت.mp3
8.72M
💠 ✳️با موضوع تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ 🔰جلسه اول 🔶خلاصه مطالب جلسه اول 🔻فهم معانی قرآن و باطن اشارت‌های قرآن و تعابیر ادبی قرآن به تصریح روایات، نیاز و ضرورت اجتهاد و استنباط و افتاء است و این فهم و مهارت جز با ادبیات بدست نخواهد آمد. 🔻امیر المؤمنین علیه السلام در مواجه با مدعیان فهم دین فرمودند: آیا بر مراد خداوند از امثال قرآن خبر داری گفت نه فرمود: بنابراین هم خودت هلاک و نابود شدی و هم دیگران را هلاک گردانیدی! 🔻استعمال کنایات مجازها و تعابیر ادبی در متون دینی طبق تصریح شهید ثانی ره بر طالب علم دین واجب می‌کند که لغت‌شناس باشد و از این طریق است که اهل استنباط احکام شرعیه می‌گردد! 🔻به اذعان شهید ثانی ره استنادات فقهی و دستاویزهای فقیه بزرگ شیعه سید مرتضی ره به خاطر مهارت فراوانی که در عربیت داشتند محکمتر است. 🔻از دیدگاه همه علما و دانشمندان ادبیات لازمه لاینفک و شرط لازم استنباط احکام شرعی است که بدون آن فهم متون دینی محال به نظر می‌رسد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
وارثین.apk
4.3M
💠 ❇️نرم افزار پژوهشی وارثین نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)در فضای مجازی و بستر اندروید است ؛ فعالیتهایی از قبیل ارائه صوت و خلاصه نشستهای علمی ،کارگاه ها ، مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ،در این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا ارائه شده است. ✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کرمانیها( حجت صاحب زمانی) ✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی: حجت الاسلام رجائی پور مسئول پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانی‌ها دانلود مستقیم کتاب الکترونیک وارثین https://dl.dropboxusercontent.com/s/3pkx3pb587widkh/sahebbook.apk?dl=0 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
وارثین.apk
4.3M
💠 📲نرم افزار اندرویدی پژوهشی وارثین نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)در فضای مجازی و بستر اندروید است ؛ فعالیتهایی از قبیل ارائه صوت و خلاصه نشستهای علمی ،کارگاه ها ، مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ،در این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا ارائه شده است. ✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کرمانیها( حجت صاحب زمانی) ✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی: حجت الاسلام رجائی پور مسئول پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانی‌ها 🙏از زحمات حجج اسلام رجائی‌پور و حجت صاحب زمانی سپاسگزاریم.🌹 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
✅آیت الله جوادی آملی حفظه الله: "تا نفَس می‌كشید باید درس بخوانید، آدم می‌گوید که من فارغ‌ التحصیل شدم؟! همین كه انسان گفت بَس است، این در روایات و كلمات بزرگان دینی ماست كه «أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»؛[1] همین كه گفت من فارغ‌التحصیلم، این او گلوله رسید، او مُرده است! ما تا نَفَس می‌كشیم و كتاب باید باشیم، یا درس بخوانیم یا درس بگوییم یا بحث بكنیم یا پژوهش انجام بدهیم، وگرنه آنچه خواندیم، از یادمان می رود" [1]. نهج البلاغه(للصبحی صالح)، حکمت85؛ «مَنْ تَرَكَ قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه». 📚 سخنرانی در جمع طلاب ورامین تاریخ: 1395/06/13 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
ج ۲ وبینار مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد.mp3
7.7M
💠 ✳️با موضوع الگوریتم لغت شناسی و الگوریتم اجتهاد ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ ✳️جلسه دوم 🔸چکیده مطالب جایگاه روش لغت‌شناسی بحدی در فرایند اجتهاد و استنباط بالاست که بدون لغت‌شناسی راه بر اجتهاد و استنباط بسته است. از میان مدلهای مطرح تحلیل لغوی در نشست مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد الگوی صاحب جواهر ره در قالب یک نمونه کاربردی و تقریبا کامل از دوره جامع و دقیق و معتبر جواهر الکلام ارائه شد. مراحل تحلیل لغت‌شناسانه صاحب جواهر ره در باب طهارت در 16 مرحله و گام ارائه شد. برخی از مراحل مزبور عبارتند از: 1️⃣.ضبط اللغه و تعیین اعراب و حرکات 2️⃣.تعیین نوع کلمه 3️⃣.مرزگذاری بین متشابهات لغت 4️⃣.بیان معنای لغوی 5️⃣.استشهاد به کاربرد و استعمال به مثابه استدلال 6️⃣.شفاف سازی مراد از لغت ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» 🔍 👥رفقایِ گرامی سلام: 🔵دوستان: 👇 👈در ، سعی کنیم که اوّلین رسالتِ اصلیِ یک طلبه که 《 و 》می باشد را رعایت کنیم. 🔴 از تاسیسِ کانالِ مذکور، آن است که مسیر را برای دانش آموختگانی که درصددِ ورود به حوزه علمیّه هستند، کند و در حقیقت سوالاتی همچون {چرا طلبگی؟} را پاسخ دهد با ما همراه باشید؛🌹. 🎥 ؟ 👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/730 ✨✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨✨ 🎥 ؟ 👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/731 🍃🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🍃🍃🍃🍃🍃 🎥 ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/733 ✨✨✨✨✨🌷🌷🌷✨✨✨✨✨ ✍️ ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/418 ✨✨✨✨✨🌷🌷🌷✨✨✨✨✨ 🔊 ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/450 🍃🍃🍃🍃❤️❤️❤️🍃🍃🍃🍃 🎥 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/492 ✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨ 🎥 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/500 🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🌹🍃🍃🍃 🎙 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/516 ✨✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨✨ 🔊 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/852 🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🍃🍃🍃 ؟ https://eitaa.com/chera_talabgi/890 ♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️ 🔵 کانال 🔰 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3841589265C7f79dcd393
پیام تسلیت آیت الله علیدوست به مناسبت درگذشت طلبه مجاهد محمدحسین بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا إلیه راجعون ▪️خبر درگذشت اندیشمند مِفضال، جوان باظرفیت و در حال رشد و شدنِ حوزه علمیه مبارکه قم، حجةالاسلام محمدحسین فرج‌نژاد -رحمة الله علیه- و خانواده محترم (همسر و فرزندان)، برای کسانی که ایشان را می‌شناختند و با آثار قلمی و بیان وی آشنا بودند، تا عمق استخوان سوزان و ناراحت‌کننده بود. و لکن الله -تعالی- یرید ما یشاء و یختار و الحمدلله علی کل نعمة و علی کل حال. ▪️مصیبت وارده را محضر خانواده‌های محترم فرج‌نژاد و بابایی، به‌ویژه حضرات آقایان حاج علی فرج‌نژاد و محمدرضا بابایی-سلمهما الله تعالی-، دوستان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ▪️ان‌شاءالله تعالی هستند دوستانی -به‌ویژه از روحانیون جوان شهرستان - که راه ناتمام ایشان را طی کرده و به انجام برسانند. چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ش یوم الاضحی ۱۴۴۲ ق قم المقدسه، حوزه علمیه، ابوالقاسم علیدوست ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔻در آغاز مقاله، خلاصه‌اي بسيار فشرده در باره مسئله، روش و نتایج و دستاوردهای پژوهش آورده مي‌شود كه چكيده نام دارد. 🔻این متن کوتاه، معرف متن است و یکی از آخرین اجزایی است که نوشته می‌شود ولی در ابتدای نوشتار قرار داده می‌شود تا خوانندگان با مطالعه آن، در مورد مسئله، روش، نتایج و نکات مهم مقاله اطلاع حاصل کنند. 🔻معمولا چکیده مقاله از حجم کمتری برخوردار است و بهتر است از یک صفحه بیشتر نباشد. 🔻غالبا توصیه می¬کنند که تعداد کلمات چکیده مقاله 150 کلمه باشد. چکیده مقاله و پایان‌نامه از لحاظ عناصر فرقی با هم ندارند، تفاوت آنها فقط در میزان فشردگی و اختصار است. ادامه دارد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 📚عناصر چکیده، حداقل عبارتند از: ▫️بیان مسئله اصلی ▫️بیان فرضیه ▫️بیان هدف ▫️بیان روش تحقیق ▫️قلمرو تحقیق، ▫️ اهمیت کلی و ضرورت تحقیق، ▫️مروری فشرده بر ساختار مقاله، ▫️ اشاره کلی به نوآروی‌ها و دستاوردهای مقاله. ❇️ تمام این عناصر باید از لحاظ جمله‎بندی با یک چینش و انسجام درونی تدوین شوند و احساس عدم پیوستگی به خواننده دست ندهد . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 🔰بیان چند نکته ✅از آنجا که چکیده یکی از راه‌های اطلاع رسانی برای محققان بعدی است، شایسته است به اندازه کافی گویا و منعکس کننده باشد. ✅در چکیده، اصل بر شفافیت است و هر گونه ابهام‌زایی اشکال دارد. ✅ محقق نباید از کلمات اختصاری و مخفف که معنای آنها برای خوانندگان روشن نیست، استفاده کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 🔰بیان چند نکته ✅چکیده با زبان و تعبیرهای تخصصی و فنی و به زمان ماضی گزارش می‌دهد که چه انجام شده است و به نقد و ارزشیابی مقاله اشاره¬ای ندارد. عباراتی مانند: 👇🏿 «در این مقاله در باره کارکرد فطرت بحث شده است»، به دلیل اینکه اطلاعاتی به خواننده نمی‌دهد، در چکیده استفاده نمی‌شوند. ✅حجم مجاز چکیده را که به عنوان یک فرصت است، با این کلمات از دست ندهید. توضیحات اضافی را در چکیده باید ترک کنیم. ✅چکیده بیش از ۲۵۰ کلمه نیست ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
هر که بر خدا توکل کند، دشواری ها بر او‌ آسان می شود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk