eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
755 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش سوم ✅لزوم شناخت انسانِ در منطق اسلام 🔺بنابراین، آن چیزی که ما به آن نیاز داریم، این است که نقشه‌ی پیشرفت کشورمان را بر اساس جهان‌بینی اسلام برای این انسان، انسانِ در منطق اسلام، فراهم و تهیه کنیم. در این نقشه‌ی پیشرفت و تحول، دیگر معنا ندارد که پیشرفت با فحشا، با غوطه خوردن درمنجلاب فساد همراه باشد. 🔺معنویت، پایه‌ی اساسی این پیشرفت خواهد بود. پیشرفتی که محورش انسان است و انسانی که دارای بُعد معنوی قوی است و انسانی که علم و دنیا و ثروت و فعالیت زندگی را وسیله‌ای قرار میدهد برای تعالی روحی و رفتن به سوی خدای متعال، این پیشرفت با آن پیشرفت خیلی متفاوت است. پایان •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
بخش دوم 1⃣نگاه به فرد انسان 🔺در نگاه اول که نگاه اسلام به فردِ انسانی است، یک فرد مورد خطاب اسلام قرار میگیرد. در اینجا انسان یک رهروی است که در راهی حرکت میکند، که اگر درست حرکت کند، این راه، او را به ساحت جمال و جلال الهی وارد خواهد کرد؛ او را به خدا خواهد رساند؛ «یا ایّها الانسان انّک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه». اگر بخواهیم این راه را تعریف کنیم، در یک جمله‌ی کوتاه میشود گفت این راه، عبارت است از مسیر خودپرستی تا خداپرستی. انسان از خودپرستی به سمت خداپرستی حرکت کند. مسیر صحیح و صراط مستقیم این است. 🔺مسئولیت فرد انسان در این نگاه، این است که این مسیر را طی کند. کسی از متاع دنیا، زینت دنیا، از نعمتهای الهی در دنیا رو برگرداند، این هم ممنوع است. «قل من حرّم زینة الله الّتی اخرج لعباده و الطّیبات من الرّزق قل هی للّذین امنوا»؛ یعنی کسی حق ندارد که از دنیا اعراض کند. 🔺این، نگاه فردی است. در این نگاه به فردِ انسان، اسلام استفاده‌ی از لذائذ زندگی و لذائذ حیات را برای او مباح میکنند؛ اما در کنار او یک لذت بالاتر را که لذت اُنس با خدا و لذت ذکر خداست، آن را هم به او یاد میدهند. انسان در یک چنین راهی به عنوان انسانِ اندیشمند و دارای اختیار، باید انتخاب کند و در این صراط حرکت کند و برود. در این نگاه، مخاطب البته فردِ انسان است. هدف این حرکت و این تلاش هم رستگاری انسان است. اگر انسان به این دستورالعمل و نسخه‌ای که به او داده شده است. عمل بکند، رستگار میشود. این، یک نگاه است. 2⃣نگاه به انسان به عنوان مجموعه انسان ها 🔺در زاویه‌ای دیگر در نگاه کلان، همین انسانی که مخاطب به خطابِ فردی است، خلیفه‌ی خدا در زمین معرفی شده؛ یک وظیفه‌ی دیگری به او واگذار شده و آن عبارت است از وظیفه‌ی مدیریت دنیا. دنیا را باید آباد کند؛ «و استعمرکم فیها». همین انسان مأمور است که دنیا را آباد کند. 🔺آباد کردنِ دنیا یعنی چه؟ یعنی از استعدادهای فراوان و غیرقابل شمارشی که خدای متعال در این طبیعت قرار داده، این استعدادها را استخراج کند و از آنها برای پیشرفت زندگی بشر استفاده کند. در این زمین و پیرامون زمین، استعدادهایی هست که خدای متعال اینها را گذاشته است و بشر باید اینها را پیدا کند. یک روزی بشر آتش را هم نمیشناخت، اما آتش بود؛ الکتریسیته را نمیشناخت، اما در طبیعت بود؛ قوه‌ی جاذبه را نمیشناخت، قوه‌ی بخار را نمیشناخت، اما اینها در طبیعت بود. امروز هم استعدادها و قوای بیشمار فراوانی از این قبیل در این طبیعت هست؛ بشر بایستی سعی کند اینها را بشناسد. این مسئولیت بشر است؛ چون خلیفه است و یکی از لوازم خلیفه بودنِ انسان، این است. 🔺عین همین مطلب در مورد انسانهاست؛ یعنی انسان در این نگاه دوم، وظیفه دارد استعدادهای درونی انسان را استخراج کند؛ خرد انسانی، حکمت انسانی، دانش انسانی و توانائیهای عجیبی که در وجود روان انسان گذاشته شده، که انسان را به یک موجود مقتدر تبدیل میکند. این هم نگاه کلان است. 🔺در این نگاه کلان، مخاطب کیست؟ مخاطب، همه‌ی افرادند. استقرار عدالت و روابط صحیح، خواسته شده است. از چه کسانی؟ از همه‌ی افراد. یکایک افراد جامعه‌ی بشری در همین نگاه کلان، مخاطبند؛ یعنی وظیفه و مسئولیت دارند. ایجاد عدالت، ایجاد حکومت حق، ایجاد روابط انسانی، ایجاد دنیای آباد، دنیای آزاد، بر عهده‌ی افراد انسان است. در این نگاه میبینید انسان همه‌کاره‌ی این عالم است؛ هم مسئول خود و تربیت خود و تعالی خود و تزکیه و تطهیر خود، هم مسئول ساختن دنیا. این نگاه اسلام است به انسان. ✅انسان محوری در غرب و تفاوت آن با اسلام 🔺اومانیزم غربی هم انسان‌محور است. اومانیزم -که محور فلسفه‌های قرن نوزدهمی و بعد و قبل از آن است- انسان را محور قرار میدهد. اما چه‌جور انسانی؟ انسان در منطق غرب و اومانیزم غربی، بکلی با این انسانی که در منطق اسلام هست، تفاوت دارد. انسان در الگو و نگاه اسلامی موجودی است هم طبیعی و هم الهی؛ دوبُعدی است؛ اما در نگاه غربی، انسان یک موجود مادی محض است و هدف او لذت‌جویی، کامجویی، بهره‌مندی از لذائذ زندگی دنیاست، که محور پیشرفت و توسعه در غرب است؛ انسان سودمحور. 🔺اما در جهان‌بینی اسلام، ثروت و قدرت و علم، وسیله‌اند برای تعالی انسان. در آن جهان‌بینی غربی، ثروت و قدرت و علم، هدفند. انسانها تحقیر بشوند، ملتها تحقیر بشوند، میلیونها انسان در جنگها لگدمال بشوند و کشته بشوند، برای اینکه کشوری به قدرت یا به ثروت برسد یا کمپانیهایی سلاحهای خودشان را بفروشند؛ ایرادی ندارد! تفاوت منطقی، این است. ادامه دارد... •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valias
Javadi-24.mp3
3.5M
آیت اللّه یک زنگ هشدار است •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
بخش بیست و یکم ✅ مکتب اصولی شیخ انصاری دوره ششم اصول شیعه از شیخ انصاری آغاز می‌شود و به یک معنا تا هم اکنون نیز ادامه می‌یابد. این دوره، دوره طلایی اصول فقه شیعه به شمار می‌رود. در اصول اهل سنّت، هیچگاه اصول تا به این پایه پیشرفته و عمیق وجود نداشته است. بی‌تردید می‌توان شیخ انصاری را مؤسّس مکتب جدیدی در اصول دانست که تفاوتهای اساسی با اصول دوره‌های پیشین دارد امّا بریده از آن نیست. شیخ در ساختار مباحث اصول؛ به ویژه بخش مهم «مباحث حجج» و چگونگی چینش آن با ارایه معیار جدید «حالات مکلّف نسبت به حکم شرعی» تحوّل ایجاد کرد. و نیز محتوای مباحث این بخش را در حیطه بحثهای دلیل قطعی و اقسام آن و بحثهای اصول عملیه و حصر عقلی آن به چهار اصل و تقسیم هر یک به عقلی و شرعی دچار دگرگونی کرد و به مطلوبیت و غنای لازم رساند. شاگردان بی‌واسطه و با واسطه شیخ نیز که ضرورت چنین تحوّلاتی را در اصول فقه احساس کرده بودند، همگی به او اقتدا کرده و در تحکیم مبانی جدید و طرح دیدگاههای نوتر تلاش کرده‌اند. شیخ اعظم پس از رحلت استادش شیخ علی کاشف الغطا و شیخ محمد حسن نجفی صاحب جواهر الکلام در سال ۱۲۶۶ هجری، به مرجعیت عامّه شیعه رسید و تا سال ۱۲۸۱ هجری، به مدّت پانزده سال، ریاست عامّه را بر عهده داشت. وی در اخلاق، عرفان و تقوای دینی نیز مقام بالایی داشت و زبانزد بود. 👌 آثار اصولی شیخ انصاری شیخ با قوّت عظیم خود توانست مکتب اصولی جدیدی را بنا بگذارد که با تمام آنچه در گذشته بود تفاوت دارد و تا کنون این مکتب اصولی شیخ است که در حوزههای علوم اسلامی رایج است. کتاب فرائد الاصول، (مشهور به رسائل) وی از زمان نگارش تا کنون، به عنوان کتاب درسی، از جایگاه ویژهای در حوزه‌های علمیه برخوردار بوده است. محقّق ارجمند سید محسن امین از آن تمجید کرده و آن را دارای تحقیقات عمیق و بی‌مانند میداند. علاّمه آقا بزرگ تهرانی نیز آن را در میان کتب متأخّران و متقدّمان بی‌مانند شمرده و بر این باور است که شیخ با نگاشتن آن مکتب اصولی جدیدی را بنیان گذاشته است. کتاب رسائل تنها در بردارنده بخش دوّم مباحثی است که امروزه در کتابهای اصولی مطرح میشود. شیخ اعظم در این کتاب با ملاک جدیدی مباحث اصولی را تبویب و تنظیم میکند. وی در ابتدای این کتاب وضعیت حکم را با توجّه به حالات مکلّف تنظیم کرده و میگوید: مکلّف ملتفت به حکم شرعی، یا دارای قطع به حکم یا دارای ظنّ به حکم و یا دارای شک به حکم است. از این رو، سه نوع حکم مقطوع، مظنون و مشکوک خواهیم داشت؛ لذا مباحث بخش حجج در اصول فقه به سه بخش عمده تقسیم میشوند: بخش اوّل، قطع و احکام آن؛ بخش دوّم، بحث ظنون و امارات؛ بخش سوّم، بحث شک و اصول عملیه. شایسته یادآوری است که ترتیب متداول متون درسی اصول فقه در حوزه های کنونی امامیه، با ترتیب تاریخی تألیف متون مهم اصولی هماهنگی دارد که جوینده را در درک عمیق‌تر آموزشهای اصولی یاری می‌کند. در روند معمول آموزش، نخست آثار قدیمی‌تر چون معالم شیخ حسن و قوانین میرزای قمی تدریس می‌شود و در مرحله‌ای پیشرفته، فرائد و کفایه مورد مطالعه قرار می‌گیرد. 👈 اصول اهل سنّت در این دوره همان گونه که در دوره‌های پیشین اشاره کردیم، اصول فقه عامّه قرنها است که دچار رکود علمی شده است و اینان تنها به خواندن و شرح کردن کتب گذشتگان خود بسنده می‌کنند. از این رو، این علم در دیار اهل سنّت طراوت و تازگی نداشته و مباحث جدید در آن راه ندارد. پاره اي از محقّقان اهل سنّت سودای تجدید حیات و بازسازی بنیاد این علم را در سر میپروراندند، امّا چندان اقبالی نیافته و کارشان ناموفّق مانده است. ادامه دارد... •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
ویراستار.endnote.فضای ابری.pdf
1.37M
آموزش سه نرم افزار جهت پژوهش 1⃣آموزش نرم افزار ویراستار متن مقاله یا کتاب یا... 2⃣آموزش نرم افزار اسناد دهی و یا ارجاع منابع به مطالب (نرم افزار Endnote) 3⃣آموزش کاربا فضای ابری(دسترسی به هریک از اطلاعات خود با اتصال به اینترنت) •••✾•🌿🌺🌿•✾••• •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
آثار و فواید تحقیق.pdf
417K
۷۱ فائده و برکات تحقیق و پژوهش •••✾•🌿🌺🌿•✾••• •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
🔶مهلت پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان تا پایان تیرماه 99 🎤در گفتگو با حجت الاسلام جواد معين دبير پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان تبیین شد: 🔹جهت مشاهده متن خبر به لینک های زیر مراجعه فرمائید کانال ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh/987 سایت حوزه علمیه خراسان: http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37854 •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
بخش بیست و دوم در دوران پس از شیخ انصاری که دوران اوج و شوفایی اصول فقه تا کنون به شمار می‌رود، می‌توان سه جریان عمده یا مکتب اصولی را با ویژگی‌های متفاوت از هم تمییز داد. در اینجا ضمن بررسی این مکاتب به شخصیتهای مهم هر جریان نیز اشاره می‌شود: ✅ مكتب سامرا حوزه شیعی شهر سامرا در عراق با هجرت فقیه و اصولی نامدار، مرجع بزرگ شیعیان عصر خویش و مجدّد مذهب در رأس قرن چهاردهم هجری، میرزا محمد حسن حسینی شیرازی (متوفی ۱۳۱۲ ه‍.ق) از نجف به آن دیار (شعبان ۱۲۹۱ ه‍.ق) بنیان یافت. گروه زیادی از شاگردان او به دنبال استاد، نجف را ترک و در سامرا رحل اقامت افکندند. با پیوستن فضلای جوان و پر نشاط از گوشه و کنار، به عزم تحقیق و تحصیل، شمار آنان روزبه روز افزون گشت. وجود میرزای شیرازی در بقا و دوام این حوزه نقش اصلی را ایفا می‌کرد و لذا با فوت او اکثریت قاطع آن بزرگان متفرق و به سوی کربلا و نجف عزیمت نمودند. ولی علی رغم عمر کوتاه حوزۀ سامرا که از آغاز تا انجام بیش از بیست سال طول نکشید، با توجه به حضور فعال استوانه‌های بزرگ علمی درخصوص روش تحقیق و پژوهش در فقه و اصول، مکتب خاصی شکل گرفت که در لسان اهل نظر یه «مکتب سامرا» شهرت دارد. این مکتب در حقیقت همان روشی است که میرزای شیرازی با تأثیرپذیری از اساتید خویش در تدریس و نگارش فقه و اصول برای خود برگزیده بود و حتی قبل از عزیمت به سامرا در نجف اشرف بدان روش سلوک می‌نمود، و وجه نام گذاری به مکتب سامرا، صرفاً آن است که در دوران هجرت به آن دیار روش و مکتب مزبور به صورت ویژۀ خود، ترویج یافته است. شاهد این مدعا تقریراتی است که مرحوم ملا علی دوزدری، شاگرد با سابقۀ میرزای شیرازی، از درس اصول استاد خویش در دوران اقامت ایشان در نجف به رشته تحریر در آورده است که در مقایسه با آثار میرزا حبیب الله رشتی، فقیه و اصولی معاصر میرزای شیرازی از نظر شیوۀ طرح مسائل، وحدت رویه کاملاً مشهود است. نکته قابل توجه اینکه با وجود تشکیل حوزه سامرا و جاذبه شدید میرزای شیرازی و انتقال مرجعیت عامه شیعه از نجف به سامرا که با صدور فتوای تنباکو و به زانو درآمدن دولت بریتانیا در قرارداد اقتصادی کمپانی رژی، چهرۀ جهانی به خود گرفت، حوزه علمیه نجف اشرف استقرار و بقای خود را از دست نداد. گروه زیادی حسب میل خود و یا به سفارش و توصیه میرزای شیرازی کماکان در آنجا ماندگار شدند و به حیات علمی خویش ادامه دادند. اینان نیز برای خود روشی را در نگارش و تحقیق برگزیده‌اند که به «مکتب نجف» اشتهار دارد و در رأس این مکتب آخوند ملا محمد کاظم خراسانی قرار گرفته است. 👌 ویژگیهای بارز مکتب اصولی سامرا را به طور خلاصه می‌توان به شرح زیر بیان نمود: ١- طرح تفصیلی هر مسئله از مسائل علم اصول ٢- مطرح کردن همه مسائل حتی آن دسته که یا به طور کلی فاقد ثمره فقهی هستند و یا کاربرد آنها اندک است ٣- پرداختن به اکثر اقوال موجود در هر مسئله حتی اقوالی که بین الفساد هستند ٤- توجه ویژه به وجهه نقلی مباحث اصولی و ورود کمتر به تحلیلهای عقلی ٥- قوی بودن نگرشهای بنایی و ترجیح آنها بر نگرشهای مبنایی در رابطه با اقوال و نظریات اصولی خلاصه آنکه مکتب سامرا روشی است مبتنی بر آمیختگی میان عناصر: تتبّع، تحقیق، پرداختن تفضیلی به تمام و یا اکثر مباحث اصولی و تکثیر روزافزون مباحث، خواه کاربردی باشند و خواه نباشند. 👌 مهم‌ترین آثار اصولی که به روش مکتب سامرا نگاشته شده و ویژگیهای نامبرده در آنها نمایان است عبارتند از: ١- تقریرات میرزای شیرازی، تألیف ملاعلی دوزدری. ٢- بدایع الافکار، تألیف میرزا حبیب الله رشتی. ٣- بشری الاصول (تقریرات مرحوم سیدحسین کوهکمری)، تألیف میرزا محمد حسن مامقانی. ٤- رسالۀ تعادل و ترجیح، تألیف حاج سید محمد کاظم طباطبائی یزدی صاحب العروة الوثقی. ٥- رسالۀ اجتماع امر و نهی، تألیف همان فقیه بزرگ. 👌 این روش موجب گردید که علم اصول به تعبیر آیت اللّه بروجردی «متورّم» شود و اشتغال به آن با وجود آنکه علم اصول علمی است آلی و جنبه مقدمیت برای فقه دارد، سبب دغدغۀ خاطر فقیهان شده و از این رهگذر راهزن فقه گردد و فقه پژوهان را از آنچه مقصود اصلی علم اصول است. باز دارد. ادامه دارد... •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
جهاد اقتصادی از آیت الله خامنه ای.pdf
2.37M
📚 عنوان: (چیستی، اهداف و الزامات جهاد اقتصادی ✍در بیانات: حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای 📖 موضوع: اقتصاد 🌐 زبان: فارسی 📄 تعداد صفحات:۲۶۹ •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚 ✍نویسنده: عبدالحسین 📖موضوع: 🌐زبان: فارسی •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
63e13d42ab277e7f57f4c7864ea7e5723688cbd1.pdf
3.16M
📚 ✍نویسنده: عبدالحسین 📖موضوع: 🌐زبان: فارسی •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚عنوان: زبان بدن ارتباط غیرکلامی کلامی ✍نویسنده: م. حسام زاده 📖موضوع: زبان بدن 🌐زبان :فارسی •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
Zabane badan.pdf
4.51M
📚عنوان: زبان بدن ارتباط غیرکلامی کلامی ✍نویسنده: م. حسام زاده 📖موضوع: زبان بدن 🌐زبان :فارسی این کتاب برای ، و کسانی که با کار میکنند توصیه می شود. •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
🌹 صرفا جهت اطلاع: 🔼حرم مطهر رضوی یک ساعت بعداز طلوع آفتاب تایک ساعت قبل از غروب آفتاب باز است 🔺تمامي صحن هاي پيراموني و مركزي حرم مطهر رضوی به غير از صحن هاي مقدس (قدس ،گوهرشادو بعثت )برای زائرین بازگشایی شده است . 🔺سرویس بهداشتی شماره ۶ ( واقع در بست شیخ بهائی ) خارج از خدمت رسانی است . 🔺سرویس های بهداشتی شماره ۱۰ ( واقع در دوربرگردان شیخ طوسی) و شماره ۱۱ ( واقع در دوربرگردان شیخ طبرسی) از قسمت دوربرگردان خدمت رسانی دارند. 🔺فقط وضوخانه شماره ۲ واقع در صحن جامع رضوی باز می باشد . 🔺خودروهای زائربر فقط در » مسیر باب الرضا(ع) به باب السلام و » مسیر باب الجواد(ع) به صحن جمهوری اسلامی( رینگ شیخ طوسی) فعال هستند. 🔺باب الکاظم(ع) و باب الهادی(ع) تماما‌ً مسدود است. 🔺نماز های یومیه جماعت برگزار نمی گردد . 🔺در رواق مبارکه غدیر مراسم خطبه عقد انجام می پذیرد. 🔺بخش نعيم رضوان و مهمانسرا غدير و شيخ حر عاملي جهت زائرين خدمت رساني ندارند . 🔺مقابر شيخ حر عاملي ، شيخ طبرسي و شيخ محمد عارف تعطيل است . 🔺بهشت هاي سه گانه ثامن الائمه جهت زیارت اهل قبور تعطیل است ؛ و نیز امکان ورود میت ها به حرم مطهر وجود ندارد مگر مواردی که جواز دفن در بهشت های ثامن الائمه را دارا هستند . 🔺کتابخانه مرکزی و کتابخانه تخصصی اهل بیت ( علیهم السلام) تعطیل می باشند . 🔺دفاتر دریافت امانات نقدی و اشیاء ارزشمند و نيز دفاتر پيداشدگان و رسيدگي به امور گمشدگان به زائرين خدمت رساني دارند. 🔺خدمت شارژ تلفن همراه انجام نمی پذیرد. 🔺انجام خدمت ویلچر به زائرین توسط خادمیاران مربوطه در صحن ها انجام می پذیرد. همچنین ویلچرهای خودخدمتی در اختیار زائران قرار گرفته است . 🔺پارکینگ های حرم مطهر رضوی خدمت رسانی دارند . 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ملتمس دعا •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
1_170935200.pdf
28.96M
✍نویسنده : استاد سمیعی 📖ترجمه و شرح رسائل شیخ انصاری (یازده جلد دریک جلد) •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
1_48822667.apk
17.98M
✍ آیت الله مکارم شیرازی •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚 به صورت ترتیبی و از ابتدای تنظیم شده‌است. ضمناً به زبان ساده، گویا و قابل استفاده برای عموم نوشته شده و شامل همهٔ آیات قرآن کریم است. مهم‌ترین ویژگی این تفسیر، عصری و اجتماعی بودن است. ویژگی دیگر آن در پرداختن و توجه به جنبه‌های هدایتی و تربیتی آیات قرآن است. 🔶️شیوهٔ ارائهٔ مطالب در این تفسیر چنین است که در آغاز، پس از بیان نکات کلی در هر سوره، به فضای حاکم بر سوره، سبک و سیاق و موضوعات مهم مطرح شده در سوره اشاره می‌شود، سپس به مضمون آیه پرداخته و با آوردن متن عربی و ترجمه چند آیه و ارائه توضیحات کلی، با روشی تحلیلی، مسائل زندگی و هدایت انسان با استفاده از آیات قرآن تشریح می‌شود. تفسیر نمونه اثر گروهی از نویسندگان زیر نظر  است. از جملهٔ مؤلفان این تفسیر می‌توان به: ، ، ، ، ، ، ، ،  و  اشاره کرد. •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
داستانهاي عارفانه در آثار علامه آیهالله حسنزاده آملی.pdf
1.59M
داستان های عارفانه در آثار علامه حسن زاده آملی •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
شرح شذورات الذهب في معرفة كلام العرب - جمال الدين الأنصاري.pdf
18.38M
📚عنوان : شرح شذور الذهب فی معرفه کلام العرب ✍️نویسنده : محمد محی الدین عبدالحمید 📖موضوع : ادبیات عرب 📄تعداد صفحات : ۴۹۵ صفحه این کتاب برای طلابی که مدت زیادی از ادبیات عرب دور بودند و میخواهد به طور خلاصه و راحت مطالب را مرور کنند •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
113-fa-sharhe-estelahate-feghhi-dar-resaleha.pdf
1.08M
📝نویسنده: واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه 📑تعداد صفحات:79 •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk