eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
557 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
749 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ فرازهایی از کتاب الهی‌نامه علامه حسن‌زاده رحمت الله علیه 🍃 به سوی تو آمده‌ام؛ به حقّ خودت مرا به من برمگردان الهی! 🍃 الهی! پیشانی بر خاک نهادن آسان است، دل از خاک برداشتن دشوار. 🍃 الهی! تو پاک آفریده ای، ما آلوده کرده‌ایم. 🍃 الهی! گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نفس سرکش چه باید کرد؟ 🍃 الهی! انگشتری سلیمانی‌ام دادی، انگشت سلیمانی ام ده. 🍃 الهی! اگر ستّارالعیوب نبودی، ما از رسوایی چه می‌کردیم؟... 🏴🏴🏴🏴 رحلت عالم متالهه فقیه صمدانی حضرت علامه آیه الله حسن زاده آملی را خدمت حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و همه عشاق مکتب اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض میکنیم. باشد که آن فقید سعید همنشین سید الشهداء علیه السلام باشد ،ان شاء الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی حضرت امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴ مهر ۱۴۰۰
32.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مستند کوتاهی از زندگی علامه حسن زاده آملی (ره) از زبان خود ایشان 🎥 پیرامون معرفی آثار - ۱۳۷۹ •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
💠 🔴 پیش‌بینی جایگاه مؤسسات آموزش عالی در نظام‌های رتبه بندی ممکن شد 🔸پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در پاسخ به این نیاز مؤسسه‌های آموزش عالی و پایش و گزارش جایگاه آن‌ها در سامانه‌های جهانی رتبه‌بندی، ویژگی تازه‌ای را به سامانه «جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان (نما)» افزوده است که برآیند پژوهش‌های میان‌رشته و تازه ایرانداک در این زمینه است. 🔸این ویژگی، با بهره‌گیری از علوم رایانه و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به سامانه «نما» افزوده شده است که پیش‌بینی جایگاه آینده مؤسسه‌ها را شدنی می‌سازد. 🔸سیاستگذاران و مدیران می‌توانند جایگاه آینده مؤسسه‌های آموزش عالی را در سامانه‌های رتبه بندی جهانی ببینند و برای پیشرفت در آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. 🔸پیش‌بینی جایگاه مؤسسه‌های آموزش عالی بر پایه سری‌های زمانی و جایگاه آن‌ها در سال‌های پیش، در ۷ سامانه جهانی رتبه‌بندی شامل «مؤسسه آموزش عالی تایمز»، «شانگهای»، «کیو. اس»، «یورپ»، «تایوان»، «سی. دبلیو. یو. آر»، و «راوند») در سامانه «نما» فراهم شده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 ‍ روش صحیح مطالعه وکسلر برای 📚روش وكسلر، مهارت‌های سریع درس خواندن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. در حال حاضر این تكنیك در بسیاری از مدارس امریكا اجرا می‌شود و نتایج مثبتی به همراه داشته است. روش‌های زیر می‌تواند به درس خواندن سریع كمك كند: ✅كتاب یا هر آنچه را كه در حال خواندن آن هستید با زاویه 30 درجه با چشم‌هایتان نگه دارید. هرگز به حالت درازكش كتاب نخوانید این كار باعث درد شبكیه چشم شده و چشم‌ها زود احساس خستگی می‌كنند. به همین خاطر پس از حدود دو ساعت، خشكی و سوزش چشم‌ها شروع می‌شود. ✅هنگام خواندن سر خود را به چپ و راست حركت دهید. شواهد علمی وكسلر نشان می‌دهد حركت سر به جلو و عقب هنگام خواندن كمك می‌كند تا تصاویر روی شبكیه چشم تثبیت شود این عمل رفلكس دهلیزی چشمی یا VOR نامیده می‌شود. حركت سر همچنین كمك می‌كند به جای خواندن كلمات منفرد، عبارات و جملات را بخوانید. راز خواندن كلمات متعدد در یك زمان و افزایش مهارت‌های یادگیری تا دو یا سه برابر این است كه با استفاده از دید محیطی، چشم‌انداز خود را افزایش دهید. شل شدن عضلات كوچك در هر دو طرف چشم، تمركز را كم می‌كند. این تمرین به تنهایی می‌تواند سرعت خواندن را از 200 كلمه به 2500 كلمه در هر دقیقه افزایش دهد. این تفاوت مانند مرز بین صحبت كردن و فكر كردن است. ✅با یك قلم یا اشاره‌گر بخوانید. بطور غریزی چشم‌ها یك شیء در حال حركت در میدان دید را دنبال می‌كنند. وكسلر می‌گوید: قلم، لیزر یا حتی انگشت خود را زیر هر جمله‌ای كه می‌خوانید بگذارید، دید محیطی تا شش كلمه را در هر دو طرف نقطه انتخاب می‌كند و بدین ترتیب می‌توانید یك جمله را شش برابر سریع‌تر از خواندن كلمه به كلمه بخوانید." ✅قلم یا اشاره‌گر تمركز خواننده را افزایش داده و به خواندن سرعت می‌دهد. هنگامی كه از یك اشاره‌گر استفاده می‌كنید هرگز اجازه ندهید، اشاره‌گر صفحه را لمس كند. بهتر است قلم حدود نیم اینچ بالاتر از كلمات صفحه قرار بگیرد. درست 10 دقیقه بعد از تمرین، این روش عادی می‌شود. با این روش سرعت یادگیری تا 7 روز دوبرابر و در 21 روز تا سه برابر افزایش می‌یابد ✅چشم انسان دارای یك گودی كوچك به نام حفره است. بینایی در این نقطه بسیار واضح است. زمانی كه جملات را به سه یا چهار كلمه تقسیم می‌كنید، چشم كلمات مركزی را كه وضوح بیشتری دارد، می‌بیند اما با این حال می‌تواند كلمات اطراف را تشخیص دهد. به جای تكرار كلمات، هر جمله را چند بار بخوانید. ✅قدرت ذهن را نادیده نگیرید. ذهن به مراتب قوی‌تر از آن چیزی است كه تصورش را می‌كنید. اگر باور داشته باشید می‌توانید كاری را انجام دهید، به یقین می‌توانید. همیشه درباره درس خواندن مثبت فكر كنید این مثبت‌اندیشی روی سیستم ذهن و باور شما تأثیر می‌گذارد. ✅قبل از درس خواندن چشم خود را 60 ثانیه ورزش دهید. ورزش دید محیطی را فعال می‌كند و سرعت خواندن و یادگیری را افزایش می‌دهد. یك دقیقه ورزش روزانه از خستگی چشم و عضلات آن جلوگیری می‌كند. ✅ورزش چشم‌ها 🔻 به اندازه سه متر از دیوار فاصله بگیرید و روی یك نقطه تمركز كنید. 🔻 با دست چپ یك نماد را ردیابی كنید این كار هردوطرف مغز را فعال می‌كند. 🔻 چشم‌ها را در جهات مختلف حركت دهید. ❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠تفاوت ، ، ، ،# فراخوان، ، ، و 💢همایش : رویدادی که جنبه تخصصی دارد و معمولا مهمان ها هم سطح بالاتر هستند. همایشی مشارکت‌جویانه که برای بحث، حقیقت‌یابی، حل مشکل و مشاوره تشکیل میشود. در مقایسه با کنگره،‌ کنفرانس معمولاً در مقیاسی کوچکتر اما از ویژگی بالاتری برخوردار است و در نتیجه تبادل اطلاعات راحت‌تر انجام می‌شود. اگرچه کنفرانس ذاتاً محدودیت زمانی ندارد اما معمولاً دارای دوره زمانی کوتاه و اهداف مشخصی است. 💢کنفرانس : کنفرانس يعني مجلسي که تشکيل ميشود براي آنکه کسي مطالب علمي را براي ديگران بيان کند. معني ديگر آن اجتماع و انجمني از عده معدودي براي بحث در مسايل سياسي، ‌اجتماعي و فني مي باشد. کنفرانس کوچکتر از کنگره است. ضمنا" به اجتماع گروهي از متخصصان فن براي شور و بحث در باب مسائل فني و يا اجتماع جمعي از سياستمداران، روساي دولتها، وزيران به منظور حل يک مسائله سياسي داخلي و بين المللي کنفرانس نيز اطلاق مي شود. 💢سمینار : دسته اي از دانشجويان که تحت نظر يک استاد، در رشته اي خاص به تحقيق و بپردازند و سخنراني هایی در آن رشته ترتيب دهند،‌ همچنين به دوره اي از تحصيلات، ‌که توسط چنين دانشجوياني تثبيت شود سمينار گفته مي شود. معني ديگر سمينار،‌ اتاقي است که دانشجويان در آن گرد هم آيند و به تشريح موضوعي بپردازند. در کشورمان واژه "همايش" جايگزين سمينار شده است اما ديده ميشود بسياري از مجامع با اهداف متفاوت از معني، با عنوان "همايش " برگزار ميگردند. 💢کنگره : مجمع علمی یا سیاسی که جلسه تشکیل میدن و می‌تواند علنی باشد یا نباشد. کلمه کنگره فرانسوي است که وارد فارسي شده در تلفظ بايد گافِ وسط آن ساکن باشد. يعني اجتماع و انجمني از آگاهان، صاحبنظران و دانشمندان براي بحث و گفتگو پيرامون مسايل سياسي ،‌علمي ،‌هنري و نظاير آن. همچنين به مجمعي که از سران دُوَل ، نمايندگان کشورها يا دانشمندان تشکيل ميشود تا در باب مسايل سياسي،‌ اقتصادي و علمي بحث کنند، کنگره گفته می‌شود. 💢فراخوان : جلسه و یا دعوت به یک چیز خاص گردهمایی:جلسه گروهی افرادی که در یک مجموعه هستند یا هم رشته هستند جشنواره:جشن + واره : جلسه ای که جشن آور باشه. معمولا برای موضوعات شاد استفاده میشه. لکن به طور معمول فراخوان در زبان رایج برای دعوت به مشارکت در امور مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی است. مانند فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه که برای دعوت به مشارکت با ارائه اثر پژوهشی به دبیرخانه آثار برای ارزیابی و انتخاب آثار برتر صورت می‌گیرد. 💢سمپوزيوم : مجمعي که هدفش مباحث فلسفي و علمي باشد و يا مجمعي که در آن اشخاص مختلف راجع به موضوعي واحد ،‌مقالاتي ارائه نموده و يا سخنراني هائئ ايراد نمايند. مانند سمپوزيوم نفت يا سمپوزيوم حکمت و فلسفه و نظاير آن. عنصر اصلي در سمپوزيوم ،‌موضوع واحد آنست. 💢گردهمایی : گردهمايي، اجتماع کردن براي بحث و گفتگو پيرامون موضوعي که اصلا" جنبه علمي تحقيقاتي نداشته باشد . مجمعي است که برگزار کنندگانش قصد آن دارند تا موضوع مورد علاقه خود را از زواياي مختلف مورد بحث و بررسي قرار دهند. مثل حضور استانداران ، يا مديران کل واحدهاي يک سازمان و يا مسئولان انجمن هاي صنفي و تخصصي و نظاير آن .... در گردهم آيي سخراني و يا مقالات تخصصي ارائه نمي گردد . 💢میتینگ : هر نوع تجمع بیش از ۱۵ نفر که در مکانی تجاری برپامی‌گردد و شامل کنوانسیون، کنگره‌، کنفرانس، سمینار، کارگاه، سمپوزیوم می‌گردد که مردم را برای یک هدف مشترک یعنی تبادل اطلاعات گرد هم می‌اورد. 💢کارگاه : نوعی سمینار با تمرکز و تاکید بر بحث آزاد، تبادل ایده‌ها،‌ نمایش روشهای بکارگیری عملی مهارتها و اصول است. همچنین به گردهم‌آیی چندین نفر برای بحث عمیق و شدید درباره موضوعی خاص نیز میباشد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
مجازی 📌موضوع: نگرشى ديگر به اربعين 🔰با ارائه: استاد ارجمند حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شيخ عبدالحمید واسطى ⏰زمان: 2 شنبه، ( 5 مهر ۱۴۰۰) ساعت: 10 صبح ✅لینک وبینار : https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/neshast00-07-5 ✅ لایو اینستاگرام: Instagram.com/isin_ir ..🌿....🌿....🌿....🌿 🏫مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🔰@nhrazavi 🏫موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🔰@isinir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره جالب آیت‌الله جوادی آملی، هم‌حجره علامه حسن‌زاده آملی ایشان آن‌قدر کتاب‌شناس و دوست کتاب بود که یک وقتی به من می‌گفت: من چشمم را می‌بندم، شما هر کتاب از این کتاب‌ها را بیاوری، من دست می‌کشم، می‌فهمم چه کتابی است! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
واحد پژوهش کریمه اهل البیت ع برگزار می کند: ☘☘☘☘☘ علمی-پژوهشی عنوان: « ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه خواهران » باحضور استاد محترم: حجه الاسلام محمدصادق رجایی ☘☘☘☘☘ زمان: سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ مکان: بستر فضای مجازی سامانه lms ☘☘☘☘☘ لینک ورود: https://karime.lms2.hozehkh.com/ws/r99t6zlo6n4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاجی جان نمی‌دونم چرا اربعین به یاد تو افتادم. نمی‌دونم چرا بیش از همه دلتنگ تو شدم عجیب است که همه وقتی خنده عزیزشان را می بینند می خندند اما من هر وقت خنده تو را می بینم می‌گریم😭😭 کاش دست ما را بگیری و نزد ارباب، شفاعتمان کنی که ماجاماندگان از همه چیز (شهادت ، اربعین و ... ) را هم ببیند و بخرد. حسین جان ما جامانده ایم مپسند که وامانده شویم😭 حسین جان خیل عظیم زوارت در راه حرمت هستند ، ما را در راه رسیدن به خودت قرار ده عمری است به ره کوی تو هستم از خود وز دگران دست بشستم دستم که گرفتی مکن ای دوست رها چون در معرکه عشق بقربان تو هستم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 «» برخى از اساتيد علاقمندند از خصوصيات كتاب «الوسيط» آگاه شوند، اينك در محضر مؤلف محترم هستيم و از ايشان درخواست مى شود كه ويژگى هاى اين كتاب را به صورت موجز بيان بفرماييد. با اهداء سلام خصوصيات اين كتاب به شرح زير است: 1. در آغاز جلد اوّل به سير تدوين علم اصول از قرن سوم تا قرن چهاردهم اشاره شده است تا روشن شود كه اين علم سابقه بسيار طولانى دارد تا آنجا كه به عصر ائمه اطهار(عليهم السلام) منتهى مى گردد. 2. مى گويند موضوع علم اصول است ادله اربعه است، كتاب و سنت و عقل و اجماع، بنابراين بايد براى هركدام از اين چهار دليل، باب جداگانه گشوده شود در حالى كه چنين كارى در كتاب هاى درسى انجام نگرفته است، تا آنجا كه بحث در «كتاب» در حجيت ظواهر حجيت، بحث در سنت در حجيت خبر واحد، حجيت عقل در قطع قطاع و حجيت اجماع محصل در اجماع منقول ادغام شده اند. ولى در اين كتاب براى هركدام از اين چهار دليل باب مستقلى گشوده شده است. 3. بر مسائل هر علمى بايد از دلايل متناسب با موقعيت آن علم استدلال نمود، از اين جهت استدلال بر مسائل اصولى با قواعد فلسفى كاملاً ناروا است، از اين جهت در اين كتاب از قواعد فلسفى زير بهره گرفته نشده است: 1. الواحد لا يصدر منه إلاّ الواحد(در مبحث صحيح و اعم). 2. بحث درباره جنس و فصل، ماده و صورت در مبحث مشتق. 3. تركيب اتحادى و انضمامى در بحث اجتماع امر و نهى. 4. بحث درباره لا بشرط مقسمى و قسمى، در بحث مطلق إلى غير ذلك كه كوچك ترين ارتباطى به مسائل اصولى ندارند. و مساحتى از كتاب هاى اصولى را گرفته اند. 4. فقهاى عامه بر استنباط احكام شرعى با قواعد هفتگانه استدلال مى كنند، مانند قياس، استحسان، سد الذرايع و....» ولى در كتاب هاى متأخرين بحثى از اينها صورت نگرفته، در حالى كه در كتاب هاى قدماء مانند «الذريعه» سيد مرتضى، «عدّه» شيخ طوسى همه اين قواعد مورد بحث واقع شده، و لذا در اين كتاب، اصول هفتگانه ياد شده مورد بررسى واقع شده است. مسلماً يك فقيه نمى تواند از دلايل مخالف آگاه نباشد. 5. بحث هاى جانبى مانند جبر و اختيار به مناسبت طلب و اراده، كه خود بحث كلامى است مطرح نشده است زيرا كوچك ترين اثرى در استنباط ندارد جز اين كه طلبه را از رسيدن به مقصد باز دارد. 6. غالباً ثمرات فقهى هر مسأله به صورت موجز مطرح شده است تا تدريس اصول فقه بسان قواعد رياضى با تمرين همراه باشد. 7. در اصول عمليه كه يكى از آنها تخيير است باب مستقلى در رسائل و كفايه نيست، بخشى از آن در شك در تكليف و بخشى در شك در مكلف به مطرح شده است و چنين كار اين جا نوع ناهماهنگى در ذهن طلبه پديد مى آورد. در اين كتاب اصل تخيير، به طور مستقل مطرح شده است. در پايان هيچ كار بشرى بدون كاستى نيست مسلماً اين كتاب از اين قاعده مستثنى نيست، لذا تذكرات اساتيد مورد احترام مؤلف است كه در چاپ هاى بعدى رعايت شود. از شما تشكر مى كنيم كه ما را از خصوصيات اين كتاب آگاه فرموديد. ضمناً يادآورى مى شود كه مؤلف متجاوز از هفتاد سال در حوزه به تدريس اصول و فقه پرداخته است و از تجارب خود در اين تأليف بهره گرفته است. عليرضا سبحانى https://hawzahnews.com/xbm6V ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#آموزش‌روش‌تحقیق 🔶#بخش‌هشتم 🔰#روش‌انتخاب‌موضوع 🔹#انتخاب‌مسئله‌تحقیق 🔻پس از نوشتن تمام سوالاتی ک
💠 🔶 🔰 🔹 ♦️() بعد از مرحله تجزیه و تحلیل موضوع مورد پژوهش با استفاده از مدل خورشیدی و انتخاب یک سوال از میان سوالات مطرح پیرامون موضوع مذکور ؛ این سوال مطرح می‌شود که چگونه یک مسئله جدید برای تحقیق و نگارش مقاله انتخاب کنیم؟ ❇️این کار نیازمند طی مراحلی است؛ 1⃣سوال اصلی که برای پژوهش انتخاب کردید را بازطراحی کنید. 🔻برای اینکار باید سوال مذکور را از حالت پرسشی به حالت مصدری تبدیل کنید ؛ ▫️این کار برای طرح مسئله جدید و نوآور بودن تحقیق و نیز برای رسیدن به عنوان مناسب تحقیق لازم است. ✳️یک مثال فرض کنید در موضوع شفعه ، این سوال را انتخاب کردیم: حق شفعه در چه صورتی در اجاره جریان دارد؟ این سوال یک سوال مشهور در موضوع حق شفعه است فلذا برای یک تحقیق بدیع مناسب نیست. از این رو باید ابتدا به حالت مصدری تبدیل شود . در مثال مذکور، شرائط وجود حق شفعه در اجاره ،حالت مصدری سوال اصلی است(شرایطی که با وجود آنها حق شفعه در اجاره جاری است). 2⃣ قدم دوم برای طرح مسئله جدید ،ترکیب حالت مصدری سوال اصلی با استفاده از با قیودی که شرح آن خواهد آمد ، برای به دست آمدن است. 3⃣ روشی است خاص با ترکیب موضوع تحقیق با حالت مصدری سوال اصلی تحقیق و قید خاصی که باعث بودن تحقیق می‌شود. به عبارت دیگر در سه جزء ذیل وجود دارند ۱- موضوع عام که همان موضوع اولیه تحقیق شماست.(در مثال ما حق شفعه موضوع عام است) ۲-موضوع خاص که حالت مصدری به دست آمده از سوال اصلی تحقیق است که با روش خورشیدی آن را به دست آوردید.(در مثال ما شرائط جریان حق شفعه در اجاره موضوع خاص است) ۳-قید محدود کننده تحقیق که ممکن است یک یا دو قید باشد ⚪️ مثلا در سوالی که درباره شرائط وجود حق شفع در اجاره است برای تحقیق انتخاب کردیم با توجه به نظر یکی از فقها مثلا امام خمینی ره یا در مقایسه نظر ایشان با یکی دیگر از فقها برای این مسئله قیودی را انتخاب می‌کنیم(البته می توان در صورت لزوم از دو قید برای به دست آوردن مسئله جدید استفاده کرد). نتیجه این خواهد بود حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی ره 🔸حال این ترکیب را به صورت سوالی بیان کنید ❓بر اساس نظر امام خمینی ره حق شفعه در چه شرائطی در اجاره جاری می‌شود؟ با توجه به نتیجه مذکور علاوه بر مسئله اصلی تحقیق می توان عنوان تحقیق را نیز به دست آورد 📌بررسی شرائط جریان حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی ره ♦️احتمال اینکه این عنوان و مسئله تکراری باشد بسیار کمتر است. 〽️ البته طلاب سطوح عالی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باید از نو و جدید بودن مسئله اصلی تحقیق اطمینان پیدا کنند تا موضوع مقاله و پایان نامه پژوهشی ایشان پذیرفته شود ؛ روش آن را در ادامه توضیح خواهیم داد. ✴️ادامه دارد... ❇️انتشار با ارائه لینک کانال بلامانع است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
علاقه بی‌نظیر علامه حسن‌زاده آملی به مطالعه و پژوهش.mp3
4.55M
🎤 استاد حجه الاسلام دکتر احمدحسین شریفی 🔶بیان چند خاطره از علامه حسن‌زاده آملی درباره عشق و علاقه وافر ایشان به مطالعه و تحقیق.‌(پیش از بحث اصلی این نشست علمی که در موضوع امتداد اجتماعی حکمت متعالیه بود) 🔶مکان: مرکز تخصصی فلسفه اسلامی 🔷 مخاطبان: طلاب سطح چهار فلسفه 🔶زمان: ۴/ مهر/ ۱۴۰۰
واحد پژوهش کریمه اهل البیت ع برگزار می کند: ☘☘☘☘☘ علمی-پژوهشی عنوان: « ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه خواهران » باحضور استاد محترم: حجه الاسلام محمدصادق رجایی ☘☘☘☘☘ زمان: سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ مکان: بستر فضای مجازی سامانه lms ☘☘☘☘☘ لینک ورود: https://karime.lms2.hozehkh.com/ws/r99t6zlo6n4
نشست علمی تبیین ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه خواهران.حجه الاسلام دکتر رجایی.mp3
16.2M
💠 با عنوان 🔰 تبیین ضرورت پژوهش در حوزه علمیه خواهران با ارائه حجه الاسلام دکتر محمد صادق رجایی ❇️نشست علمی مشترک مدرسه علمیه رضویه و کریمه اهل البیت علیهم السلام ✅در این نشست با استناد به ادله شرعی و عقلی و توجه به غایت علم آموزی و نیز شرائط جامعه اسلامی ضرورت پژوهش در حوزه علمیه خواهران به اثبات رسیده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 📚عجایبی از صحاح📚 🔰نگاهی جامع بر صحاح سته ✍سید محسن طیب نیا 🔻معرفی اجمالی؛ 🔸صحاح سته معروف ترین و محبوب ترین کتب نزد اهل سنت است که در مقام مبالغه اهل سنت بعضی ازین کتب را به خصوص صحیحین بخاری و مسلم را برادر قرآن میدانند و برای داشتن آن در منزل خود اثار و برکاتی ذکر کرده اند حتی برخی میگویند طاعون را با خواندن صحیح بخاری میتوان درمان کرد ...!! ⁉️اما به راستی صحت صحاح چقدر صحیح است ؟! 🔸کسی که اندک تاملی در روایات صحاح سته داشته باشد خواهد فهمید برخی روایات این کتب نه تنها صحیح نیست بلکه ضروریات دین را زیر پا گذاشته و با آنها مخالفت قطعی و صد در صدی دارد بلکه برخی ازین روایات با عقل سلیم مخالف است و بطلانش عقلانی است . 🔸کتاب حاضر تحت عنوان عجایبی از صحاح سته این موارد را ذکر کرده است و به نقد بررسی آنها پرداخته است . 🔸با توجه به شیوه استدلالات و طریقه نقد مولف محترم این کتاب در دسته قرار گرفته است و نیمه استدلالی است فلذا امید است طلاب و محققین عزیز ازین کتاب استفاده لازم را ببرند . 🔺یک جلد/شومیز/۳۵۸صفحه 💰قیمت ویژه فقط:۴۶/۰۰۰ت👌 ❇️ثبت سفارش 👈 @AbdeHosain ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 🔶 🔰 🔹 ♦️() بعد از مرحله تجزیه و تحلیل موضوع مورد پژوهش با استفاده از مدل خورشیدی و انتخاب یک سوال از میان سوالات مطرح پیرامون موضوع مذکور ؛ این سوال مطرح می‌شود که چگونه یک مسئله جدید برای تحقیق و نگارش مقاله انتخاب کنیم؟ ❇️این کار نیازمند طی مراحلی است؛ 1⃣سوال اصلی که برای پژوهش انتخاب کردید را بازطراحی کنید. 🔻برای اینکار باید سوال مذکور را از حالت پرسشی به حالت مصدری تبدیل کنید ؛ ▫️این کار برای طرح مسئله جدید و نوآور بودن تحقیق و نیز برای رسیدن به عنوان مناسب تحقیق لازم است. ✳️یک مثال فرض کنید در موضوع شفعه ، این سوال را انتخاب کردیم: حق شفعه در چه صورتی در اجاره جریان دارد؟ این سوال یک سوال مشهور در موضوع حق شفعه است فلذا برای یک تحقیق بدیع مناسب نیست. از این رو باید ابتدا به حالت مصدری تبدیل شود . در مثال مذکور، شرائط وجود حق شفعه در اجاره ،حالت مصدری سوال اصلی است(شرایطی که با وجود آنها حق شفعه در اجاره جاری است). 2⃣ قدم دوم برای طرح مسئله جدید ،ترکیب حالت مصدری سوال اصلی با استفاده از با قیودی که شرح آن خواهد آمد ، برای به دست آمدن است. 3⃣ روشی است خاص با ترکیب موضوع تحقیق با حالت مصدری سوال اصلی تحقیق و قید خاصی که باعث بودن تحقیق می‌شود. به عبارت دیگر در سه جزء ذیل وجود دارند ۱- موضوع عام که همان موضوع اولیه تحقیق شماست.(در مثال ما حق شفعه موضوع عام است) ۲-موضوع خاص که حالت مصدری به دست آمده از سوال اصلی تحقیق است که با روش خورشیدی آن را به دست آوردید.(در مثال ما شرائط جریان حق شفعه در اجاره موضوع خاص است) ۳-قید محدود کننده تحقیق که ممکن است یک یا دو قید باشد ⚪️ مثلا در سوالی که درباره شرائط وجود حق شفع در اجاره است برای تحقیق انتخاب کردیم با توجه به نظر یکی از فقها مثلا امام خمینی ره یا در مقایسه نظر ایشان با یکی دیگر از فقها برای این مسئله قیودی را انتخاب می‌کنیم(البته می توان در صورت لزوم از دو قید برای به دست آوردن مسئله جدید استفاده کرد). نتیجه این خواهد بود حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی ره 🔸حال این ترکیب را به صورت سوالی بیان کنید ❓بر اساس نظر امام خمینی ره حق شفعه در چه شرائطی در اجاره جاری می‌شود؟ با توجه به نتیجه مذکور علاوه بر مسئله اصلی تحقیق می توان عنوان تحقیق را نیز به دست آورد 📌بررسی شرائط جریان حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی ره ♦️احتمال اینکه این عنوان و مسئله تکراری باشد بسیار کمتر است. 〽️ البته طلاب سطوح عالی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باید از نو و جدید بودن مسئله اصلی تحقیق اطمینان پیدا کنند تا موضوع مقاله و پایان نامه پژوهشی ایشان پذیرفته شود ؛ روش آن را در ادامه توضیح خواهیم داد. ✴️ادامه دارد... ❇️انتشار با ارائه لینک کانال بلامانع است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk