eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
559 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
748 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
14 موردی که در استراتژی جستجو باید بدانید (قسمت 4) 1️⃣1️⃣ از امکانات مجاورتی استفاده کنید. جستجو از طریق عملگر نزدیک یابی یا مجاورتی در این حالت عبارت مورد نظر را با جستجوی کلیدواژه ها در فاصله دلخواه درج کنید. نوعی خاص از جستجوی عبارتی با قابلیت تعیین ارتباط مکانی و جایگاه کلیدواژه ها نسبت به یکدیگر میسر است. و کاربرد آن محدود کردن دامنه جستجو و جلوگیری از بازیابی ناخواسته است. عملگرهای مجاورتی بر دو نوع هستند. عملگرهای نزدیک‌یابی و عملگرهای همجواری. در عملگرهای نزدیک‌یابی جستجوی کلیدواژه ها در فاصله دلخواه صورت می‌گیرد. به ترتیب قرار گرفتن آنها توجه نمی‌شود. نشانه ای مرکب از حرف N و یک شماره در لاتین و عبارت نزدیک و یک شماره در فارسی برای استفاده از این عملگر استفاده می‌شود. 2️⃣1️⃣ بر اساس فرمت فایل جستجو کنید. برای آنکه در نتیجه جستجو، نوع فرمت فایل نیز مد نظر قرار بگیرد می‌توانید مثال زیر استفاده کنید. در این حالت می توانید تنها فایل های pdf یا پاورپوینت ppt و یا سایر فرمت های نوشتاری document را جستجو کنید که بسیار در سرعت دستیابی به اطلاعات می تواند مفید باشد. 3️⃣1️⃣ برای تبدیل نرخ ارز از گوگل استفاده کنید. این مورد در موتور جستجوی گوگل کاربرد دارد. اگر می خواهید نرخ برابری ارز را مثلا نرخ دلار در برابر یورو ، ریال ، یوان چین یا ارز هر کشور دیگری را بدانید کافی است از عبارتی مانند زیر استفاده کنید: usd in euro یا می توانید دقیقا مبلغی را که می خواهید این طور وارد کنید: ۱۰۰ usd in rmb 4️⃣1️⃣ با کلمات هم معنی جستجو کنید. اگر می خواهید در نتیجه سرچ خود، کلمات مشابه و هم معنی نیز وارد شوند باید از علامت ~ مطابق زیر استفاده کنید. در اینجا کلماتی مانند guide , manual , reference نیز در نتیجه جستجو وارد می شوند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
ozre taqsir.pdf
4.63M
💠 🔰 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ✍🏻 نوشته‌ی جان دِیوِنپورت (John Davenport) 🔘 نویسنده این کتاب از اندیشمندان مشهور اروپا در قرن 19 میلادی است که سابقاً اسلام‌ستیز بود. اما با مطالعه قرآن و تفکر در تاریخ زندگی پیامبر، از رفتار خود پشیمان شده؛ کتابی در جبران خطای گذشته‌اش نوشت. او در این کتاب، از قرآن و محمد رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دفاع کرده است. پاسخ بسیاری از شبهات علیه اسلام در این کتاب آمده است. 👈🏻 دفاع از قرآن و حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از زبان یک اندیشمند بریتانیایی... . ▫️با تشکر از استاد حجه الاسلام حسنی مسئول پژوهش مدرسه علمیه امام حسن عسکری علیه السلام 🌹مبعث مبارک🌹 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ماده واحد پنجره ای برای تحوّل در پژوهش حوزه 🔻 معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به روند فعالیت های مرتبط با ماده واحده، گفت: ابلاغ ماده واحده موجب تقویت و تحول پژوهش در حوزه علمیه، موسسه ها، مراکز و مدارس خواهد شد. 💠 بیشتر بخوانیم👇 https://hozehkh.com/OneEntry?id=42690 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان: ماده واحد پنجره ای برای تحوّل در پژوهش حوزه حجت الاسلام و المسلمين محمد اسفندیاری با اشاره به روند فعالیت های مرتبط با ماده واحده، گفت: ابلاغ ماده واحده موجب تقویت و تحول پژوهش در حوزه علمیه، مؤسسه ها، مراکز و مدارس خواهد شد. وی افزود: ماده واحده بحث اعطای مجوزهای علمی به نشریات، کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و ایجاد انجمن ها، قطب ها و واحدهای پژوهشی است. حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری اظهار کرد: با اعطای امتیاز ماده واحده به حوزه علیمه خراسان، اساتید، طلاب و پژوهشگران می توانند مقالات علمی پژوهشی یا مقالات علمی و سایر مباحث علمی پژوهشی و همچنین نظریات و داده های علمی و مقالات علمی پژوهشی خود را در مجلات حوزه علیمه خراسان منتشر کنند؛ در واقع ابلاغ ماده واحده موجب تقویت و تحول پژوهش در حوزه علمیه خراسان خواهد شد. ♦️متن کامل خبر در لینک زیر:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=42690 •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
🔰 چند نکته درباره و ✔️منابع استفاده شده در دسترس باشند. ✔️ نویسنده بایستی همه منابع و مراجعی را که در گزارش خود مورد استفاده قرار داده است، به طور دقیق مشخص کند. ✔️ در مستندسازی، فقط باید آثاری را مورد استفاده قرار داد که به آنها دسترسی مستقیم داریم. ✔️ کلمات و عقاید منبع را با استفاده از نقل قول مستقیم و غیر مستقیم از نظرات و کلمات خود جدا کنید. ✔️ تمام منابع استفاده شده در مقاله را چک کنید و در انتهای آدرس کامل آنها را فهرست نمایید. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
✴️در مقدمه مقاله کارهایی که انجام دهیم در نوشتن مقاله کارهای زیادی باید انجام شود تا مقاله تکمیل شده یک مقاله شود ولی گاهی اشتباهاتی باعث می شود که کیفیت مقاله کاهش یافته و چاپ آن در مجلات معتبر غیر ممکن شود. بعضی از این اشتباهات به این صورت می باشد: 1️⃣اشتباه اول : نخست اینکه مقدمه جای درد دل کردن نیست. به این معنی که باید یک راست برویم سر اصل مطلب و حاشیه نرویم. 2️⃣اشتباه دوم: اشتباه دیگر در مقدمه این است که مسایل بدیهی و پایه ای را بیش از حد توضیح بدهیم. باید توجه کنیم که مخاطب اصلی مقالات علمی ،متخصصین حوزه تحقیقاتی ما هستند . فقط مواردی را بیان کنیم که به طرح موضوع و نشان دادن ضرورت آن و اهمیت مقاله کمک می کند. 3️⃣اشتباه سوم: این اشتباه از دو اشتباه بالا مهمتر است این است که شتاب در کار نداشته باشیم که این عامل در این مورد باعث می شود که اشتباهات تایپی و نگارشی و ... در مقاله داشته باشیم. 4️⃣اشتباه چهارم: ساختار نگارشی و گرامری مقاله را رعایت نکنیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
چند نکته کلیدی در مقدمه نویسی (بخش 1) ✴️ حساسیت اولین پاراگراف مقدمه اصطلاحا می گویند که اولین برخورد می تواند آخرین برخورد باشد. تصور کنید که برای یک مصاحبه شغلی با لباسی کثیف و آشفته حاضر شویم. همین حالت برای اولین پاراگراف مقاله مطرح است. اصطلاحات اولین پاراگراف باید به قدری قوی و محکم و جذاب باشد که مخاطب را مشتاق کند که پاراگراف های بعدی را بخواند. اولین پاراگراف معمولا موضوع اصلی مقاله را طرح می کند و باید به شکلی قوت تفکر و عمق مقاله و هنر نویسندگی ما را به خوبی نشان دهد. خیلی وقت ها نویسندگان مقاله ده ها بار این پاراگراف را بازنگری می کنند تا به شکل مناسب دربیاید. یکی از اشتباهات رایج در نگارش پاراگراف اول این است که آن را به شکل کلیشه ای بنویسیم: مثل حالتی که در دبستان انشا می نوشتیم: “همانطور که می دانیم مقوله استفاده از ابزارهای آموزشی نوین مقوله ای بسیار مهم و حیاتی است”! ✴️ طفره رفتن در مقدمه یکی از اشتباهات رایج ما در نگارش مقدمه مقاله این است که طفره می رویم. یعنی به جای اینکه یک راست برویم سر اصل مطلب، به حواشی آن می پردازیم. مثلا به جای اینکه یک راست بگوییم که “سه پژوهش اخیرا چهار دلیل برای استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی در محیط های آموزشی را مطرح کرده اند”، شروع می کنیم به داستان سرایی و می گوییم “همان طور که همگان می دانند، شبکه های اجتماعی امروزه در تمامی دنیا فراگیر شده اند. …” قاعده کلی این است که هر حرفی که برای مخاطب تخصصی مقاله ما جدید، جالب و ضروری نیست باید حذف کنیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🔹به مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیت‌الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی مؤسس فلسفه چگونگی اسلامی، مجموعه آثار پژوهشی مرحوم علامه حسینی الهاشمی برای بهره‌برداری علمی نخبگان و اندیشمندان انقلاب اسلامی در وب‌سایت حسینیه اندیشه بارگذاری شد. قابل ذکر است آثار پژوهشی مرحوم علامه، بالغ بر ۱۵۰ عنوان پژوهشی است که با هدف «تمدن سازی اسلامی» در دو بخش: «تئوریزه‌شدن ولایت فقه» و «تئوریزه‌شدن نظام ولایت مطلقه فقیه از طریق فلسفه چگونگی اسلامی» و در سه سطح «حجیت، معادله و مدل» (تحول در حوزه، تحول در دانشگاه و تحول در الگوهای اداره) تولید شده است. آدرس فهرست عناوین و دریافت اسناد https://hosseiniehandisheh.ir/hossein
💠 ❇️ ویژگی خودسازی در اسلام ✅ چقدر این نوشته شهید صدر رضوان الله تعالی علیه آرامش بخش است. 💠 گاهی انسان خیال می‌‌کند پس از آنکه مقداری از دین را به‌‌دست آورد دیگر به مرتبه‌‌ای رسیده است که می‌‌تواند بی‌‌حرکت بماند و نیازی نیست برای بهبود و اصلاح عبادت خود، افزودن بر دریافت‌‌هایش از قرآن و سنت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، مناجات با پروردگار در دل تاریکی شب، و توبه و استغفار تلاش و مجاهده کند؛ آنگاه رسالت دینی برای او به فرایندی تبدیل می‌‌شود که آن نشاط شوق‌‌انگیز در آن نیست؛ نشاطی که فقط از سرچشمه سجود در جان جوشیدن می‌‌گیرد. ✅ من احساس می‌‌کنم که تفاوت ظریف میان اسلام به‌‌عنوان رسالتی دینی با دیگر نظام‌‌ها دقیقاً در همین نقطه است؛ چه اینکه مهم‌‌ترین ویژگی اسلام، خودسازی بی‌‌پایان آن است؛ خودسازی‌‌ای که فرد و گروه را کنترل می‌‌کند و همواره آن دو را به کتاب خدا عرضه می‌‌دارد؛ خودسازی‌‌ای که عمر فرد را از عمر اسلام جدا می‌‌کند. وقتی من عمر خودم را از عمر دینم جدا می‌‌کنم، آرام می‌‌شوم و شتابان پی نتیجه نمی‌‌دوم؛ زیرا خودش به‌اندازه خواهد آمد و خدا هم از من برای پیروزی حساب نخواهد ‌‌کشید، بلکه «صدق» مرا محاسبه می‌‌کند که او خود، در کتابش فرموده است: ﴿لِيَجْزِيَ اللهُ الصّادِقينَ بِصِدْقِهِم‌﴾ (تا خداوند صادقان را به‌‌خاطر صدقشان پاداش دهد) و ﴿وَ مَا النّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللهِ﴾ (و پيروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكيم است‌). 📚 کتاب بارقه‌ها، صفحه ٢۵٠ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1572673664-9467-983-7.pdf
363.3K
💠 این مقاله در رد حجت اجماع نوشته شده است در چکیده این مقاله آمده است اجماع که یکی از منابع مهم فقهی اهل سنت است و به وسیله آنان ابداع و به منابع فقهی مذاهب اهل سنت اضافه شده است، با تعریفی که علمای سنی مذهب از آن ارائه داده اند، مورد پذیرش فقهای شیعه واقع نشده است. علمای اهل سنت بسیار تلاش کرده اند که سابقه اجماع را به زمان صحابه ببرند و علاوه بر دلایلی که در راستای حجیت اجماع ارائه کرده اند، بر اعتبار آن بیفزایند. این پژوهش که به روش توصیفی - تحلیلی انجام گرفته، با هدف بررسی سابقه و حجیت اجماع از نظر علمای اهل سنت صورت گرفته و این دو ادعا را به نقد کشیده و رد کرده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 المکتبه الوقفیه https://waqfeya.net/category.php?cid=36 مکتبه نور https://www.noor-book.com/ المكتبة الشاملة الحديثة https://al-maktaba.org/ موتور جستجوی کتاب العربیه کتبجی https://www.kotobgy.com/ موتور جستجوی کتاب عربی اسلامی http://www.ketablink.com/ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
14001216.mp3
2.38M
🎁 توصیه های اخلاقی و علمی استاد حجه الاسلام و المسلمین ملکی حفظه الله تعالی آخر درس فقه دوشنبه 16/ 12/ 1400 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 📣 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد. اطلاعات تکمیلی در کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 @howzehpajohesh https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
💠 ❓پژوهش چه زمان‌هایی صورت می‌گیرد؟ تعریف ارائه شده توسط پل و جین الیس، در کتاب خود «برنامه ریزی و طراحی عملی»، نسخه هشتم؛ در مورد پژوهش به صورت زیر است: «پژوهش یک فرآیند سیستماتیک جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات (داده‌ها) به منظور افزایش درک ما از پدیده‌ای که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم و یا در مورد آن‌ها دغدغه‌ای داریم.» 🔹پژوهش‌ها همچنین شامل هشت ویژگی متمایز در مورد پروژه تحقیقاتی هستند: 🔹پژوهش با یک سوال یا مشکل مواجه است. 🔹پژوهش نیازمند بیان دقیق یک هدف است. 🔹پژوهش نیاز به یک برنامه خاص برای ادامه دارد. 🔹پژوهش معمولا مشکل اصلی را به مشکلات زیرمجموعه ای تقسیم می‌کند. 🔹پژوهش به وسیله تحقیقات خاص، سوال یا فرضیه هدایت می شود. 🔹پژوهش برخی از فرضیه های انتقادی را قبول می‌کند. 🔹پژوهش نیاز به جمع آوری و تفسیر داده‌ها در تلاش برای حل مشکل که پژوهش را آغاز کرده است. 🔹پژوهش، می‌توانند در طبیعت، دوره‌ای،و در همه موارد صورت می‌گیرد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
❇️فراخوان مقاله❇️ 🔷 پژوهش نامه مذاهب کلامی (علمی-تخصصی) با هدف ایجاد بستری مناسب برای نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با مذاهب کلامی در محورهای ذیل مقاله علمی می پذیرد. 📜محورهای مقالات: 1. بازخوانی و بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مذاهب اسلامی و طرح مباحث نوین در این عرصه 2. جریان شناسی و نقد مبانی فکری سلفیان با هدف شناخت و تبیین خطرات 3. ایجاد بستری مناسب برای معرفی مبانی فکری اهل بیت علیهم السلام در منازعات کلامی 4. صیانت از حریم اعتقادی اسلام اصیل و تحکیم باورهای دینی در برابر شبهات 5. تحلیل جریان های فکری جهان اسلام با هدف گسترش گفتمان همگرایی 💰💰کمک هزینه پژوهشی مقاله، در صورت تایید نهایی تا 10000000ریال می باشد. 🔷🔶🔷جهت ارسال مقاله و دریافت شیوه نامه نگارش به سایت http://journals.markazfeqhi.com/kalam
💠چرایی لزوم تحول در مباحث علم اصول ✍آیت الله آملی تردیدى نیست که تلاش عالمان بزرگ اسلام، خصوصا فقیهان، اصولیان، مفسران و حکیمان شیعى میراث عظیمى از معارف را براى ما به جاى گذاشته است. محافل علمى ما، به ویژه حوزه‏هاى علمیه، اکنون بر این خوان گسترده نشسته‏اند. تلاش براى فهم و هضم و جذب این معارف بخشى از وظیفه ما را تشکیل مى‏دهد. بخش عظیم‏تر ان، اجتهاد مستمر و تهذیب و پالایش و ابداع در مورد این معارف است. 🔆یکى از این دانش‏ها علم اصول است که به دلیل ضروت فراگیرى ان از یک طرف و حجم و گستره وسیع ان از طرف دیگر، بر خورد خلاق و پالایش و تدوین تازه‏اى را مى‏طلبد. به گمان ما تدوین و تنظیم جدید علم اصول هم در مرحله کتاب‏هاى درسى و هم در مرحله القاى درس‏هاى خارج، اکنون یک نیاز است. شیوه معهود در حوزه‏ها دچار پاره‏اى کاستى‏ها است، از جمله: الف) تدوین و تبویب مباحث در کتاب‏هاى درسى خصوصا در مباحث الفاظ، نظم و نسق متناسبى ندارد. پاره‏اى از بحث‏ها لفظى‏اند و مربوط به دلالت‏هاى زبانى در حالى که برخى دیگر عقلى‏اند و متکى بر وجدان‏هاى عقلى اعم از نظرى و عملى. مباحث الفاظ کفایة الاصول مرحوم اخوند خراسانى، مخلوطى است از این دوگونه بحث. مرحوم اخوند، کفایه را در هشت مقصد، یک مقدمه و یک خاتمه تدوین نموده است: مقدمه در سیزده امر که عمدتا مربوط به بحث‏هاى زبانى است، نظیر حقیقت وضع، معانى حرفى، معیار صحت استعمالات مجازى، صحت اطلاق لفظ و اراده نوع به ان و.... مقصد اول در اوامر، مقصد دوم در نواهى، مقصد سوم در مفاهیم، مقصد چهارم در عام و خاص، مقصد پنجم در اطلاق و تقیید، مقصد ششم در امارات معتبره شرعى یا عقلى، مقصد هفتم در اصول عملیه و مقصد هشتم در تعارض ادله. خاتمه هم در اجتهاد و تقلید. بسیارى از مباحث که در مقصد اول و دوم امده است، مباحث عقلى‏اند، مثل بحث ضد و ترتب و بحث اجتماع امر و نهى. این دو بحث‏با همه گستردگى جزء مباحث الفاظ شمرده شده‏اند، در حالى که هیچ تناسبى با ان ندارند. و همین‏طور مبحث اجزاء که بحثى عقلى است. بنابراین معقول‏تر ان است که مطالب این بخش (یعنى مباحث الفاظ) به گونه‏اى دیگر تدوین و تبویب شود. ب) پاره‏اى از بحث‏ها در عین این‏که مهم و سرنوشت‏سازند، به صورت استطرادى و در خلال مباحث دیگر مطرح شده‏اند، در حالى که اهمیت ان‏ها اقتضا مى‏کرد بحث‏هاى مستقلى بدان‏ها اختصاص یابد. از جمله مباحث مربوط به ماهیت‏حکم، که با همه اهمیت ان، به صورت پراکنده در این‏جا و ان‏جا بر حسب ضرورت مطرح شده است. ایا عجیب نیست که این بحث مهم (علاوه بر مواضع دیگر) در بحث‏خروج از ابتلاء از مباحث علم اجمالى در اصول عملیه مطرح مى‏شود؟! و همین‏طور بحث‏حسن و قبح عقلى. گرچه بحث‏حسن و قبح، در اصل بحثى کلامى است ولى اصولیان به دنبال نیاز مبرم به ان، مجبور به طرح مباحث مربوط به ان مى شوند، اما غالبا ناقص و شکننده و اشکال‏پذیر. چون عمدتا ان را به نحوى استطرادى مطرح مى‏کنند. گرچه در کتاب‏هاى قدیم‏تر علم اصول مثل «فصول‏» و «هدایة المسترشدین‏» و «تقریرات شیخ انصارى‏» و... فصلى براى ان باز کرده‏اند ولى در کتاب‏هاى متاخرتر چنین نیست. مرحوم اخوند در کفایه بحثى در باب حسن و قبح عقلى ندارد، گرچه در سرتاسر علم اصول بدان استناد مى‏کند. ارى در فوائد ملحق به حاشیه رسائل دو فائده در باب حسن و قبح عقلى و قاعده ملازمه دارد که خالى از تحقیق نیست. کتاب‏هاى مرحوم نائینى (تقریرات) و محقق عراقى هم از ان‏ها خالى است، گرچه فقرات کوتاهى در این مباحث مطرح کرده‏اند. البته مى‏شد که این بحث‏ها در علم کلام به طور مستوفا بحث‏شود و در اصول به نتایج ان‏ها اکتفا گردد، ولى متاسفانه وضع در علم کلام هم چندان رضایت‏بخش نیست و این مباحث نیازمند تحول و اجتهاد جدید است. در هر حال در وضع کنونى که بسیارى از مباحث اصولى (خصوصا بحث «حجیت‏» که ان‏را غالبا به معناى معذریت و منجزیت و منجزیت را به معناى استحقاق عقاب على المخالفة گرفته‏اند) سخت‏به تنقیح مباحث‏حسن و قبح و قضاوت‏هاى ارزشى دیگر نیازمند است، صحیح نیست که این مباحث‏به نحوى منقح و مستقل مطرح نگردند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk