eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
758 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پاورپوینت روش تحقیق دکتر خاکی.ppt
1.87M
💠 روش تحقیق تالیف : دکتر غلامرضا خاکی ✅ مناسب جهت تدریس و فراگیری روش پژوهش و روش پایان نامه نویسی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
(ع): 🔰هفتادمین نشست تخصصی محاکات برگزار می‌شود. ✳️موضوع: «بازشناسی عناصر ارتباطی عاشورا در گفتمان‌سازی دینی» 🖊استاد: جناب حجت الاسلام دکتر کریم خان محمدی (دانشیار دانشگاه باقرالعلوم) 🕘 زمان: چهارشنبه 26 مردادماه 1401 ساعت 11:00 ❇️ نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود. ↙️لینک ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n70 🆔@foaam_f
چگونه بنویسیم و پژوهش کنیم؟.pdf
1.78M
💠 🔘 کتاب "چگونه بنویسیم و پژوهش کنیم؟" ✅ نوشته ی حجت الاسلام و المسلمین دکتر "علی قنبریان"، دانش‌آموخته دکتری دانشکده معارف و انديشه اسلامی دانشگاه تهران و پژوهشگر پسادکتری 🔘 بسیار مفید و کاربردی برای پژوهشگران و نویسندگان کتاب، پایان‌نامه و مقاله ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
اطلاعیه فراخوان جذب مدرس.pdf
529.7K
📚 راهنمای سومین فراخوان جذب مدرسان حق التدریس دروس «معارف اسلامی» ویژه اساتید و طلاب حوزوی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
(ع): 🔰هفتاد و یکمین نشست تخصصی محاکات برگزار می‌شود. ✳️موضوع: «نسبت سينما و مضامين عاشورايي» 🖊استاد: جناب آقای وحید حیاتی (مدیر گروه هنرهای رسانه‌ای دانشگاه صداوسیمای قم) 🕘 زمان: شنبه 29 مردادماه 1401 ساعت 11:00 ❇️ نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود. ↙️لینک ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n71 📞شماره‌های تماس جهت اطلاعات بیشتر: 32008608، 32008618 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ✅ اخبار و رویدادهای هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه را اینجا دنبال کنید👇👇 🆔@foaam_f https://foaam.hozehkh.com/
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قسمت 38 تراز کردن متون درج شده در سلول های جدول جدول در نرم افزار word مدت زمان 30 :4دقیقه ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🔴 بی اعتنایی به حشو و اضافات در نوشتارهای علمی ❌ حشوهای زاید در قلم، تقریبا به یک درد بی درمان تبدیل شده است و مانند علف های هرز مزرعه قلم را احاطه کرده اند. تقریبا در تمام اجزای نوشتارها حشو دیده می شود. 🤔 ⭕️ موارد حشو عبارت اند از: ❶ افراط در علائم نگارشی ❷ تعدد عطف بین دو یا چند صفت به بهانه عطف تفسیری ❸ عبارت هایی که به صورت تکیه کلام و از روی عادت به کار می روند. تکرار لفظی و معنوی و افزودن بندهای لغو و بی مصرف 👈 این عیب بیش از همه در گفتار به چشم می خورد 🚫 آوردن حشو در چکیده پایان نامه و مقاله مانند گناه کبیره است. خلط منبر و دفتر، این حشوها را به نوشتار سرایت داده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠 ✴️خطا در استفاده از وجه وصفی فعل 💢جمله هایی که به وجه وصفی افعال ختم می شوند، برای برخی دانش پژوهان به یکی از معضلات نگارشی تبدیل شده است. 💢 در کاربرد وجه وصفی، باید هم میانه رو باشیم و هم شروط كاربرد آن را رعایت کنیم: ❶ ما نمی توانیم در یک جمله از دو یا چند وجه وصفی استفاده کنیم. ❷ علاوه بر آن، بعد از وجه وصفی، باید یک ویرگول بگذاریم و واو نیاوریم. ⚜️ یک مثال برای کاربرد درست وجه وصفی: ✅ «زینب وضو گرفته، مانند یک عارف به نماز ایستاد». ⚜️ یک مثال برای کاربرد غلط وجه وصفی: ❌ «دانش پژوهان شیوه نامه را مطالعه کرده، آزمایش قلم را انجام داده، آن را به مربی داده، مربی آن را غلط گیری کرده، به آنها برگشت داده، تصمیم گرفتند خطاها را تکرار نکنند». 👆وجود این جملات در یک بند، آن را از شیوایی و فصاحت می‌اندازد. 📌 در جمله «علی میوه را شسته و با حرص و ولع آن را خورده است»، فعل «است»، را به سبب قرينه لفظی حذف کردیم و ذکر واو در این موارد اشکالی ندارد. چنین مواردی، با بحث وجه وصفی فرق می کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
من چهل سال غم و غصه مکرر دیدم نرود از نظرم آنچه که آخر دیدم بلبلان از غم گلها همه بیتاب شدند غنچه ها را همه پژمرده و پرپر دیدم کوچه ی تنگ ندیدم چو عمویم امّا تنگی قتلگه و پیکر بی سر دیدم مات و مبهوت نظر کردم و فریاد زدم جای یک زخم هلالی روی پیکر دیدم آنچه من دیده ام ای کاش نبیند چشمی من خودم کاکل او در کف لشکر دیدم از همه سختی گودال همین بس باشد قتل صبر پدر و نیزه و خنجر دیدم بوریا جمع تنش را همه بر عهده گرفت پی انگشت پدر در همه جا گردیدم با عبا جمع نمودم که نریزد عباس پاره های تنِ سقای دلاور دیدم کاش می مردم ازاین غم که نبینم امّا چادر سوخته وپاره ی خواهر دیدم وای از شام که ناموس خدا را بردند خنده و هلهله در مردم کافر دیدم سخت تر از همه بازار یهودی ها بود عمه ها را همه در حالت مضطر دیدم سخن از برده فروشی شد و لرزید رباب به روی نیزه سرشک علی اصغر دیدم 🏴🏴🏴 شهادت زین العابدین سید الساجدین امام سجاد علیه السلام تسلیت باد 🏴🏴🏴
🔴حجم يك مقدمه خوب چقدر است؟ پيشنهاد مي‌شود طول مقدمه حداكثر دو صفحه يا 6 / 1 كل مقاله باشد ( هر كدام كه كمتر است). ✅ به چندنكته مهم توجه كنيد: 1. هرگز در مقدمه به نتايج حاصل از اشاره نكنيد.  2. تا حد امكان از افعال معلوم استفاده كنيد. البته « من » كلمه‌اي است كه اكثر داوران از آن دل خوشي ندارند، لذا در استفاده از ضمير اول شخص پرهيز كنيد.  3. به هنگام نوشتن، آنجا كه از پذيرفته و اثبات شده سخن به ميان مي‌آوريد، از زمان حال ساده و آنجا كه به پژوهشها و مطالعات قبلي اشاره مي‌كنيد از زمان گذشته استفاده نماييد. چنانچه خواستيد عبارتي را عيناً از ديگران كنيد آنرا داخل گيومه قرار دهيد. 4. تا حد امكان  از مخفف‌هاي نادر و بعضاً نامانوس استفاده نكنيد. هيچ چيز نمي‌تواند سريعتر از علايم اختصاري بي‌معني يا اشاره به بيماريها، داروها، گزارشها يا مكانهايي كه مخاطب « نمي‌داند » او را از خواندن مقاله منصرف نمايد. 5 . از تكرار فراوان پرهيز كنيد زيرا به زيبايي مقدمه لطمه مي زند. 6. همواره به همخواني و مشكل مورد توجه كنيد و در گيرودار تحرير مقاله از اين نكته مهم غافل نمانيد.  7. « براي مخاطبتان بنويسيد؛ نه براي خودتان ». بعضاً مولفان در خصوص آنچه مي‌خواهند بگويند و نيز مخاطبينشان توجه كافي ندارند. آنها نگارش خود را با ايده‌اي شروع مي‌كنند و اميدوارند خواننده با درايت شخصي خود نكات مهم آنرا دريابد و اعتراضي هم نكند. اين اشكال بويژه در مقالاتي كه از جانب متخصصان براي پزشكان عمومي نوشته مي‌شود به وفور ديده مي‌شود. سخن پاياني اينكه براي كسب مهارت در نوشتن ، زياد بنويسيد و از نويسندگان ماهرالگو بگيريد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
ساختار مقاله علمي پژوهشي.pptx
1.03M
🔴پاورپوینت «اصول تدوین مقالات علمی پژوهشی» ✍ احمدحسین شریفی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
چیستی مدرن و روشنفکری۱.mp3
25.82M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: چیستی مدرن و روشنفکری جلسه اول 📍در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
چیستی مدرن و روشنفکری۲.mp3
31.8M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: چیستی مدرن و روشنفکری جلسه دوم 📍در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🔰 نویسی 🔹 از چاپیدن مقاله تا حل مساله 🔹 « از دانشگاهیان قطع امید کرده‌‏ام. دانشگاهیان با توسعه آموزش عالی در سال‌‏های اخیر دو گروه شده‏‌اند: گروهی که دانشمندند و گروهی که بیشترشان شغل دانشگاهی دارند. از گروه دوم که توقع نباید داشت اما گروه اول هم بیشتر به علم و تخصص خود مشغول‌اند و کمتر مجال نگاه کردن به بیرون و مسائل جامعه دارند. معمولاً فکر نمی‌‏کنند که چه باید کرد. بی‌آنکه به عمل بیندیشند تصمیم می‏گیرند و اقدام می‌‏کنند.» این را جملات را چه کسی گفته است؟ دکتر رضا داوری اردکانی؛ رئیس فرهنگستان علوم، چهره ماندگار کشور، استاد نمونه کشور و ده ها افتخار و عنوان دیگر. اما چرا به این جا رسیدیم؟ 🔹 بگذارید مطلبی منتسب به دکتر مظفر چشمه سهرابی؛ متخصص دانش‌شناسی را نیز با هم مرور کنیم: رتبه بندی دانشگاهی ایران بر اساس نظامی است که خارج از ایران برنامه ریزی می شود و ما بین المللی کار کردن را با اِعمال این شاخص ها اشتباه گرفته ایم در حالی که خود آمریکا که وضع کننده ISI است، به طور ناچیز از این نظام استفاده می کند. 🔹 حدود ۴۰۰ جایزه علمی در دنیا وجود دارد که هیچ یک از شاخص های آی.اس.آی استفاده نمی کنند. ایران از بیانیه سانفرانسیسکو که هشداری به همه بود درس نگرفت. در این بیانیه بیش از چند هزار دانشمند و پژوهشگر و حدود ۸۰۰ مجله علمی معتبر دنیا اعلام کردند که مبنا را در ارزیابی ها بر اساس مجلات قرار ندهید. 🔹 از یکی از اساتیدی که ۴۰۰ مقاله بین المللی داشتند سوال کردم فقط یکی از مشکلاتی را که در کشور حل کرده اید نام ببرید؟ پاسخ سکوت بود. از مدیران کشور ۹۷٪ از مقالات آی.اس.آی استفاده نمی‌کنند، ۹۳٪ نیز مجلات داخلی را نه می شناسند و نه از آنها استفاده می کنند؟! برای چه کسی می نویسیم؟ هدف علم سنجی که در ایران بسیار محبوب است در واقع مجله سنجی است نه حقیقت علم. علم سنجی قدرت تحلیل محتوای علم را ندارد. مبدع این اصطلاح اصلاً چنین منظوری نداشته است. علم سنجی صرفاً بیانگر شاخص های کمّی است نه کیفی. 🔹 در سنت های اصیل علمی، تولید مقاله هیچ گاه نشان دهنده تولید علم نبوده است. مثلا کتابی نوشته به نام اشاعه نوآوری. تا به حال ۲۵۰۰ مقاله در خصوص این کتاب منتشر شده است. این مقالات تولید علم نیست، یک مناقشه علمی است. این نبردهای علمی زمینه ساز تولید علم است نه الزاما خود علم. ✅ تحلیل و تجویز راهبردی: به من بگو که به چه پاداش می دهی، تا من بگویم که بازیگران چه می کنند؟ ایده ای ساده اما بنیادی در طراحی مکانیزم ها و سیستم ها. اگر بخواهم کمی سخت تر بگویم: نظام تمایلات ما تعاملات را شکل می دهد. قواعد نهادی مشخص می کند که کدام رفتار مطلوب است و کدام نامقبول. نهادها تعیین می کنند که چه بازیگری بر اساس چه رفتاری پاداش می گیرد و کامیاب می شود و کدام بازیگر ناکام می ماند و محروم می شود. وقتی شاخص ارزیابی ما شد «چاپ مقاله» و نه «حل مساله»، نخبگان علمی کشور با چه انگیزه ای روی مسائل ملی کار کنند؟ 🔹 در طراحی سسیستم های اقتصادی و اجتماعی باید فرض گرفت که افراد به فکر منافع شخصی خود هستند و با موعظه و پند اخلاقی هدایت نمی شوند بلکه با طراحی نظام تمایلات (پاداش دهی هوشمندانه) رفتار بازیگران به همان سمتی سوق داد که منفعت جمعی اقتضاء می کند. به عبارت ساده گره زدن منافع شخصی به منافع جمعی. آیا در نظام دانشگاهی ما چنین است؟ یک پیش بینی تلخ را در پایان می آورم و تمام: اگر قواعد نهادی (نظام تمایلات) دانشگاهیان تا یک دهه دیگر همین باشد، ما علاوه بر پیشتازی در چاپیدن مقاله، بیشترین استاد تمام دنیا را نیز خواهیم داشت. بدا به حال این سرزمین پر استاد! 🖊مجتبی لشکربلوکی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
بیانیه جمعی از اساتید و محققان حوزه علمیه قم.pdf
215.2K
بیانیه جمعی از اساتید و محققان حوزه علمیه قم ⛔️ توجه لطفا ⛔️ چند روز قبل اقای محسنی اژه ای در دیدار قضات کشور سخنانی را در طعن به معاویه مطرح کرده اند که این مساله موجی از اعتراضات را در اهل سنت کشور به راه انداخته و موجب صدور دهها بیانیه تا کنون شده و حتی در میان انبوه اعتراضات اهل سنت، توهین به اهل بیت هم به راه افتاده! محتوایی که تهیه و خدمت عزیزان ارائه می شود پاسخی است کوتاه اما درخور که می تواند تا حدود زیادی روشنگر باشد؛ از این رو شایسته خواندن و انتشار است . تاسفی که وجود دارد این است که 1-شیعیان و حتی برخی از طلاب علوم دینی از این مطالب بی اطلاع هستند . 2- اهل سنت با آن همه استاد و شاگرد و مدرسه حاضر به مباحثه و مناظره علمی نیستند و صرفا از روی تعصب به آنچه اعتقاد دارند اصرار می ورزند. کاش کمی انصاف داشتند... 🛑 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
43.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️مقایسه فضائل امام علی و معاویه از دیدگاه مفتی اعظم سابق الازهر مصر شیخ علی جمعه منبع : مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دوره تاریخ معصومین 💠 👈با تدریس دکتر محمدحسین رجبی دوانی با گذراندن این دوره با مهمترین وقایع تاریخ 250 ساله معصومین (ع) از زمان ولادت پیامبر اکرم (ص)، پیش از ظهور اسلام تا زمان غیبت امام عصر آشنا خواهید شد. 👈 محتوای آموزشی ویدیویی 👈 فایل صوتی وجزوه قابل دانلود 👈 تضمین رضایت صد در صد 👈 ارائه گواهینامه این دوره، ضمانت کیفیت محتوا دارد. با گواهینامه دیجیتال و گواهینامه چاپی با مهر و امضای دانشگاه قرآن و حدیث 👈 پشتیبانی دوره ها ✅ برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام : 👈 - ارسال دایرکت به @imanoor ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🇮🇷فراخوان جذب مربی دبستان🇮🇷 💠 برادران و خواهران مجموعه نخبگانی لبیک جهت برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی مقطع دبستان از نیروهای دغدغه مند در این عرصه، دعوت به همکاری می‌نماید. فعالیت رسمی کاری متقاضیان گرامی در صورت طی مراحل گزینش و جذب از شهریور ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد. 🌐 متقاضیان می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند. https://survey.porsline.ir/s/JkBkNTn شماره تماس: ۰۹۱۵۶۴۶۸۶۴۷ 🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک @tarhelabbayk
به مناسبت نهم شهریور سالروز ربایش امام موسی صدر و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام کتاب سفر شهادت اثر امام موسی را خدمت شما معرفی میکنیم. 🔖 امام موسی صدر در این کتاب می نویسد من از خودم و شما سؤال می‌کنم: ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به‌دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ 🔘اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به‌شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ ❗️روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین. 🔘 اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به‌دشمنان کمک کنیم و به‌اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیش‌تر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم، ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم؛ زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. ❗️ ان‌شاء‌الله که ما از این دسته نیستیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
چرایی نامطلوب بودن علوم انسانی در ایران.mp3
38.09M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: چرا علوم انسانی در ایران نامطلوب و ناموفق است و راهکارهای تعالی آن چیست؟ 📍در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هشتم شهریور ۱۴۰۱ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
ملاک_فقهی_تداخل_و_عدم_تداخل_مجازات_ها_در_فرض_تعدد_جرایم_موجب_قصاص.pdf
1.06M
کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق ملاک فقهی تداخل و عدم تداخل مجازات ها در فرض تعدد جرایم موجب قصاص و دیات با خواندن پایان نامه ها می توان روش پژوهش و نگارش آن را فراگرفت، از این رو خواندن پایان نامه ها علاوه بر جنبه علمی، جنبه پژوهشی نیز دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
عبارت از مجموعه فعالیت‌هایی پژوهشی است، که هرکدام به‌نحوی محقّق را در کسب اطلاعات دست اول، دربارهٔ موضوع مورد تحقیق یاری می‌دهند. بدین‌ترتیب، از اطلاعات جمع‌آوری شده، توصیف‌های تحلیلی، ادراکی و طبقه‌بندی‌شده حاصل می‌شود. رایج ترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات در روش تحقیق کیفی 1-مشاهده: ثبت دقیق تمام جوانب بروز حادثه ویژه یا رفتار و گفتار فرد یا افراد از راه حواس و یا سایر راه های ادراکی (کمک گرفتن از ابزار خاص) می باشد 2-مصاحبه: فرآیند جست و جوی اطلاعات در مورد یک پدیده خاص از طریق گفت و گو 3-اسناد و مدارک: اطلاعاتی که باید بعنوان داده مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند از پیش آماده هستند؛ بدین صورت که محقق بدنبال اطلاعات جدید نیست بلکه می تواند نسبت به جمع آوری اطلاعاتی که از قبل تهیه شده اند و در پرونده های (درمانگاهی بیمارستانی ثبت احوال، دانشجویی، دانش آموزی و مراجعین به مراکز مختلف شهرداری ها و…) موجود است اقدام کند. گرچه روش کیفی را انسان‌شناسان فرهنگی ابداع کردند، ولی امروزه در سایر علوم انسانی و اجتماعی نظیر جامعه‌شناسی، ارتباطات، آموزش و پرورش، تاریخ، مطالعات فرهنگی و مطالعات جنس‌واره‌ای نیز به‌کار می‌رود. لکن در روان‌شناسی، روش‌های کمّی غلبه دارند. اساساً بخش عمده‌ای از مطالعات مربوط به تأثیر ایدئولوژی دین، فرهنگ، سیاست، اخلاق و مانند آن، برکنش و رفتار انسان که موضوع مطالعه بسیاری از رشته‌های علوم انسانی است، را می‌توان با استفاده از روش تحلیل کیفی و عقلی، تجزیه و تحلیل نمود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk