💠#نکته_ویراستاری
🔻#دونقطه (:)
نشانه توضيح است و به جاي كلمه ها و عبارت هاي توضيحي (نظير، مانند، مثل، ازقبيل و…) به كار مي رود، بدين معني كه آنچه بعد از دونقطه آمده توضيح مثالِ قبل است؛ مانند:
تنها ره سعادت: ايمان، جهاد، شهادت.
الف) قبل از نقل قول ها دو ْنقطه مي آيد:
او در كتاب خود گفته است: «شما بوديد كه رفتيد…».
ب) براي جداكردن رقم هاي جزئي از كلي نيز از دونقطه استفاده مي كنند (در متن هاي فارسي رقم كلي در سمت راست و رقم جزئي سمت چپ مي آيد)، مثلاً جلد سوم صفحه چهل و يك، را به صورت، «۳ :۴۱» نشان مي دهند.
ج) گذاشتن دونقطه پس از عنوان هاي كتاب، مقاله، عنوان اصلي، فرعي و امثال آن لازم نيست.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠#معرفی_کتاب_مفردات_راغب
🔴مفردات الفاظ القرآن نام ديگر آن المفردات فى غريب القرآن تأليف حسين بن محمد راغب اصفهانى
🔻در اين واژهنامه كه بر بنياد موادّ اصلى كلمه سامان داده شده، مسلك راغب چنين است كه نخست ماده را با معناى حقيقىاش مىآورد، آنگاه مشتقات آن را ياد مىكند، سپس معانى مجازى را با تبيين علاقۀ حقيقت و مجاز عرضه مىدارد.وى بر اين همه، اولاّ از قرآن،ثانيا از حديث و ثالثا از سرودهها و اقوال عرب گواه مىجويد.
🔻او همچنين به ياد كرد قراآت وارده، اقوال صحابه و تابعين و حكماء و نيز تفسير قرآن به قرآن، دست مىيازد.به عنوان نمونه در مادۀ «خبث»، ابتدا معناى حقيقى آنرا ذكرمىكند،«الخبت»:
المطمئن من الارض، و...سپس معناى مجازى را متعرض مىشود،«ثم استعمل الاخبات استعمال اللين و التواضع».
🔻بعد از آن علاقۀ حقيقت و مجاز را بازگو مىكند: «و العلاقة بينهما المشابهة»، پس از آن تفسير قرآن به قرآن را نمايان مىدارد، «قال الله تعالى:«و أخبتوا الى ربهم»، و قال:«بشّر المخبتين»اى المتواضعين، نحو«لا يستكبرون عن عبادته».
🔻در ادامه جلوهاى ديگر از تفسير قرآن به قرآن را نشان مىدهد و مىنويسد:و قوله تعالى «فتخبت له قلوبهم»اى:تلين و تخشع.و الاخبات هنا قريب من الهبوط فى قوله تعالى:«و إنّ منها لما يهبط من خشية الله»با اين مثال مىتوان بيان داشت كه مفردات راغب خود تفسيرى پر بار و عميق و مختصر است و فوائد و فرائد گوناگونى را داراست.
🔻گاه به نقد و ردّ آراء ديگران(با ابراز نظرات و آراء خود) به نيكى مىپردازد و در اين حوزه از علوم، صاحب مرتبۀ اجتهاد است.
🔴مصادر
🔻راغب در مفردات به مؤلفات پيشينيان عنايت ويژهاى نشان داده و از كتبى چون «المجمل فى اللغة(ابن فارس)،
الشامل فى اللغة(ابومنصور جبان)، تهذيب الالفاظ(ابن سكيت)،
معانى القرآن(فرّاء)،
المسائل الحلبيات(ابوعلى فارسى)،
معانى القرآن(زجاج)،
العين(خليل بن احمد)،
تفسير ابومسلم اصفهانى،
تفسير غريب القرآن(ابن قتيبة)،
كتاب سيبويه، معانى القرآن(اخفش)، مجاز القرآن(ابوعبيدة)،
الحجة للقراءات السبعه(فارسى)،
غريب الحديث(ابن قتيبة)،
غريب الحديث(ابوعبيدة)،
الغريب المصنف(ابوعبيد) و...استفاده نموده است.
🔻در تفسير از على بن ابيطالب(ع)، امام صادق(ع)، ابن عباس، ابن مسعود، عمر بن الخطاب، مجاهد، قتاده، حسن بصرى، شعبى، سفيان و برخى ديگر، نقل اقوال مىنمايد.
🔻از لغويين مانند:مبرد، كسائى، سيبويه، يونس، ابوزيد، توزى، اصمعى و ابن عربى مطالبى مىآورد.و در قرائت از حمزه، يعقوب و نقاش، نقل مىكند.اقوال جبائى، ابوالقاسم بلخى و ابوبكر علاف را از متكلمين بازگو مىنمايد و سخنان حكما را بدون ذكر افراد يادآور مىشود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#تلنگر
بر کدام پله قدم گذاشتید
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠 #روش_صحیح_مطالعه
#روش_تندخوانی
#مطالعه_نامطلوب
#بخش_اول
1️⃣کم دركی ( ترس از درک كم مطلب ):
بسیاری از كتابخوانها گمان میكنند كه باید هر مطلبی را باكندی بخوانند وگرنه ممكن است آن را یاد نگیرند.
خوانندهای كه كلمهخوانی میكند مجبور است با پهلوی هم قراردادن كلمات به معانی برسد.
این كار وقتگیر است؛ در حالیكه خوانندهی عبارتخوان به جای كلمات، عبارات را میخواند.
لذا درک مطلب برای فرد تندخوان خیلی راحتتر از درك مطلب برای خوانندهی كندخوان می باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠 #روش_صحیح_مطالعه
#روش_تندخوانی
#مطالعه_نامطلوب
#بخش_دوم
2️⃣با صدا خوانی ( خواندن متن با صدای بلند ):
در موقع خواندن باصدا و تلفظ كلمات با صدای بلند، شخص میتواند حداكثر با بهترین سرعت حرف زدن پیش برود.
در باصداخوانی شما مغز خود را مجبور میكنید تا مطلب را با سرعتی در حد حرف زدن جذب كند و بفهمد و این سرعت برای تندخوانی بسیار كم است.
برای رفع این ایراد، در هنگام تندخوانی، نوک زبانتان را بین دو ردیف دندان¬های راست یا چپ قرار دهید تا مانع تلفظ كلمات شوید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠 #روش_صحیح_مطالعه
#روش_تندخوانی
#مطالعه_نامطلوب
#بخش_سوم
3️⃣لب خوانی ( حركت لب¬ها در هنگام خواندن ):
لبخوانی عبارت است از خواندن كلمات- همراه با حركت دادن لبها- بدون اینكه صدای كلمات شنیده شود.
بعضی از افراد در هنگام مطالعه بدون آن كه باصدا بخوانند، لبها را حركت میدهند، یعنی لبخوانی میكنند.
اگر شما به این مشكل دچار هستید برای رفع آن راههای گوناگونی وجود دارد كه هر كدام را مناسبتر یافتید به كار ببرید:
✏️الف: بین لبهایتان( و نه بین دندانها ) چیزی همانند خودكار یا مداد قرار دهید و خواندن را ادامه دهید. در این حالت برای نگهداری مداد ناچارید به لبتان فشار بیاورید. در این صورت مانع از آن میشوید كه لبهایتان حركت كنند.
🖍ب: لبها را محكم به هم فشرده كنید و در همان حال زبان را به سقف دهان بچسبانید.
✏️ج: لبها به حالت سوت زدن گرد كنید و هوا را به بیرون بفرستید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠 #روش_صحیح_مطالعه
#روش_تندخوانی
#مطالعه_نامطلوب
#بخش_چهارم
4️⃣ذهنخوانی یا صامتخوانی ( خواندن مطالب بدون صدا ):
یكی دیگر از عادتهای نادرست در هنگام مطالعه، خواندن بیصدای كلمات یا تلفظ آنها در ذهن است كه به آن حرفزدن ذهنی یا ذهنخوانی میگویند.
در ذهنخوانی، خواندن باصدا تبدیل به خواندن بیصدا میشود كه فقط خود شخص از آن اطلاع مییابد.
در این حالت لبها، زبان و گلو حركات خفیفی را انجام میدهند كه تلفظ واقعی كلمه محسوس نیست.
اگر این عادت زیاد عمیق نباشد سعی كنید تا آنجا كه میتوانید در كم كردنش بكوشید ولی نگران وجود آن نباشید. سایر عیوب را رفع كنید و زیاد به خود فشار نیاورید.
در جهت كاهش این ایراد توصیه میشود در متونی كه میخوانید بیشتر به دنبال معنی مطلب باشید و به ظاهر لغات كمتر توجه نمایید.
در واقع لغات وسیلهی انتقال معنی از متن به مغز هستند و شخص باید معنی و مفهوم را دریافت كند و نیازی به دقت در جملات و ظاهر متن ندارد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#مسائل_پژوهشی_کرونا
استنتاج بیش از ۶۰ مسئله حقوقی ناظر بر چالشهای کرونا
20150304153551-9549-71.pdf
182.6K
#ارائه_مقاله_علمی
#مقاله_فقهی
بررسی ادله مشروعیت خرید و فروش اعضای بدن در فقه شیعه
نوشته دکتر فخلعی و دکتر جبار
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
مطالعه هر هفته سه مقاله علمی پژوهشی برای کسانی که می خواهند پایان نامه یا رساله بنویسند برای آشنایی با نوع نگارش مقالات علمی لازم است
مرکز تخصصی علم کلام تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی (دامت برکاته) برای سطح 4 کلام از میان طلاب واجد شرایط دانش پژوه می پذیرد.
لینک ثبت نام:
http://paziresh.ismc.ir/
#مرکز_تخصصی_علم_کلام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام برای سال تحصیلی 1401-1400 در سه مقطع کارشناسی (ویژه برادران)، کارشناسی ارشد و دکتری (برادران و خواهران) دانشجو می پذیرد.
مهلت ثبت نام: تا 25 خرداد
زمان آزمون: جمعه 25 تیر
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه رضوی به آدرس razavi.ac.ir مراجعه نمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk