💠#منبع_شناسی
پنج نکته برای اعتبار سنجی منابع تحقیقاتی در نگارش مقاله و پایان نامه
🔴برای ارزیابی اعتبار یک منبع، پنج نکته اصلی وجود دارد :
▫️زمان ⬅️ آیا اطلاعات به روز است؟
▫️ارتباط⬅️ آیا اطلاعات، ارتباطی به تحقیق شما دارد و آیا از سطح مناسبی برای تحقیقتان برخوردار هست؟
▫️مرجعیت⬅️ اطلاعات در کجا منتشر شده است و نویسنده کیست؟
▫️صحت و درستی⬅️ اطلاعات از کجا می آیند؟ آیا بر اساس مستندات است؟
▫️هدف⬅️ چرا این اطلاعات منتشر شده است؟ انگیزه انتشار چه بوده است؟
❇️مخفف این ملاحظات با هم کلمه CRAAP را تشکیل می دهند. ( مخفف کلمات: Currency Relevance, Authority, Accuracy, Purpose) که یک روش شناخته شده برای ارزیابی منابع است.
✴️ برای هر نوع منبع (وبسایت، مجله، کتاب، و غیره) می توانید سؤالات متفاوتی از خود بپرسید که همه در این پنج دسته قرار می گیرند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
202030_2053264474.pdf
898.9K
💠#مناسبتی
🔰#منبع_شناسی
▪️ کتاب "راهنمای زائران اربعین" ویراست پنجم
◾️هر آن چه لازم است یک زائر قبل از سفر اربعین بداند👇
🔹آداب سفر اربعین
🔹مقدمات سفر
🔹احکام سفر
🔹امنیت در سفر
🔹بهداشت و سلامت سفر
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
🎙گفتاری از استاد #سیدمحمدموسوی درباره اربعین حسینی علیه السلام
🔶یکی از خصوصیات در زیارت اربعین، این است که سید الشهدا علیه السلام این قیام را انجام داد و این سختی ها را به جان خود و خانواده خرید لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله بندگان را از جهالت و حیرت خارج کند یعنی فلسفه قیام سید الشهدا و همه آن جریانات و مصائبی که برای حضرت و خاندان حضرت پیش آمد همه برای این بود که از حیرت و ضلالت و جهالت خارج بشود که حیرت و ضلالت و جهالت خود دارای مراتب و درجات است.
1⃣جهالت فقط این نیست که کسی به احکام ظاهری فقهی آگاه نباشد و مثل اهل خلاف نماز مستحبی را به جماعت بخواند و تخلفات دیگری را انجام بدهد این مرتبه نازل از جهالت است
2⃣ مرتبه بالاتر این است که در مسائل اعتقادی خودش جاهل باشد کسی که پیامبر را نمیشناسد و از پیامبر فقط یک ظاهر جسمانی میشناسد و جانشین او را همینطور یک ظاهر جسمانی میداند و میگوید پیامبر انسانی بود مثل بقیه جانشینش هم کسی باشد که اهل کمال نباشد این بسیار بد تر از جهالت در احکام است
3⃣ جهالت در توحید ، کسی که توحید حقیقی را نمیشناسد و اقتضای صمد بودن و احدیت حق تعالی را نمیشناسد این جهالت بدتر از جهالت اولیای الهی است
🔴 روز اربعین چنین ویژگی دارد که سید الشهدا قیام کرد تا همه این جهالت ها از بین برود و مردم به سمت توحید حقیقی و ولایت حقیقی بیایند و بعد در پرتو این شناخت های صحیح، در مقام عمل هم آن احکام نفس الامری الهی را بشناسد. در این روز اگر کسی در جهت غرض سید الشهدا علیه السلام که اصل این قیام را انجام داده است تلاشی نکند یک قدمی در خروج از این جهالت و حیرت برندارد، چیزی بر علمش نیفزاید تا از این جهالت و ضلالت خارج بشود و با آن غرضی که سید الشهدا علیه السلام در این حرکت انجام داده توافق نکرده است. برخی خیال میکنند اقامه و تعظیم این شعائر فقط به این است که برود به مجالس روضه و گریه کنند و به سر وسینه بزند و بیاید بیرون که البته این مهم است ، خیلی هم مهم است باید هم باشد در این شکی نیست اما نباید محدود به این باشد، اینطور شده است که برخی بخواهند به مجلسی بروند میگویند آن آخرش که روضه است و مداحی است برویم و قبلش نرویم. البته مقداری از این، تقصیر طلاب و آخوند ها و منبری ها هم هست که حرف های سودمند برای مردم نمیگویند بلکه حرف های تکراری و عوامانه که مردم به آن آگاهند و دوباره به مردم تحویل میدهند، چنین مشکلاتی در برخی منبری های بی سواد هست.
اما به حسب این زیارت شریف که امروز نقل شده است غایت قیام امام حسین ، استنقاذ و بیدار کردن مردم از جهالت و ضلالت است پس ما باید آن هدف را بدانیم و این شعائر ظاهری و گریه در جای خود باشد و در مسیر آن غرض و هدف حرکت کنیم .
✅در جنگ صفین در همان بهبوبه جنگ فردی از امیر المومنین درباره توحید پرسید و خدمت امام عرض کرد که شما میگویید که خدا واحد است یعنی چی ؟ اصحابی که در نزدیکی این ماجرا بودند اعتراض کردند که در میانه جنگ توحید یعنی چه؟ نمیبینی امام در معرکه و معرض جنگ است ؟! حضرت فرمودند رهایش کنید این جنگی که ما داریم با این قوم برای توحید است .
تمام این دعوایی که بر سر خلافت بود و بعد به آن جنگ ها انجامید همه برای توحید حقیقی بود ، سید الشهدا همین مسیر را رفتند و برای اینکه مردم را از جهالت و ضلالت نجات بدهند برای همین توحید بود و در رتبه بعد برای ولایت حقیقی .
💡بنابراین اگر عوام توجه به این ندارند خواص که باید توجه کنند و گمان نکنند غرض از این دوماه عزاداری فقط گریه باشد و این ها هیچ جنبشی در ذات انسان و هیچ تحولی در شناخت و معرفت انسان موجب نشود ، این توقف در یک مرتبه محدود است ضمن اینکه آن عزاداری و ذکر مصیبت و گریه و ... همه به جای خود مهم است و باید هم باشد ولی در این بین حداقل از خواص این توقع هست که از آن هدفی سیدالشهدا داشتند که نجات از جهالت بود و هدفی که پدر بزرگوارشان داشتند در آن جنگ و هدف پیامبر هم همین بوده و روشن میشود تمام معصومین همه همین هدف را داشتند و میخواستند همین را بگویند و هرکس به حسب زمان خودش .
خلاصه اینکه خواص از این مسیر و هدفی که در این مسیر است غافل نشوند ،ان شا الله خداوند ما را در مسیر صحیح و واقعی ولایت اهل بیت قرار بدهد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#کارگاه
#تقریر_نویسی_درس_خارج
#معاونت_علمی_حوزه_علمیه_خراسان
🔹شروع ثبت نام 5 شهریورماه 1401
🔹پایان ثبت نام 30 شهریورماه 1401
⬅️⬅️نحوه ثبت نام: سایت حوزه علمیه خراسان پورتال طلبگی بخش دوره غیر تحصیلی (ثبت نام دوره تقریرنویسی ویژه طلاب برادر مشهد و خراسان رضوی)
🔻تاریخ برگزاری دوره:
مهرماه و آبانماه 1401
روز و ساعت دقیق دوره متعاقبا از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد
♦️نحوه برگزاری دوره « حضوری و مجازی »
متعاقبا از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد
اداره ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان
تلفن :
05132008464
آیدی پاسخگوی دوره:
@admin_taghrir
کانال اطلاع رسانی دوره تقریرنویسی سال 1401
https://eitaa.com/taghrir1400
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در مقابل آنها که تعمدا واقعیتها را پنهان میکنند نباید با قاطعیت افشاگری کرد؟
#زنانایران
#حکومتاسلامی
#مهساامینی
#پیشرفت
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک #حرفحساب
خانم بی حجاب یا بد حجاب، موقع گرفتن دیه و مهریه که بهترین مسلمون دنیا میشین و دیه و مهریه بهترین قانون دنیا میشه
اما موقعی که بحث حجاب و امر به معروف و نهی از منکر میشه اسلام بد میشه و قانونش بدترین قانون دنیا
#حجاباجباری
#اسلام
#حکومتاسلامی
#برانداز
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پژوهش
#پاسخبهشبهه
پژوهش ذاتا برای رسیدن به حق است؛ از این رو به درستی آن را تحقیق نیز نامیده اند؛ حال اگر به این معنا توجه شود طبیعتا پاسخ به شبهه نیز یکی از کارکردهای غایی تحقیق به شمار خواهد آمد.
از این رو باید به انسانهایی که عامدانه و نه جاهلانه قصد تخریب وجهه نظام اسلامی را دارند پاسخ داد؛ مانند این آقا که اگر صدا و سیما به عنوان یک نهاد از نهادهای جمهوری اسلامی نبود کسی او را نمی شناخت.
او با مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و تحریمها (که اولی با حمله دشمن صورت گرفت تا میهن و ناموس ایران را به یغما برد و دومی بخاطر دفاع از پیشرفت علمی و توان دفاعی ایران از سوی دشمنان ایران رخ داده است) و مشکلات اجتماعی (که حاصل بی تدبیری برخی از مسئولان و عدم تبعیت از رهنمون های ولی فقیه و ضعف فردی برخی از افراد جامعه و شبیخون اقتصادی و فرهنگی دشمن است) برای ایران آرزوی روزهای بهتر دارد و به عبارت دیگر آرزوی نابودی نظام اسلامی را القاء می کند .
هر انسان عاقلی می داند نه جنگ، نه تحریم و نه مشکلات اجتماعی معلول نظام اسلامی نیست بلکه معلول فعالیت دشمن و نفوذ عمال او در نهادهای نظام است که در چنین فرصت هایی نقاب از رخ کشیده و باطن خود را آشکار می کنند.
#کاش_سلبیریتی_ها_شرف_داشتند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#مناسبتی
#شهادتطلبی
#قرآن
#تفکر
#برانداز
- جزء ۴ - سوره مبارکه آل عمران؛ آیات ۱۶۹تا۱۷۹. ترجمه فولادوند
چند دقیقه وقت بگذارید و آیات نورانی و نوید بخش قرآن و ترجمه آن را پیرامون مقابله با دشمنان نظام اسلامی تلاوت فرمایید
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾
هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده اند مرده مپندار بلكه زنده اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند (۱۶۹)
فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾
به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى شوند (۱۷۰)
يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۱﴾
بر نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى گرداند شادى مى كنند (۱۷۱)
الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۲﴾
كسانى كه [در نبرد ] پس از آنكه زخم برداشته بودند دعوت خدا و پيامبر [او] را اجابت كردند [و شهید شدند] و براى كسانى از آنان كه نيكى و پرهيزگارى كردند پاداشى بزرگ است (۱۷۲)
الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ ﴿۱۷۳﴾
همان كسانى كه [ وقتی برخى از] مردم به ايشان گفتند مردمان براى [جنگ با] شما اجتماع کردند، پس از آنان بترسيد [ولى اين سخن] بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نيكو حمايتگرى است (۱۷۳)
فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ ﴿۱۷۴﴾
پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از ميدان نبرد] بازگشتند در حالى كه هيچ آسيبى به آنان نرسيده بود و همچنان خشنودى خدا را پيروى كردند و خداوند داراى بخششى عظيم است (۱۷۴)
إِنَّمَا ذَلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۵﴾
در واقع اين شيطان است كه دوستانش را مى ترساند پس اگر مؤمنيد از آنان مترسيد و از من بترسيد (۱۷۵)
وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۶﴾
و كسانى كه در كفر مى كوشند تو را اندوهگين نسازند كه آنان هرگز به خدا هيچ زيانى نمى رسانند خداوند مى خواهد در آخرت براى آنان بهره اى قرار ندهد و براى ايشان عذابى بزرگ است (۱۷۶)
إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الْكُفْرَ بِالْإِيمَانِ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۱۷۷﴾
در حقيقت كسانى كه كفر را به [بهاى] ايمان خريدند هرگز به خداوند هيچ زيانى نخواهند رسانيد و براى آنان عذابى دردناك است (۱۷۷)
وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ ﴿۱۷۸﴾
و البته نبايد كسانى كه كافر شده اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند و [آنگاه] عذابى خفت آور خواهند داشت (۱۷۸)
مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۹﴾
خدا بر آن نيست كه مؤمنان را به اين [حالى] كه شما بر آن هستيد واگذارد تا آنكه پليد را از پاك جدا كند و خدا بر آن نيست كه شما را از غيب آگاه گرداند ولى خدا از ميان فرستادگانش هر كه را بخواهد برمى گزيند پس به خدا و پيامبرانش ايمان بياوريد و اگر بگرويد و پرهيزگارى كنيد براى شما پاداشى بزرگ خواهد بود (۱۷۹)
#پیشنهاد_باز_نشر
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
#مناسبتی #شهادتطلبی #قرآن #تفکر #برانداز - جزء ۴ - سوره مبارکه آل عمران؛ آیات ۱۶۹تا۱۷۹. ترجمه فولا
گویی این آیات برای همین امروز و برای همین اتفاقات اخیر ماست
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فلسفه #حجاباجباری
#پاسخ_به_شبهه
#حجاب_اجباری
#لااکراه_فی_الدین
#برانداز
#تفکر
#قرآن
🔴حجاب اجباری با قرآنی که می فرماید لا اکراه فی الدین منافات دارد لذا قابل پذیرش نیست
پاسخ شبهه از #دکتر_غلامی
پاسخ ایشان بسیار منطقی و جالب و شنیدنی است.
#پیشنهاد_ویژه
#پیشنهاد_بازنشر
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk