eitaa logo
وارثون
6.2هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
92 فایل
کانال وارثون؛ کانال عکس، اخبار، مطالب و نکات اخلاقی علما و بزرگان تشیع است. ارتباط با ادمین کانال: @MohsenRanginkaman
مشاهده در ایتا
دانلود
✨اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ ✨ 🥀 روضه روز سوم ✍️ﻧﻘﻞ ﺍﺳﺖ که ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﻴﻪ (سلام الله علیها) ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ، ﺳﺠﺎﺩﻩ ﭘﺪﺭ ﺭﺍ ﭘﻬﻦ ﻣﻰﻛﺮﺩ، ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ. ﻇﻬﺮ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻧﻴﺰ، ﻃﺒﻖ ﻋﺎﺩﺕ، ﺳﺠﺎﺩﻩ ﭘﺪﺭ ﺭﺍ ﭘﻬﻦ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﺸﺴﺖ. ﻭﻟﻰ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﻰ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﻳﺪ ﺷﻤﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺧﻴﻤﻪ ﺷﺪ. ﺭﻗﻴﻪ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﭘﺪﺭﻡ ﺭﺍ ﻧﺪﻳﺪﻯ؟ ﺷﻤﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﻛﻮﺩﻙ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺳﺠﺎﺩﻩ، ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﭘﺪﺭ ﺩﻳﺪ، ﺑﻪ ﻏﻠﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺰﻥ. ﻏﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻋﻤﻞ ﻧﻜﺮﺩ. ﺷﻤﺮ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﺶ آمد و ... 📚کتاب ستاره درخشان شام ، حضرت رقیه سلام الله علیها 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 در این زمانه سرگذشت ما یکی بود ای آشنای چشم های خسته ی من زخمی که چوب خیزران زد بر لب تو خار مغیلان زد به پای خسته ی من ای لاله من نیلوفرم، عمه بنفشه دنیا ندیده مثل این ویرانه باغی بابا شما چیزی نپرس از گوشواره من هم از انگشتر نمی گیرم سراغی @varesoon
حضرت آیت الله محفوظی : ویژگی بارز سخن صواب و زبان نیکو، راست گویی و صداقت و پرهیز از دروغ گویی است. دروغ، آفت بزرگ و ویران کنندهٔ ایمان است. رسول گرامی اسلام ( ص) فرمود : إنَّ مِن أعظم الخطايا اللسانُ الكَذُوب به راستی از بزرگ ترین خطاها، زبانی است که عادت به دروغ داشته باشد. و در حدیث دیگر فرمود : مؤمن به هر چیزی عادت می کند جز به دروغ و خیانت. حسن بن محبوب می گوید که از امام صادق (ع) پرسیدم : آیا امکان دارد مؤمن بخل بورزد ؟ فرمودند: آری. سوال کردم: آیا ممکن است مؤمن ترسو باشد؟ فرمود : آری. پرسیدم : آیا مؤمن، کذّاب می شود؟ فرمود : نه. سپس امام (ع) فرمود : مؤمن به هر چیزی خو می گیرد جز به خیانت و دروغ . بر گرفته از کتاب اخلاق اسلامی . @varesoon
حاج میرزا اسماعیل دولابی: ❇️ گرد و غبار آشوب‌ها و ناآرامی‌های جهان در روزگار ما، خبر از نزدیک شدن «فارس الحجاز» یعنی امام زمان (عج) می‌دهد. ⬅️ مشتاقی و مهجوری، صفحه ی ۳۵۵ @varesoon
🌙 ۹ توصیه کلیدی از آیت الله کشمیری‌(ره) برای ماه مبارک رمضان 1⃣ کمیت گرا نباشید، کیفیت جو باشید. 2⃣ حتما دقایقی از ساعات راز آمیز روزه داری خود را به تفکر اختصاص دهید. 3⃣ حداقل یک سجده طولانی در روز داشته باشید. 4⃣ تا جای ممکن در خانه‌ی خود افطار کنید و هنگام افطار برای خدا ناز کنید. 5⃣ با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خُلق و مهربانی برخورد کنید. 6⃣ از خداوند سبحان، در این ماه خصوصا سحرهای سحرآمیز آن اشک درخواست کنید. 7⃣ از ابتدای ماه رمضان، باید هدف گذاری شما «لیلة القدر» باشد که جان رمضان است‌. 8⃣ در این بهار قرآنی، هر روز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و درباره آن تدبر کنید. 9⃣ در سراسر ماه رمضان، توجه شما از روزه دار حقیقی و انسان کامل یعنی امام‌عصر(عج) نباید قطع شود. @varesoon
به نیت زیارت حضرتش در هر روز : صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین صلی الله علیک و رحمة الله و برکاته قبول ▪️@varesoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید ما هم مقابل امام زمان علیه‌السلام ایستادیم ....!!!! @varesoon
✅ العبد محمدتقی بهجت: ⛔️چه خوب است که وقتی انسان فهمید فریب خورده و بی‌راهه رفته، از همان‌جا برگردد و جبران کند! نه اینکه بگوید: این همه راه آمده‌ایم، بقیه راه را هم برویم هر چه بادا باد، اگرچه بر خلاف شرع و رضای خدا باشد! 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٣۴ @varesoon @varesoon_bahjat
حضرت آیت الله شبیری زنجانی: از آقای حاج شیخ محمد تقی آملی ساکن تهران شنیدم که زمانی در خانه در وقت قرائت قرآن به کیفیت مناسبی ننشسته بود. فردا که به حضور حاج میرزا علی آقا قاضی می‌رسد مرحوم قاضی به وی می‌گوید: احترام قرآن در هر حال باید رعایت شود جرعه‌ای از دریا جلد ۴ صفحه ۵۲۵ @varesoon
حضرت آیت الله شبیری زنجانی: آقای [سید محمد رضا] گلپایگانی در قدس و تقوا از معارف بود. اوایل در منزل خودش در بعضی از ایام منبر می‌رفت و موعظه می‌کرد. وی موقعی که می‌خواست آیه قرآن تلاوت کنند مقید بود پایه را از روی قرآن بخواند که مبادا مثلاً به جای «واو»، «فا» خوانده شود تا این حد محتاط بود. ولی با این تقدس و احتیاط مقدس خشک نبود بلکه توأم با ظرافت بود. جرعه‌ای از دریا جلد ۳ صفحه ۶۸۴ @varesoon
قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): كَفَاكَ مُؤَدِّباً لِنَفْسِكَ تَجَنُّبُ مَا كَرِهْتَهُ مِنْ غَيْرِكَ برای ادب کردن خود کافی است، از آنچه که در دیگران می‌بینی و نمی‌پسندی دوری کنی. تصنیف غرر/ حدیث۵۰۸۹ @varesoon
⚡️آفتاب دور سر این شخص می چرخد 🔻 آیة الله شیخ عبدالرضا کفایی خراسانی: 🔹مرحوم آخوند عصرها یک ساعت به اذان مغرب بعد از درس فقه خصوصیشان _ که برای برخی از شاگردان در منزل تدریس می کردند _ برای حوائج عموم مردم به بیرونی می آمدند، هر کس کاری داشت مسأله ای داشت آن ساعت مراجعه می کرد. مرحوم پدرم فرمود: من و اخوی ها بعد از درس فقه در حضور ایشان بودیم و جمعی از آقایان هم بودند. در این حال شیخ مهدی مازندرانی وارد شد. او از اخص خواص و شاگردان مرحوم آخوند و از اساتید خارج مرحوم آیة الله خویی بود که بعد از مرحوم آخوند محل نماز مرحوم آخوند به ایشان واگذار شد، منتهی زود درگذشت و به مرجعیت نرسید. 🔸 شیخ مهدی مازندرانی گفت: آقا! الان چیز عجیبی دیدم، حرم مطهر مشرف بودم، از صحن خارج می شدم که حضور شما برسم، یک سید پیرمرد ژنده پوشی نشسته بود، زنی آمد و به او گفت استخاره بگیر، او با تسبیح استخاره گرفت و گفت می خواهی بروی پیش یک حکیم [طبیب] استخاره ات بد آمده. پیرمرد با تسبیح نیت آن زن را گفت. 🔹مرحوم پدرم فرمودند: تا آن موقع ما هیچ ندیده بودیم که مرحوم آخوند به دیدن این جور افراد اظهار علاقه کند، ولی در این مورد فرمودند: این شخص را بیاورید. شیخ مهدی مازندرانی به اتفاق خادم مخصوص آخوند رفتند و آن پیرمرد ژنده پوش و مریض حال را خدمت آخوند آوردند، پیرمرد آمد و دست آخوند را بوسید و نشست. 🔸مرحوم آخوند فرمودند: چه بلدی؟ گفت هر چه نیت کنید می گویم، بر نیت ها احاطه دارم. مرحوم آخوند فرمودند: نیتی کردم، گفت: ذکری بخوان. مرحوم آخوند سوره حمد را تلاوت کردند بعد از تمام شدن سوره حمد، پیرمرد گفت: حالا درباره نیتتان سوال کنید جواب می دهم، مرحوم آخوند فرمودند: شخصی را نیت کردم، این شخص الان کجاست؟ حساب خیلی سریع و مختصری کرد و گفت: این شخص الان از مشهد خارج شد. این شخص در مشهد بود و همین لحظه خارج شد، تاریخ بگذارید و تلگراف کنید و سوال کنید. 🔹مرحوم آخوند ثانیاً پرسیدند: این شخص چه کاره است؟ تاجر، کاسب، زارع، لشکری، اداری یا روحانی است؟ چه کاره است؟ باز حساب مختصری کرد و گفت: آقا! این شخص ملاست، آفتاب دور سرش می چرخد. با همین تعبیر. مرحوم پدرم فرمودند: من و اخوی ها تصور ما این بود که مرحوم آخوند در دوران طلبگی در مشهد هم مباحثه ای داشتند حال که ۵۰ سال هست که در نجف هستند و از حالش بی خبرند به این کیفیت می خواهند از حال او مطلع شوند. 🔸مرحوم آخوند بار سوم سوال کردند که این شخص عمرش چقدر است؟ این بار حسابش خیلی طول کشید، یک مرتبه سر بلند کرد و گفت: سوال شما از شخص ولی عصر (عجل الله فرجه الشریف) است. مرحوم آخوند فرمودند: از کجا می گویی؟ گفت: چون عمر آن کسی که شما در نظر داشتید، من ابتدا حساب کردم، دیدم از هزار روز بیشتر شد، ثانیاً حساب کردم دیدم از هزار ماه هم بیشتر شد، ثالثا حساب کردم دیدم از هزار سال هم بیشتر شد و این منحصر در امام زمان هست. مرحوم آخوند فرمودند: درست تشخیص دادی، نیت من این بود که فرزند بلافصل امام حسن عسکری (علیه السلام) در چه شرایطی است. 🔹بعد مرحوم پدرم فرمودند: در آن ایام مادر ما سخت بیمار بود و لذا مرحوم آخوند فرمودند: مجدد نیتی کردم، گفت: ذکری بخوانید. مرحوم پدرم فرمودند متوجه نشدم که آخوند چه ذکری فرمود. بعد از تمام شدن ذکر گفت: آقا سوال شما درباره زنی است که سرتا پای او را بیماری فراگرفته؛ سپس مطلبی در کاغذ نوشت و موقع خداحافظی به مرحوم آخوند داد. یک هفته بعد مادر ما فوت کرد. مرحوم آخوند فرمودند آن شخص نوشته بود که این زن یک هفته دیگر از دنیا می رود. 📆 ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، منزل استاد رفیع پور تهرانی @seyyed_hossein_kashfi @varesoon
🔰 ختم قرآن و اهداء ثواب آن به اهل بیت علیهم السلام 🔖 آیت الله وحید خراسانی: 🔸 این حدیث حدیثی است که شیخ انصاری، فقیهی مثل او در معضل ترین مسئله در دماء بر طبق سند این حدیث فتوا می دهد. این حدیث، کلمه فصل است، گفت: یابن رسول الله، من ماه رمضان ختم های قرآن کردم، یک ختم قرآن برای جدت پیغمبر، یک ختم قرآن برای جدت امیرالمؤمنین، یک ختم قرآن برای جده ات حضرت زهرا، تا رسید ختم قرآنی برای تو کردم یا ابا الحسن، ما لی بهذا؟ آیا برای من در قبال این عمل چیست؟ این حدیثی است که گوهر قرائت قرآن را به آخر مرحله می رساند. ما لی بهذا؟ در مقابل این عمل برای من چیست؟ امام فرمود: "لک بذلك أن تکون معهم". 🔸اصلا خود من الان که می گویم، متحیّرم. فرمود: جزای تو که قرآن خواندی، ختم قرآن را هدیه کردی به رسول خدا، به علی مرتضی، جزای تو این است که با او باشی و از او جدا نشوی. این مرد، فقیه است، وقتی این کلمه را شنید مبهوت شد، گفت: لی هذا بهذا؟ در مقابل این، این برای من است؟ معیّت، آن هم با خاتم، با سید اوصیاء؟ سه مرتبه امام فرمود: "نعم، نعم، نعم" بله، بله، بله، جزای تو این است که با او باشی. 📗الکافی ج۲ ص۶۱۸ 📗وسائل ‏الشیعه ج۶ ص۲۱۸