eitaa logo
پایگاه فقه حکومتی وسائل
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
26 فایل
پایگاه تخصصی فقه حکومتی "وسائل" 🔵دسترسی به تازه ترین مباحث فقه حکومتی Vasael.ir ◀️دروس خارج فقه حکومتی؛ ◀️نشست های علمی؛ ◀️مصاحبه با فضلا و اندیشمندان حوزوی؛ ◀️یادداشت و مقاله.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌕مکتب امام در بیان مقام معظم رهبری 🔹 عاملِ مهمّ تسلیم ناپذیری و ایستادگی ملّت ایران، در راه پُرافتخار خود، فلسفه سیاسی و مکتب سیاسی امام است، که ملّت ما از بُن دندان به آن اعتقاد دارند. 🔹در مکتب سیاسیِ امام، معنویّت با سیاست در هم تنیده است. 🔹حرف نوی مکتب سیاسیِ امام بزرگوار ما برای دنیا این است که در همه ی ارکانِ برنامه ریزی های یک قدرت سیاسی، سیاست با معنویّت، و قدرت با اخلاق همراه شود. 🗓۱۳۸۳/۳/۱۴ 🆔 @vasael_ir
1_31279134.mp3
30.69M
🔹منظومه فکری امام خمینی (ره)/ بخش اول ⬅️استاد حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گزیده بحث: ⬅️ برخی شکاک هستند مثل سوفسطائیان که روش‌شان سفسطه است. ⬅️برخی ایدئالیسم و نسبی گرا هستند و معیاری برای شناخت ندارند. 💥منطق فهم امام خمینی، رئالیست است. روش معرفتی درست، با حس(استقرا) و عقل (استدلال) است. 🌕از نظر امام معرفت دینی صحیح با روش ممکن است. تفسیر به رای، ، بدعت از موانع است. ❌گودرزی موسس گروه فرقان، تفسیر سوسیالیستی از قرآن ارائه می داد. بیست جلد! تفسیر سوسیالیستی قرآن در طول چند سال نوشت و مخالف آن را مهدور الدم می دانست. ✅منظومه فکری امام خمینی دارای هدف نظام است ۱_نظام جهان بینی/بینشی ۲_ نظام ارزشی/منشی ۳_ نظام اجتماعی/کنشی ۴_ اهداف اجتماعی. 🔹توضیحات افزون تر در ضمیمه شده، پیرامون منظومه‌فکری و مختصات اندیشه و مکتب امام خمینی ره 🆔 @vasael_ir
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم |خطر‌ تحریف امام 🔹 امام خمینی بنیان گذار مکتب فکری سیاسی اجتماعی 🔹http://vasael.ir/0004K1 🆔 @vasael_ir
🔔 شماره‌ی ۲۳۸ نشریه‌ی در منتشر شد: ♨️ : با پهلو گرفتن در سواحل ادعای توخالی مشخص شد؛ در حیاط خلوت 🔶 : رهبرانقلاب از برای اصلاح خطوط اصلی ؛ راه درست تحقق : امام گفتند وقتی مثل دارید تردید نکنید 🔷 : در عمل کنید ❇️ : فقط و نیست. 🆔 @vasael_ir ⬇️⬇️⬇️⬇️
680315.pdf
1.03M
| متن کامل وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) 🔸رهبر معظم انقلاب: 🔹محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّت‌نامه و مانند اینها هست؛ نمیشود امام را تأویل کرد، نمیشود امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرفهای او موجود است.۱۳۹۵/۰۸/۲۶ 📚بیانات در دیدار مردم اصفهان 🆔 @vasael_ir
🔸 | مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اندیشه امام خمینی 🔹اندیشه‌ی امام (ره) که دارای جهان بینی توحیدی و رویکردی فلسفی خاصی نسبت به نظام هستی و انسان بوده و از مبانی فقهی، عرفانی، فلسفی، تاریخی و کلامی سرچشمه گرفته است؛ در مقام مقایسه، بسیار متفاوت با دیدگاه‌های سایر رهبران سیاسی و مذهبی جهان در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل است. 🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیان اصول سیاست خارجى به ادامه راه انقلاب و خط امام راحل، حمایت از هویت نظام اسلامى و پافشارى بر اصول و ارزش‌ها طبق سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» تأکید دارند و همگان را به حفظ اصول و ارزش‎های انقلاب و جلوگیری از تحریف راه امام راحل سفارش می‌کنند. 🔹آنچه در میان اصول، مبانی و اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دیدگاه امام (ره) بارز است و شاکله سیاست خارجی نظام اسلامی را ترسیم می‌کند، در آثار، بیانات و عملکرد ایشان و همچنین در بیانات و عملکرد رهبر معظم انقلاب به عنوان شاخص مسیر انقلاب اسلامی، قابل مشاهده است که تحت مفاهیمی زیر ترسیم شده است: «استقلال، صدور انقلاب، اتحاد امت اسلامی، احترام به حقوق متقابل، نفی ظلم، اصل نفی سبیل، روابط حسنه و مسالمت‌آمیز با دیگران، دفاع از کیان اسلام و مسلمین، سیاست نه شرقی، نه غربی، گسترش روابط بر مبانی اسلامی و انسانی و کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش» مجتبی عباسی (پژوهشگر فقه سیاسی) 🆔 @vasael_ir
رهرو رهبر.pdf
7.35M
🔸 | شخصیت، جایگاه و مکتب‌ امام خمینی از منظر امام خامنه ای🔻 🔹کتاب "ره رهرو رهبر"؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مکتب و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) 🆔 @vasael_ir
🔸امام خمينی جامع شريعت و طريقت و حقيقت 🔹امام راحل(ره) شاخصه ای دارد كه نه شريعتيان صرف دارند، نه طريقتيان محض، و نه حقيقتيان خالی از شريعت و طريقت 🔹 شريعت و طريقت و حقيقت در اندیشه امام خمینی، عين سياست است. 🔹نباید مقام سلف صالح کم ارج شود ولی امام خمینی ره ، كاری كرد كه ديگران فقط از آن سخن گفته بودند و اين توفيق تنها نصيب ايشان گشت. بخشی از فصل ششم کتاب حضرت آیت الله جوادی آملی با عنوان" ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت" ♦️همراه‌ با دخل و تصرف🔻 🆔 @vasael_ir
پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸امام خمينی جامع شريعت و طريقت و حقيقت 🔹امام راحل(ره) شاخصه ای دارد كه نه شريعتيان صرف دارند، نه طري
🔸امام خمينی(ره)، جامع شريعت و طريقت و حقيقت 🔹عده ای فكر می كنند كه اهل طريقتند و لذا كاری با شريعت و احكام دين و ظواهر شرعی ندارند. 🔹امام امت (ره) كه هم اهل شريعت بود و هم اهل طريقت، در اين زمينه سخن دلپذيری دارد و می فرمايد: آنان كه فكر می كردند يا فكر می كنند كه بدون شريعت می توانند به مقصود برسند، هيچ شاهد و دليلی ندارند; زيرا ذاتاقدس اله كه راهنماست، تنها راه كمال و سعادت را عمل به شريعت می داند. 🔹اما آنان كه می پندارند از طريق عمل به شريعت نمی توان به طريقت رسيد، آنان نيز شريعت را درست نشناخته اند و درست و صحيح به آن عمل نكرده اند و كسانی كه با سير و سلوك و شريعت و طريقت هماهنگ شدند، ولی به قيقت بارنيافتند، برای آن است كه به درستی منازل پيشين سائران و سالكان را طی نكرده اند. 🔷امام خمينی(ره) اين سخن را در تعليقه بر كتاب فصوص الحكم، در ذيل آيه شريفه 《ولو انهم اقاموا التورية والانجيل وما انزل اليهم من ربهم لاكلوا من》آورده اند. ايشان در ذيل اين كريمه می فرمايد: از اين آيه به خوبی برمی آيد كه نيل به معرفت و باطن، جز از راه ظاهر و حفظ آن ميسر نيست و كسی نمی تواند بدون رعايت ظواهر شرعی، ادعای رسيدن به باطن داشته باشد. 🔹سيدنا الاستاد امام خمينی(ره) در شرح اين آيه، هم صوفيان عوامی را كه بدون شريعت، دم از طريقت می زنند محكوم می كند و هم به متحجران و مقدس مآب هايی كه می گويند شريعت، انسان را به طريقت و حقيقت نمی رساند فرمود كه شما درست به شريعت عمل نكرده ايد وگرنه می يافتيد آنچه را كه ديگران يافته اند. 🔹امام راحل(ره) شاخصه ای دارد كه نه شريعتيان صرف دارند، نه طريقتيان محض، و نه حقيقتيان خالی از شريعت و طريقت; زيرا اهل شريعت، شريعت منهای سياست را عرضه می كنند و اهل طريقت، طريقت منهای سياست را می خواهند و اهل حقيقت، حقيقت منهای سياست را باور دارند. 🔹ايشان، علاوه بر آنكه هماهنگی ميان شريعت و طريقت و حقيقت را لازم می شمرد، هر يك از آن سه را نيز عين سياست می دانست; البته ميان سياست در شريعت و سياست در طريقت و سياست در حقيقت، تفاوت خاص خود وجود دارد. 🔹سياست، در هر يك از اين سه مرحله، مناسب با همان مرحله می باشد; زيرا خود سياست نيز از ره آوردهای وحی تشريعی الهی است و آنچه با وحی تشريعی تنزل كرده است، در قوس صعود، دارای مراحل سه گانه مزبور می باشد. 🔹در سخنرانی هايی كه به مناسبت دو عيد سعيد فطر و قربان كه از برجسته ترين و مهم ترين ايام سال می باشند اولين سخن ايشان، همان راهنمايی طريقت بود و پس از آن مساله سياست; نخست به تبيين معنای «ضيافت الله » يا شرح «مناجات شعبانيه » می پرداختند و سپس بحث از سياست را مطرح می كردند و البته تهذيب، مقدم بر ياست بود و وقتی خواص از مسؤولان يا اخص از آنان به حضور ايشان بارمی يافتند كه فكر می شد آنان اهل حقيقتند، حقيقت را با سياست هماهنگ می كردند. 🔹به دليل همين ويژگی ايشان، به اندازه سعه وجودی خويش، جهانی شد كه در همه جا حضور و ظهور پيدا كرد و همه چيز را زيرپوشش و اشراب و اشراف خود قرار داد و گاهی غرب متجاوز را به استيضاح می كشاند و زمانی شرق ملحد را به توحيد ناب فرامی خواند. 🔹آنكه نامش كاخ كرملين را به رعب می اندازد، امام خمينی(ره) است؛ آنكه قهر ولايی اش كاخ سفيد را روسياه می سازد، امام خمينی(ره) است; آنكه به طور مكرر از «مناجات شعبانيه » و «كمال انقطاع » دم می زند، امام راحل(ره) است; و آنكه در اوج عروج مناجات، از محرومين غافل نيست، امام است. 🔹او همچون ديگر حكيمان و فقيهان و عارفان، «جهانی بنشسته در گوشه ای » نشد; او جهانی شد كه می گويد اگر از فرودگاهی به فرودگاه ديگر روانه ام كنيد و در روی زمين جايی برای استقرار نداشته باشم، دست از هدف خود نمی كشم ; زيرا هدف ايشان، همان مقصد سالار شهيدان حضرت حسين بن علی بن ابی طالب(ع) می باشد و لذا همان منطق سيدالشهداء(ع) را كه فرمود: «لو لم يكن ملجا ولا ماوی، لما بايعت يزيدبن معاويه » بازگو می كند. 🔹تذكر اين نكته لازم است كه آنچه گفته شد، به معنای كم ارج بودن مقام سلف صالح نيست; زيرا حضرت امام(ره) نيز از بركات علمی و عملی عالمان وارسته گذشته بهره مند گرديد و به اين مقام منيع رسيد، ولی حضرتش، كاری كرد كه ديگران فقط از آن سخن گفته بودند و اين توفيق تنها نصيب ايشان گشت; البته شرائط محيط، رشد فرهنگی جامعه، تحول اوضاع بين الملل و مهم تر از همه، قضای الهی بر پايا دادن به دوران ستم در ايران، با گذشته تفاوت يافته بود. ♦️نقل با ذکر منبع بلامانع است. 🆔 @vasael_ir