eitaa logo
پایگاه تحقیقاتی وصایت
460 دنبال‌کننده
364 عکس
60 ویدیو
10 فایل
📚تألیفات: هارون امت | امتداد رسالت | مهدویت از دیدگاه اهل سنت | مظلومیت حضرت زهرا (س) | خلفا از نگاهی دیگر | منزلت سنت و روایت | امامت از منظر عقل و شرع | مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) | اجر رسالت 🌐vesayat.blog.ir ✍️ #حسین_قربانی_دامنابی 🆔 @hosseing1994
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️جواب دندانشکن دکتر یزدانی به خدمتی وهابی درباره بدعت بودن سجده ی شیعه بر مهر https://youtu.be/vHnhkWJYpuA ▶️ فهرست مطالب ویدیو: 02:15 روایت شیخ طوسی در کتاب مصباح المتهجد درباره ی فضیلت سجده بر تربت امام حسین علیه السلام 04:52 تصحیح سند روایت توسط آیت الله خوئی در کتاب معجم رجال الحدیث 05:48 سجده پیامبر صلی الله علیه وآله بر خمره طبق روایت صحیح بخاری از میمونه 07:34 معنای خمره از زبان ابن اثیر جزری در کتاب جامع الاصول 09:49 سخن امیر صنعانی در کتاب التحبیر لایضاح معانی التیسیر 10:49 سخن صدیق حسن خان قنوجی در کتاب حسن الاسوه 11:56 سجده ی پیامبر صلی الله علیه وآله بر روی سنگ طبق روایت احمد بن حنبل از جابر در کتاب مسند ج ۲۲ ص ۳۸۶ ح ۱۴۵۰۶ 13:51 روایت ابن ابی شیبه در کتاب المصنف ج ۴ ص ۴۴۳ ح ۶۷۶۶ درباره سجده مسروق بر مهر 15:07 سخن طحاوی در کتاب مختصر اختلاف العلماء ج ۱ ص ۳۶۱ درباره جواز سجده بر نجاست به فتوای ابو حنیفه! 17:17 فتوای عمر به جواز سجده بر پشت نمازگزار جلویی طبق روایت مصنف ابن ابی شیبه ج ۳ ص ۸۳ ح ۲۷۵۱
▶️ تبیین شبهه ی انکار وجود حضرت رقیه دختر امام حسین علیهماالسلام توسط استاد مرتضی مطهری در کتاب حماسه حسینی 🔊 دکتر سید محمد حسینی 🌐 شبکه جهانی حضرت ولی عصر عج https://youtu.be/FRPOGm1ECds
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسانی در طول تاریخ برای امام حسین علیه السلام عزاداری کرده اند؟ 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان بسیار مهم عالم اهل تسنن دفاع از یزید دفاع از صحابه است شرف و دین اهل تسنن صحابه هستند و یزید درب این دین و شرف است که اگر زیر سوال برود دین و شرف اهل تسنن زیر سوال رفته است از معدود سخنان حقی است که از علمای سنی شنیدم آقایان اهل تسنن بیدار شوید
رسوا سازی معاویه در منبر توسط امام حسن علیه السلام هنگامی که معاویه وارد کوفه شد و مردم دور او جمع شدند، عمرو بن عاص به او گفت: حسن (ع) به خاطر نزدیکی اش به رسول خدا (ص)، محبوب مردم است و او جوان و ناتوان است؛ پس به او دستور بده تا به منبر برود و خطبه بخواند؛ زیرا درمانده می شود و بدینوسیله از چشم و قلوب مردم می افتد؛ پس معاویه نیز چنین کرد. امام حسن (ع) به منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا فرمود: «اگر تمام دنیا را بگردید، مردی را پیدا نمی کنید که جدش پیامبر باشد، به غیر از من و برادرم و ما بیعتمان را به معاویه دادیم و دیدیم که حفظ خون مسلمانان بهتر است ((و نمی‌دانم شاید آن آزمونی برای شما باشد، و برخورداری تا زمانی معین. انبياء: ١١١)) و با دستش به معاویه اشاره کرد. پس معاویه خشمگین شد و بعد از ایشان به منبر رفت و از سر ناتوانی، سخنان زشتی گفت؛ سپس پایین آمد و گفت: مقصودت از این آیه چه بود؟ امام فرمود: همان منظور خداوند.» 📚سير اعلام النبلاء، ج ٣ ص ٢٧١-٢٧٢ ✔️محققین این کتاب تحت اشراف شعیب الارنؤوط وهابی، در پاورقی سند این روایت را تصحیح کرده اند. ✅️ اما اینکه مراد آیه ی مورد استدلال امام حسن مجتبی علیه السلام چیست؟ فخر رازی که از مفسران بزرگ اهل سنت است چند وجه برای آن بیان میکند: ۱. تاخیر عذاب ۲. مبهم گذاشتن زمان نزول عذاب به جهت آزمایش و مهلت دادن برای توبه! ۳. آنچه که در آن هستید، مصیبت برای شماست و آزمایش. ۴. تاخیر کردن در جهاد، آزمایشی برای شما و نشانه ی کُفر است! ۵. این سخن به منزله ی اتمام حجت است و اگر ایمان نیاورید، عذابتان شدیدتر میشود! 📚التفسیر الکبیر، ج ۱۱ ص ۵۰۷ @vesayat
هدایت شده از بر ساحل عبقات
۱۸ صفر سالروز وفات علامه میر حامد حسین؛ شادی روح مطهر این عالم فرزانه صلواتی هدیه بفرمایید. @mir_hamedhoseyn_110
61.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️خیانت عجیب جلال الدین سیوطی و محمد ناصرالدین البانی در نقل حدیث "انا حرب لمن حاربکم و سلم لمن سالمکم" که آقا رسول الله صلی الله علیه وآله آن را در حق حضرت علی، حضرت فاطمه، امام حسن و امام حسین علیهم السلام فرموده است و توجیه عجیب تر آلوسی! 🔊 حجت الاسلام حامد کاشانی @kashani1395 ▶️ سیر تکوّن عقاید شیعه، جلسه ۶۵ . https://www.hkashani.com/?p=24350 ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
اهل بیت (ع) قائم مقامان پیامبرند (ص) ✍️نظام الدین نیشابوری که از مفسران اهل سنت است، در تفسیر آیه ی ۱۰۱ سوره ی آل عمران می‌نویسد: «و معنی اش این است که از کجا کفر به سوی شما راه پیدا کند و حال آنکه آیات خدا بر شما توسط رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم خوانده می‌شود در همه ی مواقع و برای شما روشن می‌سازد و همه ی شبهات را تبیین می‌کند و از شما رفع می‌کند؟! و با وجود این دو نور (کتاب و رسول)، اثری از تاریکی و گمراهی باقی نمی ماند، پس بر شماست که به قول مخالف توجه نکنید و به قرآن و نبی صلی الله علیه و آله مراجعه کنید. می‌گویم: اما کتاب پس برای هر زمانی باقی است و اما نبی اگرچه در ظاهر از دنیا رفته ولی نور مخفی اش بین مومنین باقی است؛ و انگار که باقی است در عترت و ورثه ی پیامبر که مقام و منزلتش را برپا می‌دارند و بر این اساس است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله فرمودند "من در میان شما دو چیز گرانبها به جا می‌گذارم، مادامی که به آن دو تمسک کنید، هرگز گمراه نمی شوید و آن دو، کتاب خداست و عترتم". 📚تفسیر غرائب القرآن ورغائب الفرقان، ج ۲ ص ۲۲۱ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
45.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشای دروغ بی شرمانه عبدالله الغنیمان وهابی درباره حدیث ثقلین و بیان صحت آن و تبیین زیبای معنای "وعترتی اهل بیتی" توسط حجت الاسلام حامد کاشانی ▶️ سیر تکوّن عقاید شیعه، جلسه ۸۰. https://www.hkashani.com/?p=24578 ✔️حدیث ثقلین در معتبرترین کتاب حدیثی اهل سنت 📚 صحیح مسلم ص ۱۰۶۱ رقم ۶۲۲۵ ✔️ دروغگویی عبدالله الغنيمان درباره حدیث ثقلین 📚 السبائك الذهبية بشرح العقيدة الواسطية، ص ۴۶۳ ✅️ تصحیح سند حدیث ثقلین در غدیر خم به روایت امیرالمومنین علیه السلام توسط ابن حجر عسقلانی و محققین کتاب: 📚المطالب العالية ج ١٦ ص ١٤٢ رقم ٣٩٤٣ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط محمد ناصرالدین البانی وهابی: 📚سلسلة الاحاديث الصحيحة، ج ٤ ص ٣٥٥ رقم ١٧٦١ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط شعیب الارنووط وهابی: 📚سنن الترمذي ط الرسالة ج ٦ ص ٣٣٥ رقم ٤١٢٠ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط شیخ مصطفی العدوی: 📚الصحيح المسند من فضائل الصحابة، ص ٢٤٨ 📚المنتخب من مسند عبد بن حميد، ج ١ ص ٢١٤ رقم ٢٤٠ ✔️سخن زیبای نظام الدین نیشابوری در تفسیر آیه ی 《وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللَّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ ۗ وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ》آل عمران: ۱۰۱ و ارتباط دادن آن به حدیث کتاب الله و عترتی اهل بیتی. 📚تفسير النيسابوري، ج ٢ ص ٢٢١ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
💯محبوب ترین مردمان در نزد پیامبر صلی الله علیه وآله «جمیع بن عمیر گفت: همراه مادرم بر عایشه وارد شدیم؛ پس شنیدم که از پشت پرده درباره ی علی علیه السلام سؤال شد. گفت: از من درباره ی مردی سؤال نمودی که احدی را محبوبتر از او و همسرش در نزد پیامبر صلی الله علیه و آله نمی شناسم. » این روایت را نسائی نقل کرده و ابو اسحق حوینی سندش را تصحیح نموده است [۱] و نیز حاکم نقل و تصحیح کرده است. [۲] «پسر بریده اسلمی گوید: مردی نزد پدرم آمد و سوال کرد که کدامین مردم از زنان در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله محبوبتر بود؟ پدرم گفت: محبوبترین مردم از زنان در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، فاطمه علیها السلام و از مردان، علی علیه السلام بودند. » این روایت را ترمذی نقل و تحسین کرده [۳]، نسائی نقل نموده و ابو اسحق حوینی سندش را صحیح دانسته [۴] و نیز حاکم نقل و تصحیح کرده و ذهبی نیز با نظر او موافقت نموده است. [۵] ---------- [۱]: خصائص علی للنسائی، ص ۹۴ ح ۱۰۷ [۲]: المستدرک على الصحیحین، ج ۳ ص ۱۶۷ ح ۴۷۳۱ [۳]: سنن الترمذی، ج ۵ ص ۶۹۸ ح ۳۸۶۸ [۴]: خصائص علی للنسائی، ص ۹۴ ح ۱۰۸ [۵]: المستدک، ج ۳ ص ۱۶۸ ح ۴۷۳۵ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
خلافت امری الهی است! ✍️ بخاری در صحیح خود از ابن عباس روایت می کند که گفت: مُسَیْلِمَه کَذَّاب در زمان رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ به مدینه آمد و ‌گفت: اگر محمد جانشینی پس از خودش را برای من قرار دهد، از او پیروی می‌کنم. او با افراد زیادی از قبیله‌اش به سمت آن حضرت آمد و رسول خدا به همراه ثابت بن قیس به او رو کرد و در حالی که در دستشان تکه چوبی بود به نزدش رفت و در مقابلش ایستاد و فرمود: «اگر این تکه چوب را از من بخواهی، به تو نخواهم داد و هرگز امر خدا را به تو واگذار نمی‌کنم.» ... .‌ 📚صحيح البخاري ت البغا، ج ٣ ص ١٣٢٥ رقم ٣٤٢٤ .. عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ ﵄ قَالَ: قَدِمَ مُسَيْلِمَةُ الْكَذَّابُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ، فَجَعَلَ يَقُولُ: إِنْ جَعَلَ لِي مُحَمَّدٌ الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ تَبِعْتُهُ، وَقَدِمَهَا فِي بَشَرٍ كَثِيرٍ مِنْ قَوْمِهِ، فَأَقْبَلَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ وَمَعَهُ ثَابِتُ بْنُ قَيْسِ بْنِ شَمَّاسٍ، وَفِي يَدِ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ قِطْعَةُ جَرِيدٍ، حَتَّى وَقَفَ عَلَى مُسَيْلِمَةَ فِي أَصْحَابِهِ فَقَالَ: (لَوْ سَأَلْتَنِي هَذِهِ الْقِطْعَةَ مَا أَعْطَيْتُكَهَا، وَلَنْ تَعْدُوَ أَمْرَ اللَّهِ فِيكَ، ...). ✅️ جلال الدین سیوطی در شرح این روایت می گوید: هرگز امر خدا را به تو نمی‌دهم، یعنی به درخواست تو در زمینه‌ی جانشینی و مشارکت، که شایسته تو نیست، پاسخ نخواهم داد. 📚الدیباج علی مسلم، ج ۵ ص ۲۹۱ رقم ۲۲۷۳ وَلنْ أَتعدى أَمر الله فِيك أَي لَا أجيبك إِلَى مَا طلبته مِمَّا لَا يَنْبَغِي لَك من الِاسْتِخْلَاف والمشاركة
همه درها را ببندید جز در خانه علی (ع) دور تا دور مسجد النبی صلی الله علیه و آله، صحابه اتاق‌هایی ساخته بودند که یک درش نیز به مسجد باز می‌شد و هنگام نماز از آنجا رفت و آمد می‌کردند، تا اینکه پیامبر (ص) به فرمان خداوند امر کردند همه ی درهای متصل به مسجد بسته شوند بجز درِ خانه ی حضرت علی (ع). ✅️ ابن تیمیه که این حدیث را مربوط به ابوبکر دانسته، درباره ی دلالت آن گفته است: «آن صراحت دارد بر اینکه از اهل زمین کسی محبوب تر و بلند مرتبه تر از ابوبکر نزد پیامبر صلی الله علیه و آله نبوده است. » [۱] ❌️ ابن تیمیه ادعا کرده که روایات مربوط به سد الابواب الا باب علی علیه السلام را شیعه برای مقابله با روایات مربوط به ابوبکر جعل کرده!! اما در حقیقت قضیه بر عکس است و روایات مربوط به حضرت علی علیه السلام در کتب معتبر اهل سنت با اسانید متعدد و معتبر و به صورت متواتر نقل شده است! ✅️ حافظ ابن حجر عسقلانی می‌گوید: «ترمذی روایت کرده... و گفته: حسن و غریب است... و از طرق صحیح زیادی وارد شده است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله هنگامی که دستور به بستن درهای باز شونده به مسجد بجز در علی علیه السلام دادند، این مطلب بر بعضی از صحابه سخت آمد؛ پس در جوابشان عذرش (دستور الهی) را در مورد آن بیان کرد. و آن در حدیث طولانی از ابن عباس وارد شده است که احمد و طبرانی با سند نیکو آن را نقل کرده اند. » وی سپس دو سند از این حدیث را تصحیح و یازده سندش را تحسین میکند.[۲] ---------- [۱]: منهاج السنة النبوية، ج ۷ ص ۲۸۳ [۲]: مصابيح السنة ط دار المعرفة، أجوبة الحافظ ابن حجر العسقلاني عن أحاديث المصابيح، ج ١ ص ٩٤ @vesayat
اعتراف ابن قیّم جوزیه به جهالت های خلفا! ✍️جهل ابوبکر، عمر و عثمان به احکام ابتدایی دین به قدری روشن و واضح است که حتی ابن قیّم جوزیه (از شاگردان ارشد ابن تیمیه) به آن اعتراف کرده و سپس 15 مورد از جهالت های عمر را ذکر کرده است: «و ما از مقلدین سوال می کنیم: آیا ممکن است که حکم خداوند و رسولش نسبت به کسی که در بسیاری از مواقع از او تقلید می کنید مخفی بماند یا نه ؟ اگر بگویند ممکن نیست که مخفی بماند، او را بالاتر از جایگاه ابوبکر، عمر، عثمان، علی و تمام صحابه قرار داده اند؛ پس هیچ یک از آن ها نیست الا این که بعضی از احکام خدا و رسولش بر او مخفی مانده است؛ این صدّیق است که دانا ترین امت به احکام می باشد، ارث مادر بزرگ بر او مخفی بود تا این که محمد بن مسلمه و مغیرة بن شعبه او را مطلع کردند و بر او مخفی بود که شهید دیه ندارد تا این که عمر او را مطلع کرد و به سخن عمر بازگشت و بر عمر حکم تیمّم مخفی بود ...» 📚اعلام الموقعین، ط دار الکتب العلمیة، ج ۲ ص ۱۹۲-۱۹۳ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆